Ako si skutočne užiť saunovanie a zregenerovať sa

Pobyt v saune je príjemným spôsobom regenerácie počas chladných jesenných dní. Aby vám však sauna dala to, čo potrebujete, musíte mať systém.

(Zdroj: Photl.com)

Wellness súčasťou života

Keď sa povie wellness, človek si väčšinou pod týmto pojmom predstaví sauny, kúpele, vírivky či masáže. V doslovnom preklade znamená wellness pocit blahobytu a pohody.

„Wellness je o všetkom, čo nás dokáže dostať do pohody, do stavu, keď sme spokojní nielen po fyzickej stránke, ale aj vnútorne vyrovnaní, plní energie a chuti do života. Takže by som pod slovo wellness zahrnula aj naše koníčky, ktoré sú určitou formou terapie, či rôzne druhy fyzickej aktivity, meditáciu, ale aj smiech v kruhu rodiny a priateľov. Súčasťou je tiež naša životospráva a stravovacie návyky,“ vysvetľuje Anna Jarinová, riaditeľka luxusných spa.

Každý z nás si potom namieša svoj vlastný regeneračný elixír - dávku aktivít, ktoré mu vyhovujú, aby sa čo najefektívnejšie a najpríjemnejšie znova postavil na nohy a nabil energiou.

Vyskúšajte aromaterapiu

Odporúča Anna Jarinová

Ja som sa stala závislá na aromaterapii. Každý deň je iný a má pre nás pripravené rôzne výzvy, na ktoré musíme reagovať. Môj ranný rituál je 10 – 15 minútový aróma kúpeľ s esenciálnymi olejmi, ktoré pravé v ten deň potrebujem. Väčšina ľudí u nás ešte nemá skúsenosť so silou esenciálnych olejov. Práve v týchto dňoch, kedy okolo nás zúri chrípka, má napríklad nesmierne blahodárny účinok eukalyptový esenciálny olej predovšetkým na zápal horných dýchacích ciest a nádchu.

Tip:

Pri používaní aromatických esenciálnych olejov si dajte pozor na koncentráciu, ktorú telu doprajete. Olejčeky je potrebné pred použitím nariediť. Ako na to a čo všetko dokážu jednotlivé esencie si prečítajte tu ˃˃˃.

Saunovanie so systémom

Keďže v saunách je oproti bežnému okoliu oveľa vyššia teplota, musíme mať systém. Znovu je to individuálne, lebo každý z nás znáša teplo inak, ale nie vždy je horúcejšie a dlhšie lepšie.

Anna Jarinová radí, aké zásady pri saunovaní dodržiavať, aby ste z neho mali príjemný zážitok:

  • Začnite pohárom vody
  • V suchej saune sa držte teploty nepresahujúcej 100°C
  • V saune strávte maximálne 20 minút. Tí, ktorí už majú nejaké saunovanie za sebou, môžu predĺžiť svoj pobyt v saune na 30 minút.
  • Po tomto pobyte v saune si doprajte oddych minimálne 10 minút, výdatne doplňte tekutiny a schlaďte sa studenou sprchou, či ľadovou fontánou.

Sauna pre deti aj dospelých

Saunovanie nám formou potenia pomáha eliminovať toxíny a teplo napomáha telu regenerovať sa. Prirodzenou cestou a aktívne bojuje proti vírusom.

K téme sa vyjadruje:
Anna Jarinová, riaditeľka siete luxusných spa ZION SPA, Zionspa.sk
aj_r5328.jpg

Zrýchľuje krvný obeh, činnosť srdca, uvoľňujú sa svaly a zmierňujú bolesti šliach. Saunovanie má veľmi blahodarné účinky aj na našu pleť.

Tým, že sa zrýchľuje cirkulácia krvi, naše pleťové bunky sú lepšie prekrvované a vyživované, zlepšuje sa produkcia kolagénu, potrebného na udržanie elasticity pokožky a v neposlednom rade sa z pleti potením odplavuje veľa škodlivých látok.

Zvlášť ľudia trpiaci na akné, zaznamenávajú po pravidelnom saunovaní viditeľné zlepšenie. Sauna je vhodná aj pre deti, posilňuje ich imunitný systém a rovnako pomáha zlepšovať dýchacie problémy, ktorými veľa detí trpí.

„Je, samozrejme, nutné skrátiť pobyt v saune na 10 minút a do sauny by nemali ísť deti, ktoré ešte nevedia popísať svoje pocity - v prípade slabosti, či nevoľnosti,“ upozorňuje Anna Jarinová.

Sauny majú veľmi dlhú históriu a v každej kultúre mali svoje opodstatnenie ako forma prevencie, relaxácie, dokonca veľmi silný spoločenský význam.

Či už to boli rímske kúpele, turecký hammam, mexický temazcal, japonské horúce kúpele, či rusky kúpeľ.

Vyberte si pre seba to pravé

Najobľúbenejšie druhy sáun nie sú populárne bez dôvodu. Každá pôsobí pozitívne na vaše zdravie a každá svojim spôsobom.

Fínska sauna

Alebo inak suchá sauna. Jej základom je horúci vzduch až do teploty 110°C, ktorý postupne zvyšuje teplotu tela a cirkuláciu krvi. Saunovanie by preto malo byť neoddeliteľnou súčasťou pravidelnej detoxikácie tela. Navyše pri potení telo spotrebuje až 600 kalórií za hodinu. Pre tých, ktorí sa potešili, pamätajte, že sa neodporúča viac ako 20-minútový pobyt v saune.

Mokrá sauna

Hlavnou charakteristikou mokrej sauny, teda parného kúpeľa, je vysoká vlhkosť vzduchu až 100% a teplota je oveľa nižšia ako v suchej saune. Jej najväčším benefitom je uvoľňovanie dýchacích ciest. Pomáha ľudom trpiacim astmou alebo ochorením priedušiek. Je vhodnou podpornou metódou pri chudnutí.

Infračervená sauna

Funguje na princípe pôsobenia infražiarenia, ktoré preniká priamo do tela. Jej použitie je výborné pred cvičením, ako rýchle zahriatie svalov, či po ňom, zase na následnú regeneráciu. Telo reaguje v infrasaune oveľa rýchlejšie, veľa osôb ju znáša lepšie ako klasickú saunu, keďže k poteniu dochádza za dlhší čas a pri nižších teplotách. Pri jej použití sa odplavuje oveľa viac toxínov, dokonca tvrdých kovov. Ľahšie sa v nej dýcha a tiež menej dráždi oči.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  2. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  3. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  4. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  5. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  6. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  7. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  8. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  9. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho
  1. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  4. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  6. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  8. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  9. Rozhodujú činy!
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 13 227
  2. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 12 389
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 565
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 411
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 6 154
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 5 080
  7. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 3 543
  8. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 446
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod 3 274
  10. Úbytok stromov je obrovský. Na záchranu stačí päťdesiat eur 3 240

Hlavné správy zo Sme.sk

Prečo je Ústavný súd dôležitý?

Ústavný súd: Kandidát Radovan Hrádek zastupoval Kotlebu

Radovan Hrádek dlhodobo pracuje pre ĽSNS

Dobré ráno

Dobré ráno: Čo urobí nový zákon s kolobežkármi

Ako skompiluje nový cestný zákon život kolobežkárom.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Bugár nie je idiot, názory mení na počkanie

Predseda Mosta sa chystá na ďalšiu otočku.

Neprehliadnite tiež