Dnešné smartfóny alebo smarthodinky už nezriedka majú zabudované aj krokomery. Keď si nastavíte cieľovú hodnotu, upozornia vás, len čo sa ju podarí splniť.
Medzi ľuďmi je najobľúbenejšia cifra desaťtisíc krokov denne. Má to byť akýsi svätý grál zdravého životného štýlu, ktorý človeku zaručí, že bude fit, ak sa mu túto métu podarí denne splniť.
Podľa odborníkov však cieľ desaťtisíc krokov denne nie je založený na vedeckom výskume, ale na obyčajnom marketingu.
Kvalita je dôležitejšia než číslo

Päťciferné číslo vymyslela japonská spoločnosť, ktorá sa v čase olympijských hier v Tokiu, v roku 1964, rozhodla propagovať svoj krokomer nazvaný manpo-kei. V preklade - merač desaťtisíc krokov.
Produktu robili reklamu sloganom, ktorý mal ľudí rozhýbať a aj o vyše 50 rokov neskôr je stále rozšírený.
Neskôr si toto číslo osvojili aj rôzni zdravotnícki odborníci alebo organizácie. Netreba si však nič vyčítať, ak sa k nemu denne nepriblížite, no zároveň sa ani nemusíte automaticky tešiť, keď ho denne naplníte. Prečo?