SME

Dojčiť na verejnosti sa dá, ak máte vhodné oblečenie

Veľké značky sú pozadu.

(Zdroj: Mamika)

Matky malých detí, dojčiace ženy, ten problém riešia neustále. Ako sa obliecť tak, aby sa dieťa mohlo dojčiť rýchlo a pohodlne aj na verejnosti? Tričká a blúzky s väčším výstrihom nevyhovujú každej žene a nehodia sa ani na každú príležitosť.

Hoci by sa matky za dojčenie na verejnosti nemali hanbiť, časť ľudí k dojčiacim ženám stále pristupuje ako k provokatérkam a ich správanie odsudzuje.

Tento problém by čiastočne mohlo vyriešiť vhodne ušité oblečenie, ktoré umožňuje dojčiť kedykoľvek, no žene poskytuje možnosť robiť to diskrétne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Málo možností na vkusné oblečenie

Prečítajte si tiež: Ak chcú ženy dojčiť dve či tri deti súčasne, musia často veľa vysvetľovať Čítajte 

Najnovším praktickým a vkusným príspevkom do materskej módy sú tričká značky The Milky Tee Company, ktoré vytvorila Lauren Hampshireová, matka dvoch detí, ktorá sama zápasila s problémom, ako sa popri dojčení obliecť vkusne a prakticky.

Prekážku sa jej napokon podarilo vyriešiť jednoduchými bočnými zipsmi na oboch stranách trička. Po rozopnutí získava žena v oblečení dostatok priestoru na to, aby z boku vybrala prsník a nakŕmila dieťa.

Nápad vyrábať tento typ tričiek dostala potom, ako sa jej narodila druhá dcéra a obe deti dojčila súčasne.

„Bola som šokovaná, že v roku 2016 existuje tak málo vecí, ktoré pomáhajú mamám dojčiť," povedala Hampshireová v promo videu, ktorým chce zviditeľniť svoju novú značku.

SkryťVypnúť reklamu

Uvádza zároveň, že ide o tričká, ktoré nijako inak nesignalizujú, že sú materské a je možné nosiť ich aj po skončení dojčenia.

Loading

...

Materská móda vzniká aj na Slovensku

Tričká The Milky Tee Company by mohli zaznamenať celosvetový úspech, pretože oblečenie vhodné na dojčenie je stále okrajová záležitosť.

Na potreby matiek reagujú vlastnou kolekciou aj niektoré veľké reťazce napríklad H&M, no ich oblečenie býva zvyčajne určené na voľný čas, sú jednoduché a zväčša bavlnené.

Ak chcú ženy oblečenie, ktoré je zároveň elegantné, musia hľadať alternatívy.

Dieru na trhu objavujú aj slovenskí výrobcovia, respektíve výrobkyne, ktoré sa po podobných skúsenostiach s nedostatkom vhodného oblečenia na dojčenie rozhodli vytvoriť vlastnú kolekciu, ktoré by pomohla nielen in, ale aj iným ženám.

SkryťVypnúť reklamu

Príkladom je slovenská značka Mamika, ktorá vyrába pestré bavlnené tričká s dvojitým výstrihom či elegantné oblečenie značky Beauty Mutti, ktoré sa zameriava na výrobu blúzok a šiat.

Loading

...

Dojčenie

Súvisiace témy: Fashion
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 986
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 546
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 155
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 281
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 356
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 135
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 974
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 785
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 746
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 16 826
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 601
  4. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka. 8 142
  5. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 8 080
  6. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 511
  7. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 147
  8. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 6 687
  1. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  2. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  3. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  4. Tupou Ceruzou: Pandemická
  5. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  6. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  7. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
  8. Tupou Ceruzou: Krížovka
SkryťZatvoriť reklamu