SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Boj proti sexizmu v reklame pokračuje, Sexistický kix spúšťa nominácie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Okrem toho, ze o vitazovi rozhodlo naozaj mienkotvornych 1400 ludi, tak ma zaujalo toto: "26 reklám zobrazovalo ženy alebo mužov..." Nejako mi nie je jasne, v com tam je problem, ked mame v reklame vystupujuceho cloveka, tak je celkom velka sanca, ze ten clovek bude zena alebo muz.
 

Proste

Nieko se.ie ze tam nie transgenđáci
 

 

No nic v zlom, ale minimalne 3 z tych 4 boli fakt dost onicom a prvoplanove.
Dat do reklamy zensky zadok "len tak" je provoplanovo sexisticke.
 

 

Tato uderka mi uz zacina pripominat boj proti triednemu nepriatelovi v 30-tych rokoch v Nemecku a v 50-tych rokoch vo vychodnom bloku. Uz iba tresty smrti chybaju.
 

Zadok

Keby tam dali mužský zadok, tak by to už nebolo prvoplánovo sexistické, ale asi by také gule predali len štyrom percentám mužov, takže reklama by bola zbytočná. A to je aj dôvod, prečo taká reklama neexistuje.

Pripadá mi to, akoby sa niekto zamýšľal nad tým, prečo do reklamy na kozmetiku dávajú krásne ženy. Správne by do polovice reklám na kozmetiku mali dať škaredé ženy alebo aj mužov. Kto by si tú kozmetiku potom kúpil?
 

 

Ako chcete pani, ked Vam to pride vkusne, Vasa vec.
Mne tento zbytocny sexismu v "reklame" pride uplne mimo a uz podla mna ani nelaka ziadneho zakaznika.

Nikto tu za tie reklamy nikoho do basy neposiela, takze recicky o "triednom nepriatelovi" a "30te roky v nemecku" by som poprosil si nechat na debaty do ienj temy.
OMG, ze nemecko v 30 rokoch, lebo niekto vyhlasi reklamu za sexisticku. Poznas jednu frazu, nemusi ju davat vsade.
 

 

Orwell v knihe 1984 spomínal antisexuálnu ligu mládeže kde boli akékoľvek náznaky sexuality zakázané a trestané. Možno sa k tomu dostaneme :) Ale popravde trocha som z tejto aktivity zmätený - keď si pozriem napr. vlajkový festival liberálov (nepovažujem sa za konzervatívca) Dúhový Pride tak sa väčšinou koná vo veľmi uvoľnenej a odviazanej atmosfére - polonahé telá, tance, gestá, bozkávanie na verejnosti - čistý sexizmus v najjasnejšej forme. Na druhej strane ale chlap, ktorý si rád pozrie ženské telo, prípadne okomentuje ženu je považovaný za sexistu a nejakým spôsobom dehonestovaný za to. Naozaj nerozumiem týmto snahám.

Chápem sexuálne obťažovanie fyzické, chápem slovné urážanie ale reklama? Načo? Prečo? Však ešte aj tá žena, ktorá je v reklame za to dostala zaplatené a robila to úplne dobrovoľne. Kam ako spoločnosť chceme ísť ak sa chlap už ani nebude so záujmom môcť pozrieť na ženu? Kam vedú tieto snahy? Ono toto vlastne nič nemá spoločné s liberalizmom skôr naopak.

V Bangládeši obvinila študentka riaditeľa školy zo sexuálneho obťažovania a na jeho popud túto študentku na streche upálili - toto sú problémy, agresivita, nenávisť, zadubenosť. Nie sexuálny záujem. Ak chcú feministky riešiť problémy na Slovensku, nech riešia násilie páchané na ženách v rodinách a nie umelo vyrábané problémy. Sami dehonestujú to kvôli čomu feminizmus vznikol.
 

 

"Ak chcú feministky riešiť problémy na Slovensku, nech riešia násilie páchané na ženách v rodinách a nie umelo vyrábané problémy."

Trochu by som opravil. Nech riesia nasilie pachane na komkolvek!

Riesit nasilie pachane iba na zenach, je sexizmus ako vysity.
 

Myslím si, že v tej

vete dačo chýba...
SME nemá dostatok redaktorov aby to niekto mohol po niekom prečítať skôr ako to publikuje...
 

 

Mužov v reklame treba zásadne zakázať, lebo nevedia multitaskovať a ženy pre zmenu za to, že sa často sugeruje ich multitaskovanie či monotaskovanie na nejaké smiešne a povrchné až povrchové ciele - upútavky na čokoľvek pri ceste a podobne. Myslenie obyvateľstva nie je dôležité, treba riešiť symptomaticky (pozitívny obraz v nepriateľskom "zahraničí"...) a bez uvedomelosti, ktorá môže zostať tabu. Otázne ešte je, či v dôsledku toho nebudú raz preferované iba umelé reklamné bytosti s budovateľským a mocenským alebo príp. "detským" charakterom.
 

akože

žena v spodnom prádle v reklame na farby laky je ozaj bizár. Alebo, že predstavte si akú radosť bude mať vaša žena, keď jej kúpite umývačku riadov.
 

 

To je nič, ale "v 18 reklamách sa objavil mýtus krásy".
No fuj!
 

 

Sokujuce je, ze az "33 z nich obsahovalo rodové stereotypy"! Ako keby matkou nemohol byt aj muz...
 

 

A co to vobec je ten mytus krasy?
 

 

No že napríklad v reklame na opaľovací krém bude štíhla mladá kočka, to je ten mýtus. Namiesto nej tam má byť stará babka s celulitídou, s bajuzamy pod nosom a s vyžehlenými prsiami na pupku.
 
Hodnoť

uz sa tesim

dufam ze bude vela nominovanych
toto je boj ktory by mal neustavat a trvat vecne, ziadna strana nesmie vyhrat
 
Hodnoť

ponuja nie je kompletmá

Kde je reklama na nemenovanú banku, kde je chlap za "motovidlo", kde je reklama na čistiaci prostriedok, kde je chlap o5, ale už za "d.bila", kde je reklama na lieky, kde mama vie všetko a o otcovi sa už mlčí?
V týchto reklamách je ponižovanie chlapa... Teda nevyvážená reklama a tým j..ú chlapov v priamom prenose..
 

 

posli podnet, robit si dobry den z muzov takymto sposobom je rovnako sproste, ako dat nahu zenu k reklame na cokolvek, hoci aj kladivo
 

 

Chlapov take nieco ani nenapadne. A vies preco? Lebo sú chlapi! (Ach, zasa ten rodový stereotyp... Idem si dať facku.)
 

 

ako vidis, pxd to napadlo a podla prispevkov sa zda, ze je to chlap
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Žena