Nečítal som zatiaľ celý článok, len chcem reagovať na nadpis, ktorého úlohou je zaujať čitateľa.
Tablety či mobily tu s nami sú a len tak ľahko už nezmiznú. Je rok 2018, nie 1918. Myslím, že bude takmer nemožné pre rodičov spĺniť túto predstavu p. logopedičky o tom, aby deti s týmito elektronickými zariadeniami do kontaktu vôbec neprišli.
Odporúčal by som skôr odborníkom, ktorí sú vždy zásadne "proti", aby sa na tieto "moderné vecičky" pozreli z iného pohľadu a nám rodičom odporúčili niečo iné. Ako ich napr. pri výchove správne použiť.
Zdielam nazor s tebou. Nemyslim si, ze nejaky vyskum tablety-deti preukazatelne odhaluje tuto "pravdu" z nadpisu. Vzdy zavisi, co sa ako pouziva. Ak nejaky rodic hodi dietatu tablet a hotovo, ma pokoj, to bude zle urcite. Ale ak nejakym sposobom to dieta vedie, moze to byt uzitocne, o tom nepochybujem. Techniky tu bude coraz viac a je iracionalne pred tym "chranit" deti.
Presne tak, hlavne sa im treba venovat. Ved tablet resp. telefon moze posluzit tiez na rozvoj, ale ked potrebujete decko len odstavit tak je uz asi jedno ako to spravite :)
Tak. Ved ak sa rodic nevenuje dietatu a da mu aj starodavneho, mytickeho hupacieho konika, tiez moze vyjst clanok - Do troch rokov nepustajte dieta na hupacieho konika".
DNes sa tu zišli sami kognitivni vedci... Pre všetkých kompetentných neuropsychológov odporúčam pozrieť si pár vedeckých publikacii na tuto tému, pripadne okrem aj vyjadrenia M. J. Stranskeho profesora na Yale univerzite, ktorý (nielen on) jednoznačne zastáva rovnaké postoje k používaniu interaktívnych pomôcok v psychosocialnom vývoji dieťaťa
"Dôležité je tiež otužovanie dieťaťa, pohyb, pobyt v prírode. U svojho dieťaťa sa snažím čo najviac oddialiť používanie tabletu alebo mobilu. Pri jeho používaní má dieťa nesprávne polohované telo, je zhrbené a bez správneho držania tela, nemôže správne dýchať a nemôže sa rozvíjať ani rečovo ani kognitívne."
Predpokladám, že dieťaťu nemôžem predložiť ani knihu veľkosti tabletu, pretože držanie tam bude úplne rovnaké. Resp. pokiaľ je kniha do veľkosti iPad-u, tak ju ešte dieťa môže čitať, čo je väčšie ako iPad, tak radšej už nie...? Alebo zákaz platí pre všetky knihy nad veľkosť iPad Mini? Ostávajú potom len leporelá... :-(
"Podľa výskumov by dieťa nemalo v žiadnom prípade prísť do kontaktu s tabletom či mobil do tretieho roku, do siedmeho len pár minút denne."
V tomto okamihu očakávam odkaz na uvedený výskum, pretože už deti na ZŠ na slohu sa učia (aspoň moje isto), že zdroj takéhoto tvrdenia sa uvádza rovno s tvrdením.
Existujú však napr. RSS čítačky, denné súhrny do mailu, a pod... Vtedy je nadpis a napr. perex extrémne dôležitý a redakcia to vie.
Ak je tvrdenie v nadpise nepravdivé preto, lebo kvôli bulvarizácii ho vymyslel redaktor a nekorešponduje s textom a tvrdeniami odborníka v článku - potom je to hanba a chyba redaktora. Ak je nadpis plne v súlade s tvrdeniami v článku, potom zaň nesie zodpovednosť osoba, ktorá tvrdenie autorizovala.
Preto je často aj rýchla reakcia čitateľov na nadpis pre redaktorov dôležitá. Ak by článok popieral tvrdenie v nadpise, často sa stáva, že ho redakcia po chvíľke zmení. Ak je nadpis OK a vyvolá okamžité reakcie a následne čítanosť, tak si redaktor zaslúži svoj plat.
...človek - rodič - si v podstate ani neuvedomuje, čo všetko, aké drobnosti, maličkosti majú vplyv alebo môžu mať vplyv na budúcnosť jeho dieťaťa. V mnohých nielen odborných knihách som čítal, že pre vývoj dieťaťa je dôležitých jeho päť - sedem rokov. Čo sa vtedy naučí, čím bude obohatené, to bude v podstate určovať celý jeho život. Aj ja si myslím, že strčiť trojročnému alebo päťročnému dieťaťu do ruky tablet alebo smartfón a nechať ho tak celé dni - nech sa "zabáva," nie je prospešné a zdravé. Určite už len preto, lebo takéto deti v podstate prichádzajú o detstvo. Mám kamaráta, ktorý učí na základnej škole telesnú výchovu. Minule mi rozprával o tom, aké sú "jeho deti" na hodinách "nemožné" - nevedia spraviť ani kotrmelec, nevedia pri športových hrách koordinovať pohyby a pod. - a to všetko preto, lebo majú od neustáleho, od malička, vysedávania pri počítačoch alebo s tabletmi na gauči ochabnuté svalstvá.
telocvikar co si mysli ze vsetky decka musia vediet kotrmelce/skakat cez kozu/polmaraton je presne ako matematikar presvedceny o tom ze vsetky decka musia zvladnut matematicku analyzu a linearnu algebru.
Reagujem na nadpis
Tablety či mobily tu s nami sú a len tak ľahko už nezmiznú. Je rok 2018, nie 1918. Myslím, že bude takmer nemožné pre rodičov spĺniť túto predstavu p. logopedičky o tom, aby deti s týmito elektronickými zariadeniami do kontaktu vôbec neprišli.
Odporúčal by som skôr odborníkom, ktorí sú vždy zásadne "proti", aby sa na tieto "moderné vecičky" pozreli z iného pohľadu a nám rodičom odporúčili niečo iné. Ako ich napr. pri výchove správne použiť.
Rodič 3 detí (od 1,5 do 12).
PS. Článok si ešte pozorne prečítam.
Ved ak sa rodic nevenuje dietatu a da mu aj starodavneho, mytickeho hupacieho konika, tiez moze vyjst clanok - Do troch rokov nepustajte dieta na hupacieho konika".
kognitvni seladoni v akcí
Pre všetkých kompetentných neuropsychológov odporúčam pozrieť si pár vedeckých publikacii na tuto tému, pripadne okrem aj vyjadrenia M. J. Stranskeho profesora na Yale univerzite, ktorý (nielen on) jednoznačne zastáva rovnaké postoje k používaniu interaktívnych pomôcok v psychosocialnom vývoji dieťaťa
Dočítané...
Predpokladám, že dieťaťu nemôžem predložiť ani knihu veľkosti tabletu, pretože držanie tam bude úplne rovnaké. Resp. pokiaľ je kniha do veľkosti iPad-u, tak ju ešte dieťa môže čitať, čo je väčšie ako iPad, tak radšej už nie...? Alebo zákaz platí pre všetky knihy nad veľkosť iPad Mini? Ostávajú potom len leporelá... :-(
"Podľa výskumov by dieťa nemalo v žiadnom prípade prísť do kontaktu s tabletom či mobil do tretieho roku, do siedmeho len pár minút denne."
V tomto okamihu očakávam odkaz na uvedený výskum, pretože už deti na ZŠ na slohu sa učia (aspoň moje isto), že zdroj takéhoto tvrdenia sa uvádza rovno s tvrdením.