SME
Utorok, 17. september, 2019 | Meniny má Olympia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Pravidlá detského stravovania: Pripravte školákom zdravú desiatu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zasnem, toto je normalne prekvapivo dobry clanok o stravovani bez roznych podivnych stravovacich mytov. Dokonca odporuca maslo, olivovy olej a natierky a neodporuca margariny. Dufam, ze si ho rodicia precitaju a zoberu si z neho priklad.
Aj ked jednu vec by som podotkla. Kvalitna sunka s vysokym podielom masa a malym podielom tuku (napr. domaca kuracia ci z chudeho bravcoveho), je rovnako vhodna ako syr. A pokial dieta s vahou problemy nema a vladze zjest obed, tak sunku, syr a vajce moze mat castejsie ako len obcas. A k tomu samozrejme vzdy kopu zeleniny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Každé, aj chudé šunky obsahujú dusitany, takže rozhodne by sa nemali jesť často. To mám od lekárky. Tak isto nerozumiem tomu modernému boju proti Rame, Vetu a neviem čomu všetkému, na internete je iks vedeckých článkov o tom, že sú obohatené o dôležité vitamíny a škodlivé trans mastné kyseliny sú redukované na minimum. Maslo zas nie je vhodné pre každého, najmä nie pre deti s nadváhou. V dnešnej dobe je problémom prepchávanie sa údeninami a nedostatok zeleniny a ovocia. Pre deti sú na desiatu výborné rôzne nátierky, či už bryndzové, tuniakové, výborná je nátierka z pečenej papriky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Opytaj sa svojej detskej lekarky, ci aj zeleninu deti nemaju jest, ta tiez obsahuje dusitany.
Rama a veto je hnus. Z hladiska zdravia nemaju ziadny prinos, su chutovo odporne, a sucasny boj proti nim je len vysledok silnej kampane za to, aby ich ludia jedli, pricom to podporuju tvrdeniami o nekonecnej skodlivosti zivocisnych tukov. A to su samozrejme totalne bludy.
Preco by preboha malo byt maslo o nieco menej vhodne ako margariny pre deti s nadvahou? Kazdy tuk ma rovnaku energeticku hodnotu, je uplne fuk ci jes rastlinny alebo zivocisny, takze pre chudnutie je irelevantny typ tuku, podstastne je mnozstvo. Ja chudnem a pouzivam maslo v kuchyni uplne bezne.
Rodicia, ktori svojim detom davaju tuniakove a ine rybacie, ci cibulove a cesnakove natierky si zasluzia specialne miesto v pekle. Kto ma v tom smrade potom existovat? A to utrpenie dietata ked zasmradi celu triedu a pachne mu z ust. A potom sa rodicia divia, ze dieta cestou do skoly nieco take radsej vyhodi.
Zaklad je urobit desiatu nielen zdravu ale aj tak chutnu aby ju dieta zjedlo. Dookola natierky a ziadne maso maximalne tak povedie k tomu, ze si dieta kupi nieco ine.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zaslúžim si peklo, lebo píšem, že by deti mali jesť tuniakovú nátierku ?:D Nie si ty náhodou dobrosrdečný kresťan? O cibuľovej som nepísala, ani neviem, že taká existuje. Ako študenti sme si pravidelne kupovali v Subwayi tuniakové bagety so zeleninou a nesmrdelo nám z huby. Tie paštéky čo deti nosia do školy na tom nie sú tiež čuchovo najlepšie, btw. To, čo je "chutné" je dosť subjektívna záležitosť, nemyslíš? Ak by rodičia viac dbali na pestrú stravu už od prvých príkmov, nemuseli by sa potom zamýšľať nad tým, čo by asi dieťaťu dali na desiatu, aby to vôbec zjedlo a chutilo mu to. V dnešnej dobe je každý trpák odborníkom na stravovanie, škoda že sme krajina s obrovským výskytom srdcovo-cievnych chorôb a rakoviny hrubého čreva. Vďaka nadužívaniu údenín, mastného mäsa a nedostatku vlákniny. Pomaličky každý rok niekto príde s nejakým novým úžasným objavom, teraz je to vynikajúce vyprážanie na masti a dávanie masla všade možne, a Slováci jásajú nad takou zdravou pochúťkou. To je to čo sme chceli počuť, hnusnú dusičnanovú trávu ani Ramu jesť nebudeme, a ani naše deti. Ja dám na rady mojej pediatričky, a ty na rady tvojej. Lepšie dusičnanová zelenina, ako žiadna zelenina, lebo niektoré druhy zeleniny jej majú viac, iné menej. Nie každý si ju môže sám dopestovať, ja sama jem tú hnusnú dusičnanovú zeleninu a zatiaľ žijem, pretože okrem tých hnusných chemikálii majú aj kvantá zdraviu prospešných látok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vygoogli si slovo vtip.
Nie som krestan, som ateista, ale ludi co davaju deckam smradlave jedlo alebo obtazuju svojim smradlavym jedlom okolie fakt neznasam.
Bud si isty, ze vam z huby smrdelo, rybinu citit este aj z potu, rovnako ako cesnak a cibulu.

Ty si to podavanie prikrmov tiez predstavujes velmi vtipne. Deti maju svoje subjektivne chute skor nez im nejake prikrmy das. Su deti, ktorym proste vela veci nechuti. Clovek ma prirodzene rad sladke a mastne. Mysliet si, ze to vies roznorodymi prikrmami zmenit je maximalna naivita.

Predpokladam, ze medzi trpakov sa radis aj ty. Alebo mas v tejto oblasti snad odborne vzdelanie? Predpokladam, ze nie.

Neviem kto tvrdi, ze je vobec akekolvek vyprazanie zdrave. Ale fakt je, ze mast sa neprepaluje tak ako rastlinne tuky, takze ak uz chces vyprazat, mast je lepsia. V pohode je aj kokosovy olej.

Neviem aky mas problem s maslom. Pri konzumacii masla sa da uplne jednoducho chudnut. A to si predstav, ze ja konzumujem este aj slahacku, plnotucne mliecne vyrobky a chudnem. Akurat nesedim na prdeli cely den a mam pohyb.

Rama je hnus. Neexistuje absolutne jediny dovod na to ju konzumovat. Chutovo je to odpad, z ktoreho sa clovek s dobrym vkusom na jedlo maximalne povracia, rastlinne oleje clovek naozaj nemusi jest stuzene. Su predsa chutovo vyborne take ake su. Rama je rovnako kaloricka ako kazfy iny tuk a nema ziadne zdravotne benefity. Ze chrani pred srdcovo-cievnymi ochoreniami je rovnaky blud akoze z troch vajec do tyzdna umries na infarkt.

Ty si mylis dusitany a dusicnany, ze? To nie je to iste. Najorv hovoris o dusitanoch a potom o dusicnanoch. Ale hej, zelenina obsahuje oboje. Mimochodom o com sa hadas? Snad ja niekde tvrdim ze zeleninu decka jest nemaju? Odmietat sunku kvoli dusitanom je rovnaska kravina ako odmietat zeleninu kvoli nim. Ze sa ale ty dopustas takej blbosti, ze jedno je dobre napriek nim a druhe je zle kvoli nim, je tvoja vec. Pocuvaj si koho chces. Pokial je pre teba tvoja pediatricka taka intelektualna a vdelanostna kapacita, budis.

Sunka ktora ma dusitany, si predstav, tiez obsahuje kvanta zdraviu prospesnych latok. A zasyti, chuti dobre a doda bielkoviny.

Dnesne zdravotne problemy slovakov su skor dosledok nadmerneho prijmu sacharidov, dedicnou predispoziciou a nedostatku pohybu.

Mastne maso same o sebe problem nie je. Su narody ktore konzumuju vela mastneho masa a srdcovo-cievnymi ochoreniami a rakovinou hrubeho creva netrpia. Napr. inuitovia. Potrebujes update informacii, opakujes mi tu blbosti z 80-90 rokov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No už len ty si kapacita, začneš tu bohorovne chŕliť svoje nezmysly o margarínoch ako na poradni a keď sa niekto ozve, že tvoje bludy o najškodlivejších margarínoch, ktoré dnes veľa ľudí chŕli dookola sú scestné a zavádzajúce, tak ho zvezieš.:D Dnes sú v nemilosti margaríny lebo je to moderné, zajtra to bude čo? Počkáme si, ale mastné mňamky to isto nebudú. Ja som len reagovala na tvoj príspevok a dodala som aj B, nič viac. Ten Rama odpad jedia ľudia po celom svete, nechápem, prečo takú chuťovo odpornú potravinu ešte nestiahli z obchodov kvôli nezáujmu, no fuj. Mne osobne Rama celkom chutí, nejdem sa kvôli nej pretrhnúť, ale má dosť neutrálnu vôňu aj chuť a celkovo nie je taká presolená ako niektoré druhy masiel. Ale ako vidíš, tiež je to moje subjektívne hodnotenie, tak ako tvoje. Teraz som si všimla že o dusitanoch v zelenine si písala najprv ty, ja som čítala články o dusičnanoch tak mi to ostalo v hlave. Myslím si, že na takej amatérskej úrovni akou sa o týchto veciach bavíme ja aj ty to je jedno, aj tak si nič nové nenapísala. Zelenina a kvalitné mäso rozhodne dá podľa mňa človeku viac zdraviu prospešných látok ako akákoľvek "domáca" údenina, ja sama som napriek všeobecnej obľube údenín a zabíjačkových špecialít v mojej rodine tieto pochutiny nemala už dlhé roky. A okrem toho nepotrebujem chudnúť ani s maslom, ani bez masla, som chudá dosť a nedržím diéty. Športu neholdujem, v robote sa nachodím dosť ale občas si zaplávam v plavárni. Ale to je OT. V šunkách a salámach nie sú také prospešné látky, ktoré by neboli aj v iks ďalších potravinách (vitamíny A, D, železo atď.), vrátane zeleniny, strukovín a kvalitného nemastného mäsa bez "dymovej clony". Alebo sa mýlim a každý človek, ktorý tieto gastronomické skvosty neje si koleduje o nejakú závažnú chorobu? Takže na rozdiel od zeleniny sú ľahko nahraditeľné.

Neviem, čo u Slovákov môže "skôr" za tieto choroby, každý aj tak vidí to, čo vidieť chce a interpretuje si to ako chce, vrátane teba. Samozrejme topenie sa v masti a dymenie sú koloritom nášho národa, tak sa za ne treba biť a názory o ich škodlivosti treba brať na ľahkú váhu. Sacharidy sú tiež problémom, v tom súhlasím. Podľa mňa rovnakým ako nadužívanie údenín a mastného. Tu na smečku je v piane zavretý článok, v ktorom lekár hovorí o súvislosti medzi zabíjačkovými mňamkami, rôznymi kačacími a husacími obžerstvami a rakovinou hrubého čreva. Samozrejme v diskusii sprdnutý odborníkmi, ako inak. Nie je mastné ako mastné pani odborníčka, Inuiti pokiaľ viem ešte nepresedlali na mastné bravčové, ani zaúdené hlúposti ale jedia morské živočíchy, hlavne tučné morské ryby plné omega 3- mastných kyselín, zdroje bielkovín takmer bez tuku. Sladkovodné ryby sú na tom horšie. Na Slovensku sú morské ryby dosť neobľúbené, ľudia ich nekupujú aj kvôli tomu, že sú drahšie. Radšej 10 štanglí salámy.:) Ale ďakujem, poučila si ma a doučím sa tvoje moderné poznatky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Používaj odstavce. A viac ako dva. Kto to má preboha čítať?

Absolútne nikde netvrdím, že margaríny sú škodlivé. Si mentálne retardovaná? Tvrdím, že margaríny nemajú absolútne žiadny benefit pre zdravie a chudnutie, a k tomu sú odporné.

Kopa ľudí konzumuje ramu, lebo sa ako ty, mylne domnievajú, že má pre zdravie prínos a je pre stravovanie vhodnejšia ako maslo. A tiež preto, lebo mnoho ľudí sú prasce, ktoré zjedia hocičo. Rama je z hľadiska chuti absolútne číry kentus. Ukáž mi jedného uznávaného šéfkuchára, ktorý ju používa namiesto masla.

Maslá sú presolené? Tebe úprimne ***** Tak si nekupuj dosolované maslá, len preto, že sa ľahko roztierajú.
Rama 0,32 g soli na 100g http://www.rama.sk/vyrobky/ram...
Maslo 0,2 g soli na 100g http://www.olma.cz/tuky--syry-...
Tak mi tu netáraj hlúposti.

Ty si začala s dusitanmi v šunke, na čo som ti povedala, že dusitany sú aj v zelenine. A keďže sa do toho houby vyznáš, tak si si to doplietla s dusičnanmi. Ty sa o tom bavíš na amatérskej úrovni, ale chceš ma o niečom poučovať.

A čo si myslíš, že je asi v tej domácej šunke? Santa Claus, alebo mäso? Btw. domáca šunka nerovná sa údenina. Šunky sa totiž nemusia vôbec údiť, môžu sa variť a sušiť. Evidentne máš v pojmoch, strave a kulinárstve totálny guláš a navyše kopu predsudkov z totálnej nevedomosti a hlúposti. Si ešte k tomu tak blbá, že si myslíš, že domáca šunka sa rovná s nejakými zabíjačkovými údenými kentusmi. Alebo tvoja rodina bežne robí zabíjačku z kuraťa a údi kuracie šunky? Prosciutto sa tiež údi? No evidentne nie. Takže mi vysvetli o akú závažnú chorobu si koledujem domácou varenou kuracou a bravčovou šunkou robenou z čistého mäsa?

Takže živočíšne bielkoviny nie sú prospešné látky? Si vegetarián? Mäso neješ a preto ti pripadá úplne zbytočné? Nie je nutné v každej jednej potravine zjesť celé spektrum vitamínov a ani to nie je možné. Mäso jeme kvôli bielkovinám, železu, tukom. Zeleninu kvôli vitamínom, minerálom, vláknine a komplexným sacharidom.

"Samozrejme v diskusii sprdnutý odborníkmi, ako inak."

Sprdnutý je preto, lebo tára a nemá na to žiadne relevantné dôkazy.

Inuiti konzumujú tulene, veľryby, vajcia a soby. Takže omega 6 mastných kyselín majú v strave viac ako dostatok, a zdroje bielkovín bez tuku takmer ani nemajú. Oni nepapkajú lososy a tresky, pani odborníčka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mám ťa absolútne na háku a toto je môj posledný príspevok k tebe, pretože to očividne psychicky nezvládaš. Neskĺznem na tvoju úroveň krčmového povaľača, asi si zvyknutá na to, že ti každý pritakáva a obdivuje tvoje úžasné vedomosti. O masle som písala jedine to, že to nie je všeliek a že nie je vhodné pre ľudí s nadváhou. Bodka. Ja som sa dotkla tvojho masielka, ty si sa dotkla mojich margarínov.:D
Tá tvoja google university ma absolútne nezaujíma, napísala som, že používam margarín, tak sa s tým zmier. Nemám z toho zdravotné problémy a neumrela som z toho. A áno, jedla som aj podľa môjho názoru presolené maslo nevábnej kvality a chute, tak som sa na to vykašľala (btw. do niektorých masiel pridávajú aj ten nenávidený rastlinný tuk). A netreba si mýliť nátierkové rastlinné margaríny s tukmi na pečenie, tie sú nezdravé. Práve tým maslovým ľuďom statočne bojujúcim proti Rame a Vetu vôbec nevadia stužené tuky v keksoch, čokoládkach, koláčoch a veselo ich jedia. Sa pozri do zloženia napríklad takej slovenskej tradičnej Horalky, Mily...na zloženie zmrzlín sa tiež nikto nepozerá.
Aj ja použijem tvoju google university, aby som si vygúglila články o dusitanoch a dusičnanoch, kuk sem: https://www.google.sk/search?q... Takže neviem o čo ti ide, chceš ma nachytať na takej primitívnosti, veľká časť článkov píše o dusičnanoch alebo aj aj. O čo ti ide tým búchaním pästičiek? Šunky domáce, tadičné, slovenské, zdravé, najsamlepšie v celom vesmíre prenechám tebe. Uvariť a natlačiť mäso do igelitu so soľou a cukrom alebo naložiť do hŕby soli, to si myslela? Však si môžem to kuracie prso nakrájať a normálne udusiť, chutí to rovnako, a už som písala že nemám rada presolené veci, nie je to dobré na obličky. Ale ty máš špeciálnu diétu, ty asi môžeš jesť všetko, vrátane veľkého množstva soli a bieleho cukru. Zase som písala o šunkách s dusitanmi, preboha. Každá údená šunka z ochchodu obsahuje rýchlosoľ (dusitanová zmes), vďaka tomu majú ružovú farbu. Bez nej je to varené mäso, ktoré zošedivie, na pohľad nič moc a nikto by to nekupoval. Neviem, kde som písala o tom, že by boli živočíšne bielkoviny nepotrebné, živočíšne bielkoviny samozrejme jem.
O tom, že odborník hovorí o závažných zdravotných problémoch Slovákov v dôsledku nadužívania kačičiek utopených v masti a nejaká anonymná partička v diskusiách s nejakou pipi ho považujú za táraja ma pobavilo. Ja mám v rodine totiž presne z tohto dôvodu dvoch starších príbuzných, jedného s rakovinou hrubého čreva a druhého s rakovinou žalúdka po tom, čo celý život jedli tieto dobrotky a predtým prekonali niekoľko žlčníkových záchvatov. Takže všetkým milovníkom týchto domácich pochúťok prajem dobrú chuť.
Ja mám s tebou normálne božskú trpezlivosť, Inuiti samozrejme jedia všeličo aj ryby aj tulene aj veľryby, super si to našla, si jednička, získavaš zlatého bludišťáka. Dobre si ma prekrútila a že ja som mentálne retardovaná.:D Ty skrátka píšeš len to, čo sa ti hodí do krámu a to druhé zatajíš alebo si to domyslíš a samú seba presvedčíš, že to je pravda. Samozrejme, že Inuiti jedia aj kvantá tučných morských rýb, lososov nevnímajúc (si predstav, že grónsky inuiti ti normálne že lovia lososy, normálne sú o tom články na nete), tie sú bohaté na omega 3 mastné kyseliny, nie omega 6. Tak isto ako mroží, tulení a neviem ešte aký tuk morských cicavcov. Slováci jedia žalostne málo práve omega 3. Okrem toho, áno, Inuiti trpia menej často srdcovo- cievnymi ochoreniami, to píšu všade, ale kde si zobrala to, že netrpia rakovinou hrubého čreva?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A navyse, tie zdravotne problemy budu u slovakov viac suvisiet s nadernym prijmom alkoholu, obzvlast tym tvrdym. Udeniny prilis zdrave nie su, pokial je to kopou soli a duchucovadlamy ochuteny hnus, ktory sa ledva obtrel o maso. Kvalitne sunky s vysokym obsahom (minimalne 85%) masa, a minimom tuku su pre stravovanie vhodne. A obzvlast pre chudnutie. Neznamena to, ze ich ma clovek zrat od rana do vecera. Ale na platok chleba a so zeleninou je taka sunka uplne v poriadku na desiatu.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Žena