SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako v bratislavskom závode Tatry omladzovali vládnu limuzínu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Kde v Bratislave

Sidlili tieto zavody Tatry? Dakujem
 

Tatra Bratislava

Bola na Mlynských Nivách, na začiatku Prievozskej.
 

 

presnejsie zacinalo to ako je Slovnaft pumpa a koncilo niekde na urovni budovy Oracle ( odbocka na MIleticovu ) - vlastne ako su dnes budovy Bussines centra na Prievozkej.
Ako male dieta si pamatam len velky panelovy mur ktory bol oproti nasmu domu. Stale som chcel vidiet co je za nim a rodicia mi vravievali ze sa tam vyrabaju auta. Ale to bol rok 76-77 ( mal som 3 roky ), neviem co sa v tej dobe tam vsetko vyrabalo.
 

nen návrh je

okopčený chevrolet impala

https://www.google.sk/search?q...*impalas*com%25257Cimages%25257CT%2 5257C1709-01*jpg%252F%3B1054%3B712
 

Skoda ze nedali fotku X-ky

ta je celkom zaujimava.

Niektore modely pripominali dobovu Alfu, ci bmw. V Bratislave sa malo vyrabat strdene velke auto a urobil sa aj pototyp len CR to nevyhovovalo, tahali nas dolu.
Fotky su divne, oni, p. Oravec vydali na zaciatku tisicrocia aj taku monografiu o vyvoji v BAZ.
Historia je to velmi zaujimava.

Kazdopadne si treba uvedomit, ze svetovy potencial tu vzdy bol, vyhladajte si Kubinsky JK 2500.
 

By som doplnil, ze kde bola chyba

chyba bola tam, ze zamestnanci mali okrem prace robit aj na vlastnu past.

Teda nieco sami doma.

Ako keby neikto robil vtedy v pekarni, ale piekol by aj doma lepsie. Potom by mohol hned privatizovat v 89 pekaren statnu.

Tu bol este problem okrem nefuskarenia aj ten ze tie pozemky v strede BA uz boli v 89 jasne na rozkradnutie.
 

 

presne panelovy mur a za nim budovy s velkymi sklenenymi oknami. tiez ako maly som chodil okolo, a videl ako uz sa tam nic nedeje a chatra, skla vybite. Vzdy ked idem po prievozskej si na to spomeniem... vseto sa meni, mizne a napriek tomu ze nemam vela rokov si dkaedy pripadam ako dedek co len spomina na "staru" BA, a to je 20 rokov dozadu len...

a k veci, niekde bol clanok co vsetko tam planovali ale kvoli uz zmenam nejak sa do toho nepustali, pick up, nastupca 1203, skusim to najst.
 

tak to urcite poznas aj toto :)

Rozpovie ti táto knižka, koho zjedla Mikimyška.
"Kde sa najem?" - myška jojká.
Vtom jej zaznie hlasné: "Túúú..."
"Poraď, milá šesťstotrojka,
jak ťa spapkám k obedu..."
Trúbi auto: "Heš, ty myš!
Železné som! Nevidíš?!
 

no ani...

ale to bolo v case, ked sa napisala knizka, ak islo nejake auto stovkou :-)
http://www.mestskakniznicabojn...
 

Ák sa nemýlim

tak tam kde je teraz Apollo BC I bola BEZka a tam ako je Apollo BC II bola BAZka.
 

Uff,

je to už dávno. V roku 1974 som bol v Tatre na Prievozskej na VŠ-letnej brigáde. Ako maturanta z SVŠ ma bez problémov šupli k sústruhu, zaučili a sústružil som kusisko železa, ktoré sa neskôr stalo súčasťou spojky na T-138. Pokiaľ si pamätám, tak na Prievozskej bol len vývoj a výroba nákladných áut.
Keďže v článku spomínaný ing.Mičík je mi vzdialená rodina, mám dojem, že Tatra - osobné vozidlá, bola niekde na Račianskej /možno to bol servis pre osobné Tatry/. Mnoho krát sme za ním na Račianskej boli. Ale Ivan Mičík bol vyslovený automobilový fanatik, takže je možné, že už za socializmu robil vo dvoch firmách. Bol by toho schopný.
 
Hodnoť

Tatra T-603

6 - toto auto bolo planovane pre 6 ludi.
0 - vozilo sa v nom 0 pracujucich!
3 - vecsinou sa v nom viezol len riaditel, sekretarka a sofer.
 

?

Šiesti sa vezú, nič nerobia, tritisíc berú...
 

 

tak to potom tatra613 bola jednoznačne pozitívnym krokom pre pracujúci ľud!
 

 

tak to potom 603 bola "bezpilotna". :)
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

asi ide o tie bočné vypukliny pri zadných dverách
 

 

Auto si pamatam, aj som sa v nom vozil (v roku 1991, t.j. v case ked uz to bolo skor v kategorii haraburda a nie v kategorii luxusne auto), ale tiez mi niektore veci unikali a dat tam fotografiu pred zmenou a po zmene so zakruzkovanim kritickej casti o ktorej sa rozprava by clanku urcite pridalo na kvalite.
 

 

Presne k tomuto sa pridavam. Vyrazne viac fotiek by sa tam hodilo, ked sa hovori o dizajne, treba ho aj ukazat, nie len pisat o veciach, ktore si aj tak nevie nik okrem zasvatenych predstavit.
 
Hodnoť

Poznámka

Tento příspěvek dokazuje, že z Česka se na Slovensko nepřesouvala jen zbrojní výroba, ale mj. i výroba a vývoj osobních aut - díky tomu je na Slovensku tradice výroby a vývoje aut, což pak byl silný argument při rozhodování o umístěních současných automobilek na Slovensku.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Žena