Pondelok, 19. november, 2018

Aj obočie má svoju históriu. Pozrite sa, ako sa menila jeho móda

Malý kúsok tváre, veľké rozdiely.

Septembrová titulka magazínu Vogue bude patriť Rihanne. Barbadoská speváčka je na fotografii zahalená do výrazných saténových volánov a na hlave má kvetinový fascinátor. Nič z toho však nepúta pozornosť tak veľmi, ako jej obočie.

To je totiž celkom vytrhané a následne namaľované do tenkej línie, akú si pamätáme z deväťdesiatych rokov či z éry nemého filmu.

Prečítajte si tiež: Takto ste obočie zrejme nikdy netrhali. Poznáte threading?

Okamžite po zverejnení fotografií sa módna verejnosť začala zaujímať o to, či silné a trendy udávajúce „inštitúcie“ akými Vogue a Rihanna sú, začínajú meniť aktuálny trend takzvaného instagramového obočia.

Už niekoľko rokov totiž ženy venujú počas líčenia značnú časť pozornosti práve obočiu. Formujú a tieňujú ho do do veľmi presnej línie a často volia aj jeho tetovanie.

V histórii by sa však zmena trendu neodohrala po prvý raz. Obdobia, kedy ženy nechávali obočie bez povšimnutia sa periodicky striedali s tými, kedy si ich vytrhávali a holili a domaľovávali.

Výrazné osobnosti a ich výrazné obočia nájdete v galérii.

História ženského obočia

To, či má titulka Vogue predznamenávať novú éru zisťoval aj britský magazín Independent. O interpretáciu požiadali stylistku Lisu Potter-Dixonovú, ktorá uviedla, že ide pravdepodobne len o podporu Rihanninej značky dekoratívnej kozmetiky Fenty Brow a poctu deväťdesiatym rokom.

"Držte sa so svojho upraveného a plného obočia. To je oveľa viac. A to, čo vyzerá skvele na obálke Vogue, nevyzerá vždy skvele v každodennom živote," uviedla Potter-Dixonová.

Ak vás super tenké obočie znepokojilo, môžete si vydýchnuť. Zatiaľ.