SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Jar je príležitosťou na nový štart

Doprajte si jarný reštart s čerstvými potravinami.

(Zdroj: Picjumbo.com/Viktor Hanáček)

Zdravý jarný detox nie je o neprirodzených očistných kúrach a hladovaní, ale o konzumácii čerstvých potravín s vysokým obsahom vlákniny a antioxidantov.

Ideálne by to bolo vtedy, ak by sme sa rozumnejšie stravovali počas celého roka, nielen v krátkodobých intervaloch.

Zdravá a vyvážená strava, ktorá telo podporuje v prirodzenom zdravom fungovaní, by sa mala stať bežnou súčasťou každého vášho dňa.

Všetko môžete, ale s mierou

Nebuďte zbytočne radikálni. Ani mäso počas jarnej očisty nezatracujte, len obmedzte jeho príjem a nahraďte ho ľahšie stráviteľnými syrmi, ktoré sú plné bielkovín pre svaly a vápnika pre kosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Nebojte sa raz do týždňa strukovín a do jedálneho lístka zaraďte panenské oleje, orechy a semiačka.

Vďaka zdravým tukom telo lepšie využije vitamíny zo zeleniny, preto ich vždy kombinujte. Šaláty budú nielen chutnejšie, ale vás aj lepšie zasýtia.

Voda ako známy základ

Pite veľa vody. Deň začínajte pohárom vody. Niekto preferuje čistú vodu, niektorí si ju mierne zohrejú a niekto si do vlažnej vody pridá aj lyžičku jablčného octu alebo citrón.

Aj keď sa pitný režim dookola opakuje, paradoxne je väčšina z nás, možno aj vy práve teraz, dehydrovaná. Pravidelný pitný režim zanedbávame.

Ak vám robí problém dopĺňať priebežne tekutiny, majte na stole položenú vždy fľašu s vodou. Tak budete mať tekutiny po ruke a na ich dopĺňanie nezabudnete.

Aby život chutil lepšie

Kávu vymeňte za zelený alebo biely čaj, zabudnite na sýtené a sladené nápoje. Výrobky z bielej múky nahraďte celozrnnými.

Skryť Vypnúť reklamu

Vyhýbajte sa polotovarom, údeninám, konzervovaným a chemicky upraveným potravinám. Snažte sa nesladiť bielym cukrom a soľ nahraďte čerstvými bylinkami.

Po desiatich dňoch vám slaná chuť prestane chýbať a začnete intenzívnejšie vnímať iné chute. Nepotrebujete prísne diéty, len sedliacky rozum a trochu striedmejšieho správania voči obsahu chladničky.

Skorá a ľahká večera

Po práci sa tešíme mnohí na poriadnu večeru, pretože sme sa v kancelárií ani nestihli kvalitne najesť. A tak si nedostatok živín a energie večer kompenzujeme nesprávnym výberom príliš ťažkých jedál. Neškodíte však nikomu inému, len sebe.

Neberte stravovanie počas dňa ako luxus, ktorý si občas doprajete a občas nie. Je to jednoducho povinnosť voči vášmu zdraviu.

Pravidelná a výživná strava počas dňa vám zabezpečí pocit neustálej sýtosti a večer vám postačí ľahká večera. Pečená zelenina, šalát, chudé mäso či teplá polievka sú ideálnymi alternatívami.

Skryť Vypnúť reklamu

Vynechajte v čo najväčšej možnej miere sacharidy a jedlo konzumujte najneskôr o siedmej večer.

Počúvajte svoje telo

Ľudské telo je jedna veľká záhada. A možno si mnohí hovoríte, že môžete večerať aj neskôr a nepriberiete alebo nemáte žiadne žalúdočné ťažkosti alebo vám ráno jednoducho jesť nechutí. Aj to je v poriadku.

Základom správnej očisty je vedieť, čo vášmu telu robí dobre a čo ho naopak dráždi. Každý je iný, preto počúvajte svoje telo, spoznávajte ho.

Ak máte podozrenie, že vám nejaký stravovací návyk robí v tele neplechu, skúste ho na pár dní či týždňov vynechať a pozorujte zmeny.

Naučte sa zhlboka dýchať, relaxovať a pravidelne hýbať. A to nie len na jar, ale počas celého roka. Každý druh pohybu sa počíta, hlavne nepodliehajte pasivite, ktorá ničí nielen telo, ale aj myseľ.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 533
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 697
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 504
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 217
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 181
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 459
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 494
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 372
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 275
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 035
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
Dobré ráno

Dobré ráno: Novorodencov a matky delíme napriek odporúčaniam znalcov

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.

Potraty sa sprísňovať nebudú, Záborskej novela neprešla

Zákon chcú o pol roka predložiť znova.

Anna Záborská.