Napredujúce technológie nezastavíte, no ani nemáte dôvod niečo také chcieť. Napriek tomu, že sa možno mnohým z vás stáva, že novým funkciám mobilných zariadení či aplikáciám nerozumiete, získate vďaka technológiám oveľa jednoduchší život.
Týka sa to aj bežných každodenných aktivít ako je spánok, stravovanie či nákupy.
Práve nakupovanie online a prostredníctvom rôznych aplikácií v mobiloch, tabletoch a počítačoch sa stáva na Slovensku čoraz populárnejším. Ušetrí vám to čas a často aj peniaze.
Slováci internetu veria, nakupujú s jeho pomocou pravidelne
Firma LR Health & Beauty vo svojom prieskume uviedla, že nákupy online využilo tento rok až 62 % Slovákov.
Na prvom mieste v obľúbenosti produktov sa drží stále elektronika (40 %) a biela technika (21 %),“ hovorí Tomáš Braverman, riaditeľ Heureky.
Podľa prieskumu SAEC však nakupovaniu cez internet kraľujú slovenské ženy. Za posledný rok viac ako polovica dám naklikala päť a viac nákupov v e-shopoch.
Prekvapením je, že ženy na Slovensku sú technicky zdatnejšie ako ich partneri. Až 30 % z nich platí online nákupy cez internet banking (len 20 % mužov), a 19 % uprednostňuje platbu kartou online (18 % mužov).
Ženské nákupy v e-shopoch sa veľmi nelíšia s tými v kamenných obchodoch. Aj bez skúšobnej kabínky kupujú najviac oblečenie (60 %, muži len 40 %), knihy (44 %), kozmetiku a drogériu (40 %) a šperky a hodinky (28 %).
Stále obľúbenejšie potraviny
„Elektronika si drží najväčší podiel stabilne, ale už to nie je kategória, ktorá by rástla progresívne. Dynamické medziročné nárasty sme zaregistrovali v iných kategóriách – v jedle a nápojoch nárast o 45 %, vyše tretinový nárast aj v segmentoch hobby a kozmetika a zdravie. O štvrtinu narástla kategória oblečenie a móda, ktorá je obrovským trendom. Tento skok možno pripísať novým hráčom na trhu,“ vysvetlil riaditeľ Heureky Tomáš Braverman.
Novinkou je stále viac Slovákov, ktorí sa naučili nakupovať trvanlivé potraviny, kávu a alkohol online. Veľkým trendom je práve nákup kávových kapsúl online do rozličných typov domácich kávovarov.
„Slováci majú stále väčšiu dôveru v online nákupy a čoraz častejšie nakupujú online aj tovar pre bežnú spotrebu v nižších hodnotách. Tento trend už je úplne zjavný aj v Česku, toto je totiž presne druh sortimentu, ktorého nákupom online šetria zákazníci nielen peniaze, ale predovšetkým čas a námahu,“ dodal.
Kde hľadať výhodné ceny bežných tovarov?
Ak si vážite svoj čas a zároveň chcete myslieť a konať ekologickejšie, nákup online a cez mobilné zariadenia by mal byť vašou prirodzenou voľbou.
Ešte predtým, ako si tovar vložíte do internetového košíka, prirodzene hľadáte, čo je pre vás zaujímavé. Na porovnávanie cien, inšpirácie a hľadanie zliav slúžia internetové porovnávače cien.
Novinkou v mobilných zariadeniach je však aj aplikácia GoodBuy, ktorá zhromažďuje všetky akciové letáky obchodných reťazcov a vám dáva možnosť mať aktuálne informácie o zľavách produktov všetkých obchodov v jednej ruke.
„Výhodou je ich aktuálnosť. Ak máte túto aplikáciu v mobile či tablete, máte po ruke iba najaktuálnejšie letáky. Domá sa vám nehromadia kopy papierov a môžete si ich prelistovať kdekoľvek. Letáky sú prehľadné, dostatočne veľké a vhodné pre všetkých, ktorí uprednostňujú pohodlie a nemajú ambície vyhrávať súťaže v zbere papiera,“ opisuje s nadsázkou výhody Tomáš Köteleš z GoodBuy.
Na internete už existuje niekoľko stránok, ktoré vám ponúknu prehľad akcií v predajniach. No budúcnosť e-commerce je v m-commerce a nákupy, predaj aj podávanie informácií sa presúva do mobilných zariadení.
„Výhodou mobilnej aplikácie s letákmi je aj jej ekologická stránka. Dokáže nahradiť papierové doručovanie letákov elektronickým a tým šetriť stromy a prírodu. A keďže zatiaľ poznáme len jednu obývateľnú planétu, mali by sme si ju chrániť najviac ako môžeme,“ dodáva Tomáš Köteleš.
Online supermarkety poskytujú pri nákupe službu rozvozu objednaných potravín a produktov za prijateľné ceny, takže výber, nákup aj dovoz domov vybavíte priamo z pohodlia vášho gauča.
Zdroj: Goodbuyapp.eu