SME

Nákup potravín cez internet je stále obľúbenejší

Budúcnosť každodenných činností je v technológiách. Šetria čas aj životné prostredie.

(Zdroj: Fotolia.com)

Napredujúce technológie nezastavíte, no ani nemáte dôvod niečo také chcieť. Napriek tomu, že sa možno mnohým z vás stáva, že novým funkciám mobilných zariadení či aplikáciám nerozumiete, získate vďaka technológiám oveľa jednoduchší život.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Týka sa to aj bežných každodenných aktivít ako je spánok, stravovanie či nákupy.

Práve nakupovanie online a prostredníctvom rôznych aplikácií v mobiloch, tabletoch a počítačoch sa stáva na Slovensku čoraz populárnejším. Ušetrí vám to čas a často aj peniaze.

Slováci internetu veria, nakupujú s jeho pomocou pravidelne

Firma LR Health & Beauty vo svojom prieskume uviedla, že nákupy online využilo tento rok až 62 % Slovákov.

SkryťVypnúť reklamu

Na prvom mieste v obľúbenosti produktov sa drží stále elektronika (40 %) a biela technika (21 %),“ hovorí Tomáš Braverman, riaditeľ Heureky.

Podľa prieskumu SAEC však nakupovaniu cez internet kraľujú slovenské ženy. Za posledný rok viac ako polovica dám naklikala päť a viac nákupov v e-shopoch.

Prekvapením je, že ženy na Slovensku sú technicky zdatnejšie ako ich partneri. Až 30 % z nich platí online nákupy cez internet banking (len 20 % mužov), a 19 % uprednostňuje platbu kartou online (18 % mužov).

Ženské nákupy v e-shopoch sa veľmi nelíšia s tými v kamenných obchodoch. Aj bez skúšobnej kabínky kupujú najviac oblečenie (60 %, muži len 40 %), knihy (44 %), kozmetiku a drogériu (40 %) a šperky a hodinky (28 %).

Stále obľúbenejšie potraviny

„Elektronika si drží najväčší podiel stabilne, ale už to nie je kategória, ktorá by rástla progresívne. Dynamické medziročné nárasty sme zaregistrovali v iných kategóriách – v jedle a nápojoch nárast o 45 %, vyše tretinový nárast aj v segmentoch hobby a kozmetika a zdravie. O štvrtinu narástla kategória oblečenie a móda, ktorá je obrovským trendom. Tento skok možno pripísať novým hráčom na trhu,“ vysvetlil riaditeľ Heureky Tomáš Braverman.

SkryťVypnúť reklamu

Novinkou je stále viac Slovákov, ktorí sa naučili nakupovať trvanlivé potraviny, kávu a alkohol online. Veľkým trendom je práve nákup kávových kapsúl online do rozličných typov domácich kávovarov.

„Slováci majú stále väčšiu dôveru v online nákupy a čoraz častejšie nakupujú online aj tovar pre bežnú spotrebu v nižších hodnotách. Tento trend už je úplne zjavný aj v Česku, toto je totiž presne druh sortimentu, ktorého nákupom online šetria zákazníci nielen peniaze, ale predovšetkým čas a námahu,“ dodal.

Kde hľadať výhodné ceny bežných tovarov?

Ak si vážite svoj čas a zároveň chcete myslieť a konať ekologickejšie, nákup online a cez mobilné zariadenia by mal byť vašou prirodzenou voľbou.

Ešte predtým, ako si tovar vložíte do internetového košíka, prirodzene hľadáte, čo je pre vás zaujímavé. Na porovnávanie cien, inšpirácie a hľadanie zliav slúžia internetové porovnávače cien.

SkryťVypnúť reklamu

Novinkou v mobilných zariadeniach je však aj aplikácia GoodBuy, ktorá zhromažďuje všetky akciové letáky obchodných reťazcov a vám dáva možnosť mať aktuálne informácie o zľavách produktov všetkých obchodov v jednej ruke.

„Výhodou je ich aktuálnosť. Ak máte túto aplikáciu v mobile či tablete, máte po ruke iba najaktuálnejšie letáky. Domá sa vám nehromadia kopy papierov a môžete si ich prelistovať kdekoľvek. Letáky sú prehľadné, dostatočne veľké a vhodné pre všetkých, ktorí uprednostňujú pohodlie a nemajú ambície vyhrávať súťaže v zbere papiera,“ opisuje s nadsázkou výhody Tomáš Köteleš z GoodBuy.

Na internete už existuje niekoľko stránok, ktoré vám ponúknu prehľad akcií v predajniach. No budúcnosť e-commerce je v m-commerce a nákupy, predaj aj podávanie informácií sa presúva do mobilných zariadení.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Výhodou mobilnej aplikácie s letákmi je aj jej ekologická stránka. Dokáže nahradiť papierové doručovanie letákov elektronickým a tým šetriť stromy a prírodu. A keďže zatiaľ poznáme len jednu obývateľnú planétu, mali by sme si ju chrániť najviac ako môžeme,“ dodáva Tomáš Köteleš.

Online supermarkety poskytujú pri nákupe službu rozvozu objednaných potravín a produktov za prijateľné ceny, takže výber, nákup aj dovoz domov vybavíte priamo z pohodlia vášho gauča.

letaky.jpgZdroj: Goodbuyapp.eu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 132
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 730
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 129
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 831
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 296
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 573
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 387
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 233
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 000
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 928
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 201
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 137
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 661
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu