SME
Piatok, 21. február, 2020 | Meniny má Eleonóra

Neviete sa koncentrovať v práci? Takto to napravíte

Bojujte proti nekoncentrovanosti trikmi od špeciálnej masáže, cez správne raňajky, až po roztomilé obrázky, ktoré vám dodajú potrebnú energiu a motiváciu.

(Zdroj: Photl.com)

Zajtra štartuje pracovný týždeň a vy už možno v rámci nedeľnej depresie pociťujete nechuť znova si sadnúť za stôl v kancelárií či do iného pracovného miesta a začať svedomito pracovať.

Niekedy to jednoducho nejde. Najmä pondelky sú vždy veľmi ťažké. A aj počas týždňa vás v akýkoľvek deň alebo v časti dňa prepadne pocit zúfalstva.

Nemôžete sa dopracovať k žiadnej aktivite a len bezvládne pozeráte do monitora, kliknete na Facebook alebo Youtube a čakáte, kedy ten deň skončíte so stiesneným pocitom, že zajtra toho musíte znova urobiť omnoho viac, pretože ste dnes „nestihli“.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tento boj dobre poznáme aj my. Preto vám prinášame tipy, ako sa tohto bdelého spánku či zablokovanej mysle zbaviť a byť v práci čo najproduktívnejší.

Masáž tretieho oka

V prípade, že sa u vás dostaví únava alebo absolútny výpadok kreativity, je okamžitou pomocou masáž reflexných bodov.

Masáž „tretieho oka“, miesta tesne nad koreňom nosa medzi obočím zlepšuje pamäť a uvoľňuje napätie. Je to dokonca jeden z trikov, ktoré využíva joga, ako môžete vidieť nižšie vo videu, ale je aj súčasťou ayurvédskej masáže.

Spojte ukazovák a prostredník a hlboko dýchajte. Počas toho vytvárajte tlak na bod medzi obočím a masírujte. Masáž by mala trvať približne 3 až 4 minúty.

Počas dňa si ju zopakujte dvakrát alebo trikrát. Tlak stimuluje endokrinný systém hypofýzy a epifýzy a zbavuje stresu.

Načítavám video...

Zásobte sa tekvicovými semienkami

Je dobré mať v zásuvke zdravé alternatívy desiaty či olovrantu. Dobrou voľbou sú semiačka a orechy, ešte lepšou konkrétne tekvicové semienka.

Sú zdrojom zinku, ktorý vitalizuje mozog a pamäť a obsahuje prospešné omega-3 mastné kyseliny. Tie sú doslova potravou pre náš mozog a stávajú sa súčasťou šedej mozgovej kôry.

Zvyšujú hladinu hormónu serotonínu, ktorý zlepšuje náladu a pôsobia ako prírodné antidepresíva.

02_koncentracia.jpgFoto: Flickr.com/CC - Brian Jackson

Na raňajky ryba

Namiesto sladkých raňajok, ktoré vám síce zabezpečia energiu, ale len na veľmi krátky čas, vyskúšajte rybu.

Esenciálne oleje obsiahnuté v rybách „nakopnú“ mozog a energiu uvoľňujú pomaly a postupne, takže vydržíte v strehu dlhšie.

Pokojne siahnite po akejkoľvek rybe – tuniak, makrela, sardinky či treska. Ak ich podávate s chlebom, voľte radšej celozrnný typ.

01_koncentracia.jpgFoto: Flickr.com/CC - Alpha

Nadýchnite sa

Keď vás čaká porada, prezentácia alebo sa jednoducho potrebujete koncentrovať, spomaľte dýchanie a dýchajte zhlboka.

Tento akt zmení pohyb theta mozgových vĺn a posilní pamäť. Theta vlny majú na svedomí navodenie stavu hlbokej sústredenosti.

Aby ste ich aktivovali, presuňte dýchanie do brucha a vdychujte doň vzduch pomalými nádychmi a výdychmi. Počas nádychu počítajte do šiestich.

Zadržte dych a počítajte do dvoch. Vydychujte, až kým nenarátate do deviatich. Tento proces opakujte, až kým nebudete cítiť väčší pokoj.

Váš mozog bude pripravený na maximálne sústredenie a príjem informácií.

Obrázky roztomilých zvieratiek

Možno patríte k ľuďom, ktorí si pozrú vtipné videá s roztomilými padajúcimi zvieratkami alebo fotky svojich domácich miláčikov.

V takom prípade robíte správnu vec. Pozeranie sa na obrázky malých šteniatok a mačiatok len počas 30 sekúnd vo vás prebudí schopnosť starostlivo a pozorne pristupovať k pracovným úlohám a lepšie sa na ne sústrediť.

Japonská štúdia dokázala, že aj chvíľkové sledovanie niečoho, čo je „zlaté“, milé a detsky nevinné, prebúdza v ľuďoch pocit zodpovednosti a starostlivosti.

Preto by mal váš šéf takýto krátky „úlet“ na internete počas pracovných hodín rešpektovať.

Načítavám video...

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Viete aké je študentské mesto na Slovensku?
  2. Zvažujete štúdium? A prečo nie v Prahe?
  3. Trnavská univerzita je kvalitou v popredí
  4. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii
  5. Slovensko potrebuje dezinFicovať
  6. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo
  7. Ako si prepojiť auto so smartfónom?
  8. Kto bude ďalší? Hľadajte s nami Učiteľa Slovenska
  9. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  10. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  1. Trnavská univerzita je kvalitou v popredí
  2. Zvažujete štúdium? A prečo nie v Prahe?
  3. Viete aké je študentské mesto na Slovensku?
  4. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii
  5. Slovensko potrebuje dezinFicovať
  6. Naštartuj svoju budúcnosť na EkF TUKE
  7. Ktorá farba je tá tvoja?
  8. Maturuješ a hľadáš kam na vysokú?
  9. ... viac ako vzdelanie
  10. Študuj matematiku, fyziku a informatiku v Prahe
  1. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 11 564
  2. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 8 575
  3. Viete aký dôchodok budete mať? Radšej si ho vypočítajte 8 551
  4. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo 7 114
  5. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 6 321
  6. Darujte od srdca pre rozum 5 554
  7. Bytová kríza. Ako na daňové priznanie? Kam investovať? 5 311
  8. SME proti extrémizmu na školách 5 151
  9. Peniaze z poistky môžete dostať rýchlejšie. Poradíme vám ako 4 878
  10. Iná tvár Turecka: Oplatí sa navštíviť Severný Cyprus? 4 841

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Beaty Balogovej

Dva roky po: Vražda presiakla aj do nášho jazyka

Slová Brucho, volavka či paparazzovanie už nikdy nebudú znieť ako pred vraždou.

Ján a Martina.
Dobré ráno

Dobré ráno: Dva roky po vražde sme len na začiatku

Novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenicu zavraždili pred dvomi rokmi.

Podcast Dobré Ráno.
Českí dokumentaristi Vít Klusák a Barbora Chalupová.