Neviete sa koncentrovať v práci? Takto to napravíte

Bojujte proti nekoncentrovanosti trikmi od špeciálnej masáže, cez správne raňajky, až po roztomilé obrázky, ktoré vám dodajú potrebnú energiu a motiváciu.

(Zdroj: Photl.com)

Zajtra štartuje pracovný týždeň a vy už možno v rámci nedeľnej depresie pociťujete nechuť znova si sadnúť za stôl v kancelárií či do iného pracovného miesta a začať svedomito pracovať.

Niekedy to jednoducho nejde. Najmä pondelky sú vždy veľmi ťažké. A aj počas týždňa vás v akýkoľvek deň alebo v časti dňa prepadne pocit zúfalstva.

Nemôžete sa dopracovať k žiadnej aktivite a len bezvládne pozeráte do monitora, kliknete na Facebook alebo Youtube a čakáte, kedy ten deň skončíte so stiesneným pocitom, že zajtra toho musíte znova urobiť omnoho viac, pretože ste dnes „nestihli“.

Tento boj dobre poznáme aj my. Preto vám prinášame tipy, ako sa tohto bdelého spánku či zablokovanej mysle zbaviť a byť v práci čo najproduktívnejší.

Masáž tretieho oka

V prípade, že sa u vás dostaví únava alebo absolútny výpadok kreativity, je okamžitou pomocou masáž reflexných bodov.

Masáž „tretieho oka“, miesta tesne nad koreňom nosa medzi obočím zlepšuje pamäť a uvoľňuje napätie. Je to dokonca jeden z trikov, ktoré využíva joga, ako môžete vidieť nižšie vo videu, ale je aj súčasťou ayurvédskej masáže.

Spojte ukazovák a prostredník a hlboko dýchajte. Počas toho vytvárajte tlak na bod medzi obočím a masírujte. Masáž by mala trvať približne 3 až 4 minúty.

Počas dňa si ju zopakujte dvakrát alebo trikrát. Tlak stimuluje endokrinný systém hypofýzy a epifýzy a zbavuje stresu.

Zásobte sa tekvicovými semienkami

Je dobré mať v zásuvke zdravé alternatívy desiaty či olovrantu. Dobrou voľbou sú semiačka a orechy, ešte lepšou konkrétne tekvicové semienka.

Sú zdrojom zinku, ktorý vitalizuje mozog a pamäť a obsahuje prospešné omega-3 mastné kyseliny. Tie sú doslova potravou pre náš mozog a stávajú sa súčasťou šedej mozgovej kôry.

Zvyšujú hladinu hormónu serotonínu, ktorý zlepšuje náladu a pôsobia ako prírodné antidepresíva.

02_koncentracia.jpgFoto: Flickr.com/CC - Brian Jackson

Na raňajky ryba

Namiesto sladkých raňajok, ktoré vám síce zabezpečia energiu, ale len na veľmi krátky čas, vyskúšajte rybu.

Esenciálne oleje obsiahnuté v rybách „nakopnú“ mozog a energiu uvoľňujú pomaly a postupne, takže vydržíte v strehu dlhšie.

Pokojne siahnite po akejkoľvek rybe – tuniak, makrela, sardinky či treska. Ak ich podávate s chlebom, voľte radšej celozrnný typ.

01_koncentracia.jpgFoto: Flickr.com/CC - Alpha

Nadýchnite sa

Keď vás čaká porada, prezentácia alebo sa jednoducho potrebujete koncentrovať, spomaľte dýchanie a dýchajte zhlboka.

Tento akt zmení pohyb theta mozgových vĺn a posilní pamäť. Theta vlny majú na svedomí navodenie stavu hlbokej sústredenosti.

Aby ste ich aktivovali, presuňte dýchanie do brucha a vdychujte doň vzduch pomalými nádychmi a výdychmi. Počas nádychu počítajte do šiestich.

Zadržte dych a počítajte do dvoch. Vydychujte, až kým nenarátate do deviatich. Tento proces opakujte, až kým nebudete cítiť väčší pokoj.

Váš mozog bude pripravený na maximálne sústredenie a príjem informácií.

Obrázky roztomilých zvieratiek

Možno patríte k ľuďom, ktorí si pozrú vtipné videá s roztomilými padajúcimi zvieratkami alebo fotky svojich domácich miláčikov.

V takom prípade robíte správnu vec. Pozeranie sa na obrázky malých šteniatok a mačiatok len počas 30 sekúnd vo vás prebudí schopnosť starostlivo a pozorne pristupovať k pracovným úlohám a lepšie sa na ne sústrediť.

Japonská štúdia dokázala, že aj chvíľkové sledovanie niečoho, čo je „zlaté“, milé a detsky nevinné, prebúdza v ľuďoch pocit zodpovednosti a starostlivosti.

Preto by mal váš šéf takýto krátky „úlet“ na internete počas pracovných hodín rešpektovať.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 749
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 550
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 042
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 474
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 910
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 649
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 497
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 294
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 887
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Ako dopriať telu láskyplnú starostlivosť a nadviazať s ním vzťah

V kolobehu rôznorodých podnetov človek ľahko stráca kontakt sám so sebou.

Spánok v podprsenke – áno či nie?

Odporcovia z radov odborníkov argumentujú negatívnym dopadom na zdravie.

Módu na Brit Awards ovládla stávka na istotu, hviezdy zabudli experimentovať

Speváčky, hudobníčky a modelky sa na odovzdávaní cien najlepšej britskej hudby odeli najmä do tmavších farieb.

Modelka visela z mrakodrapu bez istenia, skončila na polícii

Ruská hviezda z Instagramu Viki Odintcova v Dubaji predviedla extrémny kúsok pre efektné fotografie, argumentovala tým, že chcela poukázať na zlú zabezpečenosť budovy.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop