SME
Streda, 24. apríl , 2019

Aj správanie v salónoch krásy má svoje pravidlá

Medziľudské vzťahy v salónoch krásy si vyžadujú špeciálne pravidlá.

(Zdroj: Fotolia.com)

Ak navštevujete salóny krásy a starostlivosti o telo a zovňajšok pravidelne, pravdepodobne máte svoje skúsenosti. Tie môžu byť dobré aj zlé.

Možno vás masérka nenechala po celý čas masáže vydýchnuť a zasypala vás všetkými svojimi problémami, možno kozmetičke, ktorú vám odporučila kamarátka, páchli ruky od cigariet.

Krásna pleť
Akciové ponuky
Doprajte svojej pleti kolagénové, ultrazvukové, hydratačné, kyslíkové alebo liftingové ošetrenie za výhodné ceny.
pomaranc.jpg
Foto: zlavy.sme.sk

Možno ste mali po nedávnom ošetrení na tvári nepeknú reakciu alebo ste si od pedikérky priniesli infekciu.

Problémy však môžu nastať aj na druhej strane, ísť na masáž poriadne spotení, nakaziť kozmetičku virózou, s ktorou ste sa rozhodli chodiť medzi ľudí, alebo od nej očakávať zázraky asi nie je namieste. Čo je teda vhodné a čo nevhodné v salónoch krásy?

Ako by sa mal správať personál k zákazníkovi?

  • Personál by mal byť ústretový a profesionálny. „Ak si zájdeme po službu, dúfame, že personál nás očakáva, vykonáva svoje povolanie a nie je tam za trest,“ hovorí Silvia Dragan z kozmetického salóna XOXO a približuje, ako by malo prebiehať prvé zoznámenie sa s klientom: „Dôležitý je záujem zo strany odborníka, mal by zistiť, aké sú očakávania klienta. Či si prišiel oddýchnuť, alebo chce diskutovať a podľa toho sa zariadiť. Určite na pracovisko nepatria ešte nezobudení odborníci, ktorí pred klientom dopíjajú rannú kávu a dojedajú raňajky. Fajčenie je striktne limitované vyhláškou, a to sa týka aj blízkeho okolia salónu. Učupená kozmetička s cigaretou je taká šokujúca, že často aj spokojný klient zmení salón. Nehovoriac o nevábnom dychu a páchnucich rukách. Ako klient sa máte pokojne ohradiť a žiadať o nápravu okamžite, lebo je to nepríjemné.“
  • Dodržiavať hygienu a prevádzkový poriadok.
  • Mal by sa dostatočne informovať o všetkom, čo súvisí s vykonaním služby, teda či má klient nejaké alergie, alebo iné problémy.
  • Mal by dostatočne informovať klienta o možnostiach a úkonoch a skonzultovať s ním jeho predstavy o službe, ktorú chce podstúpiť.
  • Mal by rešpektovať súkromie klienta a neprekračovať primeranú privátnu zónu.

Čo si všímať

Ako zistíte, že salón, do ktorého ste sa vybrali, je dobrý? Silvia Dragan vysvetľuje: „Z pohľadu klienta sú niektoré procesy viditeľné ako napríklad, či má kaderníčka čistý stôl, či si sadáte do kresla, kde sú ešte nejaké vlasy, alebo či má kozmetička a masér krásne čisté uteráky a plachtu na ležadle. Pokojne si siahnite a privoňajte. Toto sú totiž známky dobrého salónu. V pedikúre sa nesmú povaľovať kúsky kože z iných chodidiel. Uterák, na ktorý si vykladáte nohy, má byť čistý. V pedikérskej vani je už štandardom jednorazová PVC vložka (vyzerá ako veľké igelitové vrecko), aby sa predišlo kontaminácii vody. Nástroje majú byť už na pohľad čisté a porozkladané na podložke pripravené na použitie.“

Klient niektoré procesy, ako je napríklad nočná sterilizácia nevidí, ak však máte za sebou zlú skúsenosť, môžete sa na hygienickú bezpečnosť personálu spýtať.

Ako by sa mal správať klient

  • Klient by mal prísť načas, teda dodržať dohodnutý termín.
  • Informovať o všetkých dôležitých veciach spojených so službou, teda s alergiami a možnými reakciami či ďalšími prípadnými problémami.
  • Mal by prísť hygienicky upravený, teda čistý.
  • Mal by prísť zdravý, bez virózy či iných ochorení, ktorými by mohol nakaziť ostatných.
  • Mal by dôverovať odborníkovi, ktorému sa zverí do rúk.
  • Mal by sa primerane správať. Napríklad ak v kaderníckom salóne sedí vedľa seba viac zákazníčok, hlučné správanie môže ostatné vyrušovať.
  • Ak je klient nespokojný so službou, mal by na to upozorniť primeraným spôsobom a bezodkladne.

Čo ak nie som spokojná so službou?

Nespokojnosť so službou môžete vyjadriť ústne priamo na mieste alebo písomne. Silvia Dragan považuje v kvalitnom salóne za samozrejmosť, že si akúkoľvek nespokojnosť vypočujú: „Ak sa udeje názorová výmena a konkrétna osoba je vám už nepríjemná, žiadajte inú. Píšte e-mail, použite poštu. Totiž ak nad tým mávnete rukou, ani majiteľ sa o tom pravdepodobne nedozvie a nič sa nezmení. V dobrom salóne sa vám za vaše opodstatnené podnety odmenia. Pretože toto je jediný spôsob, ako služby zlepšiť. Môcť ich vidieť očami klienta,“ dodáva. Ďalším riešením je oficiálna reklamácia služby.

K téme sa vyjadruje:
Silvia Dragan z XOXO Body and Mind centra, Xoxo.sk
silvia-dragan.jpg

Ako reklamovať službu v skrášľovacom salóne?

Podľa vyjadrenia Danuše Krkošovej, hovorkyne SOI, Občiansky zákonník upravuje aj zodpovednosť za chyby pri poskytovaní služieb.

Dôležitým faktom je samotný charakter chyby. Keďže ide o kadernícke alebo o kozmetické služby, tieto je potrebné reklamovať ihneď, ako sa chyba zistí.

Reklamačné konanie je občianskoprávny vzťah, do ktorého nikto tretí nemôže vstúpiť – ani kontrolný orgán. Kontrolný orgán, ako je SOI, môže kontrolovať náležitosti spojené s reklamáciou.

Ak dôjde k neželanej reakcii alebo k zdravotným problémom následkom služby, na základe lekárskeho potvrdenia si môže spotrebiteľ uplatňovať nároky u konkrétneho poskytovateľa služby, no v konečnom dôsledky len súdnou cestou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  2. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  3. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  4. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  5. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  6. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  7. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  10. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  1. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  2. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  3. Gemerský expres priblíži nádherný kraj
  4. Takto sa môžete najlepšie chrániť pred výtlkmi
  5. Dokonalá záhrada? Nezabudnite na prísun vody.
  6. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  7. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  8. Women in business
  9. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  10. Bim Challenge 2019
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 23 055
  2. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 9 904
  3. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 9 305
  4. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 6 606
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 5 910
  6. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 358
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 220
  8. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 3 652
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 886
  10. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 1 561

Hlavné správy zo Sme.sk

Café Európa: Ako sa zmení Ukrajina a čo čakať od Zelenského (video)

Diskusia o ukrajinských prezidentských voľbách.

Volodymyr Zelenskyj.
Peter Tóth
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Uvedomuje si štát, aká bola hlboká Kočnerova nora?

Nevieme, či sledovanie novinárov bol ojedinelý prípad.

Šéfredaktorka SME Beata Balogová.
Dobré ráno

Dobré ráno: Talianska mafia si na Slovensku založila bunku

Čo je horšie, že Gašpar klamal alebo si policajti nevymieňajú informácie.

Podcast Dobré Ráno

Neprehliadnite tiež

Egon Bondy a Honza Krejcarová
Brie Larson na premiére filmu Avengers: Endgame
Princ Louis oslávil svoje prvé narodeniny.