SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Aj správanie v salónoch krásy má svoje pravidlá

Medziľudské vzťahy v salónoch krásy si vyžadujú špeciálne pravidlá.

(Zdroj: Fotolia.com)

Ak navštevujete salóny krásy a starostlivosti o telo a zovňajšok pravidelne, pravdepodobne máte svoje skúsenosti. Tie môžu byť dobré aj zlé.

Možno vás masérka nenechala po celý čas masáže vydýchnuť a zasypala vás všetkými svojimi problémami, možno kozmetičke, ktorú vám odporučila kamarátka, páchli ruky od cigariet.

Krásna pleť
Akciové ponuky
Doprajte svojej pleti kolagénové, ultrazvukové, hydratačné, kyslíkové alebo liftingové ošetrenie za výhodné ceny.
pomaranc.jpg
Foto: zlavy.sme.sk

Možno ste mali po nedávnom ošetrení na tvári nepeknú reakciu alebo ste si od pedikérky priniesli infekciu.

Problémy však môžu nastať aj na druhej strane, ísť na masáž poriadne spotení, nakaziť kozmetičku virózou, s ktorou ste sa rozhodli chodiť medzi ľudí, alebo od nej očakávať zázraky asi nie je namieste. Čo je teda vhodné a čo nevhodné v salónoch krásy?

Ako by sa mal správať personál k zákazníkovi?

  • Personál by mal byť ústretový a profesionálny. „Ak si zájdeme po službu, dúfame, že personál nás očakáva, vykonáva svoje povolanie a nie je tam za trest,“ hovorí Silvia Dragan z kozmetického salóna XOXO a približuje, ako by malo prebiehať prvé zoznámenie sa s klientom: „Dôležitý je záujem zo strany odborníka, mal by zistiť, aké sú očakávania klienta. Či si prišiel oddýchnuť, alebo chce diskutovať a podľa toho sa zariadiť. Určite na pracovisko nepatria ešte nezobudení odborníci, ktorí pred klientom dopíjajú rannú kávu a dojedajú raňajky. Fajčenie je striktne limitované vyhláškou, a to sa týka aj blízkeho okolia salónu. Učupená kozmetička s cigaretou je taká šokujúca, že často aj spokojný klient zmení salón. Nehovoriac o nevábnom dychu a páchnucich rukách. Ako klient sa máte pokojne ohradiť a žiadať o nápravu okamžite, lebo je to nepríjemné.“
  • Dodržiavať hygienu a prevádzkový poriadok.
  • Mal by sa dostatočne informovať o všetkom, čo súvisí s vykonaním služby, teda či má klient nejaké alergie, alebo iné problémy.
  • Mal by dostatočne informovať klienta o možnostiach a úkonoch a skonzultovať s ním jeho predstavy o službe, ktorú chce podstúpiť.
  • Mal by rešpektovať súkromie klienta a neprekračovať primeranú privátnu zónu.

Čo si všímať

Ako zistíte, že salón, do ktorého ste sa vybrali, je dobrý? Silvia Dragan vysvetľuje: „Z pohľadu klienta sú niektoré procesy viditeľné ako napríklad, či má kaderníčka čistý stôl, či si sadáte do kresla, kde sú ešte nejaké vlasy, alebo či má kozmetička a masér krásne čisté uteráky a plachtu na ležadle. Pokojne si siahnite a privoňajte. Toto sú totiž známky dobrého salónu. V pedikúre sa nesmú povaľovať kúsky kože z iných chodidiel. Uterák, na ktorý si vykladáte nohy, má byť čistý. V pedikérskej vani je už štandardom jednorazová PVC vložka (vyzerá ako veľké igelitové vrecko), aby sa predišlo kontaminácii vody. Nástroje majú byť už na pohľad čisté a porozkladané na podložke pripravené na použitie.“

Klient niektoré procesy, ako je napríklad nočná sterilizácia nevidí, ak však máte za sebou zlú skúsenosť, môžete sa na hygienickú bezpečnosť personálu spýtať.

Ako by sa mal správať klient

  • Klient by mal prísť načas, teda dodržať dohodnutý termín.
  • Informovať o všetkých dôležitých veciach spojených so službou, teda s alergiami a možnými reakciami či ďalšími prípadnými problémami.
  • Mal by prísť hygienicky upravený, teda čistý.
  • Mal by prísť zdravý, bez virózy či iných ochorení, ktorými by mohol nakaziť ostatných.
  • Mal by dôverovať odborníkovi, ktorému sa zverí do rúk.
  • Mal by sa primerane správať. Napríklad ak v kaderníckom salóne sedí vedľa seba viac zákazníčok, hlučné správanie môže ostatné vyrušovať.
  • Ak je klient nespokojný so službou, mal by na to upozorniť primeraným spôsobom a bezodkladne.

Čo ak nie som spokojná so službou?

Nespokojnosť so službou môžete vyjadriť ústne priamo na mieste alebo písomne. Silvia Dragan považuje v kvalitnom salóne za samozrejmosť, že si akúkoľvek nespokojnosť vypočujú: „Ak sa udeje názorová výmena a konkrétna osoba je vám už nepríjemná, žiadajte inú. Píšte e-mail, použite poštu. Totiž ak nad tým mávnete rukou, ani majiteľ sa o tom pravdepodobne nedozvie a nič sa nezmení. V dobrom salóne sa vám za vaše opodstatnené podnety odmenia. Pretože toto je jediný spôsob, ako služby zlepšiť. Môcť ich vidieť očami klienta,“ dodáva. Ďalším riešením je oficiálna reklamácia služby.

K téme sa vyjadruje:
Silvia Dragan z XOXO Body and Mind centra, Xoxo.sk
silvia-dragan.jpg

Ako reklamovať službu v skrášľovacom salóne?

Podľa vyjadrenia Danuše Krkošovej, hovorkyne SOI, Občiansky zákonník upravuje aj zodpovednosť za chyby pri poskytovaní služieb.

Dôležitým faktom je samotný charakter chyby. Keďže ide o kadernícke alebo o kozmetické služby, tieto je potrebné reklamovať ihneď, ako sa chyba zistí.

Reklamačné konanie je občianskoprávny vzťah, do ktorého nikto tretí nemôže vstúpiť – ani kontrolný orgán. Kontrolný orgán, ako je SOI, môže kontrolovať náležitosti spojené s reklamáciou.

Ak dôjde k neželanej reakcii alebo k zdravotným problémom následkom služby, na základe lekárskeho potvrdenia si môže spotrebiteľ uplatňovať nároky u konkrétneho poskytovateľa služby, no v konečnom dôsledky len súdnou cestou.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šéf Accenture: Nie je nič nezvyčajné, že mám paralelne dva mítingy naraz
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  4. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  5. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  6. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  7. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  8. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  9. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  10. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  1. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  4. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  5. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  6. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  10. QSI International School of Bratislava
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 962
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 069
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 164
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 809
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 795
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 731
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 336
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 315
  9. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 138
  10. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 108
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Judita a Tomáš

Na jej verzii nesedeli nože, rany ani stopy krvi.


2 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Už niekoľko týždňov ide o najsledovanejší seriál.


a 2 ďalší 2 h

Blogy SME

  1. Michael Achberger: Takto môžete zdravo maškrtiť večer pri televízore
  2. Občianske združenie Ženské kruhy: Už v najbližších dňoch hrozí Slovensku poľská cesta
  3. Martina Paulenová: Noci s bábätkom
  4. Unicef Slovensko: Čo nám hovorí najnovšia správa UNICEF o psychickom zdraví detí a mladých ľudí
  5. Symptomedica: Krvácanie do tráviaceho traktu môže byť smrteľne nebezpečné.
  6. Martina Paulenová: Čo robia dvaja rodičia s dvoma deťmi na spoločnej materskej dovolenke?
  7. SKU: Príbeh pedagogičky, ktorá chcela pracovať v školstve
  8. Michael Achberger: Zdravý životný štýl, vďaka ktorému priberáte
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 30 445
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 7 036
  3. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 927
  4. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 662
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 5 567
  6. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 5 345
  7. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 5 178
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 565
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu