SME
Štvrtok, 20. február, 2020 | Meniny má Lívia

Táto technika vám pomôže zaspať do minúty

Metóda, ktorú svetu predstavil americký vedec pozostáva zo špecifického dychového cvičenia. Povedzme to priamo, neobjavil nič nové.

(Zdroj: Flickr.com/CC - planetchopstick)

Ak má niekto hektický život, jeho spánok bude svojim spôsobom podobný. Aj vy patríte k ľuďom, ktorí sa zobúdzajú unavení a majú problémy so zaspávaním? Nepomáha horúci kúpeľ, teplé mlieko ani čaj z medovky?

Expresný spánok

Tento problematický fenomén sa snažil vyriešiť americký vedec Andrew Weil, ktorý hľadal spôsob ako ľahšie zaspať bez liekov a zložitých rituálov.

Technika, ktorú odporúča má základy v joge a je založená na princípe nádychov a výdychov trvajúcich 4-7-8 sekúnd. Metóda funguje ako „prirodzený upokojujúci prostriedok nervového systému“ a redukuje napätie vášho tela.

Článok pokračuje pod video reklamou

Na svojom YouTube kanále vedec popisuje toto cvičenie: „Je to absolútne jednoduché, vyžaduje minimum času, žiadne náčinie a môžete ho robiť kdekoľvek.“

Na základe každodenného cvičenia tak získate schopnosť dostať telo do takej nálady, že zaspí v priebehu šesťdesiatich sekúnd.

Ako na to?

Predtým, ako začnete s dychovým cvičením, musíte najprv vydýchnuť všetok vzduch von tak, že sa špičkou jazyka budete dotýkať podnebia v strede tesne za horným radom zubov.

Pri takomto vydychovaní budete počuť mierne pískavý zvuk. Následne zavrite ústa s jazykom v rovnakej polohe a nosom sa potichu nadychujte. Počas nádychu počítajte do štyroch.

Zadržte dych a počítajte do sedem. Potom opäť s jazykom v polohe ako na začiatku vydychujte všetok vzduch, kým nenapočítate do ôsmich.

Tento cyklus zopakujte trikrát, nie viac. „Výdych trvá dvakrát dlhšie ako nádych. Celkový čas, ktorý cvičením strávite, nie je dôležitý. Dôležité je dodržať jednotlivé dĺžky 4-7-8,“ hovorí Andrew Weil.

Technika je založená na jogovom dychovom cvičení pránajáma, ktoré spočíva v regulácii dýchania. Techniku lekár podrobne vysvetľuje na videu.

Načítavám video...

Kyslík navyše

Metóda vám umožní prijať väčší objem kyslíka, čo má pozitívny relaxačný efekt na nervový systém.

Ak zažívate stres, váš nervový systém je preťažený, čo narúša celkovú vnútornú rovnováhu a môže spôsobiť horší spánok.

Cvičenie vás podľa Weila intenzívnejšie spojí s telom a na chvíľu "vymaže" dianie okolo vás. Lekár odporúča praktizovať toto cvičenie dvakrát denne počas šiestich až ôsmich týždňov. Po tomto období si techniku osvojíte natoľko, že upadnete do spánku za minútu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Jarné prázdniny na lyžiach? Jednoznačne v Jasnej
  2. ... viac ako vzdelanie
  3. Maturuješ a hľadáš kam na vysokú?
  4. Ktorá farba je tá tvoja?
  5. Naštartuj svoju budúcnosť na EkF TUKE
  6. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo
  7. Ako si prepojiť auto so smartfónom?
  8. Kto bude ďalší? Hľadajte s nami Učiteľa Slovenska
  9. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  10. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  1. Naštartuj svoju budúcnosť na EkF TUKE
  2. Ktorá farba je tá tvoja?
  3. Maturuješ a hľadáš kam na vysokú?
  4. ... viac ako vzdelanie
  5. Študuj matematiku, fyziku a informatiku v Prahe
  6. Prečo je Nitra rajom študentov?
  7. Moderné, inovatívne a praktické štúdium práva? U nás sa to dá!
  8. Fakulta posiela študentov do verejných inštitúcií a vzdeláva ich
  9. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo
  10. Do BILLA športovej rodiny pribudla biatlonistka Paulína Fialková
  1. Viete aký dôchodok budete mať? Radšej si ho vypočítajte 16 249
  2. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 11 120
  3. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 10 408
  4. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 7 203
  5. Darujte od srdca pre rozum 6 851
  6. Bytová kríza. Ako na daňové priznanie? Kam investovať? 6 261
  7. SME proti extrémizmu na školách 5 626
  8. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo 5 558
  9. Peniaze z poistky môžete dostať rýchlejšie. Poradíme vám ako 5 408
  10. Iná tvár Turecka: Oplatí sa navštíviť Severný Cyprus? 5 347

Hlavné správy zo Sme.sk

Pre kontaky s Kočnerom môžu Mamojku z Ústavného súdu vylúčiť

Funkčné obdobie ústavných sudcov je dvanásť rokov.

Mojmír Mamojka.
Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček Petra Schutza

Mimoriadna schôdza nie je legitímna

Fico povedal, že schôdza je legitímna. Čo je, najjemnejšie povedané, zavádzanie.

Peter Schutz
Adriana Pašková počas Newyorského Týždňa módy