SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Táto technika vám pomôže zaspať do minúty

Metóda, ktorú svetu predstavil americký vedec pozostáva zo špecifického dychového cvičenia. Povedzme to priamo, neobjavil nič nové.

(Zdroj: Flickr.com/CC - planetchopstick)

Ak má niekto hektický život, jeho spánok bude svojim spôsobom podobný. Aj vy patríte k ľuďom, ktorí sa zobúdzajú unavení a majú problémy so zaspávaním? Nepomáha horúci kúpeľ, teplé mlieko ani čaj z medovky?

Expresný spánok

Tento problematický fenomén sa snažil vyriešiť americký vedec Andrew Weil, ktorý hľadal spôsob ako ľahšie zaspať bez liekov a zložitých rituálov.

Technika, ktorú odporúča má základy v joge a je založená na princípe nádychov a výdychov trvajúcich 4-7-8 sekúnd. Metóda funguje ako „prirodzený upokojujúci prostriedok nervového systému“ a redukuje napätie vášho tela.

Skryť Vypnúť reklamu

Na svojom YouTube kanále vedec popisuje toto cvičenie: „Je to absolútne jednoduché, vyžaduje minimum času, žiadne náčinie a môžete ho robiť kdekoľvek.“

Na základe každodenného cvičenia tak získate schopnosť dostať telo do takej nálady, že zaspí v priebehu šesťdesiatich sekúnd.

Ako na to?

Predtým, ako začnete s dychovým cvičením, musíte najprv vydýchnuť všetok vzduch von tak, že sa špičkou jazyka budete dotýkať podnebia v strede tesne za horným radom zubov.

Pri takomto vydychovaní budete počuť mierne pískavý zvuk. Následne zavrite ústa s jazykom v rovnakej polohe a nosom sa potichu nadychujte. Počas nádychu počítajte do štyroch.

Zadržte dych a počítajte do sedem. Potom opäť s jazykom v polohe ako na začiatku vydychujte všetok vzduch, kým nenapočítate do ôsmich.

Skryť Vypnúť reklamu

Tento cyklus zopakujte trikrát, nie viac. „Výdych trvá dvakrát dlhšie ako nádych. Celkový čas, ktorý cvičením strávite, nie je dôležitý. Dôležité je dodržať jednotlivé dĺžky 4-7-8,“ hovorí Andrew Weil.

Technika je založená na jogovom dychovom cvičení pránajáma, ktoré spočíva v regulácii dýchania. Techniku lekár podrobne vysvetľuje na videu.

Načítavam video...

Kyslík navyše

Metóda vám umožní prijať väčší objem kyslíka, čo má pozitívny relaxačný efekt na nervový systém.

Ak zažívate stres, váš nervový systém je preťažený, čo narúša celkovú vnútornú rovnováhu a môže spôsobiť horší spánok.

Cvičenie vás podľa Weila intenzívnejšie spojí s telom a na chvíľu "vymaže" dianie okolo vás. Lekár odporúča praktizovať toto cvičenie dvakrát denne počas šiestich až ôsmich týždňov. Po tomto období si techniku osvojíte natoľko, že upadnete do spánku za minútu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  8. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  9. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  1. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  2. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  3. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  4. Legislative intention - recodification of the corporate law
  5. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  6. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  7. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  8. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  9. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  10. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 17 624
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 498
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 562
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 951
  5. Po Slovensku na motorke 6 785
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 139
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 458
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 540
  9. Crème de la crème po slovensky 3 209
  10. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 014
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Szijjártó sa za chrbtom ministra Korčoka stretol s poslancom Gyimesim.


24 h
Sociológ Michal Vašečka.

Medzi voličmi Sme rodina je 62 percent žien.


21 h
Peter Schutz

Ešte jeden lockdown by znamenal krížik nad celou vládou.


18. jún

Neprehliadnite tiež

Pistáciové keksíky

Sú zelené, zdravé a chutné.


18. jún
Mária Vargová a Andrej Poracký

Násilné deti sú neraz samy obeťami.


18. jún

Sezóna jahôd je jedna z najchutnejších. Tu je niekoľko inšpirácií na víkendové pečenie.


17. jún
Čo sa deje s dieťaťom, keď má záchvat hnevu?

Intenzitu ovplyvňuje aj slovná zásoba.


17. jún