Časopis Playboy končí s fotkami nahých žien, nepotrebuje to

Svet obletela informácia, že magazín pre mužov, ktorý je synonymom erotiky, už nebude na svojich stránkach zverejňovať fotografie úplne nahých žien.

Hugh Hefner, zakladateľa magazínu Playboy(Zdroj: TASR)

Môže za to internet a dostupnosť rôznorodých informácií pre každého užívateľa, medzi ktoré patria aj obrázky či videá s nahými ženami.

Informáciu ako prvý uverejnil denník The New York Times. K situácii sa vyjadril šéfmanažér značky Scott Flanders, ktorý zmeny považuje za víťazstvo Playboya.

Zmeny podľa jeho slov ovplyvnil najmä voľne dostupný erotický materiál „na jedno kliknutie“ a skutočnosť, že Playboy už dávno nemusí bojovať za spoločenskú prijateľnosť zobrazovania nahých tiel a zábery „...akéhokoľvek sexuálneho aktu sa dajú získať zadarmo jediným kliknutím. Boj sa skončil, vyhrali sme," dodal Flanders.

Podľa tvorcov magazínu je absolútna nahota v súčasnosti prežitkom a týmto krokom chcú ponechať fantázii čitateľov voľný priebeh a provokovať práve neodhaľovaním úplne všetkého, čím sa krásne ženy môžu pochváliť.

K tejto zmene má dôjsť budúci rok na jar. Od marca magazín bude klásť dôraz na obsah, no samozrejme, ostane aj pri provokatívnych sexi pózach.

01_r2184.jpegHugh Hefner s jedným z vydaní Playboya na obálke s Anne Nicole Smith, SITA

Klesajúci počet čitateľov

Playboy plánuje okrem tohto radikálneho kroku aj ďalšie zmeny, ktoré majú byť súčasťou redizajnu celej myšlienky magazínu.

Odstránenie nahoty si vyskúšal magazín na svojej webstránke, kde sa po zmene štvornásobil počet unikátnych návštevníkov a priemerná veková skupina sa znížila zo 47 rokov na v priemere 30 rokov.

V porovnaní s ich najväčším konkurentom Vice sa podľa Flandersa zameriava magazín na pracujúcich mužov.

Dôvodom zmien je aj stále sa znižujúci počet čitateľov, na ktorý môže mať vplyv aj to, kde sa časopis predáva.

Kvôli „nahotinkám“ sa vytratil z väčšiny novinových stánkov v Amerike a sústreďoval sa na špeciálne obchody zaoberajúce sa erotických tovarom. To však chcú jeho tvorcovia zmeniť.

02_r3812.jpegPrvé číslo časopisu Playboy na obálke s Marilyn Monroe, SITA

Najlepšia propagácia celebrít

Takmer každá známa tvár Ameriky, ktorá vynikala okrem hereckého, speváckeho či iného talentu aj svojou krásou, sa objavila na obálke časopisu Playboy.

Prvé číslo pod vedením jeho zakladateľa Hugha Hefnera vyšlo v roku 1953. Na obálke bola obdivovaná Marilyn Monroe.

Fotografie nahých celebrít v časopise a na obálke sa striedali ako na bežiacom páse. Bola to forma vlastnej propagácie, ktorou si chceli urýchliť kariéru, upozorniť na seba, alebo zničenú kariéru navrátiť.

Na obálke Playboya sa objavila Lindsay Lohanová, Drew Barrymorová, Cindy Crawfordová, Naomi Campbellová, Dolly Partonová, Elle Macphersonová, Kim Basingerová, Sharon Stonová, Charlize Theronová a, samozrejme, niekoľkokrát aj Pamela Andersonová.

Foto: SITA, TASR

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 507
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 289
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 156
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 359
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 984
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 792
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 769
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 603
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 325
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 302

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

ŠPORT

Nórsky divák nevedel, že Sagana na Tour de France vylúčili

Ľudia v Nórsku si majstrovstvá sveta v cyklistike užívajú.

DOMOV

Zo Smeru odišiel celý regionálny klub, nechce povedať prečo

Sarosta obce Rišňovce sa sťažuje na ignoráciu zo strany vedenia Smeru.

Neprehliadnite tiež

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

V najnovšom čísle nájdete rozhovor s terapeutkou Katarínou Sipos o tom, ako rodičia vplývajú na správanie a zmýšľanie svojich detí.

Návrhári o ekológii v móde: Je trvalá udržateľnosť budúcnosťou?

Desať známych mien slovenskej módy prezradilo, čo si myslia o ekologickom módnom biznise.

Päť tipov na rýchle recepty s maslovou tekvicou

Tekvica je symbolom jesene. Jej využitie v kuchyni môže byť naozaj pestré.