Môže za to internet a dostupnosť rôznorodých informácií pre každého užívateľa, medzi ktoré patria aj obrázky či videá s nahými ženami.
Informáciu ako prvý uverejnil denník The New York Times. K situácii sa vyjadril šéfmanažér značky Scott Flanders, ktorý zmeny považuje za víťazstvo Playboya.
Zmeny podľa jeho slov ovplyvnil najmä voľne dostupný erotický materiál „na jedno kliknutie“ a skutočnosť, že Playboy už dávno nemusí bojovať za spoločenskú prijateľnosť zobrazovania nahých tiel a zábery „...akéhokoľvek sexuálneho aktu sa dajú získať zadarmo jediným kliknutím. Boj sa skončil, vyhrali sme," dodal Flanders.
Podľa tvorcov magazínu je absolútna nahota v súčasnosti prežitkom a týmto krokom chcú ponechať fantázii čitateľov voľný priebeh a provokovať práve neodhaľovaním úplne všetkého, čím sa krásne ženy môžu pochváliť.
K tejto zmene má dôjsť budúci rok na jar. Od marca magazín bude klásť dôraz na obsah, no samozrejme, ostane aj pri provokatívnych sexi pózach.
Hugh Hefner s jedným z vydaní Playboya na obálke s Anne Nicole Smith, SITA
Klesajúci počet čitateľov
Playboy plánuje okrem tohto radikálneho kroku aj ďalšie zmeny, ktoré majú byť súčasťou redizajnu celej myšlienky magazínu.
Odstránenie nahoty si vyskúšal magazín na svojej webstránke, kde sa po zmene štvornásobil počet unikátnych návštevníkov a priemerná veková skupina sa znížila zo 47 rokov na v priemere 30 rokov.
V porovnaní s ich najväčším konkurentom Vice sa podľa Flandersa zameriava magazín na pracujúcich mužov.
Dôvodom zmien je aj stále sa znižujúci počet čitateľov, na ktorý môže mať vplyv aj to, kde sa časopis predáva.
Kvôli „nahotinkám“ sa vytratil z väčšiny novinových stánkov v Amerike a sústreďoval sa na špeciálne obchody zaoberajúce sa erotických tovarom. To však chcú jeho tvorcovia zmeniť.
Prvé číslo časopisu Playboy na obálke s Marilyn Monroe, SITA
Najlepšia propagácia celebrít
Takmer každá známa tvár Ameriky, ktorá vynikala okrem hereckého, speváckeho či iného talentu aj svojou krásou, sa objavila na obálke časopisu Playboy.
Prvé číslo pod vedením jeho zakladateľa Hugha Hefnera vyšlo v roku 1953. Na obálke bola obdivovaná Marilyn Monroe.
Fotografie nahých celebrít v časopise a na obálke sa striedali ako na bežiacom páse. Bola to forma vlastnej propagácie, ktorou si chceli urýchliť kariéru, upozorniť na seba, alebo zničenú kariéru navrátiť.
Na obálke Playboya sa objavila Lindsay Lohanová, Drew Barrymorová, Cindy Crawfordová, Naomi Campbellová, Dolly Partonová, Elle Macphersonová, Kim Basingerová, Sharon Stonová, Charlize Theronová a, samozrejme, niekoľkokrát aj Pamela Andersonová.
Foto: SITA, TASR