SME

Ako sa zo ženy na materskej môže stať úspešná blogerka

Mladé mamičky na sieťach nedebatujú len o plienkach. Ako sa môže z vlastného blogu stať úspešný biznismodel?

(Zdroj: Fotolia.com)

Priekopníčkami svetovo najúspešnejších mamičkovských blogov sú Američanky. Z online denníka vytvorili úspešný podnikateľský model.

Mnohým z nich blog poslúžil ako odrazový mostík k vydaniu knihy, k vlastnej talk show, ďalšie zarábajú na reklame alebo organizujú semináre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Humor víťazí

Hoci v tvorbe profesionálnych blogov za Američankami stále zaostávame, vlastný pohľad na materstvo je čoraz populárnejší aj u nás.

Tajomstvo úspechu spočíva v schopnosti dať čitateľkám pocit, že na neprebádanej planéte zvanej materstvo nie sú samy.

SkryťVypnúť reklamu

Niektoré pobavia milé až naivné príspevky o bábätkách, iné potešia praktické informácie, ďalšie sa zrelaxujú pri vtipnom prerozprávaní bežných zážitkov.

Pri čítaní blogu tak čitateľky získavajú spriaznenú dušu, ktorá ich ubezpečuje, že nie je žiadny prečin byť nenalíčená, ušomraná, zúfalá alebo sa popri dieťati venovať záľubám či práci.

K téme sa vyjadruje:

Linda Mikesková, Sikovnamamina.sk

linda-mikeskova_r2894.jpg

Povzbudivo pôsobia najmä humorné až ironické postrehy.

Chce to nápad

„Cieľom mojej stránky je inšpirovať ženy, aby sa z mamičkovskej hibernácie prebrali. Vzali deti do prírody, uvarili zdravé jedlo alebo im prečítali peknú rozprávku. Nemusia hneď zakladať blog. Môžu robiť čokoľvek, čo rozšíri ich obzory a naučia sa pritom niečo nové. Tak obohatia svoju rodinu a vzťahy v nej,” hovorí zakladateľka stránky o šikovnej mamine 32-ročná Linda Mikesková.

SkryťVypnúť reklamu

Na tento nápad ju inšpirovala materská dovolenka. Ako projektová manažérka sa popri starostlivosti o dve deti cítila izolovane.

„Rozhovory na pieskovisku ma skôr obťažovali. Len málokedy šlo o zmysluplnú konverzáciu. Nepozerám seriály, nevisím na Facebooku a keď deti zaspia, zostáva mi čas na vlastnú tvorbu,“ hovorí Linda.

Odvážiť sa oplatí

Ženy na materskej často bojujú so stratou sebavedomia. Problém tridsaťročnej ‚mamynablogu‘ Lenky Hnidákovej to však nebol.

„Mala som šťastie. Blog vznikol ešte pred pôrodom z obavy, aby som sa potom náhodou nenudila. Ak mám byť úprimná, neviem, či by som mala dosť odvahy, keby som ho mala založiť ako mama na materskej.“

Ani popri úspešne rozbehnutom biznise s vlastnou značkou koláčov s blogovaním nedokázala prestať. „Neznášam osobné prehry. Keď som sa do blogu pustila, nechcela som to vzdať,“ priznáva.

SkryťVypnúť reklamu

S príspevkami neprestane ani po nástupe na polovičný úväzok v mediálnej agentúre. Linda si naopak myslí, že začať s blogovaním možno nie je ani tak o odvahe, ako o vôli zotrvať.

Spočiatku však narazila na iný problém. „Príliš som prežívala každý negatívny komentár. Ale aj negatívna reklama je reklama. Pochopila som, že môj príspevok niekoho vyprovokoval, aby sa prejavil a o téme diskutoval. Fakt, že si článok niekto vôbec prečíta a venuje mu zopár minút zo svojho času, je pre mňa veľkou odmenou.”

Niekoľko hodín času týždenne

Linda hovorí, že svoju stránku stíha popri ďalších povinnostiach. „Šikovnejmamine sa venujem naplno asi hodinu denne. Okrem toho popri materskej občas pracujem, starám sa o dve deti, dom a záhradu.“

Časovo náročnejšie boli pre ňu najmä začiatky. „Pri rozbehu si stránka vyžadovala viac pozornosti. Od základu som ju robila sama a veľa vecí som si musela naštudovať.“ Po úspešnom zabehnutí sa jej darí zverejňovať jeden aj dva články za týždeň.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K téme sa vyjadruje:

Lenka Hnidáková, Mamanablogu.cz

lenka-hnidakova_r714.jpg

Z opačného konca

K vlastnému blogu sa Lenka Hnidáková dostala celkom inak. Pracuje v mediálnej agentúre. Má na starosti komunikáciu medzi médiami a klientom.

Istej značke detskej kozmetiky pred dvoma rokmi navrhli, aby si ambasádorku vybrali z radov blogujúcich mamičiek. Výber bol slabý.

Oveľa výhodnejšie bolo založiť nové blogy. „Keďže som bola tesne pred odchodom na materskú, vyskytla sa možnosť ísť s kožou na trh,“ konštatuje s úsmevom mama dvojročnej dcérky.

„Za ten čas sa online svet veľmi zmenil. V Česku máme na výber z dvadsiatich skvelých mám blogeriek,“ podotýka s uznaním.

Čo chce svojím blogom ponúknuť, mala jasné od začiatku. „Vlastnú neskúsenosť a osobné zážitky s prvým tehotenstvom. Na povestné ‚najkrajšie obdobie v živote ženy‘ som sa chcela pozrieť s nadhľadom,“ priznáva bez zábran.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Účinky sebaterapie

„Písanie blogu ako online denníka je väčšinou únik od rutiny a každodenných povinností. Autorke prináša uvoľnenie,“ hovorí terapeutka Monika Jakubeczová. Pre Lindu je blogovanie koníčkom.

„Fotenie ma vždy bavilo, písanie je pre mňa doslova relaxom.“ Mama blogy sú často intímnou výpoveďou o súkromnom živote, skúsenostiach, zážitkoch, pocitoch. Môže to byť mínus, ale aj výhoda.

„Spočiatku som sa utešovala, že o súkromí sa predsa rozpisovať nemusím. Zistila som však, že čitateľov zaujíma práve osobný príbeh,“ spomína si na svoje začiatky Lenka.

Čoskoro si uvedomila, že tak pomáha aj sebe. „V najťažších chvíľach, keď som si ako matka pripadala úplne neschopne, som sa z tohto pocitu vypísala.“

Odmena prišla v podobe reakcií od čitateľov. „Bolo veľmi motivujúce dostať povzbudivé komentáre. Keď sa mi podarilo napísať motivujúci článok, mala som dvojnásobnú radosť.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Mamanablogu“ nadšene prezrádza svoju víziu. Práve týmto smerom chcem svoje príspevky smerovať. Je skvelé prečítať si, že môj článok niekomu pomohol. Stojí to zato.“

Kráľovná blogeriek

Jednou z najznámejších mám blogeriek je Američanka Heather Armstrong. Médiá ju pokladajú za autorku prvého veľkého blogu o prežívaní vlastného materstva. Založila ho v roku 2001 a o niekoľko mesiacov preň prišla o prácu. „Nebuďte hlúpi ako ja,“ vystríha pred blogovaním o kolegoch. Jej to však vyšlo! S blogom s názvom Dooce Heather začala zarábať peniaze z reklamy a postupne sa stala hlavnou živiteľkou rodiny. New York Times o nej v roku 2013 písal ako o kráľovnej medzi mamami blogerkami. Jej príbeh sa stal inšpiráciou niekoľkých kníh, talk show a sponzorských programov. Prvá americká dáma Mitchel Obamová ju pozvala za okrúhly stôl, aby diskutovali o téme zlúčenia kariéry a osobného života súčasných žien.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

dooce_printscreen.jpg

Prečo blogujeme?

terapeutka-monika-jakubeczova_r5677.jpgOdpovedá terapeutka Monika Jakubeczová

„Dôvody môžu byť psychické a vtedy písanie pôsobí terapeuticky. Alebo mladá mamička pochopí silu internetu a začne sa písaním pripravovať na vlastný biznis.

Ak sa vo svojom blogu zameria na jednu oblasť, ako napríklad výchova, strava, život s ľavákom či s chorým dieťaťom a do svojich článkov pridá hodnotu pre čitateľa, jej blog sa časom môže stať mienkotvorným.

To je priama cesta k zárobkovej činnosti. Cielené blogovanie môže po čase prerásť do povinnosti, keď si publikovanie nových informácií vyžiadajú čitatelia.

Výhoda spočíva v tom, že ak sa autorka časom rozhodne túto aktivitu stopnúť, jediným kliknutím môže svoj online denník zrušiť.

Autor: Dana Miháliková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 039
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 641
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 902
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 693
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 291
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 804
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 194
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 155
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 222
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 298
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 247
  4. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 996
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 894
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 826
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 033
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 587
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu