SME
Piatok, 18. október, 2019 | Meniny má Lukáš

Rozhodnite sa pre ranné cvičenie

Naštartujte sa do nového dňa jednoduchým cvičením.

(Zdroj: Fotolia.com)

Ako sa rozhýbať

Stuhnuté telo po prebudení treba najprv rozhýbať. Juraj Németh odporúča ponaťahovať sa najprv v posteli a potom sa 5 až 7 minút rozcvičiť pomocou nenásilných naťahovacích cvičení, ktoré môžu vychádzať zo strečingu.

Dôležité je pritom dôkladne sa predýchať. „Potom môžete jemne poklepkať telo, vymasírovať si končatiny a trup jemnými pohybmi,“ dodáva Juraj Németh.

Táto krátka príprava by vás mala dokonale prebrať po nočnom spánku. Po nej by mala nasledovať 10- až 20-minútová cvičebná zostava na rozcvičenie celého tela.

Poslúžia vám klasické cviky, ktoré poznáte z hodiny telocviku – drepy, výpady, krúženie hlavou, ramenami, predlaktiami, zápästiami, krúženie panvou, kľuky, skracovačky.

Dobrou alternatívou je aj päť tibeťanov alebo pozdrav slnka z jogy. Prípadne si môžete ísť na chvíľu zabehať alebo sa prejsť po okolí rýchlou chôdzou.

Prečo cvičiť ráno

Viete, aké sú benefity ranného cvičenia?

  • Budete lepšie naladená – pohyb podporuje tvorbu „hormónov šťastia“ – endorfínov. Budete sa viac usmievať a optimistickejšie vykročíte do nového dňa.
  • Bude vám to lepšie myslieť – ranným cvičením prekrvíte nielen svaly, ale aj mozog.
  • Viac vydržíte – keďže cvičením sa zlepšuje imunita a celková odolnosť organizmu, zvládnete počas dňa viac záťaže, psychickej aj fyzickej.
  • Ľahšie spálite kalórie – ranným cvičením naštartujete metabolizmus, telo bude lepšie spaľovať energiu počas celého dňa.
  • Budete lepšie vyzerať – prekrvená pokožka po cvičení bude mať sviežejší a mladistvejší vzhľad.

Chvíľka pre seba

Začať deň cvičením nie je to isté ako od rána riešiť povinnosti a bojovať so stresom.

„Vyplavovanie stresových hormónov adrenalínu, noradrenalínu a kortizolu vytvára napätie v celom tele,“ upozorňuje kondičný tréner Juraj Németh.

Ak sa takáto situácia opakuje každé ráno, možno aj celé roky, sme na najlepšej ceste k psychosomatickým ochoreniam, ktoré môžu mať vážne následky na náš zdravotný stav.

K téme sa vyjadruje:
Juraj Németh, kondičný tréner
juraj-nemeth.jpg

„Časté bývajú bolesti hlavy, bolesti chrbta, hlavne v driekovej oblasti, bolesti kĺbov, svalov a prejavy predčasného starnutia,“ tvrdí Juraj Németh a dodáva, že ranné cvičenie je najlepšou prevenciou proti týmto ťažkostiam.

Nalačno alebo po raňajkách?

Je lepšie cvičiť nalačno alebo po raňajkách? Zástancovia cvičenia nalačno tvrdia, že takto telo lepšie spaľuje tuky.

Kondičný tréner Juraj Németh má však iný názor. Ak si telo po prebudení žiada okamžitý prísun kalórií, neodporúča cvičiť nalačno.

„Podľa mňa treba zohľadniť individuálny metabolizmus človeka a pohybovú aktivitu, ktorú ráno vykonáva,“ vysvetľuje.

Na druhej strane cvičiť s plným žalúdkom tiež nie je dobrá voľba. Preto je lepšie dať si pred ranným cvičením radšej potravu v tekutej ako v tuhej forme.

Môžete vyskúšať napríklad proteínový koktail, zeleninové smoothie alebo pohár ovocného džúsu zriedený s vodou. Prípadne si k tomu zahryznúť kúsok čokolády alebo celozrnný keksík.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 12 724
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 265
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 929
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 766
  5. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 8 818
  6. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 8 783
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 8 499
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 673
  9. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 7 168
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 7 059

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Kočner pochopil, čo je štát (píše Michal Havran)

A potom sa pokúsil ním stať.

Marian Kočner na súde.

Čo dnes robí Bubeníková z Gorily? Stala sa developerkou

Šéfka FNM rozbehla kariéru v realitnom biznise.

Anna Bubeníková, bývalá šéfka Fondu národného majetku.

Ako o Gorile klamal Jirko Malchárek

Pred rokmi Malchárek odmietal rozhovory s Haščákom v konšpiračnom byte, dnes to nekomentuje.

Jirko Malchárek

Andruskó uzavrel dohodu o vine a treste, jeho výšku neprezradili

Dohoda je uzavretá len v trestnej veci Kuciakovej vraždy.

Polícia odváža Zoltána Andruskóa z Úradu špeciálnej prokuratúry v Pezinku.

Neprehliadnite tiež

Čo vás čaká v najbližšom magazíne smeŽeny?

Prečítajte si rozhovor s tenistkou Dominikou Cibulkovou.

Bezlepkové mega čokoládové brownies s cuketou
Alexandria Ocasio-Cortez

Postup na gélové nechty. Ako na to a aké sú trendy?

Poradíme, ako vám umelé nechty vydržia dlhšie.

Ilustračné foto