Rozhodnite sa pre ranné cvičenie

Naštartujte sa do nového dňa jednoduchým cvičením.

(Zdroj: Fotolia.com)

Ako sa rozhýbať

Stuhnuté telo po prebudení treba najprv rozhýbať. Juraj Németh odporúča ponaťahovať sa najprv v posteli a potom sa 5 až 7 minút rozcvičiť pomocou nenásilných naťahovacích cvičení, ktoré môžu vychádzať zo strečingu.

Dôležité je pritom dôkladne sa predýchať. „Potom môžete jemne poklepkať telo, vymasírovať si končatiny a trup jemnými pohybmi,“ dodáva Juraj Németh.

Táto krátka príprava by vás mala dokonale prebrať po nočnom spánku. Po nej by mala nasledovať 10- až 20-minútová cvičebná zostava na rozcvičenie celého tela.

Poslúžia vám klasické cviky, ktoré poznáte z hodiny telocviku – drepy, výpady, krúženie hlavou, ramenami, predlaktiami, zápästiami, krúženie panvou, kľuky, skracovačky.

Dobrou alternatívou je aj päť tibeťanov alebo pozdrav slnka z jogy. Prípadne si môžete ísť na chvíľu zabehať alebo sa prejsť po okolí rýchlou chôdzou.

Prečo cvičiť ráno

Viete, aké sú benefity ranného cvičenia?

  • Budete lepšie naladená – pohyb podporuje tvorbu „hormónov šťastia“ – endorfínov. Budete sa viac usmievať a optimistickejšie vykročíte do nového dňa.
  • Bude vám to lepšie myslieť – ranným cvičením prekrvíte nielen svaly, ale aj mozog.
  • Viac vydržíte – keďže cvičením sa zlepšuje imunita a celková odolnosť organizmu, zvládnete počas dňa viac záťaže, psychickej aj fyzickej.
  • Ľahšie spálite kalórie – ranným cvičením naštartujete metabolizmus, telo bude lepšie spaľovať energiu počas celého dňa.
  • Budete lepšie vyzerať – prekrvená pokožka po cvičení bude mať sviežejší a mladistvejší vzhľad.

Chvíľka pre seba

Začať deň cvičením nie je to isté ako od rána riešiť povinnosti a bojovať so stresom.

„Vyplavovanie stresových hormónov adrenalínu, noradrenalínu a kortizolu vytvára napätie v celom tele,“ upozorňuje kondičný tréner Juraj Németh.

Ak sa takáto situácia opakuje každé ráno, možno aj celé roky, sme na najlepšej ceste k psychosomatickým ochoreniam, ktoré môžu mať vážne následky na náš zdravotný stav.

K téme sa vyjadruje:
Juraj Németh, kondičný tréner
juraj-nemeth.jpg

„Časté bývajú bolesti hlavy, bolesti chrbta, hlavne v driekovej oblasti, bolesti kĺbov, svalov a prejavy predčasného starnutia,“ tvrdí Juraj Németh a dodáva, že ranné cvičenie je najlepšou prevenciou proti týmto ťažkostiam.

Nalačno alebo po raňajkách?

Je lepšie cvičiť nalačno alebo po raňajkách? Zástancovia cvičenia nalačno tvrdia, že takto telo lepšie spaľuje tuky.

Kondičný tréner Juraj Németh má však iný názor. Ak si telo po prebudení žiada okamžitý prísun kalórií, neodporúča cvičiť nalačno.

„Podľa mňa treba zohľadniť individuálny metabolizmus človeka a pohybovú aktivitu, ktorú ráno vykonáva,“ vysvetľuje.

Na druhej strane cvičiť s plným žalúdkom tiež nie je dobrá voľba. Preto je lepšie dať si pred ranným cvičením radšej potravu v tekutej ako v tuhej forme.

Môžete vyskúšať napríklad proteínový koktail, zeleninové smoothie alebo pohár ovocného džúsu zriedený s vodou. Prípadne si k tomu zahryznúť kúsok čokolády alebo celozrnný keksík.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 604
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 057
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 903
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 749
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 447
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 143
  7. Kam do tepla v januári? 2 223
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 995
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 834
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 118

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov a ničí mimovládky

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

TECH

Muži ani len nevedia, ako málo orgazmov majú ich ženy

Medzi pohlaviami je stále veľká orgazmová priepasť.

Neprehliadnite tiež

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď a nie je iba jedna

Aké sú motivácie tých, ktorí páchajú neveru a prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

Wellness cestovanie: Čo si pod novým trendom predstaviť?

Cestovanie, ktoré má v prvom rade priniesť oddych a očistu mysle, je staro-novou záležitosťou v inovatívnom šate.

Dolly Parton: Ako sa z obyčajného dievčaťa stala kráľovná country

Blýskavé kostýmy, výrazný mejkap, objemné platinové blond vlasy a typický „hrkálkový“ hlas, to všetko tvorí legendu country hudby.

Sedem malých predsavzatí pre vašu krásu

Toto je niekoľko drobností, ktoré môžeme urobiť, aby sme pomohli pleti či vlasom.

Desať receptov na muffiny

Jednoduché, zdravé aj rafinované recepty na koláčiky v košíčku.