SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Rozhodnite sa pre ranné cvičenie

Naštartujte sa do nového dňa jednoduchým cvičením.

(Zdroj: Fotolia.com)

Ako sa rozhýbať

Stuhnuté telo po prebudení treba najprv rozhýbať. Juraj Németh odporúča ponaťahovať sa najprv v posteli a potom sa 5 až 7 minút rozcvičiť pomocou nenásilných naťahovacích cvičení, ktoré môžu vychádzať zo strečingu.

Dôležité je pritom dôkladne sa predýchať. „Potom môžete jemne poklepkať telo, vymasírovať si končatiny a trup jemnými pohybmi,“ dodáva Juraj Németh.

Táto krátka príprava by vás mala dokonale prebrať po nočnom spánku. Po nej by mala nasledovať 10- až 20-minútová cvičebná zostava na rozcvičenie celého tela.

Poslúžia vám klasické cviky, ktoré poznáte z hodiny telocviku – drepy, výpady, krúženie hlavou, ramenami, predlaktiami, zápästiami, krúženie panvou, kľuky, skracovačky.

Dobrou alternatívou je aj päť tibeťanov alebo pozdrav slnka z jogy. Prípadne si môžete ísť na chvíľu zabehať alebo sa prejsť po okolí rýchlou chôdzou.

Prečo cvičiť ráno

Viete, aké sú benefity ranného cvičenia?

  • Budete lepšie naladená – pohyb podporuje tvorbu „hormónov šťastia“ – endorfínov. Budete sa viac usmievať a optimistickejšie vykročíte do nového dňa.
  • Bude vám to lepšie myslieť – ranným cvičením prekrvíte nielen svaly, ale aj mozog.
  • Viac vydržíte – keďže cvičením sa zlepšuje imunita a celková odolnosť organizmu, zvládnete počas dňa viac záťaže, psychickej aj fyzickej.
  • Ľahšie spálite kalórie – ranným cvičením naštartujete metabolizmus, telo bude lepšie spaľovať energiu počas celého dňa.
  • Budete lepšie vyzerať – prekrvená pokožka po cvičení bude mať sviežejší a mladistvejší vzhľad.

Chvíľka pre seba

Začať deň cvičením nie je to isté ako od rána riešiť povinnosti a bojovať so stresom.

„Vyplavovanie stresových hormónov adrenalínu, noradrenalínu a kortizolu vytvára napätie v celom tele,“ upozorňuje kondičný tréner Juraj Németh.

Ak sa takáto situácia opakuje každé ráno, možno aj celé roky, sme na najlepšej ceste k psychosomatickým ochoreniam, ktoré môžu mať vážne následky na náš zdravotný stav.

K téme sa vyjadruje:
Juraj Németh, kondičný tréner
juraj-nemeth.jpg

„Časté bývajú bolesti hlavy, bolesti chrbta, hlavne v driekovej oblasti, bolesti kĺbov, svalov a prejavy predčasného starnutia,“ tvrdí Juraj Németh a dodáva, že ranné cvičenie je najlepšou prevenciou proti týmto ťažkostiam.

Nalačno alebo po raňajkách?

Je lepšie cvičiť nalačno alebo po raňajkách? Zástancovia cvičenia nalačno tvrdia, že takto telo lepšie spaľuje tuky.

Kondičný tréner Juraj Németh má však iný názor. Ak si telo po prebudení žiada okamžitý prísun kalórií, neodporúča cvičiť nalačno.

„Podľa mňa treba zohľadniť individuálny metabolizmus človeka a pohybovú aktivitu, ktorú ráno vykonáva,“ vysvetľuje.

Na druhej strane cvičiť s plným žalúdkom tiež nie je dobrá voľba. Preto je lepšie dať si pred ranným cvičením radšej potravu v tekutej ako v tuhej forme.

Môžete vyskúšať napríklad proteínový koktail, zeleninové smoothie alebo pohár ovocného džúsu zriedený s vodou. Prípadne si k tomu zahryznúť kúsok čokolády alebo celozrnný keksík.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Budovanie zelenej značky
  5. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  6. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  9. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  10. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 816
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 23 933
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 941
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 172
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 722
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 638
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 496
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 401
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 391
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 249
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Daniel Lipšic.

Krajniak a Lipšic sa poznajú dekády.

9 h

Má jeden z kandidátov aj špeciálne zaobchádzanie?

6 h

Neprehliadnite tiež

Na aféru so šéfom tvrdo doplatila.

11 h
Zuzana Guzmická

Guzmická hovorí o tom, čo robiť, keď dieťa nechce spať.

24. jan

Lahodne jemné, voňavé, sladké a zároveň chladivo osviežujúce. Také je tiramisu...

18. aug
Amanda Gormanová

Jej knihy sú vypredané.

22. jan