Návod, ako účinne ochrániť vlasy na pláži

Pobyt pri mori často najťažšie nesie vaša koruna krásy. Teplo a slaná voda sú silní súperi. Bojujte proti nim efektívne s týmito trikmi.

(Zdroj: Instagram @chrissyteigen)

Leto ešte nekončí a mnohí z vás sa na dovolenku pri mori ešte len chystajú. Aj v auguste či septembri nám dá prímorské slnko a klíma zabrať.

Čas strávený na pláži je však vždy zábavou a príjemnou alternatívou oddychu. Neochudobňujte sa oň kvôli strachu o zdravie vašich vlasov.

Ak slabnú, krepovatejú alebo sú extrémne vysušené vždy, keď sa vrátite z pláže, osvojte si týchto päť pravidiel, ktorými podporíte ich prirodzenú krásu.

Česanie až po kondicionéri

Základná chyba, ktorej sa dopúšťajú mnohé ženy, je okamžité rozčesávanie vlasov po návrate z pláže na hotel či apartmán.

Po niekoľkohodinovom vystavení vlasov slnku a slanej vode je česanie vlasov to najhoršie, čo môžete urobiť. Práve to je dôvod, prečo potom vyzerajú polámané a majú zničené končeky.

Po kúpeli aplikujte na vlasy kondicionér, ktorý ich zjemní a rozčesávanie pre ne nebude šokom. Kondicionér využívajte najmä, ak máte dlhé vlasy.

Na agresívne prípravky zabudnite

Leto je čas, kedy si vďaka opálenej pokožke môžeme dovoliť menej mejkapu, cítime sa a vyzeráme lepšie.

Oddych od kozmetických prípravkov by ste mali dopriať aj vašim vlasom. Horúce slnečné lúče a voda ich vyčerpávajú dostatočne.

Agresívne gély, laky na vlasy či peny by ich stav len zhoršili. Nechajte ich voľne dýchať. Využívajte vlasové masky z prísad, ktoré nájdete v kuchyni.

Ak ich máte mastné alebo padnuté, aplikujte na ne napríklad rozprašovač s prídavkom morskej soli a umývajte si ich každý druhy deň alebo, pokiaľ je to možné, aj menej.

Ak sú vaše vlasy naopak suché, doprajte im hydratačný zábal. Ideálne je, ak obsahuje bambucké maslo alebo kokosový olej.

kokosovy-olej.jpgFreeimages.com

Fén nechajte doma

Na dovolenku si fén neberte. Keď každý deň strávite vo vode, je v poriadku, ak si vlasy umývate každodenne.

Po potápaní, plávaní v bazéne, v mori či opaľovaní používajte na umývanie vlasov jemné šetrné šampóny a kondicionér alebo vlastnoručne vyrobenú hydratačnú masku.

Tú by ste svojej korune krásy mali dopriať dva až trikrát do týždňa. Cestu k žiarivým jemným vlasom vám môže prekaziť sušenie fénom.

Vynechajte aj všetky podobné nástroje vyžarujúce teplo, ktoré vlasy poškodzuje. Do kufra si nezbaľte okrem fénu ani žehličku na vlasy či kulmu. V takýchto horúčavách vám vlasy bez problémov vyschnú na vzduchu.

Je váš hrebeň v dobrom stave?

Na kvalite hrebeňa a dobe používania záleží. Ideálne kefy na vlasy by mali mať na konci každého hrotu gumené zakončenie, ktoré nedráždi pokožku hlavy.

Tieto zakončenia stimulujú pokožku hlavy a vďaka tomu sa na nej vytvárajú telu prirodzené oleje, ktoré vlasy udržiavajú zdravé, žiarivé a hydratované.

Jednotlivé hroty alebo zúbky hrebeňa či kefy by mali byť od seba rozostúpené a nemali by byť uložené tesne vedľa seba.

Ubezpečte sa, že kefa, ktorú si kupujete je z kvalitného materiálu a vymieňajte ju aspoň raz za rok, aj keď sa vám zdá, že je ešte v dobrom stave.

hreben.jpgFlickr.com/License CC - Meal Makeover Moms

Viac zdravých tukov

Krása vlasov sa neodráža len v samotnej vonkajšej starostlivosti. Aj stravovanie ovplyvňuje ich zdravotný stav.

Aj chcete mať silné a žiarivé vlasy počas celého roka, do svojho jedálneho lístka pridajte viac zdravých tukov, ktoré obsahujú mononenasýtené, polynenasýtené a omega-3 mastné kyseliny.

Najviac mononenasýtených tukov obsahuje napríklad olivový olej, ktorý môžete pridávať do šalátov, ktoré nám v lete tak chutia.

Polynenasýtené tuky nájdete napríklad v slnečnicovom, sójovom či sezamovom oleji. Omega-3 mastné kyseliny sú zasa súčasťou lososa, tuniaka, makrely, tresky, sardiniek, orechov, ľanového oleja alebo avokáda.

Príjem týchto potravín sa pozitívne odrazí nielen na stave vašich vlasov, ale aj pokožky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  3. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  4. Štefánka by Pulitzer
  5. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  7. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  8. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  9. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  1. Šesťročné dlhopisy teraz s výnosom až 7 % p.a.
  2. Štefánka by Pulitzer
  3. Počuli ste už o integrovane pestovanej zelenine?
  4. Konferencia - EU support for research
  5. Slovensko má zasiahnuť robotizácia
  6. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  7. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  8. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  9. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  10. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 18 137
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 14 231
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 13 218
  4. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 9 706
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 339
  6. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť 4 924
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri? 4 146
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 049
  9. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 3 644
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 400

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rok po vražde: Bojím sa, čo sa deje a čo bude nasledovať

Ako sa zmenilo Slovensko. A zmenilo sa vôbec nejako?

Dobré ráno

Špeciálny podcast: Pred rokom zavraždili Jána a Martinu

Špeciálne vydanie podcastu k roku po vražde.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

V starých koľajach toho zostáva a beží priveľa

Obísť Smer sa stále zdá nemožné.

Neprehliadnite tiež

Neviete zaspať? Pustite si hučanie fénu alebo zvuk maternice

Po bielom šume prichádza ružový aj hnedý.

Stĺpček Osmelené

Hnevám sa. A to je dobré

Ak potláčame hnev, zanechá spúšť nielen v nás.

Michaela Žureková

Príbeh, v ktorom si van Gogh neodrezal ucho, ale kus srdca

Prehľad textov z prílohy Sex a vzťahy. Téma: samota.

Vincent van Gogh: Dr. Paul Gachet, 1890
Ilustračné foto.