Po akých technológiách túži dnešná mládež?

Prieskum ukázal rozdiely medzi dievčatami a chlapcami

(Zdroj: Flickr.com/License CC - Lars Plougmann)

Technologické deti

V dobe technologického pokroku si rodičia často lámu hlavu nad tým, aký darček ich dospievajúcim deťom môže urobiť radosť.

Generácia súčasných tínedžerov a čerstvých maturantov či vysokoškolákov nasáva poznatky o nových technológiách extrémne rýchlo a rodičia s nimi nestíhajú držať krok.

Táto generácia dokáže vybaviť v online priestore všetko, čo sa dá. Často na internete nakupujú, čítajú, zabávajú sa, fotia a na to všetko využívajú najčastejšie mobilný telefón, ktorý im nahradil veľký „nepraktický“ počítač.

Prieskum prezradil, po čom túžia najviac

Spoločnosť OKAY Slovakia vyspovedala mladých teenagerov a čerstvých maturantov, aby zistila, akú elektroniku by mali doma najradšej.

Sezónnymi trendmi pri nákupe elektroniky sú predovšetkým čítačky, ktoré sú prenosné, ľahké a výborné na cesty. Mladí ľudia však túžia aj po fotoaparátoch, tabletoch, nových mobilných telefónoch, či GoPro kamerách.

Počas prieskumu bola oslovená viac ako tridsiatka mladých stredoškolákov a čerstvých absolventov stredných škôl, aby sa zistilo, aké technológie by si priali.

Vekový priemer oslovených dievčat bol 17 rokov, chlapci mali v priemere 19 rokov. Zadanie bolo jednoduché, zo stránky spoločnosti si opýtaní mali vybrať produkt, ktorí sa im najviac páči, napísať jeho názov a doplniť svoj vek a pohlavie.

Vo výbere dievčat prevažovali telefóny a tablety, slúchadlá a mikrofóny, chlapci si z produktov spoločnosti vybrali fotoaparáty, herné konzoly, televízory a GoPro kamery.

„Mladí ľudia sa dobre orientujú v parametroch produktov a keďže sme im nedali žiadnu podmienku cenovej hladiny, vybrali si podľa vlastných preferencií,“ hovorí Martin Gergély, vedúci obchodného oddelenia spoločnosti OKAY Slovakia, ktorý zároveň priznáva, že azda najprekvapivejšou odpoveďou bol výber zosilovača mladej 20-ročnej respondentky.

Samostatní a informovaní zákazníci

„Keď prídu do predajne rodičia s deťmi vo veku okolo 10-12 rokov, väčšinou majú záujem o tablet alebo telefón.

Čerstvo dospelí maturanti, najmä chlapci, sa zaujímajú o televízory alebo herné konzoly,“ potvrdzuje správanie zákazníkov v kamenných predajniach M. Gergély, ktorý zároveň dodáva, že mladí zákazníci prichádzajú do predajní dostatočne vybavení informáciami o produktoch a aktívnu pomoc predajcov nevyhľadávajú.

Mladí zákazníci sa orientujú na pomer ceny a výkonu elektroniky. Atraktívne sú pre nich slušné parametre za čo najnižšiu cenu, najčastejšie otázky súvisia s internetovým využívaním telefónu.

„Zákazníci sa často zaujímajú o to, aký rýchly internet im mobilný telefón môže poskytnúť. V súčasnosti prudko rastie záujem o telefóny so 4G (LTE) pripojením, ktoré podporujú aktuálne najrýchlejší internet,“ hodnotí M. Gergély.

TIP: V našej službe Recenzie.SME.sk nájdete rebríčky technologických produktov zoradených na základe hodnotení zozbieraných z odborných recenzií. Rýchlo tak nájdete najlepší produkt a tiež obchod s cenou, ktorá vám vyhovuje.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 361
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 973
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 098
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 793
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 638
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 448
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 077
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 023
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 852
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 481

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Vzťahová poradňa: Môj priateľ sa veľmi podobá na môjho bývalého. Bude aj on tyran?

Psychologička odpovedá, či majú fyzicky podobní ľudia aj rovnakú povahu a či je dobré chodiť s oveľa starším mužom.

Frida Kahlo: K nešťastiu v živote mala svojský prístup, dávala ho na plátno

Mexická maliarka je dodnes legendou, dokázala konkurovať mužom a vysporiadať sa s osudovými ranami vďaka maľovaniu.

Líčenie na rande: Ako na dokonalý mejkap v troch krokoch

Niekedy je nadmerná snaha skôr na škodu, poradíme vám, ako sa nalíčiť v správnej miere.

Kokteil pre imunitu: Sedem spôsobov ako ju podporiť

Aké vitamíny a doplnky by ste mali vyskúšať, poradí farmaceutka.