Technologické deti
V dobe technologického pokroku si rodičia často lámu hlavu nad tým, aký darček ich dospievajúcim deťom môže urobiť radosť.
Generácia súčasných tínedžerov a čerstvých maturantov či vysokoškolákov nasáva poznatky o nových technológiách extrémne rýchlo a rodičia s nimi nestíhajú držať krok.
Táto generácia dokáže vybaviť v online priestore všetko, čo sa dá. Často na internete nakupujú, čítajú, zabávajú sa, fotia a na to všetko využívajú najčastejšie mobilný telefón, ktorý im nahradil veľký „nepraktický“ počítač.
Prieskum prezradil, po čom túžia najviac
Spoločnosť OKAY Slovakia vyspovedala mladých teenagerov a čerstvých maturantov, aby zistila, akú elektroniku by mali doma najradšej.
Sezónnymi trendmi pri nákupe elektroniky sú predovšetkým čítačky, ktoré sú prenosné, ľahké a výborné na cesty. Mladí ľudia však túžia aj po fotoaparátoch , tabletoch, nových mobilných telefónoch , či GoPro kamerách.
Počas prieskumu bola oslovená viac ako tridsiatka mladých stredoškolákov a čerstvých absolventov stredných škôl, aby sa zistilo, aké technológie by si priali.
Vekový priemer oslovených dievčat bol 17 rokov, chlapci mali v priemere 19 rokov. Zadanie bolo jednoduché, zo stránky spoločnosti si opýtaní mali vybrať produkt, ktorí sa im najviac páči, napísať jeho názov a doplniť svoj vek a pohlavie.
Vo výbere dievčat prevažovali telefóny a tablety, slúchadlá a mikrofóny, chlapci si z produktov spoločnosti vybrali fotoaparáty, herné konzoly, televízory a GoPro kamery.
„Mladí ľudia sa dobre orientujú v parametroch produktov a keďže sme im nedali žiadnu podmienku cenovej hladiny, vybrali si podľa vlastných preferencií,“ hovorí Martin Gergély, vedúci obchodného oddelenia spoločnosti OKAY Slovakia, ktorý zároveň priznáva, že azda najprekvapivejšou odpoveďou bol výber zosilovača mladej 20-ročnej respondentky.
Samostatní a informovaní zákazníci
„Keď prídu do predajne rodičia s deťmi vo veku okolo 10-12 rokov, väčšinou majú záujem o tablet alebo telefón.
Čerstvo dospelí maturanti, najmä chlapci, sa zaujímajú o televízory alebo herné konzoly,“ potvrdzuje správanie zákazníkov v kamenných predajniach M. Gergély, ktorý zároveň dodáva, že mladí zákazníci prichádzajú do predajní dostatočne vybavení informáciami o produktoch a aktívnu pomoc predajcov nevyhľadávajú.
Mladí zákazníci sa orientujú na pomer ceny a výkonu elektroniky. Atraktívne sú pre nich slušné parametre za čo najnižšiu cenu, najčastejšie otázky súvisia s internetovým využívaním telefónu.
„Zákazníci sa často zaujímajú o to, aký rýchly internet im mobilný telefón môže poskytnúť. V súčasnosti prudko rastie záujem o telefóny so 4G (LTE) pripojením, ktoré podporujú aktuálne najrýchlejší internet,“ hodnotí M. Gergély.
TIP: V našej službe Recenzie.SME.sk nájdete rebríčky technologických produktov zoradených na základe hodnotení zozbieraných z odborných recenzií. Rýchlo tak nájdete najlepší produkt a tiež obchod s cenou, ktorá vám vyhovuje.