SME
Utorok, 18. február, 2020 | Meniny má Jaromír

Po akých technológiách túži dnešná mládež?

Prieskum ukázal rozdiely medzi dievčatami a chlapcami

(Zdroj: Flickr.com/License CC - Lars Plougmann)

Technologické deti

V dobe technologického pokroku si rodičia často lámu hlavu nad tým, aký darček ich dospievajúcim deťom môže urobiť radosť.

Generácia súčasných tínedžerov a čerstvých maturantov či vysokoškolákov nasáva poznatky o nových technológiách extrémne rýchlo a rodičia s nimi nestíhajú držať krok.

Táto generácia dokáže vybaviť v online priestore všetko, čo sa dá. Často na internete nakupujú, čítajú, zabávajú sa, fotia a na to všetko využívajú najčastejšie mobilný telefón, ktorý im nahradil veľký „nepraktický“ počítač.

Článok pokračuje pod video reklamou

Prieskum prezradil, po čom túžia najviac

Spoločnosť OKAY Slovakia vyspovedala mladých teenagerov a čerstvých maturantov, aby zistila, akú elektroniku by mali doma najradšej.

Sezónnymi trendmi pri nákupe elektroniky sú predovšetkým čítačky, ktoré sú prenosné, ľahké a výborné na cesty. Mladí ľudia však túžia aj po fotoaparátoch, tabletoch, nových mobilných telefónoch, či GoPro kamerách.

Počas prieskumu bola oslovená viac ako tridsiatka mladých stredoškolákov a čerstvých absolventov stredných škôl, aby sa zistilo, aké technológie by si priali.

Vekový priemer oslovených dievčat bol 17 rokov, chlapci mali v priemere 19 rokov. Zadanie bolo jednoduché, zo stránky spoločnosti si opýtaní mali vybrať produkt, ktorí sa im najviac páči, napísať jeho názov a doplniť svoj vek a pohlavie.

Vo výbere dievčat prevažovali telefóny a tablety, slúchadlá a mikrofóny, chlapci si z produktov spoločnosti vybrali fotoaparáty, herné konzoly, televízory a GoPro kamery.

„Mladí ľudia sa dobre orientujú v parametroch produktov a keďže sme im nedali žiadnu podmienku cenovej hladiny, vybrali si podľa vlastných preferencií,“ hovorí Martin Gergély, vedúci obchodného oddelenia spoločnosti OKAY Slovakia, ktorý zároveň priznáva, že azda najprekvapivejšou odpoveďou bol výber zosilovača mladej 20-ročnej respondentky.

Samostatní a informovaní zákazníci

„Keď prídu do predajne rodičia s deťmi vo veku okolo 10-12 rokov, väčšinou majú záujem o tablet alebo telefón.

Čerstvo dospelí maturanti, najmä chlapci, sa zaujímajú o televízory alebo herné konzoly,“ potvrdzuje správanie zákazníkov v kamenných predajniach M. Gergély, ktorý zároveň dodáva, že mladí zákazníci prichádzajú do predajní dostatočne vybavení informáciami o produktoch a aktívnu pomoc predajcov nevyhľadávajú.

Mladí zákazníci sa orientujú na pomer ceny a výkonu elektroniky. Atraktívne sú pre nich slušné parametre za čo najnižšiu cenu, najčastejšie otázky súvisia s internetovým využívaním telefónu.

„Zákazníci sa často zaujímajú o to, aký rýchly internet im mobilný telefón môže poskytnúť. V súčasnosti prudko rastie záujem o telefóny so 4G (LTE) pripojením, ktoré podporujú aktuálne najrýchlejší internet,“ hodnotí M. Gergély.

TIP: V našej službe Recenzie.SME.sk nájdete rebríčky technologických produktov zoradených na základe hodnotení zozbieraných z odborných recenzií. Rýchlo tak nájdete najlepší produkt a tiež obchod s cenou, ktorá vám vyhovuje.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj vy strácate gastráče? S kartou CALLIO BONSY je tomu koniec
  2. Ako si prepojiť auto so smartfónom?
  3. Kto bude ďalší? Hľadajte s nami Učiteľa Slovenska
  4. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  5. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  6. Čo by ste mali vedieť pred tým, ako sa pustíte do investovania?
  7. Darujte od srdca pre rozum
  8. Vysoké školy: Ako poslať prihlášku a koľko za ňu zaplatíte?
  9. Oplatí sa investovať do lepších svetiel?
  10. Získajte výnos až 15 % ročne
  1. Do BILLA športovej rodiny pribudla biatlonistka Paulína Fialková
  2. Heroes: Klienti sú naši hrdinovia
  3. Domácnosti teraz môžu získať dotáciu až 3 400 eur
  4. Jarné prázdniny na lyžiach? Jednoznačne v Jasnej
  5. Hollého 6 – reprezentatívne kancelárie v centre Žiliny
  6. Ako si prepojiť auto so smartfónom?
  7. Kto bude ďalší? Hľadajte s nami Učiteľa Slovenska
  8. Vaše auto vám už neukradne nikto
  9. Móda roku 2020: Ktoré kúsky ostávajú in?
  10. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  1. Viete aký dôchodok budete mať? Radšej si ho vypočítajte 18 683
  2. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 12 458
  3. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 9 825
  4. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 8 216
  5. Bytová kríza. Ako na daňové priznanie? Kam investovať? 7 333
  6. Darujte od srdca pre rozum 6 664
  7. SME proti extrémizmu na školách 6 216
  8. Peniaze z poistky môžete dostať rýchlejšie. Poradíme vám ako 6 054
  9. Iná tvár Turecka: Oplatí sa navštíviť Severný Cyprus? 5 964
  10. Obraz, ktorý chceli komunisti do každého bytu, ide na kreditky 5 865

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Parlament sa zmenil na trápny cirkus

Čo včerajšok prezradil o stave parlamentnej demokracie.

Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Zodpovedná zmena Smeru: Odchod zo scény

Smer vypratal kulturáky a náhrada neprišla.

Peter Tkačenko
Ilustračné foto.