Po akých technológiách túži dnešná mládež?

Prieskum ukázal rozdiely medzi dievčatami a chlapcami

(Zdroj: Flickr.com/License CC - Lars Plougmann)

Technologické deti

V dobe technologického pokroku si rodičia často lámu hlavu nad tým, aký darček ich dospievajúcim deťom môže urobiť radosť.

Generácia súčasných tínedžerov a čerstvých maturantov či vysokoškolákov nasáva poznatky o nových technológiách extrémne rýchlo a rodičia s nimi nestíhajú držať krok.

Táto generácia dokáže vybaviť v online priestore všetko, čo sa dá. Často na internete nakupujú, čítajú, zabávajú sa, fotia a na to všetko využívajú najčastejšie mobilný telefón, ktorý im nahradil veľký „nepraktický“ počítač.

Prieskum prezradil, po čom túžia najviac

Spoločnosť OKAY Slovakia vyspovedala mladých teenagerov a čerstvých maturantov, aby zistila, akú elektroniku by mali doma najradšej.

Sezónnymi trendmi pri nákupe elektroniky sú predovšetkým čítačky, ktoré sú prenosné, ľahké a výborné na cesty. Mladí ľudia však túžia aj po fotoaparátoch, tabletoch, nových mobilných telefónoch, či GoPro kamerách.

Počas prieskumu bola oslovená viac ako tridsiatka mladých stredoškolákov a čerstvých absolventov stredných škôl, aby sa zistilo, aké technológie by si priali.

Vekový priemer oslovených dievčat bol 17 rokov, chlapci mali v priemere 19 rokov. Zadanie bolo jednoduché, zo stránky spoločnosti si opýtaní mali vybrať produkt, ktorí sa im najviac páči, napísať jeho názov a doplniť svoj vek a pohlavie.

Vo výbere dievčat prevažovali telefóny a tablety, slúchadlá a mikrofóny, chlapci si z produktov spoločnosti vybrali fotoaparáty, herné konzoly, televízory a GoPro kamery.

„Mladí ľudia sa dobre orientujú v parametroch produktov a keďže sme im nedali žiadnu podmienku cenovej hladiny, vybrali si podľa vlastných preferencií,“ hovorí Martin Gergély, vedúci obchodného oddelenia spoločnosti OKAY Slovakia, ktorý zároveň priznáva, že azda najprekvapivejšou odpoveďou bol výber zosilovača mladej 20-ročnej respondentky.

Samostatní a informovaní zákazníci

„Keď prídu do predajne rodičia s deťmi vo veku okolo 10-12 rokov, väčšinou majú záujem o tablet alebo telefón.

Čerstvo dospelí maturanti, najmä chlapci, sa zaujímajú o televízory alebo herné konzoly,“ potvrdzuje správanie zákazníkov v kamenných predajniach M. Gergély, ktorý zároveň dodáva, že mladí zákazníci prichádzajú do predajní dostatočne vybavení informáciami o produktoch a aktívnu pomoc predajcov nevyhľadávajú.

Mladí zákazníci sa orientujú na pomer ceny a výkonu elektroniky. Atraktívne sú pre nich slušné parametre za čo najnižšiu cenu, najčastejšie otázky súvisia s internetovým využívaním telefónu.

„Zákazníci sa často zaujímajú o to, aký rýchly internet im mobilný telefón môže poskytnúť. V súčasnosti prudko rastie záujem o telefóny so 4G (LTE) pripojením, ktoré podporujú aktuálne najrýchlejší internet,“ hodnotí M. Gergély.

TIP: V našej službe Recenzie.SME.sk nájdete rebríčky technologických produktov zoradených na základe hodnotení zozbieraných z odborných recenzií. Rýchlo tak nájdete najlepší produkt a tiež obchod s cenou, ktorá vám vyhovuje.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 11 136
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 818
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 870
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 252
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 540
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 855
  7. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 103
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 043
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 670
  10. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 324

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia zasahuje u kotlebovcov, prehľadáva Mizíkovu kanceláriu

Poslanec je obvinený z extrémistických trestných činov.

DOMOV

ĽSNS chce ochrannú známku na dvojkríž Hlinkovej gardy

Štyri ochranné známky nemusí extrémistická strana dostať.

ŠPORT

Prečo Slováci nechcú prísť na MS? Na vine nie sú hráči, tvrdí Staňa

Hokejová reprezentácia nemá jediného hráča z NHL.

Neprehliadnite tiež

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

V sobotu, 29. apríla, nájdete v stánkoch rozhovor s Máriou Leitnerovou, jednou z dobrovoľníkov Teach for Slovakia a omnoho viac.

Kathrine Switzer: Ako prvá žena na maratóne čelila zúrivosti, zmenila históriu

Chcela ukázať, čo ženy dokážu, ovplyvnila vývoj športu.

Prečo muži používajú sexistické vtipy?

Vedci našli odpoveď a súvisí s ohrozením ich mužnosti.

Čo si obliecť na maturitu a štátnice?

Skúšky v škole sú formálnymi udalosťami, dospelosť a úctu prejavujeme aj oblečením.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop