SME
Nedeľa, 27. november, 2022 | Meniny má Milan

Čo všetko môže spôsobiť nedostatok spánku? Budete prekvapení!

Všetci veľmi dobre vieme, že nedostatok spánku nám v prvom rade spôsobuje únavu. Môže mať však ďalekosiahlejšie dôsledky na našu sebakontrolu, výkonnosť aj náladu.

(Zdroj: Photl.com)

V Clemson University v Južnej Karolíne nedávno realizovali výskum, ktorého hlavnou témou bol vplyv zlého spánku na naše každodenné fungovanie. Podľa Doktorky June Pilcher výsledky jednoznačne preukázali súvislosť medzi nedostatkom spánku a sebakontrolou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dobré spánkové návyky sú základ

V dnešnej uponáhľanej dobe má problém s kvalitou a dĺžkou spánku čoraz viac ľudí. Niekto ponocuje, lebo pracuje dlho do noci, niekto neodolá dobrému filmu, niekto sa rád zabáva, inému odoprú uspokojivý spánok deti. Ak je takáto situácia dlhodobá a nášmu spánku bránia okolnosti alebo vhodné spánkové návyky, dochádza k nepríjemným dôsledkom, ktoré si ani neuvedomujeme. Sme impulzívnejší, viac inklinujeme k závislostiam ale najmä strácame sebakontrolu.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa odborníkov neuspokojivý spánok môže vážne ovplyvniť nás osobný aj pracovný život, narúša schopnosť riešiť veci, rozhodovať sa, spôsobuje vysoký krvný tlak a aj priberanie.

Nervozita až impulzívnosť

Spánková deprivácia ovplyvňuje schopnosť človeka sa koncentrovať, ovládať, robiť rozhodnutia. Dochádza k prirodzenej nervozite, nepozornosti až impulzívnosti. Naše správanie potom výrazne ovplyvňuje aj náš prejav a dochádza k problémov v osobnom aj pracovnom živote. „Schopnosť sebakontroly je súčasťou každodenného rozhodovania sa,“ uviedla autorka štúdia s týmito zaujímavými závermi June Pilcher z Clemson Univesity v Južne Karolíne. Štúdia preukázala úzku súvislosť medzi sebakontrolou a spánkovými návykmi.

Pravidelný a dostatočný spánok zlepšuje náladu, sebakontrolu, umožňuje ľahšie rozhodovanie, prekonávanie problémov, priaznivo vplýva na naše zdravie, imunitu a celkovú kondíciu. Je dôležité spať nielen dostatočne dlho, ale najmä kvalitne, teda bez rušivých vplyvov. Odporúča sa večer pred spaním obmedziť prácu a riešenie náročných záležitostí, vyvetrať a zabezpečiť si k odpočinku vhodné podmienky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  2. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  5. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 24 045
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 690
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 5 182
  4. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 3 395
  5. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 3 002
  6. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 588
  7. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 2 563
  8. Platíte za poistenie, ktoré naozaj potrebujete? 2 022
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  2. Ingrid Kosová: Hriechy, ktoré páchame na deťoch
  3. Michael Achberger: Sacharidy na večer: je lepšie ich vynechať?
  4. Šimon Briatka: Prokrastinácia – zajtra, zajtra, len nie dnes
  5. Ľuboslava Šusteková: Urobila som ti palacinky ....
  6. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá
  7. Ján Chomík: Viva México - Pozole rojo s cícerom
  8. Michael Achberger: Indiánsky beh: vhodný pre začiatočníkov
  1. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 13 955
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 485
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 377
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 818
  5. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 3 540
  6. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 338
  7. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 291
  8. Jana Melišová: V závoji hmly 3 074
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu