Slováci snívajú najmä o hmotných veciach. Koľko na ne míňajú?

Podľa prieskumu Slováci nie sú sebeckí a sny plnia radšej svojim blízkym, ako sebe.

(Zdroj: Photl.com)

Plneniu snov bránia financie

Slováci s obľubou snívajú, no svoje sny si nedokážu splniť. Viac ako polovica z nich to odôvodňuje najmä nedostatkom peňazí.

Na druhej strane, ak môžu, svojim blízkym plnia sny častejšie ako sebe. Vyplýva to z prieskumu agentúry 2muse realizovaného exkluzívne pre Poštovú banku.

Na plnenie svojich snov ročne minú najčastejšie približne 500 eur. Najviac ľudí je ochotných zaplatiť za splnenie sna od 100 do 1 000 eur.

„Štvrtina snívajúcich Slovákov nevie vyčísliť svoje najväčšie sny v peniazoch, alebo tvrdí, že hodnota ich konkrétneho najväčšieho sna je nevyčísliteľná,“ hovorí o výsledkoch prieskumu Anna Tkáčová, hovorkyňa Poštovej banky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Majú však aj vyčísliteľné sny, ktoré by si radi splnili, ak by mali dostatok peňazí. „Ľudia by si chceli najradšej splniť sny o vlastnom bývaní, dovolenke či cestovaní alebo o aute,“ dodáva.

Sny nás poháňajú vpred

„Keby nebolo snívania, nevedeli by sme si v mysli predstaviť niečo, čo sme nevideli, nezažili. Predstavivosť sa premieta do našich vízií, snov, či snáh niečo získať alebo dosiahnuť,“ hovorí psychologička Daniela Mináčová.

Akonáhle si niečo vysnívame a pevne sa pre to rozhodneme, každá bunka nášho tela nám podľa nej bude pomáhať, aby sme to dosiahli.

„Potom je už ľahké nájsť cesty a spôsoby ako premeniť naše sny na realitu,“ dodáva psychologička.

K blízkym sme štedrejší

Až štyri pätiny (81%) opýtaných v prieskume tvrdia, že ak si to môžu dovoliť, sny splnia radšej svojim blízkym ako sebe.

Z analýzy vyplynulo, že ak sa ľudia rozhodnú obdarovať svojich blízkych, najčastejšie hľadajú ten ideálny darček v parfumérii, drogérii, kníhkupectve alebo klenotníctve.

Čoraz viac Slovákov sa však pri výbere darčeka pre blízkych spolieha na nákupné poukážky.

Tento univerzálny darček na nákup kníh, oblečenia alebo iných radostí je zväčša stávkou na istotu, že pri výbere nešliapnu vedľa.

Napriek zvyšujúcemu sa počtu darčekových poukážok dominujú u Slovákov v rebríčku stále už spomínané tradičnejšie darčeky.

Zaujímavosťou je, že najviac peňazí v obchodoch, ktoré predávajú aj darčeky, míňali klienti v strede mesiaca, teda až po výplatnom termíne. V prvom štvrťroku bol pritom „najsilnejší“ 13. február – deň pred sviatkom zamilovaných.

Väčším prekvapením je však to, že klienti nakupovali pomerne veľa darčekov aj 13. marca. Na tento deň pripadal poverami opradený „piatok trinásteho“.

infografika_ake-darceky-kupujeme-najcast_r3916.jpg

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 372
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 13 455
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 12 943
  4. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 9 896
  5. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 7 491
  6. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 6 993
  7. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 6 217
  8. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 4 189
  9. Nový projekt v Karlovej Vsi sa teší obrovskému 3 270
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 232

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Od vraždy Kuciaka prešli dva mesiace, polícia stále tápe

Vyšetrovatelia avizujú, že verejnosť znova požiadajú o pomoc. Čo ich bude zaujímať, zatiaľ nepovedali.

KOMENTÁRE

Vražda Kuciaka bola generačnou udalosťou

Jednému človeku sa ani po 61 dňoch neskrivil vlas na hlave – vrahovi.

KULTÚRA

Bol utiahnutý, na pódiách trpel. Avicii nebol stvorený pre slávu

Po spolupráci s Madonnou mal dojem, že ju sklamal.

SVET

Copperfielda donútili na súde odhaliť slávny trik

Pri jednej zo šou slávneho iluzionistu sa zranil vybraný divák, roky sa súdi.

Neprehliadnite tiež

Valeria Schulczová: Treba vedieť prijímať kritiku, ktorá môže byť aj naozaj drsná

Autorka a režisérka uviedla úspešnú hru Leni v SND aj ľadovú šou Máša a medveď

Do školy alebo nie? Niektoré deti potrebujú viac času ako si rodičia myslia

Zistite, či je vaše dieťa pripravené na základnú školu.

Metternich, Valdštejnovcov či Schwarzenbergovci: Spoznajte život šľachticov v Čechách

České pamiatky sa tento rok predstavia príťažlivými formami.

Začína sa týždeň Fashion Revolution. Aj Slováci chcú zmeniť módnu mašinériu

Najväčšia módna iniciatíva na svete vstupuje do piateho ročníka.

Vzťahová poradňa: Randila som s partnerom mojej kamarátky. Mala by to vedieť?

Psychologička radí, kedy hovoriť druhým pravdu a kto má byť hviezdou vo vzťahu.