Deväť nápadov na zdravé raňajky, ktoré vám dodajú energiu

Ak si dáte výdatné a zdravé raňajky, je pravdepodobné, že nepodľahnete vábeniu nezdravých jedál na desiatu či obed.

(Zdroj: Photl.com)

Ak si dáte zdravé raňajky, pripravíte si tým pôdu na to, aby ste dokázali jesť zdravšie po celý deň. Výber správneho jedla hneď ráno vám poskytne dostatok energie, ktorá vám vydrží až do obeda.

Aké sú to dobré raňajky?

Jedlo, ktoré jete na raňajky môže ovplyvniť to, ako sa cítite a aký podáte výkon počas celého doobedia. Ako si pripraviť správne raňajky radí Susan Bowerman, expertka na výživu. Dobré raňajky vám môžu pomôcť vo viacerých veciach:

  • Budete sýti až do vášho ďalšieho plánovaného jedla. Dobre vyvážené raňajky vám dodajú dostatok energie. Raňajky bohaté na bielkoviny upokoja váš hlad a raňajky bohaté na vlákninu vás zasýtia
  • Zásobujú váš mozog a telo energiou. Ráno vaše telo potrebuje dodať najviac energie. Ak si na raňajky vyberiete správne potraviny, dáte svojim svalom a mozgu presne to palivo, ktoré potrebujú aby podali výkon
  • Pomáhajú zabrániť kolísaniu hladiny cukru v krvi a znížiť chute. Vyvážené jedlo, ktoré obsahuje bielkoviny a aj zdravé sacharidy zabezpečí stabilné a trvalé uvoľňovanie energie do organizmu a pomáha odvracať výkyvy hladiny cukru v krvi, ktoré vyvolávajú chute na sladkosti a iné nezdravé jedlá. (Toto pravidlo však platí iba vtedy, ak nemáte nejaké zdravotné problémy, ktoré môžu mať vplyv na schopnosť tela regulovať hladinu cukru v krvi)
  • Pomáhajú vyberať si zdravšie potraviny počas dňa. Tí z nás, ktorí neraňajkujú majú často veľkú chuť na sladké a tučné jedlá počas celého zvyšku dňa. Nedávna štúdia* zistila, že raňajky drasticky znižujú chuť na sladkosti počas dňa. A ak raňajky obsahujú veľa bielkovín, znižujú aj chuť na slané, tučné jedlá. Čiže správne jedlo na raňajky pomôže udržať chute na uzde počas dňa
  • Poskytujú dostatok bielkovín na podporu zdravia vašich svalov. Dostatočná porcia bielkovín na raňajky vás nielen zasýti, ale pomáha aj udržiavať svaly zdravé. Veľa ľudí má nasledovnú stravovaciu rutinu- málo bielkovín na raňajky, viacej na obed a najviac na večeru, to však nie sú najlepšie podmienky na stavbu a obnovu svalového tkaniva

9 nápadov na zdravé raňajky

Vyvážené raňajky by mali obsahovať dostatočné množstvo bielkovín (20-30g je vhodný cieľ) na nasýtenie a výživu svalov, sacharidy na dostatok energie a vlákninu.

Sacharidy by mali zahŕňať nejaké ovocie alebo zeleninu a ak to kalórie dovolia, tak aj nejaké celé zrná.

Vďaka týmto pravidlám je jednoduché vymyslieť zdravé, dobre vyvážené raňajky. Tu je našich 9 návrhov:

  1. V mikrovlnke uvarte čerstvý alebo mrazený špenát, doplňte miešanými vaječnými bielkami a zalejte octom balsamico; nezabudnite na čerstvé ovocie
  2. Bielkovinový nápoj s bielkovinovým práškom, kravské alebo sójové mlieko a ovocie
  3. Biely jogurt alebo syr cottagge doplnený buď čerstvým ovocím a škoricou alebo nakrájanou surovou zeleninou a čiernym korením
  4. Ovsené vločky pripravené s mliekom alebo sójovým mliekom, už zmiešaným s bielkovinovým práškom a ovocím
  5. Celozrnný toast s avokádom a s kúskami morčacích pŕs; čerstvé ovocie
  6. Tvrdšie tofu zbavíme tekutín, natrháme na malé kúsky a opražíme na malom množstve olivového oleja s čerstvou zeleninou a bylinkami, čerstvé ovocie
  7. Celozrnné sušienky potrieme syrom ricotta a doplníme nakrájanými jahodami
  8. Hrubšia lososová placka na opečenom celozrnnom anglickom muffine, čerstvé ovocie
  9. Zvyšky – rôzne druhy celých zŕn, bielkoviny a zelenina sú skvelými raňajkami

Zdroj: Susan Bowerman, expertka na výživu

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  2. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  3. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  4. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  5. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  6. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  7. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii
  9. Audi Q3 druhej generácie: akcia na úvod
  10. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac
  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  3. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  5. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  6. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  7. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  8. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  9. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  10. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 14 361
  2. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 11 953
  3. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 9 923
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 9 216
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 6 042
  6. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 5 383
  7. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 5 228
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 4 176
  9. Jedli ste už ružovú čokoládu? 3 595
  10. Zrážka s lyžiarom na svahu Vás môže vyjsť poriadne draho 3 044

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Únik chemikálií nepotvrdili. Čo sa stalo na stavenisku R7 pri Blatnej (otázky a odpovede)

Merania hasičov a chemikov nebezpečné látky nepotvrdili.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Teraz Šefčoviča nastrkajú všade

Do prezidentskej zápletky už chýba len Danko.

KOMENTÁRE

Dostali sme sa do civilizačnej pasce (píše Michal Havran)

Zostaneme opäť sami, rozhádaní s našimi spojencami, bez plánu a peňazí.

Neprehliadnite tiež