Deväť nápadov na zdravé raňajky, ktoré vám dodajú energiu

Ak si dáte výdatné a zdravé raňajky, je pravdepodobné, že nepodľahnete vábeniu nezdravých jedál na desiatu či obed.

(Zdroj: Photl.com)

Ak si dáte zdravé raňajky, pripravíte si tým pôdu na to, aby ste dokázali jesť zdravšie po celý deň. Výber správneho jedla hneď ráno vám poskytne dostatok energie, ktorá vám vydrží až do obeda.

Aké sú to dobré raňajky?

Jedlo, ktoré jete na raňajky môže ovplyvniť to, ako sa cítite a aký podáte výkon počas celého doobedia. Ako si pripraviť správne raňajky radí Susan Bowerman, expertka na výživu. Dobré raňajky vám môžu pomôcť vo viacerých veciach:

  • Budete sýti až do vášho ďalšieho plánovaného jedla. Dobre vyvážené raňajky vám dodajú dostatok energie. Raňajky bohaté na bielkoviny upokoja váš hlad a raňajky bohaté na vlákninu vás zasýtia
  • Zásobujú váš mozog a telo energiou. Ráno vaše telo potrebuje dodať najviac energie. Ak si na raňajky vyberiete správne potraviny, dáte svojim svalom a mozgu presne to palivo, ktoré potrebujú aby podali výkon
  • Pomáhajú zabrániť kolísaniu hladiny cukru v krvi a znížiť chute. Vyvážené jedlo, ktoré obsahuje bielkoviny a aj zdravé sacharidy zabezpečí stabilné a trvalé uvoľňovanie energie do organizmu a pomáha odvracať výkyvy hladiny cukru v krvi, ktoré vyvolávajú chute na sladkosti a iné nezdravé jedlá. (Toto pravidlo však platí iba vtedy, ak nemáte nejaké zdravotné problémy, ktoré môžu mať vplyv na schopnosť tela regulovať hladinu cukru v krvi)
  • Pomáhajú vyberať si zdravšie potraviny počas dňa. Tí z nás, ktorí neraňajkujú majú často veľkú chuť na sladké a tučné jedlá počas celého zvyšku dňa. Nedávna štúdia* zistila, že raňajky drasticky znižujú chuť na sladkosti počas dňa. A ak raňajky obsahujú veľa bielkovín, znižujú aj chuť na slané, tučné jedlá. Čiže správne jedlo na raňajky pomôže udržať chute na uzde počas dňa
  • Poskytujú dostatok bielkovín na podporu zdravia vašich svalov. Dostatočná porcia bielkovín na raňajky vás nielen zasýti, ale pomáha aj udržiavať svaly zdravé. Veľa ľudí má nasledovnú stravovaciu rutinu- málo bielkovín na raňajky, viacej na obed a najviac na večeru, to však nie sú najlepšie podmienky na stavbu a obnovu svalového tkaniva

9 nápadov na zdravé raňajky

Vyvážené raňajky by mali obsahovať dostatočné množstvo bielkovín (20-30g je vhodný cieľ) na nasýtenie a výživu svalov, sacharidy na dostatok energie a vlákninu.

Článok pokračuje pod video reklamou

Sacharidy by mali zahŕňať nejaké ovocie alebo zeleninu a ak to kalórie dovolia, tak aj nejaké celé zrná.

Vďaka týmto pravidlám je jednoduché vymyslieť zdravé, dobre vyvážené raňajky. Tu je našich 9 návrhov:

  1. V mikrovlnke uvarte čerstvý alebo mrazený špenát, doplňte miešanými vaječnými bielkami a zalejte octom balsamico; nezabudnite na čerstvé ovocie
  2. Bielkovinový nápoj s bielkovinovým práškom, kravské alebo sójové mlieko a ovocie
  3. Biely jogurt alebo syr cottagge doplnený buď čerstvým ovocím a škoricou alebo nakrájanou surovou zeleninou a čiernym korením
  4. Ovsené vločky pripravené s mliekom alebo sójovým mliekom, už zmiešaným s bielkovinovým práškom a ovocím
  5. Celozrnný toast s avokádom a s kúskami morčacích pŕs; čerstvé ovocie
  6. Tvrdšie tofu zbavíme tekutín, natrháme na malé kúsky a opražíme na malom množstve olivového oleja s čerstvou zeleninou a bylinkami, čerstvé ovocie
  7. Celozrnné sušienky potrieme syrom ricotta a doplníme nakrájanými jahodami
  8. Hrubšia lososová placka na opečenom celozrnnom anglickom muffine, čerstvé ovocie
  9. Zvyšky – rôzne druhy celých zŕn, bielkoviny a zelenina sú skvelými raňajkami

Zdroj: Susan Bowerman, expertka na výživu

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 469
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 991
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 492
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 751
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 192
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 601
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 314
  8. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 7 294
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 432
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 963

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf Reportérov: Otázky na Kočnera podráždili Fica aj Sulíka

Nebojím sa žalôb, tvrdí šéf Reportérov RTVS Vincent Štofaník.

Píše Petr Kocina

Podvody so záverečnými prácami sa vymkli kontrole

Kauza Dankovej práce je takou hanbou, pri ktorej sa ťažko hľadajú paralely.

PRIMÁR

Záchranár: Aj samotné stláčanie hrudníka dokáže zachrániť život

Rozhovor s prezidentom Červeného kríža.

ČESKOSLOVENSKÍ LEGIONÁRI

V zákopoch i na železnici. Legionári krstili republiku krvou

Československí vojaci sa postarali aj o výnimočnú epizódu 1. svetovej vojny.

Neprehliadnite tiež

Ako stromy ozdravujú telo a planétu

O 20. októbri sa hovorí aj ako o medzinárodnom dni stromov.

Lenka Vavrinčíková: Začala som od piky a som za to vďačná

Kariéra moderátorky ju paradoxne priviedla aj k ďalšej vášni, tancu.