Slováci nakupujú cez internet najčastejšie oblečenie

Šaty, obuv, elektronika, cestovné lístky, potraviny. Dnes už kúpite na internete takmer všetko. Prieskum odhalil, aký vzťah majú k online nákupom Slováci.

(Zdroj: Photl.com)

Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že nákupy cez internet sú veľmi obľúbené. O ich rastúcej popularite svedčí aj zvyšujúci sa počet internetových obchodov, ktorých je oproti minulému roku o tisíc viac.

Kto najčastejšie nakupuje a ktoré komodity najviac lákajú?

Za posledný rok zrealizovalo viac ako 5 nákupov prostredníctvom internetu 42 % opýtaných.

Vyhľadávané sú predovšetkým slovenské internetové obchody, v ktorých nakúpila viac ako polovica respondentov. Výhradne zahraničné e-shopy využili iba 4 % z nich.

Na Slovensku existuje celkovo 8 250 online obchodov. Výsledky prieskumov ukázali, že ženy nakupujú približne o 6% viac ako muži.

Čo sa týka vekových a sociálnych skupín, e-shopy navštevujú študenti (19 %), podnikatelia (11 %), nezamestnaní (4 %) a dôchodcovia (3 %).

Prvenstvo v podiele študentov na všetkých obyvateľov kraja nakupujúcich online má Prešovský kraj (29 %), v podiele rodičov na materskej na celkovom počte online zákazníkov má Žilinský kraj (8 %) a v prípade dôchodcov víťazí Trenčiansky kraj (6 %).

Najčastejšie kupované komodity

Najmenej sa cez internet nakupujú potraviny a nápoje (3 %) alebo alkohol (2 %).

Česi verzus Slováci

Výskumy tiež porovnávali online návyky zákazníkov na Slovensku a v Českej republike. Aspoň raz mesačne navštevuje e-shopy 41 % slovenských spotrebiteľov, v Čechách je to rovných 50 %.

Najlepšie zľavy
Pozrite si prehľad najvýhodnejších zliav na zlavy.sme.sk
fotolia_62877815_subscription_xl_r2554.jpg
Foto: Fotolia.com

Česi síce nakupujú častejšie ako Slováci, ale za nákupy oba národy vydajú približne rovnaké sumy. Z toho vyplýva, že Slováci uprednostňujú nákup drahších predmetov.

Čiastky väčšie ako 800 EUR ročne zaplatí približne 26 % Čechov a 25 % Slovákov. V rozmedzí 401 až 800 EUR sa pohybuje 24 % Čechov a 22 % Slovákov.

Zvláštnou kapitolou je otázka osobného odberu tovaru zakúpeného online. Túto možnosť za posledný rok využilo 64 % Čechov a 48 % Slovákov.

Je to predovšetkým vďaka úspore peňazí za dopravu, čo uviedlo 72 % Čechov a 64 % Slovákov. Blízkosť odberného miesta boli motivačným faktorom pre 42 % Slovákov a 38 % Čechov.

Naopak hlavným dôvodom využitia kuriérskych služieb bola pre 78 % Slovákov a Čechov príliš veľká vzdialenosť odberných miest. Zhruba 30 % z nich si necháva tovar doviesť kvôli úspore času.

Platba na dobierku stále prevláda

Zákazníci uprednostňujú spôsob platby na dobierku, takmer 25 % opýtaných platilo za tovar bankovým prevodom, 15 % platobnou kartou cez internet a 5 % z nich využilo platbu priamo na pobočke pri osobnom odbere. Veľmi malý počet zvolil iné spôsoby platby.

Prezeranie e-shopov cez mobil, nákup cez počítač

Smartfóny nie sú len výsadou mladých, ale dnes sú súčasťou života mnohých seniorov. Vlastní ho až 40 % ľudí starších ako 61 rokov, ktorí nakupujú cez internet.

Skúsenosť s online nákupom cez mobil má 7 % z nich. Zákazníci nakupujúci cez smartfóny a tablety však nechávajú v internetových obchodoch výrazne menej peňazí ako tí, ktorí navštevujú e-shopy cez stolný počítač či laptop.

Väčšina však aplikácie v mobilných telefónoch využíva len na prezeranie ponuky online obchodov. Ku kúpe pristúpia zákazníci častejšie v pohodlí sediac za počítačom.

Situáciu ohľadom internetového nakupovania na Slovensku zisťovali prieskumy realizované Mediaresearch Slovakia, NMS Market Research a e-shop Fashion Days.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Talent - vzdelanie - úspech
  5. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  6. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  8. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 035
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 11 119
  3. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 10 821
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 084
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 258
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 770
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 209
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 962
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 580
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 528

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Víťazný február nepriniesol spravodlivejšiu spoločnosť

Funkcionári nakupovali v lepších obchodoch.

Neprehliadnite tiež

Domáce spa: Ako sa zbaviť stresu v kúpeľni?

Wellness v pohodlí domova je ideálnou formou ako načerpať nové sily a ešte aj skrášliť svoj zovňajšok.

Stubai: Do lyžiarskeho raja cestuje čoraz viac Slovákov

Chcete si byť snehom istí? Navštívte tirolské ľadovce v rakúskom Stubai.

Preplávala Lamanšský prieliv: Na tých, ktorí o mne pochybovali, sa teraz smejem

Diaľková plavkyňa Zuzana Jusková predbehla aj svojich mužských kolegov.

Reishi: Prečo je ázijská huba kráľovnou medzi prírodnými liečivami?

Prezývajú ju aj zázračná, huba bohov či huba s duchovnou silou.

Štýl Cindy Crawfordovej: Jej obľúbeným kúskom je sako

Tri tipy na oblečenie v štýle supermodelky.