Slováci nakupujú cez internet najčastejšie oblečenie

Šaty, obuv, elektronika, cestovné lístky, potraviny. Dnes už kúpite na internete takmer všetko. Prieskum odhalil, aký vzťah majú k online nákupom Slováci.

(Zdroj: Photl.com)

Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že nákupy cez internet sú veľmi obľúbené. O ich rastúcej popularite svedčí aj zvyšujúci sa počet internetových obchodov, ktorých je oproti minulému roku o tisíc viac.

Kto najčastejšie nakupuje a ktoré komodity najviac lákajú?

Za posledný rok zrealizovalo viac ako 5 nákupov prostredníctvom internetu 42 % opýtaných.

Vyhľadávané sú predovšetkým slovenské internetové obchody, v ktorých nakúpila viac ako polovica respondentov. Výhradne zahraničné e-shopy využili iba 4 % z nich.

Na Slovensku existuje celkovo 8 250 online obchodov. Výsledky prieskumov ukázali, že ženy nakupujú približne o 6% viac ako muži.

Čo sa týka vekových a sociálnych skupín, e-shopy navštevujú študenti (19 %), podnikatelia (11 %), nezamestnaní (4 %) a dôchodcovia (3 %).

Prvenstvo v podiele študentov na všetkých obyvateľov kraja nakupujúcich online má Prešovský kraj (29 %), v podiele rodičov na materskej na celkovom počte online zákazníkov má Žilinský kraj (8 %) a v prípade dôchodcov víťazí Trenčiansky kraj (6 %).

Najčastejšie kupované komodity

Najmenej sa cez internet nakupujú potraviny a nápoje (3 %) alebo alkohol (2 %).

Česi verzus Slováci

Výskumy tiež porovnávali online návyky zákazníkov na Slovensku a v Českej republike. Aspoň raz mesačne navštevuje e-shopy 41 % slovenských spotrebiteľov, v Čechách je to rovných 50 %.

Najlepšie zľavy
Pozrite si prehľad najvýhodnejších zliav na zlavy.sme.sk
fotolia_62877815_subscription_xl_r2554.jpg
Foto: Fotolia.com

Česi síce nakupujú častejšie ako Slováci, ale za nákupy oba národy vydajú približne rovnaké sumy. Z toho vyplýva, že Slováci uprednostňujú nákup drahších predmetov.

Čiastky väčšie ako 800 EUR ročne zaplatí približne 26 % Čechov a 25 % Slovákov. V rozmedzí 401 až 800 EUR sa pohybuje 24 % Čechov a 22 % Slovákov.

Zvláštnou kapitolou je otázka osobného odberu tovaru zakúpeného online. Túto možnosť za posledný rok využilo 64 % Čechov a 48 % Slovákov.

Je to predovšetkým vďaka úspore peňazí za dopravu, čo uviedlo 72 % Čechov a 64 % Slovákov. Blízkosť odberného miesta boli motivačným faktorom pre 42 % Slovákov a 38 % Čechov.

Naopak hlavným dôvodom využitia kuriérskych služieb bola pre 78 % Slovákov a Čechov príliš veľká vzdialenosť odberných miest. Zhruba 30 % z nich si necháva tovar doviesť kvôli úspore času.

Platba na dobierku stále prevláda

Zákazníci uprednostňujú spôsob platby na dobierku, takmer 25 % opýtaných platilo za tovar bankovým prevodom, 15 % platobnou kartou cez internet a 5 % z nich využilo platbu priamo na pobočke pri osobnom odbere. Veľmi malý počet zvolil iné spôsoby platby.

Prezeranie e-shopov cez mobil, nákup cez počítač

Smartfóny nie sú len výsadou mladých, ale dnes sú súčasťou života mnohých seniorov. Vlastní ho až 40 % ľudí starších ako 61 rokov, ktorí nakupujú cez internet.

Skúsenosť s online nákupom cez mobil má 7 % z nich. Zákazníci nakupujúci cez smartfóny a tablety však nechávajú v internetových obchodoch výrazne menej peňazí ako tí, ktorí navštevujú e-shopy cez stolný počítač či laptop.

Väčšina však aplikácie v mobilných telefónoch využíva len na prezeranie ponuky online obchodov. Ku kúpe pristúpia zákazníci častejšie v pohodlí sediac za počítačom.

Situáciu ohľadom internetového nakupovania na Slovensku zisťovali prieskumy realizované Mediaresearch Slovakia, NMS Market Research a e-shop Fashion Days.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  3. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  4. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  6. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  7. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  8. ZSE ako jediné prináša Virtuálnu batériu pre fotovoltiku
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie
  10. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma
  1. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  2. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  3. eKasa prichádza na Slovensko
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. 4 úkony, ktoré treba absolvovať po založení s.r.o.
  6. Konferencia - EU support for research
  7. A dynamic year in the industrial and logistics sector
  8. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici
  9. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  10. Zápis do Registra partnerov vo verejnom sektore
  1. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 19 132
  2. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 12 406
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 9 220
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 8 308
  5. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 6 078
  6. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 933
  7. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 608
  8. Esin Group: Líder Iniciatívy poľnohospodárov vydiera 4 184
  9. Zbrojársky líder z Považia pomáha ľuďom 4 038
  10. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 3 863

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kedy tu mávate leto? Vlani bolo v stredu

Reportáž z najchladnejšieho miesta na Slovensku.

Píše Emil Višňovský

Dankova kauza ukázala, že naši politici si nevážia vzdelanie

Stačí im ničím nekrytý papier.

Neprehliadnite tiež

Vzťahová poradňa: Odkedy sa poznáme, klamem partnerovi o svojej práci

Klinická psychologička radí pri dvoch problémoch.

Ilustračné foto.

Mejkap do práce: Ako ho zvládnuť rýchlo a jednoducho

Zjednodušte si život a každodennú rannú rutinu.

Oľga Beständigová: Som silná, aj keď som podľahla závislosti

Úspešná krasokorčuliarka rozpráva o tanci na ľade aj o bulímii.

Rádiové dievčatá svietili v tme a zomierali. Firma o nich klamala

Maľovali ciferníky, advokáti ich nechceli brániť.

Rádiové továrne zamestnávali na maľovanie svietiacich ciferníkov najmä mladé ženy. Mnohé z nich boli tínedžerky.