SME

Slováci nakupujú cez internet najčastejšie oblečenie

Šaty, obuv, elektronika, cestovné lístky, potraviny. Dnes už kúpite na internete takmer všetko. Prieskum odhalil, aký vzťah majú k online nákupom Slováci.

(Zdroj: Photl.com)

Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že nákupy cez internet sú veľmi obľúbené. O ich rastúcej popularite svedčí aj zvyšujúci sa počet internetových obchodov, ktorých je oproti minulému roku o tisíc viac.

Kto najčastejšie nakupuje a ktoré komodity najviac lákajú?

Za posledný rok zrealizovalo viac ako 5 nákupov prostredníctvom internetu 42 % opýtaných.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyhľadávané sú predovšetkým slovenské internetové obchody, v ktorých nakúpila viac ako polovica respondentov. Výhradne zahraničné e-shopy využili iba 4 % z nich.

SkryťVypnúť reklamu

Na Slovensku existuje celkovo 8 250 online obchodov. Výsledky prieskumov ukázali, že ženy nakupujú približne o 6% viac ako muži.

Čo sa týka vekových a sociálnych skupín, e-shopy navštevujú študenti (19 %), podnikatelia (11 %), nezamestnaní (4 %) a dôchodcovia (3 %).

Prvenstvo v podiele študentov na všetkých obyvateľov kraja nakupujúcich online má Prešovský kraj (29 %), v podiele rodičov na materskej na celkovom počte online zákazníkov má Žilinský kraj (8 %) a v prípade dôchodcov víťazí Trenčiansky kraj (6 %).

Najčastejšie kupované komodity

Najmenej sa cez internet nakupujú potraviny a nápoje (3 %) alebo alkohol (2 %).

SkryťVypnúť reklamu

Česi verzus Slováci

Výskumy tiež porovnávali online návyky zákazníkov na Slovensku a v Českej republike. Aspoň raz mesačne navštevuje e-shopy 41 % slovenských spotrebiteľov, v Čechách je to rovných 50 %.

Najlepšie zľavy

Pozrite si prehľad najvýhodnejších zliav na zlavy.sme.sk

fotolia_62877815_subscription_xl_r2554.jpg

Foto: Fotolia.com

Česi síce nakupujú častejšie ako Slováci, ale za nákupy oba národy vydajú približne rovnaké sumy. Z toho vyplýva, že Slováci uprednostňujú nákup drahších predmetov.

Čiastky väčšie ako 800 EUR ročne zaplatí približne 26 % Čechov a 25 % Slovákov. V rozmedzí 401 až 800 EUR sa pohybuje 24 % Čechov a 22 % Slovákov.

Zvláštnou kapitolou je otázka osobného odberu tovaru zakúpeného online. Túto možnosť za posledný rok využilo 64 % Čechov a 48 % Slovákov.

SkryťVypnúť reklamu

Je to predovšetkým vďaka úspore peňazí za dopravu, čo uviedlo 72 % Čechov a 64 % Slovákov. Blízkosť odberného miesta boli motivačným faktorom pre 42 % Slovákov a 38 % Čechov.

Naopak hlavným dôvodom využitia kuriérskych služieb bola pre 78 % Slovákov a Čechov príliš veľká vzdialenosť odberných miest. Zhruba 30 % z nich si necháva tovar doviesť kvôli úspore času.

Platba na dobierku stále prevláda

Zákazníci uprednostňujú spôsob platby na dobierku, takmer 25 % opýtaných platilo za tovar bankovým prevodom, 15 % platobnou kartou cez internet a 5 % z nich využilo platbu priamo na pobočke pri osobnom odbere. Veľmi malý počet zvolil iné spôsoby platby.

Prezeranie e-shopov cez mobil, nákup cez počítač

Smartfóny nie sú len výsadou mladých, ale dnes sú súčasťou života mnohých seniorov. Vlastní ho až 40 % ľudí starších ako 61 rokov, ktorí nakupujú cez internet.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skúsenosť s online nákupom cez mobil má 7 % z nich. Zákazníci nakupujúci cez smartfóny a tablety však nechávajú v internetových obchodoch výrazne menej peňazí ako tí, ktorí navštevujú e-shopy cez stolný počítač či laptop.

Väčšina však aplikácie v mobilných telefónoch využíva len na prezeranie ponuky online obchodov. Ku kúpe pristúpia zákazníci častejšie v pohodlí sediac za počítačom.

Situáciu ohľadom internetového nakupovania na Slovensku zisťovali prieskumy realizované Mediaresearch Slovakia, NMS Market Research a e-shop Fashion Days.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 042
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 643
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 910
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 701
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 291
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 795
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 174
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 156
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 222
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 298
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 247
  4. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 996
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 894
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 826
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 033
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 587
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu