Slováci nakupujú cez internet najčastejšie oblečenie

Šaty, obuv, elektronika, cestovné lístky, potraviny. Dnes už kúpite na internete takmer všetko. Prieskum odhalil, aký vzťah majú k online nákupom Slováci.

(Zdroj: Photl.com)

Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že nákupy cez internet sú veľmi obľúbené. O ich rastúcej popularite svedčí aj zvyšujúci sa počet internetových obchodov, ktorých je oproti minulému roku o tisíc viac.

Kto najčastejšie nakupuje a ktoré komodity najviac lákajú?

Za posledný rok zrealizovalo viac ako 5 nákupov prostredníctvom internetu 42 % opýtaných.

Vyhľadávané sú predovšetkým slovenské internetové obchody, v ktorých nakúpila viac ako polovica respondentov. Výhradne zahraničné e-shopy využili iba 4 % z nich.

Na Slovensku existuje celkovo 8 250 online obchodov. Výsledky prieskumov ukázali, že ženy nakupujú približne o 6% viac ako muži.

Čo sa týka vekových a sociálnych skupín, e-shopy navštevujú študenti (19 %), podnikatelia (11 %), nezamestnaní (4 %) a dôchodcovia (3 %).

Prvenstvo v podiele študentov na všetkých obyvateľov kraja nakupujúcich online má Prešovský kraj (29 %), v podiele rodičov na materskej na celkovom počte online zákazníkov má Žilinský kraj (8 %) a v prípade dôchodcov víťazí Trenčiansky kraj (6 %).

Najčastejšie kupované komodity

Najmenej sa cez internet nakupujú potraviny a nápoje (3 %) alebo alkohol (2 %).

Česi verzus Slováci

Výskumy tiež porovnávali online návyky zákazníkov na Slovensku a v Českej republike. Aspoň raz mesačne navštevuje e-shopy 41 % slovenských spotrebiteľov, v Čechách je to rovných 50 %.

Najlepšie zľavy
Pozrite si prehľad najvýhodnejších zliav na zlavy.sme.sk
fotolia_62877815_subscription_xl_r2554.jpg
Foto: Fotolia.com

Česi síce nakupujú častejšie ako Slováci, ale za nákupy oba národy vydajú približne rovnaké sumy. Z toho vyplýva, že Slováci uprednostňujú nákup drahších predmetov.

Čiastky väčšie ako 800 EUR ročne zaplatí približne 26 % Čechov a 25 % Slovákov. V rozmedzí 401 až 800 EUR sa pohybuje 24 % Čechov a 22 % Slovákov.

Zvláštnou kapitolou je otázka osobného odberu tovaru zakúpeného online. Túto možnosť za posledný rok využilo 64 % Čechov a 48 % Slovákov.

Je to predovšetkým vďaka úspore peňazí za dopravu, čo uviedlo 72 % Čechov a 64 % Slovákov. Blízkosť odberného miesta boli motivačným faktorom pre 42 % Slovákov a 38 % Čechov.

Naopak hlavným dôvodom využitia kuriérskych služieb bola pre 78 % Slovákov a Čechov príliš veľká vzdialenosť odberných miest. Zhruba 30 % z nich si necháva tovar doviesť kvôli úspore času.

Platba na dobierku stále prevláda

Zákazníci uprednostňujú spôsob platby na dobierku, takmer 25 % opýtaných platilo za tovar bankovým prevodom, 15 % platobnou kartou cez internet a 5 % z nich využilo platbu priamo na pobočke pri osobnom odbere. Veľmi malý počet zvolil iné spôsoby platby.

Prezeranie e-shopov cez mobil, nákup cez počítač

Smartfóny nie sú len výsadou mladých, ale dnes sú súčasťou života mnohých seniorov. Vlastní ho až 40 % ľudí starších ako 61 rokov, ktorí nakupujú cez internet.

Skúsenosť s online nákupom cez mobil má 7 % z nich. Zákazníci nakupujúci cez smartfóny a tablety však nechávajú v internetových obchodoch výrazne menej peňazí ako tí, ktorí navštevujú e-shopy cez stolný počítač či laptop.

Väčšina však aplikácie v mobilných telefónoch využíva len na prezeranie ponuky online obchodov. Ku kúpe pristúpia zákazníci častejšie v pohodlí sediac za počítačom.

Situáciu ohľadom internetového nakupovania na Slovensku zisťovali prieskumy realizované Mediaresearch Slovakia, NMS Market Research a e-shop Fashion Days.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 610
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 484
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 6 052
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 007
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 122
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 620
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 315
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 279
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 212
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 686

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan, Sagan a opäť Sagan. Chlapec bez nervov je tretí raz majstrom sveta

Pre mňa je to neuveriteľné, výnimočné, vravel slovenský cyklista.

ŠPORT

Titul venoval Sagan manželke a šampiónovi, ktorý zahynul

Využil jedinú šancu, ktorú mal. Má tretí titul majstra sveta.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Návrhári o ekológii v móde: Je trvalá udržateľnosť budúcnosťou?

Desať známych mien slovenskej módy prezradilo, čo si myslia o ekologickom módnom biznise.

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

V najnovšom čísle nájdete rozhovor s terapeutkou Katarínou Sipos o tom, ako rodičia vplývajú na správanie a zmýšľanie svojich detí.

Päť tipov na rýchle recepty s maslovou tekvicou

Tekvica je symbolom jesene. Jej využitie v kuchyni môže byť naozaj pestré.