SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Šesť okamžitých spôsobov, ako zmierniť stres

Ak vás na moment opantal stres a nervozita a cítite sa stratené, vyskúšajte niektorý z týchto spôsobov, ako sa ho zbaviť. Ide o krátke a okamžité riešenia, ktoré môžu vašej mysli uľaviť.

(Zdroj: Photl.com)

Naše telá sú „naprogramované“ na regeneráciu, rovnako aj psychickú. Po šoku či psychickom napätí je schopné znova sa upokojiť a vrátiť do pôvodného pokojného stavu.

Niekomu to trvá dlhšie, iní sa upokoja rýchlejšie. Existuje však niekoľko praktických uvoľňovacích metód, ktoré nestoja takmer nič alebo skutočne nič a dokážu vo vypätých situáciách pomôcť, aj keď by ste to od nich pôvodne nečakali.

Umyte si ruky v teplej vode

Namáčanie akejkoľvek časti tela v horúcej vode spôsobuje uvoľnenie a relaxáciu svalov. Všetci určite dobre viete, že teplý kúpeľ je formou oddychu a dokáže navrátiť človeku vnútorný pokoj.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak vás zas bolia nohy, pomôže horúci kúpeľ nôh. Ako prevencia poslúžia práve pravidelné kúpele v teplej vode. Spríjemniť pobyt vo vani si môžete voňavými olejmi, sviečkami aj hudbou.

Ak vás však napadne stres v práci, moment uvoľnenia si prinavrátite prúdom teplej vody na rukách. Umývajte si ich spolu so zápästiami až kým nepocítite ústup vypätia.

umyvanie.jpgFoto: Freeimages.com

Hmmmkajte

Množstvo ľudí si spieva, keď sú šťastní. Rovnako si môžu „hmkať“. Niektoré závery štúdií preukázali, že prepojenie vydávania tónov a vibrácii, ktoré pri tejto činnosti vznikajú, môžu mať pozitívne účinky na náladu.

„Hmmmkanie“ je prejavom dobrej nálady, ale zároveň k nej aj vedie. Ak sa nachádzate v situácii, ktorá vám nie je príjemná alebo ste v časovom strese, zahmkajte si.

Skryť Vypnúť reklamu

Aktivita, ktorú práve robíte vám pôjde ľahšie a vaša nálada sa zlepší.

Urobte grimasu

Keď ste v strese, neodnesie si to len myseľ, ale aj váš zovnajšok. Svaly sú stiahnuté a napäté, pri veľkom sústredení ostávate v kŕči.

Aby ste sa uvoľnili, urobte si sami pre seba grimasu. Tým uvoľníte svalstvo tváre a možno sa na sebe aj trochu zasmejete.

Snažte sa vytvoriť čo najkomickejšiu alebo aj najškaredšiu tvár, akú dokážete. O to väčšie bude uvoľnenie alebo aj zábava pre vašich kolegov.

Prežúvajte zeler

Je dokázané, že prežúvaním dokážete upokojiť svoju myseľ. Žuvanie žuvačky však nie je ideálnou voľbou, pretože ním zmätiete tráviaci systém, ktorý pri prežúvaní očakáva, že sa doňho dostane jedlo, no nedočká sa.

Prežúvaním odblokujete vystresovanú sánku, ktorá je následkom napätia v kŕči a jedením zároveň spustíte v nervovom systéme látky, ktoré majú relaxačné účinky.

Skryť Vypnúť reklamu

Ideálnym riešením je žuť a chrúmať potravinu, ktorá neublíži vašej postave a dokonca pomôže obsahom minerálov a vitamínov.

Skvelou voľbou je stonkový zeler, ktorý je jednou z najzdravších potravín, obsahuje množstvo horčíka aj esenciálnych olejov.

zeler.jpgFoto: Freeimages.com

Zmeňte aktivity

Ak sedíte napríklad za počítačom a dostávate sa do stresu, zmeňte činnosť, ktorú práve robíte a robte niečo úplne iné, čo vašu pôvodnú prácu ničím nepripomína. Napríklad si môžete kresliť.

Majte na stole položený zošiť, do ktorého si „čarbete“. Rovnakou činnosťou zamestnávate stále rovnakú časť mozgu.

Ak zmeníte charakter činnosti aspoň na chvíľu, uvediete do pozoru aj jeho zvyšné časti a poskytnete tak svojej hlave požadovaný reštart.

Prejdite sa, skladajte puzzle, zavrite oči a predstavujte si pre vás príjemnú situáciu. Hlavne nech to nemá nič spoločné s prácou, ktorá vás dostala do stresu.

Skryť Vypnúť reklamu

kreslenie.jpgFoto: Freeimages.com

Venujte si objatie

Ľudia sú typickí tým, že sa dostávajú do stavov, kedy sú neistí, nepokojní a potrebujú podporu. Ak však nemáte na blízku nikoho, kto by vám mohol podporu poskytnúť, nič si z toho nerobte.

Z času na čas a vo vypätých situáciách si dokážete poradiť aj sami. Zavrite oči a objímte sa. Dostanete sa do pozície, ktorá pre vás určite nie je bežná a pocítite prúd tepla, ktorý sa na vás valí.

Aj toto môže pomôcť mierne uvoľniť stres a zľahčiť možno nie príliš príjemné chvíle, s ktorými sa každodenne stretávate.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 216
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 209
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 775
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 225
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 184
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 671
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 019
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 752
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 702
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 579
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Miroslav Marček si odpykáva trest 25 rokov za tri vraždy.

10 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

8 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

13 h

Neprehliadnite tiež

Tartaletky s bielou čokoládou

Recepty na rezy, torty aj cheesecake.

2 h
Michaela Žureková

Sami seba sa pýtate - nebudem pre toho druhého bremenom?

21. jan
Ilustračné foto.

Tipy, ako obmedziť uvoľňovanie mikroplastov pri praní.

20. jan