Úroveň konzumácie vitamínov narastá. Ako sú na tom Slováci?

Prieskum odhalil, ako je na tom uvedomelosť Slovákov a slovenských matiek, pokiaľ ide o príjem vitamínov v rodinách. Máte ich dostatok aj vy?

(Zdroj: Fotolia.com)

Čo pijú Slováci na raňajky? Ako matky dopĺňajú výživu členov svojej domácnosti o vitamíny? Čo očakávajú od obsahu džúsu v pohári alebo od pyré v praktickom balení?

Na tieto a mnohé ďalšie otázky odpovedali slovenské matky v prieskume, ktorý je súčasťou kampane „Džúsy a pyré – vitamíny v SMART forme”, a ktorý pripravil Millward Brown Institute*.

Trend zdravia narastá aj u nás

Slovenské matky si uvedomujú dôležitosť ovocia, zeleniny a džúsov v rámci denného jedálnička ich rodiny. Tvrdia, že ich deti jedia ovocie (48%) a pijú džúsy (13%) dva až trikrát denne.

Článok pokračuje pod video reklamou

43% matiek povedalo, že raz za deň dávajú svojim deťom zeleninu, a jedna z troch slovenských matiek (33%) vraví, že im dokonca podáva zeleninu až trikrát denne.

Tieto výsledky tak ukazujú rastúcu úroveň znalosti potreby jesť aspoň päť porcií ovocia a zeleniny denne.

Bojíme sa cukru v džúsoch a pyré

Ďalšou pozitívnou skutočnosťou je, že jedna z piatich slovenských matiek verí, že džúsy (18%) a pyré (25%) môžu nahradiť ovocie a zeleninu.

Bohužiaľ, väčšina opýtaných si myslí, že džúsy obsahujú cukor (92%), sladidlá (93%) alebo konzervačné látky (90%).

Rovnaký názor majú v otázke pyré, ktoré podľa nich obsahuje taktiež cukor (78%), sladidlá (75%) a konzervačné látky (75%).

Slovenské ženy si tak neuvedomujú, že hotové džúsy sú prírodnými produktmi. Myslia si, že len čerstvo vylisovaná šťava je prírodná (93%).

Navyše nevedia o tom, že džúsy a pyré obsahujú vitamíny. Keď im bola položená otázka ako dopĺňajú denné stravovanie v ich domácnosti vitamínmi, väčšina odpovedala, že čerstvým ovocím (76%).

46% opýtaných matiek dáva členom rodiny ovocné džúsy a iba 24% zeleninovo-ovocné pyré. Avšak džúsy a pyré sú úplne prírodné produkty, získané výlučne zo zdravej, zrelej, čerstvej alebo skladovanej zeleniny a ovocia.

Ich produkcia sa riadi zákonmi EÚ a ich kvalita je garantovaná detailnými a reštriktívnymi zákonnými opatreniami.

„Výsledky prieskumu, ktorý sa konal v marci a apríli, jasne potvrdzujú dôležitosť kampane Džúsy a pyré – vitamíny v SMART forme”. Prieskum dokazuje, že si stále neuvedomujeme, že hotové džúsy a pyré sú prírodné produkty v súlade s európskou legislatívou. Bohužiaľ, okolo týchto produktových kategórií vzniklo veľa mylných predstáv, ktoré nie sú pravdivé. Hlavným cieľom kampane je preto vzdelávať rodičov a deti o džúsoch a pyré, ktoré môžu byť dôležitou zložkou vyváženého stravovania bohatého na vitamíny a živiny,“ informuje Barbara Groele, generálna tajomníčka KUPS (Asociácie Národnej únie výrobcov džúsov).

Čo by presvedčilo slovenské matky, aby pravidelne podávali deťom výživné džúsy a pyré? Viac ako polovica opýtaných povedala, že by potrebovali uistenie, že džúsy sú prírodné (51%) a garanciu, že neobsahujú umelé prísady (48%).

Podobne prieskum dopadol aj v prípade pyré, kedy by viac ako polovica opýtaných matiek bola rada uistená, že pyré neobsahuje cukor (38%), alebo, že ide o prírodný produkt (37%).

* prieskum uskutočnil inštitút Millward Brown Institute v marci a apríli roku 2015 na vzorke 300 žien.

Viac informácií o kampani získate na www.dzusyapyre.eu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  4. Keď Slováci krotia morský vietor
  5. Ochrana pred tropickou horúčavou
  6. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  8. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  9. Škôlka od srdca
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 466
  2. Vizuálny smog je problém 10 082
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 6 151
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 5 646
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 874
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 559
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 305
  8. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 205
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 781
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 2 548

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

DOMOV

Milionár sa chcel baviť, až kým neprišli dlhy

Ján Kováčik sa pri biznise venuje futbalu.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

Kaliňák vyhral bitku, a pomohli mu médiá

Smerákom sa darí odvádzať pozornosť od podstaty.

Neprehliadnite tiež

Najvplyvnejšia žena všetkých čias má na konte dve Nobelovky

BBC zverejnila rebríček významných ženských mien.