Úroveň konzumácie vitamínov narastá. Ako sú na tom Slováci?

Prieskum odhalil, ako je na tom uvedomelosť Slovákov a slovenských matiek, pokiaľ ide o príjem vitamínov v rodinách. Máte ich dostatok aj vy?

(Zdroj: Fotolia.com)

Čo pijú Slováci na raňajky? Ako matky dopĺňajú výživu členov svojej domácnosti o vitamíny? Čo očakávajú od obsahu džúsu v pohári alebo od pyré v praktickom balení?

Na tieto a mnohé ďalšie otázky odpovedali slovenské matky v prieskume, ktorý je súčasťou kampane „Džúsy a pyré – vitamíny v SMART forme”, a ktorý pripravil Millward Brown Institute*.

Trend zdravia narastá aj u nás

Slovenské matky si uvedomujú dôležitosť ovocia, zeleniny a džúsov v rámci denného jedálnička ich rodiny. Tvrdia, že ich deti jedia ovocie (48%) a pijú džúsy (13%) dva až trikrát denne.

43% matiek povedalo, že raz za deň dávajú svojim deťom zeleninu, a jedna z troch slovenských matiek (33%) vraví, že im dokonca podáva zeleninu až trikrát denne.

Tieto výsledky tak ukazujú rastúcu úroveň znalosti potreby jesť aspoň päť porcií ovocia a zeleniny denne.

Bojíme sa cukru v džúsoch a pyré

Ďalšou pozitívnou skutočnosťou je, že jedna z piatich slovenských matiek verí, že džúsy (18%) a pyré (25%) môžu nahradiť ovocie a zeleninu.

Bohužiaľ, väčšina opýtaných si myslí, že džúsy obsahujú cukor (92%), sladidlá (93%) alebo konzervačné látky (90%).

Rovnaký názor majú v otázke pyré, ktoré podľa nich obsahuje taktiež cukor (78%), sladidlá (75%) a konzervačné látky (75%).

Slovenské ženy si tak neuvedomujú, že hotové džúsy sú prírodnými produktmi. Myslia si, že len čerstvo vylisovaná šťava je prírodná (93%).

Navyše nevedia o tom, že džúsy a pyré obsahujú vitamíny. Keď im bola položená otázka ako dopĺňajú denné stravovanie v ich domácnosti vitamínmi, väčšina odpovedala, že čerstvým ovocím (76%).

46% opýtaných matiek dáva členom rodiny ovocné džúsy a iba 24% zeleninovo-ovocné pyré. Avšak džúsy a pyré sú úplne prírodné produkty, získané výlučne zo zdravej, zrelej, čerstvej alebo skladovanej zeleniny a ovocia.

Ich produkcia sa riadi zákonmi EÚ a ich kvalita je garantovaná detailnými a reštriktívnymi zákonnými opatreniami.

„Výsledky prieskumu, ktorý sa konal v marci a apríli, jasne potvrdzujú dôležitosť kampane Džúsy a pyré – vitamíny v SMART forme”. Prieskum dokazuje, že si stále neuvedomujeme, že hotové džúsy a pyré sú prírodné produkty v súlade s európskou legislatívou. Bohužiaľ, okolo týchto produktových kategórií vzniklo veľa mylných predstáv, ktoré nie sú pravdivé. Hlavným cieľom kampane je preto vzdelávať rodičov a deti o džúsoch a pyré, ktoré môžu byť dôležitou zložkou vyváženého stravovania bohatého na vitamíny a živiny,“ informuje Barbara Groele, generálna tajomníčka KUPS (Asociácie Národnej únie výrobcov džúsov).

Čo by presvedčilo slovenské matky, aby pravidelne podávali deťom výživné džúsy a pyré? Viac ako polovica opýtaných povedala, že by potrebovali uistenie, že džúsy sú prírodné (51%) a garanciu, že neobsahujú umelé prísady (48%).

Podobne prieskum dopadol aj v prípade pyré, kedy by viac ako polovica opýtaných matiek bola rada uistená, že pyré neobsahuje cukor (38%), alebo, že ide o prírodný produkt (37%).

* prieskum uskutočnil inštitút Millward Brown Institute v marci a apríli roku 2015 na vzorke 300 žien.

Viac informácií o kampani získate na www.dzusyapyre.eu.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný
  1. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  2. Vysoká hra o súdne trovy
  3. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  4. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  5. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  6. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Ako na refinancovanie hypotéky
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 11 568
  2. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 9 307
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 4 991
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 527
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 711
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 474
  7. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 157
  8. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 711
  9. Splnený sen 1 700
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 469

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Kotlebova dymová clona zakrýva väčší útok

Kým sa sústredíme na kreslo Mariana Kotlebu a okrajovo Milana Uhríka v Nitre, ĽSNS sa chystá zabrať stovky miest naprieč všetkými župami.

DOMOV

Café Európa: Budú Slováci môcť pracovať v zahraničí?

Sledujte naživo diskusiu o budúcnosť práce v Európe.

EKONOMIKA

E-podpis sa dá ukradnúť, ministerstvo o chybe mesiace mlčalo

Občiansky s čipom má vážnu chybu.

Neprehliadnite tiež

Michael Fassbender a Alicia Vikander sa zosobášili

Známy herecký pár si povedal svoje áno po troch rokoch vzťahu.

Kým ženy nenosili ani spodnú bielizeň, muži si na pančuchách zakladali

Než sa z pančúch stal symbol ženskosti, nosili ich muži.

Speváčka Pink otvorene o svojom vzťahu: Na monogamii treba neustále pracovať

V partnerstve podľa nej nastanú chvíle, kedy sa pár vyhýba intímnostiam aj celý rok.

V dennom televíznom vysielaní Briti prvýkrát ukázali ženskú bradavku

V boji proti rakovine prsníka sa organizácii CoppaFeel! podarilo získať právo odvysielať svoju reklamu s nahým prsníkom.