Úroveň konzumácie vitamínov narastá. Ako sú na tom Slováci?

Prieskum odhalil, ako je na tom uvedomelosť Slovákov a slovenských matiek, pokiaľ ide o príjem vitamínov v rodinách. Máte ich dostatok aj vy?

(Zdroj: Fotolia.com)

Čo pijú Slováci na raňajky? Ako matky dopĺňajú výživu členov svojej domácnosti o vitamíny? Čo očakávajú od obsahu džúsu v pohári alebo od pyré v praktickom balení?

Na tieto a mnohé ďalšie otázky odpovedali slovenské matky v prieskume, ktorý je súčasťou kampane „Džúsy a pyré – vitamíny v SMART forme”, a ktorý pripravil Millward Brown Institute*.

Trend zdravia narastá aj u nás

Slovenské matky si uvedomujú dôležitosť ovocia, zeleniny a džúsov v rámci denného jedálnička ich rodiny. Tvrdia, že ich deti jedia ovocie (48%) a pijú džúsy (13%) dva až trikrát denne.

Článok pokračuje pod video reklamou

43% matiek povedalo, že raz za deň dávajú svojim deťom zeleninu, a jedna z troch slovenských matiek (33%) vraví, že im dokonca podáva zeleninu až trikrát denne.

Tieto výsledky tak ukazujú rastúcu úroveň znalosti potreby jesť aspoň päť porcií ovocia a zeleniny denne.

Bojíme sa cukru v džúsoch a pyré

Ďalšou pozitívnou skutočnosťou je, že jedna z piatich slovenských matiek verí, že džúsy (18%) a pyré (25%) môžu nahradiť ovocie a zeleninu.

Bohužiaľ, väčšina opýtaných si myslí, že džúsy obsahujú cukor (92%), sladidlá (93%) alebo konzervačné látky (90%).

Rovnaký názor majú v otázke pyré, ktoré podľa nich obsahuje taktiež cukor (78%), sladidlá (75%) a konzervačné látky (75%).

Slovenské ženy si tak neuvedomujú, že hotové džúsy sú prírodnými produktmi. Myslia si, že len čerstvo vylisovaná šťava je prírodná (93%).

Navyše nevedia o tom, že džúsy a pyré obsahujú vitamíny. Keď im bola položená otázka ako dopĺňajú denné stravovanie v ich domácnosti vitamínmi, väčšina odpovedala, že čerstvým ovocím (76%).

46% opýtaných matiek dáva členom rodiny ovocné džúsy a iba 24% zeleninovo-ovocné pyré. Avšak džúsy a pyré sú úplne prírodné produkty, získané výlučne zo zdravej, zrelej, čerstvej alebo skladovanej zeleniny a ovocia.

Ich produkcia sa riadi zákonmi EÚ a ich kvalita je garantovaná detailnými a reštriktívnymi zákonnými opatreniami.

„Výsledky prieskumu, ktorý sa konal v marci a apríli, jasne potvrdzujú dôležitosť kampane Džúsy a pyré – vitamíny v SMART forme”. Prieskum dokazuje, že si stále neuvedomujeme, že hotové džúsy a pyré sú prírodné produkty v súlade s európskou legislatívou. Bohužiaľ, okolo týchto produktových kategórií vzniklo veľa mylných predstáv, ktoré nie sú pravdivé. Hlavným cieľom kampane je preto vzdelávať rodičov a deti o džúsoch a pyré, ktoré môžu byť dôležitou zložkou vyváženého stravovania bohatého na vitamíny a živiny,“ informuje Barbara Groele, generálna tajomníčka KUPS (Asociácie Národnej únie výrobcov džúsov).

Čo by presvedčilo slovenské matky, aby pravidelne podávali deťom výživné džúsy a pyré? Viac ako polovica opýtaných povedala, že by potrebovali uistenie, že džúsy sú prírodné (51%) a garanciu, že neobsahujú umelé prísady (48%).

Podobne prieskum dopadol aj v prípade pyré, kedy by viac ako polovica opýtaných matiek bola rada uistená, že pyré neobsahuje cukor (38%), alebo, že ide o prírodný produkt (37%).

* prieskum uskutočnil inštitút Millward Brown Institute v marci a apríli roku 2015 na vzorke 300 žien.

Viac informácií o kampani získate na www.dzusyapyre.eu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  2. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  3. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Virtuálne sídlo v Bratislave
  2. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  3. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  4. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  5. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  6. Čo nemôžete zaregistrovať ako ochrannú známku?
  7. Potrebujete ochrannú známku pre Váš produkt ?
  8. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  9. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 16 939
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 975
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 483
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 725
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 8 678
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 599
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 223
  8. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 053
  9. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 5 804
  10. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 950

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Ako stromy ozdravujú telo a planétu

O 20. októbri sa hovorí aj ako o medzinárodnom dni stromov.

Lenka Vavrinčíková: Začala som od piky a som za to vďačná

Kariéra moderátorky ju paradoxne priviedla aj k ďalšej vášni, tancu.

Ukazujú, že je to v poriadku. Významné ženy, ktoré milujú iné ženy

Pätnásť žien, ktoré posúvajú hranice tolerancie.