Baby boom je v móde. Najväčšiu zásluhu na oslave materstva dnes majú herečky, speváčky, modelky, ktoré lámu predsudky, že matka musí vyzerať ako unavená a zle oblečená žena.
Ako prvé zareagovali na tento trend luxusné značky, ktoré začali navrhovať detské kópie oblečenia dospelých. V novej sezóne sa garde obrátilo. Dámske šaty sa podobajú na dievčenské.
Skutočnosť je taká, že mama má rovnaké šaty ako dcéra nie je faux pas, ale aktuálny módny trend.
Pyšná mama
Módna značka Reserved angažovala na jarnú kampaň slávnu topmodelku 70. rokov Jerry Hallovú, manželku Micka Jaggera z Rolling Stones, a ich dve dcéry Georgia May a Lizzy.
Dámske detské šaty
Prehliadka Viva la Mamma návrhárskeho dua Dolce& Gabanna bola oslavou materstva a venovaná matkám na celom svete.
Na šatách bledoružových a bledomodrých odtieňov sa objavili vyšité vyznania lásky a motívy podobné detským kresbičkám, ktoré by ste si pyšne vystavili aj na chladničku.
Mamy deťom vyberali oblečenie odjakživa a tým ovplyvňovali ich vkus. V roku 2015 dizajnéri navádzajú ženy chápať presný opak, zaujímať sa, ako ich vidia deti.
Detské vnímanie milovanej bytosti je zbavené módnych trendov a oceňuje krásu.
Adie a jej rodina
Britská modelka Adie Campbell sa spolu so starou mamou Joan, modelkou 50. rokov, mamou Sophie, editorkou britského Vogue, a sestrou, stala tvárou kampane pre Lanvin s názvom Adie a jej rodina.
Madona s dieťaťom
Domenico Dolce and Stefano Gabbana vyjadrili poctu matkám prostredníctvom Ready-to-Wear kolekcie na jeseň/zimu 2015 - 16.
Opakujúcim sa motívom bola červená ruža zakomponovaná aj v potlačiach s madonou a dieťaťom.
Aká matka, taká Katka
Švédska značka Lindex aktuálne spoločne s trendovými kolekciami pre malé parádnice vyšla s identickými modelmi aj pre mamy.
Foto: Lindex, Reserved, archív