Osem spôsobov, ako skvalitniť spánok

Ak nedokážete prespať celú noc v pokoji, je najvyšší čas niečo s tým robiť.

(Zdroj: Photl.com)

Spánok je životne dôležitý pre regeneráciu organizmu. Jeho kvalita ovplyvňuje nielen našu výkonosť počas dňa, ale imunitný systém a medziľudské vzťahy.

Ľudia, ktorí spia prerušovane a málo sú automaticky viac podráždení a náchylnejší na rôzne ochorenia.

Navyše náš mozog potrebuje odpočinok na to, aby mohol spracovať podnety, ktoré načerpal v bdelom stave.

Keď mu nedoprajeme dosť spánku, naša myseľ je chronicky preťažená a ohrozuje nielen naše fyzické, ale aj duševné zdravie.

Ak patríte k ľuďom, ktorí majú problémy so zaspávaním a kvalitou spánku, skúste do svojho denného programu zaradiť osem jednoduchých pravidiel, ktoré vám pomôžu nielen lepšie spať, ale zároveň aj vniesť do života novú harmóniu a poriadok.

1.Neprevaľujete sa v posteli

Ak nemôžete zaspať, nemá zmysel, aby ste ležali a pozerali do prázdna. Uvarte si upokojujúci bylinkový čaj z ľubovníka bodkovaného, levandule alebo medovky a venujte sa nejakej príjemnej činnosti.

Prečítajte si peknú knihu, pustite si krásnu, pokojnú hudbu. Zapáľte si sviečku.

Neberte svoju nespavosť ako trest, prijmite ju s pokorou a zaspíte skôr, ako keby ste sa na ňu hnevali.

2.Vypustite z hlavy starosti

Keď sa vám vracajú stále tie isté myšlienky na nezaplatené účty, resty v práci alebo konflikty v rodine, spíšte ich na papier a povedzte si, že ich pre túto chvíľu vypúšťate z mysle.

Papier môžete rituálne odložiť do zásuvky, kde na vás počká do rána. Napokon, v noci aj tak svoje starosti nevyriešite, tak na čo sa nimi zaťažovať?

3.Dodržiavajte pravidelnosť

Pokúste sa ukladať na spánok vždy približne v rovnaký čas. Telo si zvykne na to, kedy je jeho čas odpočinku a podľa toho sa zariadi.

Prestavujte si postupne svoje biologické hodiny. Vyhýbajte sa poobedňajšiemu podriemkávaniu a krátkemu spánku počas dňa.

4.Nehltajte tabletky

Čím menej chémie budete prijímať, tým lepšie pre vás. Na upokojenie a lepší spánok vyskúšajte najprv bylinky alebo homeopatické prípravky.

Pripravte si napríklad teplý čaj z byliniek s upokojujúcimi účinkami. Zaberá aj teplé mlieko s medom.

5.Hýbte sa na čerstvom vzduchu

Čím viac na ňom počas dňa pobudnete, tým lepšie v noci zaspíte.

Dobre prekrvený a okysličený organizmu spí zaručene lepšie ako ten, ktorý je zatvorený od rána do večera medzi štyrmi stenami.

6.Cvičte ráno alebo doobeda

Večerné cvičenie vám totiž môže narušiť biorytmus. Rozvibrované telo po tréningu potrebuje minmálne dve hodiny na to, aby sa upokojilo.

Navyše ranné cvičenie má aj tú výhodu, že vám efektívne naštartuje metabolizmus. Budete lepšie spaľovať kalórie počas celého dňa.

7.Rešpektujte svoju jedinečnosť

Naplánujte si náročné úlohy počas dňa na čas, keď viete, že ste najvýkonnejší. Ak ste ranné vtáča, potrebuje ísť skôr spať a skoro sa aj zobúdzate, vaša krivka výkonnosti bude najviac stúpať ráno a krátko po obede.

Keď patríte k sovám, ktoré ponocujú a ráno sa zobúdzajú neskôr, váš najlepší čas prichádza neskoro poopoludní a podvečer. Čím viac budete rešpektovať svoje vnútorné hodiny, tým ľahšie v noci zaspíte.

8.Pravidelne sa stravujte

Kvalita trávenia úzko súvisí s kvalitou spánku. Najlepšie ju podporíte tak, že budete jesť každý deň približne v rovnakom čase.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  5. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 834
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 6 322
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 4 969
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 421
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 066
  6. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 648
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 555
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 258
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 838
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 503

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kosík na videu z afrického väzenia odpovedá Kaliňákovi

Gašpar s Kaliňákom spochybňovali pravosť vyhlásenia bývalého siskára Ľuboša Kosíka o únose prezidentovho syna. Kosík poslal video ako dôkaz.

TV

Kosík vo videohovore z afrického väzenia: Zaručte mi bezpečnosť

Bývalý siskár potvrdzuje svoju totožnosť.

SVET

Zeman ťahal Drahoša do bahna, no on sa nedal. Znamená to prehru?

Český prezident sa vôbec sa nezmenil.

Neprehliadnite tiež

Upcyklácia je budúcnosť. Tieto Slovenky vás presvedčia, že aj odpad sa dá obliecť

Ala a Lenka Krivé, Alžbeta Irhová a Martina Mareková Kuipers tvoria ekologickú módu.

Ako vyzerá deň v živote profesionálneho testera sexuálnych hračiek

Tí najlepší sa o svoje skúsenosti podelia vtipne a originálne.

Čo si obliecť na ples?

Plesová sezóna je v plnom prúde, takto sa oblečiete vhodne podľa etikety.

Nosnou témou tohtoročnej svadobnej výstavy v Nitre bola Folk nevesta

Deviaty ročník dvojdňovej výstavy predstavuje najnovšie trendy svadobného dizajnu na rok 2018.

Vzťahová poradňa: Moja žena na materskej chce najať upratovačku

Psychologička radí, ako zorganizovať pomoc v domácnosti a čo robiť pri rozvode blízkej rodiny.