Osem spôsobov, ako skvalitniť spánok

Ak nedokážete prespať celú noc v pokoji, je najvyšší čas niečo s tým robiť.

(Zdroj: Photl.com)

Spánok je životne dôležitý pre regeneráciu organizmu. Jeho kvalita ovplyvňuje nielen našu výkonosť počas dňa, ale imunitný systém a medziľudské vzťahy.

Ľudia, ktorí spia prerušovane a málo sú automaticky viac podráždení a náchylnejší na rôzne ochorenia.

Navyše náš mozog potrebuje odpočinok na to, aby mohol spracovať podnety, ktoré načerpal v bdelom stave.

Keď mu nedoprajeme dosť spánku, naša myseľ je chronicky preťažená a ohrozuje nielen naše fyzické, ale aj duševné zdravie.

Ak patríte k ľuďom, ktorí majú problémy so zaspávaním a kvalitou spánku, skúste do svojho denného programu zaradiť osem jednoduchých pravidiel, ktoré vám pomôžu nielen lepšie spať, ale zároveň aj vniesť do života novú harmóniu a poriadok.

1.Neprevaľujete sa v posteli

Ak nemôžete zaspať, nemá zmysel, aby ste ležali a pozerali do prázdna. Uvarte si upokojujúci bylinkový čaj z ľubovníka bodkovaného, levandule alebo medovky a venujte sa nejakej príjemnej činnosti.

Prečítajte si peknú knihu, pustite si krásnu, pokojnú hudbu. Zapáľte si sviečku.

Neberte svoju nespavosť ako trest, prijmite ju s pokorou a zaspíte skôr, ako keby ste sa na ňu hnevali.

2.Vypustite z hlavy starosti

Keď sa vám vracajú stále tie isté myšlienky na nezaplatené účty, resty v práci alebo konflikty v rodine, spíšte ich na papier a povedzte si, že ich pre túto chvíľu vypúšťate z mysle.

Papier môžete rituálne odložiť do zásuvky, kde na vás počká do rána. Napokon, v noci aj tak svoje starosti nevyriešite, tak na čo sa nimi zaťažovať?

3.Dodržiavajte pravidelnosť

Pokúste sa ukladať na spánok vždy približne v rovnaký čas. Telo si zvykne na to, kedy je jeho čas odpočinku a podľa toho sa zariadi.

Prestavujte si postupne svoje biologické hodiny. Vyhýbajte sa poobedňajšiemu podriemkávaniu a krátkemu spánku počas dňa.

4.Nehltajte tabletky

Čím menej chémie budete prijímať, tým lepšie pre vás. Na upokojenie a lepší spánok vyskúšajte najprv bylinky alebo homeopatické prípravky.

Pripravte si napríklad teplý čaj z byliniek s upokojujúcimi účinkami. Zaberá aj teplé mlieko s medom.

5.Hýbte sa na čerstvom vzduchu

Čím viac na ňom počas dňa pobudnete, tým lepšie v noci zaspíte.

Dobre prekrvený a okysličený organizmu spí zaručene lepšie ako ten, ktorý je zatvorený od rána do večera medzi štyrmi stenami.

6.Cvičte ráno alebo doobeda

Večerné cvičenie vám totiž môže narušiť biorytmus. Rozvibrované telo po tréningu potrebuje minmálne dve hodiny na to, aby sa upokojilo.

Navyše ranné cvičenie má aj tú výhodu, že vám efektívne naštartuje metabolizmus. Budete lepšie spaľovať kalórie počas celého dňa.

7.Rešpektujte svoju jedinečnosť

Naplánujte si náročné úlohy počas dňa na čas, keď viete, že ste najvýkonnejší. Ak ste ranné vtáča, potrebuje ísť skôr spať a skoro sa aj zobúdzate, vaša krivka výkonnosti bude najviac stúpať ráno a krátko po obede.

Keď patríte k sovám, ktoré ponocujú a ráno sa zobúdzajú neskôr, váš najlepší čas prichádza neskoro poopoludní a podvečer. Čím viac budete rešpektovať svoje vnútorné hodiny, tým ľahšie v noci zaspíte.

8.Pravidelne sa stravujte

Kvalita trávenia úzko súvisí s kvalitou spánku. Najlepšie ju podporíte tak, že budete jesť každý deň približne v rovnakom čase.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  5. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  6. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  9. Splnený sen
  10. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  1. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  2. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  3. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  4. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  5. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  6. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  7. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  8. Vysoká hra o súdne trovy
  9. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  10. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 827
  2. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 682
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 5 119
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 536
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 583
  6. Splnený sen 2 263
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 775
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 134
  9. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 122
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 989

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šitie bez umŕtvenia či facka. Pôrody sprevádza aj násilie, tvrdia aktivistky

Prednostovia pôrodnickych kliník násilie na rodičkách odmietajú.

TECH

Microsoft vydal veľkú aktualizáciu pre Windows. Pozrite si novinky

???????Je zadarmo pre všetkých používateľov Windows 10.

DOMOV

Prečo sa na verdikt v nástenkovom tendri čakalo desať rokov?

Prípad stále nie je na konci. Odvolanie exministrov bude riešiť Najvyšší súd, ktorý naťahuje aj kauzu tunelovania nebankovky, za ktorou je Jozef Majský.

Neprehliadnite tiež

Facky, traumy, málo ľudskosti. Aj tak zobrazuje dokument slovenské pôrodníctvo

Na Slovensku sa znova hovorí o pôrodoch, začínajú sa ozývať hlasy traumatizovaných žien.

Viete, ako pripraviť gaštany? Tu sú tipy ako na to

Najpopulárnejšia jesenná pochúťka sa dá variť, piecť aj opekať.

Nesústredí sa dieťa v škole? Potrebuje lepšie raňajky

Deti sa stravujú lepšie, no raňajky im stále nechutia.