Osem spôsobov, ako skvalitniť spánok

Ak nedokážete prespať celú noc v pokoji, je najvyšší čas niečo s tým robiť.

(Zdroj: Photl.com)

Spánok je životne dôležitý pre regeneráciu organizmu. Jeho kvalita ovplyvňuje nielen našu výkonosť počas dňa, ale imunitný systém a medziľudské vzťahy.

Ľudia, ktorí spia prerušovane a málo sú automaticky viac podráždení a náchylnejší na rôzne ochorenia.

Navyše náš mozog potrebuje odpočinok na to, aby mohol spracovať podnety, ktoré načerpal v bdelom stave.

Keď mu nedoprajeme dosť spánku, naša myseľ je chronicky preťažená a ohrozuje nielen naše fyzické, ale aj duševné zdravie.

Ak patríte k ľuďom, ktorí majú problémy so zaspávaním a kvalitou spánku, skúste do svojho denného programu zaradiť osem jednoduchých pravidiel, ktoré vám pomôžu nielen lepšie spať, ale zároveň aj vniesť do života novú harmóniu a poriadok.

1.Neprevaľujete sa v posteli

Ak nemôžete zaspať, nemá zmysel, aby ste ležali a pozerali do prázdna. Uvarte si upokojujúci bylinkový čaj z ľubovníka bodkovaného, levandule alebo medovky a venujte sa nejakej príjemnej činnosti.

Prečítajte si peknú knihu, pustite si krásnu, pokojnú hudbu. Zapáľte si sviečku.

Neberte svoju nespavosť ako trest, prijmite ju s pokorou a zaspíte skôr, ako keby ste sa na ňu hnevali.

2.Vypustite z hlavy starosti

Keď sa vám vracajú stále tie isté myšlienky na nezaplatené účty, resty v práci alebo konflikty v rodine, spíšte ich na papier a povedzte si, že ich pre túto chvíľu vypúšťate z mysle.

Papier môžete rituálne odložiť do zásuvky, kde na vás počká do rána. Napokon, v noci aj tak svoje starosti nevyriešite, tak na čo sa nimi zaťažovať?

3.Dodržiavajte pravidelnosť

Pokúste sa ukladať na spánok vždy približne v rovnaký čas. Telo si zvykne na to, kedy je jeho čas odpočinku a podľa toho sa zariadi.

Prestavujte si postupne svoje biologické hodiny. Vyhýbajte sa poobedňajšiemu podriemkávaniu a krátkemu spánku počas dňa.

4.Nehltajte tabletky

Čím menej chémie budete prijímať, tým lepšie pre vás. Na upokojenie a lepší spánok vyskúšajte najprv bylinky alebo homeopatické prípravky.

Pripravte si napríklad teplý čaj z byliniek s upokojujúcimi účinkami. Zaberá aj teplé mlieko s medom.

5.Hýbte sa na čerstvom vzduchu

Čím viac na ňom počas dňa pobudnete, tým lepšie v noci zaspíte.

Dobre prekrvený a okysličený organizmu spí zaručene lepšie ako ten, ktorý je zatvorený od rána do večera medzi štyrmi stenami.

6.Cvičte ráno alebo doobeda

Večerné cvičenie vám totiž môže narušiť biorytmus. Rozvibrované telo po tréningu potrebuje minmálne dve hodiny na to, aby sa upokojilo.

Navyše ranné cvičenie má aj tú výhodu, že vám efektívne naštartuje metabolizmus. Budete lepšie spaľovať kalórie počas celého dňa.

7.Rešpektujte svoju jedinečnosť

Naplánujte si náročné úlohy počas dňa na čas, keď viete, že ste najvýkonnejší. Ak ste ranné vtáča, potrebuje ísť skôr spať a skoro sa aj zobúdzate, vaša krivka výkonnosti bude najviac stúpať ráno a krátko po obede.

Keď patríte k sovám, ktoré ponocujú a ráno sa zobúdzajú neskôr, váš najlepší čas prichádza neskoro poopoludní a podvečer. Čím viac budete rešpektovať svoje vnútorné hodiny, tým ľahšie v noci zaspíte.

8.Pravidelne sa stravujte

Kvalita trávenia úzko súvisí s kvalitou spánku. Najlepšie ju podporíte tak, že budete jesť každý deň približne v rovnakom čase.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  2. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  3. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  4. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  5. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  8. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  9. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  10. Deň detí oslavujeme štyri dni. Iba v Borylande!
  1. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  2. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  3. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  4. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  5. Slováci rozhodli o najlepšom!
  6. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  7. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  8. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  9. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá
  10. Dobrodružstvo s vodou
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 8 901
  2. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 5 220
  3. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 5 196
  4. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 5 083
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 900
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 892
  7. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 465
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 367
  9. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 275
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 538

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Aj na dedine sa hrá inak. Šampionát dvadsaťjednotiek je neregulárny

UEFA urobila niekoľko viditeľných prešľapov. Majstrovstvá Európy do 21 rokov stratili vážnosť a serióznosť.

PLUS

Trinásť rokov trpí epilepsiou. Na Slovensku jej nedokázali pomôcť

Návšteva neurológa sa zmenila na sexuálne obťažovanie.

Neprehliadnite tiež

Keď klobúky hrajú prím: Takéto bizarné kúsky sa nosia vo vysokej spoločnosti

Päťdňové kráľovské konské dostihy patria medzi vrcholné podujatia spoločenskej sezóny v Anglicku.

Mäso, zelenina aj syry. Vybrali sme desať receptov na letnú grilovačku

Pripravte si poriadnu záhradnú párty, ktorá neskončí len pri pri klobáskach. Máme pre vás tipy na grilovanie.

Zámky, záhrady, pevnosti. Na Morave si vychutnáte barok všetkými zmyslami

Viaceré moravské barokové skvosty sú súčasťou svetového dedičstva UNESCO.

Osvedčený návod na prežitie leta

Letné horúčavy sú zaťažkávacou skúškou aj pre zdravých, nehovoriac o senioroch a ľuďoch trpiacich závažnými ochoreniami.