Slováci sú národom „kávičkárov“, najobľúbenejšia je instantná káva

Káva patrí k najvyhľadávanejším nápojom Slovákov. Prieskum odhalil, ako vyzerá slovenská predstava o dobrej káve.

(Zdroj: Fotolia.com)

Až 95 % Slovákov si vychutnáva kávu každý deň

Toto číslo vyšlo z prieskumu agentúry 2muse v spolupráci so sieťou predajní CAFEPOINT. Prieskum tiež zistil, že približne každý desiaty človek pije kávu iba cez víkend.

Na Slovensku je kultúra pitia kávy rozšírená, dá sa však povedať, že je ešte v plienkach. Na organickú kávu či špeciálne odrody si nepotrpíme.

Stačí nám instantná káva, ktorá je podľa výsledkov najobľúbenejším typom kávy. Jej najväčším plusom je rýchla príprava, ktorá zapadá do hektického spôsobu nášho dnešného života.

Mladší idú s dobou, starší ostávajú pri tradícií

Svoje zohráva aj zvyk. Ten sa hlási o slovo aj pri druhom najobľúbenejšom type kávy, ktorým je tzv. turecká, teda zalievaná káva.

V našich končinách je populárna už dlhé roky a najmä staršia generácia na ňu nedá dopustiť. Turek v skle sa stále drží na najvyšších priečkach.

Espresso si vychutnáva 38% populácie a toto číslo má rastúci trend. Najmä mladší ľudia si totiž kvôli pôžitku, ktorý káva prináša, kupujú moderné kávovary.

Výsledky prieskumu hovoria, že v súčasnosti má doma 52% ľudí nejaký typ kávovaru. A aj keď zatiaľ má kúpa mletej kávy miernu prevahu (78%), čaro zrnkovej objavuje stále viac ľudí (52%). Znamená to, že ju kupuje každý druhý človek na Slovensku.

„Milovníkov dobrej kávy stále pribúda a chuť dobrého espressa si vie vychutnať stále viac a viac ľudí. Zákazníci majú záujem aj o odrodové kávy a informácie o správnej príprave kávy,“ hovorí Roman Boda, spolumajiteľ siete predajní CAFEPOINT.

aeropress1GP-120x90.jpg
TV SME pre vás pripravila viacdielny seriál Všetko o káve. Dozviete sa v ňom odkiaľ káva prišla, ktorá je najdrahšia či ktorá vám môže pokaziť kávovar.

Spotrebitelia chcú kvalitu

Najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní sa o kúpe je kvalita. Deklaruje ju až 91% respondentov. Dôležitým faktorom je tiež zvyk, nakoľko až 73% ľudí má svoju obľúbenú značku, ktorú pravidelne kupuje.

O tom, že sa oplatí ponúkať kvalitné kávy svedčí aj fakt, že 72% ľudí si je ochotných za takúto kávu priplatiť a tiež to, že ľudia vnímajú rozdiely medzi jednotlivými značkami káv (80%).

Kávu a kávovary kupujú do domácnosti takmer rovnako muži (48%) aj ženy (52%). Najčastejšie majú 31 – 45 rokov (39%).

Druhou najpočetnejšou skupinou je veková kategória 46 a viac rokov (36%) a mladú generáciu od 18 do 30 rokov zastupuje 25%. Práve tu sa skrýva najväčší potenciál pre kvalitnejšie a prémiovejšie druhy káv.

Z pohľadu regiónov je najviac zastúpené západné Slovensko (34%), ktoré je už tradične najbonitnejšie. Nasleduje východné Slovensko s 30 percentami a stredné Slovensko s 25 percentami.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 9 375
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 723
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 654
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 142
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 073
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 537
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 384
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 380
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 211
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 980

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

Fotili sme seriálovú supermamu Lujzu Garajovú Schramekovú

Talentovaná, prirodzená a stojaca nohami pevne na zemi. Aj taká je herečka, stand up komička a speváčka Lujza Garajová Schrameková.

Čučoriedky v koláčoch, pirôžkoch, zmrzline, raw torte. Vyberte si

Čučoriedky môžete zavariť, zmraziť, odšťaviť, usušiť. Jedným z najpríjemnejších spôsobov ich spracovania je pridať ich do koláča.

Chris Brown otvorene prehovoril o noci, keď zaútočil na Rihannu

Spevák sa zdôveril v pripravovanom dokumente o jeho živote. Incident ho vraj bude prenasledovať do konca života.

Arnold Schwarzenegger: Najslávnejší emigrant našich čias oslávil 70 rokov

Kto by sa kedysi odvážil povedať, že sa obyčajný rakúsky chlapec stane guvernérom Kalifornie a hollywoodskou hviezdou.