Slováci sú národom „kávičkárov“, najobľúbenejšia je instantná káva

Káva patrí k najvyhľadávanejším nápojom Slovákov. Prieskum odhalil, ako vyzerá slovenská predstava o dobrej káve.

(Zdroj: Fotolia.com)

Až 95 % Slovákov si vychutnáva kávu každý deň

Toto číslo vyšlo z prieskumu agentúry 2muse v spolupráci so sieťou predajní CAFEPOINT. Prieskum tiež zistil, že približne každý desiaty človek pije kávu iba cez víkend.

Na Slovensku je kultúra pitia kávy rozšírená, dá sa však povedať, že je ešte v plienkach. Na organickú kávu či špeciálne odrody si nepotrpíme.

Stačí nám instantná káva, ktorá je podľa výsledkov najobľúbenejším typom kávy. Jej najväčším plusom je rýchla príprava, ktorá zapadá do hektického spôsobu nášho dnešného života.

Mladší idú s dobou, starší ostávajú pri tradícií

Svoje zohráva aj zvyk. Ten sa hlási o slovo aj pri druhom najobľúbenejšom type kávy, ktorým je tzv. turecká, teda zalievaná káva.

V našich končinách je populárna už dlhé roky a najmä staršia generácia na ňu nedá dopustiť. Turek v skle sa stále drží na najvyšších priečkach.

Espresso si vychutnáva 38% populácie a toto číslo má rastúci trend. Najmä mladší ľudia si totiž kvôli pôžitku, ktorý káva prináša, kupujú moderné kávovary.

Výsledky prieskumu hovoria, že v súčasnosti má doma 52% ľudí nejaký typ kávovaru. A aj keď zatiaľ má kúpa mletej kávy miernu prevahu (78%), čaro zrnkovej objavuje stále viac ľudí (52%). Znamená to, že ju kupuje každý druhý človek na Slovensku.

„Milovníkov dobrej kávy stále pribúda a chuť dobrého espressa si vie vychutnať stále viac a viac ľudí. Zákazníci majú záujem aj o odrodové kávy a informácie o správnej príprave kávy,“ hovorí Roman Boda, spolumajiteľ siete predajní CAFEPOINT.

aeropress1GP-120x90.jpg
TV SME pre vás pripravila viacdielny seriál Všetko o káve. Dozviete sa v ňom odkiaľ káva prišla, ktorá je najdrahšia či ktorá vám môže pokaziť kávovar.

Spotrebitelia chcú kvalitu

Najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní sa o kúpe je kvalita. Deklaruje ju až 91% respondentov. Dôležitým faktorom je tiež zvyk, nakoľko až 73% ľudí má svoju obľúbenú značku, ktorú pravidelne kupuje.

O tom, že sa oplatí ponúkať kvalitné kávy svedčí aj fakt, že 72% ľudí si je ochotných za takúto kávu priplatiť a tiež to, že ľudia vnímajú rozdiely medzi jednotlivými značkami káv (80%).

Kávu a kávovary kupujú do domácnosti takmer rovnako muži (48%) aj ženy (52%). Najčastejšie majú 31 – 45 rokov (39%).

Druhou najpočetnejšou skupinou je veková kategória 46 a viac rokov (36%) a mladú generáciu od 18 do 30 rokov zastupuje 25%. Práve tu sa skrýva najväčší potenciál pre kvalitnejšie a prémiovejšie druhy káv.

Z pohľadu regiónov je najviac zastúpené západné Slovensko (34%), ktoré je už tradične najbonitnejšie. Nasleduje východné Slovensko s 30 percentami a stredné Slovensko s 25 percentami.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  4. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  5. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  6. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  7. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  8. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  9. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  10. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 817
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 771
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 107
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 777
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 413
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 7 183
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 209
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 955
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 791
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 3 471

Hlavné správy zo Sme.sk

Diskusia SME Naživo

Diskusia SME: Existuje eurofondová mafia?

V diskusii Za slušné eurofondy sa stretnú štátna správa, média aj nadácie.

ŽENA

Ekologické výrobky sú často nepoctivé, vraví dizajnérka

Vlasta Kubušová vytvára eko módu aj poháre.

Píše Miroslav Kocúr

Pozvať Kuffu na festival Lumen je problém

Miera nekontrolovanej nenávisti dosahuje stále nové maximá.

ŠPORT

Vyhrať celú Tour? A prečo by som mal, smial sa Sagan

Vraj to ešte nie je najlepšia forma a musí popracovať. Aj tak posunul hranice.

Neprehliadnite tiež

Ceny MTV opäť prekvapili: Prišli muži v sukniach aj polonahé ženy

Červený koberec bol počas odovzdávania filmových cien celkom bez pravidiel.

Etnologička: Aj na slovenskej dedine boli panny len naoko

O predstieraných, posvätných aj starých pannách rozpráva Tatiana Bužeková.

Dizajnérka: Mnohé firmy, ktoré robia eko módu, nie sú poctivé

Vlasta Kubušová vytvára eko módu aj poháre.

Chcem to až po svadbe. Aké to je, keď počkáte so sexom

Niektorí ľudia sú presvedčení, že sex patrí až do manželstva.