SME
Sobota, 20. apríl , 2019

Slováci sú národom „kávičkárov“, najobľúbenejšia je instantná káva

Káva patrí k najvyhľadávanejším nápojom Slovákov. Prieskum odhalil, ako vyzerá slovenská predstava o dobrej káve.

(Zdroj: Fotolia.com)

Až 95 % Slovákov si vychutnáva kávu každý deň

Toto číslo vyšlo z prieskumu agentúry 2muse v spolupráci so sieťou predajní CAFEPOINT. Prieskum tiež zistil, že približne každý desiaty človek pije kávu iba cez víkend.

Na Slovensku je kultúra pitia kávy rozšírená, dá sa však povedať, že je ešte v plienkach. Na organickú kávu či špeciálne odrody si nepotrpíme.

Stačí nám instantná káva, ktorá je podľa výsledkov najobľúbenejším typom kávy. Jej najväčším plusom je rýchla príprava, ktorá zapadá do hektického spôsobu nášho dnešného života.

Mladší idú s dobou, starší ostávajú pri tradícií

Svoje zohráva aj zvyk. Ten sa hlási o slovo aj pri druhom najobľúbenejšom type kávy, ktorým je tzv. turecká, teda zalievaná káva.

V našich končinách je populárna už dlhé roky a najmä staršia generácia na ňu nedá dopustiť. Turek v skle sa stále drží na najvyšších priečkach.

Espresso si vychutnáva 38% populácie a toto číslo má rastúci trend. Najmä mladší ľudia si totiž kvôli pôžitku, ktorý káva prináša, kupujú moderné kávovary.

Výsledky prieskumu hovoria, že v súčasnosti má doma 52% ľudí nejaký typ kávovaru. A aj keď zatiaľ má kúpa mletej kávy miernu prevahu (78%), čaro zrnkovej objavuje stále viac ľudí (52%). Znamená to, že ju kupuje každý druhý človek na Slovensku.

„Milovníkov dobrej kávy stále pribúda a chuť dobrého espressa si vie vychutnať stále viac a viac ľudí. Zákazníci majú záujem aj o odrodové kávy a informácie o správnej príprave kávy,“ hovorí Roman Boda, spolumajiteľ siete predajní CAFEPOINT.

aeropress1GP-120x90.jpg
TV SME pre vás pripravila viacdielny seriál Všetko o káve. Dozviete sa v ňom odkiaľ káva prišla, ktorá je najdrahšia či ktorá vám môže pokaziť kávovar.

Spotrebitelia chcú kvalitu

Najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní sa o kúpe je kvalita. Deklaruje ju až 91% respondentov. Dôležitým faktorom je tiež zvyk, nakoľko až 73% ľudí má svoju obľúbenú značku, ktorú pravidelne kupuje.

O tom, že sa oplatí ponúkať kvalitné kávy svedčí aj fakt, že 72% ľudí si je ochotných za takúto kávu priplatiť a tiež to, že ľudia vnímajú rozdiely medzi jednotlivými značkami káv (80%).

Kávu a kávovary kupujú do domácnosti takmer rovnako muži (48%) aj ženy (52%). Najčastejšie majú 31 – 45 rokov (39%).

Druhou najpočetnejšou skupinou je veková kategória 46 a viac rokov (36%) a mladú generáciu od 18 do 30 rokov zastupuje 25%. Práve tu sa skrýva najväčší potenciál pre kvalitnejšie a prémiovejšie druhy káv.

Z pohľadu regiónov je najviac zastúpené západné Slovensko (34%), ktoré je už tradične najbonitnejšie. Nasleduje východné Slovensko s 30 percentami a stredné Slovensko s 25 percentami.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 23 308
  2. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 8 972
  3. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 8 965
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 7 766
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 774
  6. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 5 753
  7. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 4 440
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 4 099
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 3 636
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali 3 325

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Zala.

Muellerova správa: Rusko sa pokúsilo ovplyvniť voľby, Trump pre vyšetrovanie panikáril

Ľudia okolo Trumpa čakali, že im informácie od Rusov pomôžu.

Donald Trump.
Stĺpček Jakuba Fila

Ficov svet je slepý a hluchý, preto chce zapchať oči a uši aj verejnosti

Smeráci nechcú vidieť obmedzovanie.

Jakub Filo.
Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Selma Blair

Zrkadlenie vo vzťahu: Po rokoch sa meníme na svojich partnerov

Veda vysvetľuje, prečo sa na seba ľudia v páre podobajú.

Ilustračné foto.
Sexistický kix