Slováci sú národom „kávičkárov“, najobľúbenejšia je instantná káva

Káva patrí k najvyhľadávanejším nápojom Slovákov. Prieskum odhalil, ako vyzerá slovenská predstava o dobrej káve.

(Zdroj: Fotolia.com)

Až 95 % Slovákov si vychutnáva kávu každý deň

Toto číslo vyšlo z prieskumu agentúry 2muse v spolupráci so sieťou predajní CAFEPOINT. Prieskum tiež zistil, že približne každý desiaty človek pije kávu iba cez víkend.

Na Slovensku je kultúra pitia kávy rozšírená, dá sa však povedať, že je ešte v plienkach. Na organickú kávu či špeciálne odrody si nepotrpíme.

Stačí nám instantná káva, ktorá je podľa výsledkov najobľúbenejším typom kávy. Jej najväčším plusom je rýchla príprava, ktorá zapadá do hektického spôsobu nášho dnešného života.

Mladší idú s dobou, starší ostávajú pri tradícií

Svoje zohráva aj zvyk. Ten sa hlási o slovo aj pri druhom najobľúbenejšom type kávy, ktorým je tzv. turecká, teda zalievaná káva.

V našich končinách je populárna už dlhé roky a najmä staršia generácia na ňu nedá dopustiť. Turek v skle sa stále drží na najvyšších priečkach.

Espresso si vychutnáva 38% populácie a toto číslo má rastúci trend. Najmä mladší ľudia si totiž kvôli pôžitku, ktorý káva prináša, kupujú moderné kávovary.

Výsledky prieskumu hovoria, že v súčasnosti má doma 52% ľudí nejaký typ kávovaru. A aj keď zatiaľ má kúpa mletej kávy miernu prevahu (78%), čaro zrnkovej objavuje stále viac ľudí (52%). Znamená to, že ju kupuje každý druhý človek na Slovensku.

„Milovníkov dobrej kávy stále pribúda a chuť dobrého espressa si vie vychutnať stále viac a viac ľudí. Zákazníci majú záujem aj o odrodové kávy a informácie o správnej príprave kávy,“ hovorí Roman Boda, spolumajiteľ siete predajní CAFEPOINT.

aeropress1GP-120x90.jpg
TV SME pre vás pripravila viacdielny seriál Všetko o káve. Dozviete sa v ňom odkiaľ káva prišla, ktorá je najdrahšia či ktorá vám môže pokaziť kávovar.

Spotrebitelia chcú kvalitu

Najdôležitejším faktorom pri rozhodovaní sa o kúpe je kvalita. Deklaruje ju až 91% respondentov. Dôležitým faktorom je tiež zvyk, nakoľko až 73% ľudí má svoju obľúbenú značku, ktorú pravidelne kupuje.

O tom, že sa oplatí ponúkať kvalitné kávy svedčí aj fakt, že 72% ľudí si je ochotných za takúto kávu priplatiť a tiež to, že ľudia vnímajú rozdiely medzi jednotlivými značkami káv (80%).

Kávu a kávovary kupujú do domácnosti takmer rovnako muži (48%) aj ženy (52%). Najčastejšie majú 31 – 45 rokov (39%).

Druhou najpočetnejšou skupinou je veková kategória 46 a viac rokov (36%) a mladú generáciu od 18 do 30 rokov zastupuje 25%. Práve tu sa skrýva najväčší potenciál pre kvalitnejšie a prémiovejšie druhy káv.

Z pohľadu regiónov je najviac zastúpené západné Slovensko (34%), ktoré je už tradične najbonitnejšie. Nasleduje východné Slovensko s 30 percentami a stredné Slovensko s 25 percentami.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  3. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  4. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  9. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 367
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 945
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 545
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 827
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 051
  6. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 812
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 711
  8. Moskva alebo Petrohrad? 1 594
  9. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 531
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 477

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

V mori zachytili čudný zvuk. Zmiznutá ponorka mohla vybuchnúť

V mori v čase zmiznutia ponorky zachytili abnormálny zvuk, ktorý pripomína explóziu.

DOMOV

Policajti, vojaci aj vrtuľník. Vrahov Kubašiaka hľadali tri dni

Obvinenia voči Šajgalovi odznova prejedná prvostupňový súd.

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov nás ničí.

Neprehliadnite tiež

Aby ženy neumierali pri nelegálnych potratoch, predávala im zakázanú antikoncepciu

Za dnes bežnú vec musela Margaret Sangerová radikálne bojovať.

Hmyz všade vo vašej domácnosti. Poznáte prekvapujúci trend tejto zimy?

Prím v dekore hrajú lienky, pavúky, muchy či včely.

Stĺpček Osmelené

Choroba, ktorá ma drží v hrsti: Možno porodím choré dieťa a možno zomriem skôr

Nehovorte mi, že to poznáte, lebo aj vaša babka mala cukrovku.

Playboy sa púšťa do neprebádaných vôd, nafotil kampaň s plus size modelkou

Fotky patria k decentnejším kampaniam modelky Molly Constable.

Vraždili a znásilňovali, no ženy ich milujú a obdivujú. Prečo?

Za ich správaním nie je len sexuálna porucha, psychológia má viaceré vysvetlenia.