SME
Piatok, 21. február, 2020 | Meniny má Eleonóra

Osemdesiat percent nášho zdravia závisí od životného štýlu

Zvyšných necelých 20 percent je daných genetikou, či úrovňou lekárskej starostlivosti. Prinášame vám niekoľko užitočných rád, ktoré pomôžu vrátiť vášmu telu i duši stratenú rovnováhu.

(Zdroj: Flickr.com/License CC/Spenser)

Vyvážená životospráva

Kvalitná, pestrá a vyvážená strava. Práve tá pozitívne ovplyvňuje nielen optimálny zdravotný stav, ale dodáva i dostatok energie. Mala by obsahovať množstvo ovocia a zeleniny.

Okrem vitamínov je však potrebné do organizmu pravidelne dopĺňať i minerálne látky. Medzi tie, ktoré majú pre ľudský organizmus veľký význam, nesporne patria magnézium a vápnik.

Magnézium zmierňuje bolesti hlavy, stavy podráždenia, úzkosti a napätia. Jeho efektívne vstrebávanie zabezpečuje práve vápnik.

Tým najprirodzenejším a najefektívnejším spôsobom prijímania týchto minerálov je ich prijímanie z vody.

Primeraná fyzická aktivita

Pri pravidelnej fyzickej činnosti naše telo zaplavujú endorfíny, ktoré navodzujú pocit šťastia, pohody a životnej energie.

Práve minerály magnézium a vápnik sú mimoriadne dôležité pre tvorbu serotonínu, prezývaného aj „hormón šťastia“.

Po fyzickej námahe je potrebný prísun tekutín s obsahom minerálnych látok, najmä s obsahom magnézia a vápnika.

Či už preferujete v zimnom období aktivity na čerstvom vzduchu, alebo indoorové športy, možností je mnoho. Stačí si vybrať.

Tento výber aktivity je potrebné prispôsobiť najmä vašim fyzickým schopnostiam, ale i efektu, ktorý chcete dosiahnuť.

Kardio cvičenia sú ideálne na znižovanie hmotnosti. Plávanie je mimoriadne vhodné pre spevnenie chrbtice. Zimné športy ako lyžovanie alebo snowboardovanie vám okrem potešenia zo športu navodia i potrebný adrenalín.

Bežkovanie zvyšuje kondíciu. Sánkovanie a bobovanie zas prinesie zábavu celej rodine.

Pravidelný odpočinok

K zotavovaniu organizmu dochádza počas spánku. Čím väčšia námaha bola vynaložená, tým kvalitnejší odpočinok je potrebný na fyzickú i psychickú regeneráciu organizmu.

Potreba spánku je u jednotlivcov individuálna. Väčšina dospelých potrebuje spať denne 6 až 8 hodín.

Pozitívny prístup k životu

Psychická pohoda a fyzický stav sú nepochybne navzájom prepojené. Stres predstavuje silný faktor, pôsobiaci na všetky oblasti nášho života. Najúčinnejším spôsobom ako stres eliminovať je pozitívny prístup k životu.

Voľnočasové aktivity rozvíjajú našu duchovnú, umeleckú i intelektuálnu stránku. Minerály zas pôsobia na náš organizmus blahodarným - upokojujúcim účinkom.

Najmä magnézium pomáha vyrovnať sa s každodennou únavou a stresom, prospieva tiež ku kvalitnému spánku.

Za dodržiavanie zásad zdravého životného štýlu sa vám vaše telo odmení. Nielenže získate telesnú kondíciu a budete sa cítiť menej unavení, ale budete pôsobiť sviežo a zdravo.

Ideálny pomer minerálov pre vaše zdravie

„Magnézium a vápnik si organizmus nevie sám “vyrobiť”, a preto ich treba neustále prijímať potravou. Kvalita našej stravy sa však neustále zhoršuje.

K poklesu magnézia prispieva nevhodné zloženie stravy, ale aj pokles množstva magnézia v potravinách (napr. v jablku je až o 50 % menej magnézia ako bolo v 60. rokoch).

Nedostatočnému vstrebávaniu magnézia taktiež prispieva nevhodná úprava potravín, ako vyprážanie či konzervácia (napr. úpravou rafinovanej múky sa stratí až 80 % horčíka).

Prijaté magnézium však ešte neznamená vstrebané magnézium! Znižovanie vstrebávania magnézia taktiež ovplyvňuje užívanie liekov a uponáhľaný životný štýl.

Stres zvyšuje okamžitú spotrebu magnézia až 20-násobne! Pre efektívne vstrebávanie magnézia je nevyhnutný práve vápnik.“ uvádza Doc. Ing. Pavel Blažíček PhD., Vice prezident Slovenskej spoločnosti klinickej biochémie.

„Denne by sme mali potravou prijať 1000 až 1200 mg vápnika a 350 až 400 mg magnézia. V takomto pomere (vápnik:magnézium = 3:1) by sme mali aj tieto dva nepostrádateľné minerály denne prijímať. Tým najprirodzenejším spôsobom prijímania minerálov je pitie minerálnej vody“, dodáva.

Zdroj: Gemerka

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Viete aké je študentské mesto na Slovensku?
  2. Zvažujete štúdium? A prečo nie v Prahe?
  3. Trnavská univerzita je kvalitou v popredí
  4. Slovensko potrebuje dezinFicovať
  5. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii
  6. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo
  7. Ako si prepojiť auto so smartfónom?
  8. Kto bude ďalší? Hľadajte s nami Učiteľa Slovenska
  9. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  10. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  1. Trnavská univerzita je kvalitou v popredí
  2. Zvažujete štúdium? A prečo nie v Prahe?
  3. Viete aké je študentské mesto na Slovensku?
  4. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii
  5. Slovensko potrebuje dezinFicovať
  6. Naštartuj svoju budúcnosť na EkF TUKE
  7. Ktorá farba je tá tvoja?
  8. Maturuješ a hľadáš kam na vysokú?
  9. ... viac ako vzdelanie
  10. Študuj matematiku, fyziku a informatiku v Prahe
  1. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 11 229
  2. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 8 445
  3. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo 8 305
  4. Viete aký dôchodok budete mať? Radšej si ho vypočítajte 7 751
  5. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 6 258
  6. Darujte od srdca pre rozum 5 462
  7. Bytová kríza. Ako na daňové priznanie? Kam investovať? 5 278
  8. SME proti extrémizmu na školách 5 119
  9. Peniaze z poistky môžete dostať rýchlejšie. Poradíme vám ako 4 846
  10. Iná tvár Turecka: Oplatí sa navštíviť Severný Cyprus? 4 803

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Beaty Balogovej

Dva roky po: Vražda presiakla aj do nášho jazyka

Slová Brucho, volavka či paparazzovanie už nikdy nebudú znieť ako pred vraždou.

Ján a Martina.
Dobré ráno

Dobré ráno: Dva roky po vražde rozplietame mafiánsky štát

Novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenicu zavraždili pred dvomi rokmi.

Podcast Dobré Ráno.
Českí dokumentaristi Vít Klusák a Barbora Chalupová.