Osemdesiat percent nášho zdravia závisí od životného štýlu

Zvyšných necelých 20 percent je daných genetikou, či úrovňou lekárskej starostlivosti. Prinášame vám niekoľko užitočných rád, ktoré pomôžu vrátiť vášmu telu i duši stratenú rovnováhu.

(Zdroj: Flickr.com/License CC/Spenser)

Vyvážená životospráva

Kvalitná, pestrá a vyvážená strava. Práve tá pozitívne ovplyvňuje nielen optimálny zdravotný stav, ale dodáva i dostatok energie. Mala by obsahovať množstvo ovocia a zeleniny.

Okrem vitamínov je však potrebné do organizmu pravidelne dopĺňať i minerálne látky. Medzi tie, ktoré majú pre ľudský organizmus veľký význam, nesporne patria magnézium a vápnik.

Magnézium zmierňuje bolesti hlavy, stavy podráždenia, úzkosti a napätia. Jeho efektívne vstrebávanie zabezpečuje práve vápnik.

Tým najprirodzenejším a najefektívnejším spôsobom prijímania týchto minerálov je ich prijímanie z vody.

Primeraná fyzická aktivita

Pri pravidelnej fyzickej činnosti naše telo zaplavujú endorfíny, ktoré navodzujú pocit šťastia, pohody a životnej energie.

Práve minerály magnézium a vápnik sú mimoriadne dôležité pre tvorbu serotonínu, prezývaného aj „hormón šťastia“.

Po fyzickej námahe je potrebný prísun tekutín s obsahom minerálnych látok, najmä s obsahom magnézia a vápnika.

Či už preferujete v zimnom období aktivity na čerstvom vzduchu, alebo indoorové športy, možností je mnoho. Stačí si vybrať.

Tento výber aktivity je potrebné prispôsobiť najmä vašim fyzickým schopnostiam, ale i efektu, ktorý chcete dosiahnuť.

Kardio cvičenia sú ideálne na znižovanie hmotnosti. Plávanie je mimoriadne vhodné pre spevnenie chrbtice. Zimné športy ako lyžovanie alebo snowboardovanie vám okrem potešenia zo športu navodia i potrebný adrenalín.

Bežkovanie zvyšuje kondíciu. Sánkovanie a bobovanie zas prinesie zábavu celej rodine.

Pravidelný odpočinok

K zotavovaniu organizmu dochádza počas spánku. Čím väčšia námaha bola vynaložená, tým kvalitnejší odpočinok je potrebný na fyzickú i psychickú regeneráciu organizmu.

Potreba spánku je u jednotlivcov individuálna. Väčšina dospelých potrebuje spať denne 6 až 8 hodín.

Pozitívny prístup k životu

Psychická pohoda a fyzický stav sú nepochybne navzájom prepojené. Stres predstavuje silný faktor, pôsobiaci na všetky oblasti nášho života. Najúčinnejším spôsobom ako stres eliminovať je pozitívny prístup k životu.

Voľnočasové aktivity rozvíjajú našu duchovnú, umeleckú i intelektuálnu stránku. Minerály zas pôsobia na náš organizmus blahodarným - upokojujúcim účinkom.

Najmä magnézium pomáha vyrovnať sa s každodennou únavou a stresom, prospieva tiež ku kvalitnému spánku.

Za dodržiavanie zásad zdravého životného štýlu sa vám vaše telo odmení. Nielenže získate telesnú kondíciu a budete sa cítiť menej unavení, ale budete pôsobiť sviežo a zdravo.

Ideálny pomer minerálov pre vaše zdravie

„Magnézium a vápnik si organizmus nevie sám “vyrobiť”, a preto ich treba neustále prijímať potravou. Kvalita našej stravy sa však neustále zhoršuje.

K poklesu magnézia prispieva nevhodné zloženie stravy, ale aj pokles množstva magnézia v potravinách (napr. v jablku je až o 50 % menej magnézia ako bolo v 60. rokoch).

Nedostatočnému vstrebávaniu magnézia taktiež prispieva nevhodná úprava potravín, ako vyprážanie či konzervácia (napr. úpravou rafinovanej múky sa stratí až 80 % horčíka).

Prijaté magnézium však ešte neznamená vstrebané magnézium! Znižovanie vstrebávania magnézia taktiež ovplyvňuje užívanie liekov a uponáhľaný životný štýl.

Stres zvyšuje okamžitú spotrebu magnézia až 20-násobne! Pre efektívne vstrebávanie magnézia je nevyhnutný práve vápnik.“ uvádza Doc. Ing. Pavel Blažíček PhD., Vice prezident Slovenskej spoločnosti klinickej biochémie.

„Denne by sme mali potravou prijať 1000 až 1200 mg vápnika a 350 až 400 mg magnézia. V takomto pomere (vápnik:magnézium = 3:1) by sme mali aj tieto dva nepostrádateľné minerály denne prijímať. Tým najprirodzenejším spôsobom prijímania minerálov je pitie minerálnej vody“, dodáva.

Zdroj: Gemerka

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 774
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 081
  3. Od septembra opäť po starom 3 468
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 831
  5. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 1 768
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 668
  7. Ako sme jazdili v socializme 1 548
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 277
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 146
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 124

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Aký bude svet po porážke Islamského štátu

Islamský štát sa prispôsobil územným stratám.

DOMOV

Gašpar zdržuje. Kočnerovho policajta neriešia

Policajný prezident tvrdil, že požiadal o správu, aby mohol zakročiť.

SVET

Bývalý populista Fico nás zradil, znie z Poľska aj Maďarska

Fico o budúcnosti v jadre EÚ hovoril už na jar, médiá si to nevšimli.

Neprehliadnite tiež

Ako si vybrať správny matrac? Toto si všímajte pri jeho kúpe

Čo si myslí ortopéd a odborník na matrace?

Modelka a herečka Kate Upton trénovala s mariňákmi

Známa blondínka sa rozhodla podporiť detroitských vojakov.

V afganskom Kábule sa konala najodvážnejšia módna prehliadka v dejinách

Organizátor Adžmal Hakíkí bol rozhodnutý akciu uskutočniť, aj keby na nej mal pri samovražednom útoku prísť o ruky aj nohy.

Legendárny zdvih z Hriešneho tanca: Hlavná herečka sa podelila o detaily z natáčania

Všetci dobre poznáme scénu, keď Baby namiesto sedenia v kúte vyskočí do náruče Patricka Swayzeho.