Tiffanyho zelenomodrá sa prvýkrát objavila na propagačnom materiáli Blue Book v roku 1845, dnes je ochrannou známkou preslávenej klenotníckej značky. Vyskytuje sa na všetkých obaloch a reklamách ako Tiffanyho farba briliantov.
Masovú popularitu získala až vďaka filmu Raňajky u Tiffanyho z roku 1961. Zasiahla svojou eleganciou a delikátnosťou dizajn, kozmetický priemysel aj bytovú architektúru, hoci spája tri kontrastné farby. Tiffanys Blue, biela a čierna vyznievajú krehko, a pritom štýlovo.
Audrey Hepburn
Kultový film Raňajky u Tiffanyho vyniesol na výslnie herečku Audrey Hepburnovú aj slávne newyorské klenotníctvo.
Obývačka
Štýl á la Tiffany tvorí tyrkysové bytové zariadenie v zamate a semišovom spracovaní. Doplnková biela a čierna stavia na subtílny ženský ornament.
Efektné čiernobiele fotografie na stene v čiernych rámoch dotvárajú retro náladu.
Kuchyňa
Tiffanyho blue je tyrkysová farba, hovorí sa jej tiež modrozelená alebo farba vody, evokuje čistotu aj nadšenie.
V kuchyni vytvára pocit sviežosti aj vďaka doplnkom a domácim spotrebičom, ktoré sa už vyrábajú v tejto retro kultovej farbe.
Spálňa
Farebná nálada v spálni sa sústreďuje na najväčšie plochy – posteľné textílie a závesy alebo naopak na steny. Vankúše, lampy a iné doplnky stačí doladiť v elegantnej čiernej alebo bielej.
Foto: Ikea, H&m, archív firiem