SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Ako si vybrať najúčinnejší šport na chudnutie?

Súčasný svet nás zavaľuje nekonečným množstvom nových druhov športov s menami, ktoré nevieme ani vysloviť, nieto ešte absolvovať. Premyslite si, čo chcete od svojho tela a vyberte ten správny spôsob, ako to dosiahnuť.

(Zdroj: Fotolia.com)

Zvážte svoje možnosti

Väčšina žien do života zapája pohyb, aby znížila svoju hmotnosť alebo si udržala optimálnu váhu.

Šport zlepšuje kondíciu a pomáha aj ľudskej psychike. Má pozitívny vplyv na sebavedomie každého z nás.

Názor odborníka:
K téme sa vyjadruje Saša Machanová, osobná trénerka, Trenernadosah.sk
foto_r5025.jpg

Ak vám ide o optimalizáciu telesnej váhy, najprv sa zamyslite nad tým, čo si môže vaše telo dovoliť.

Aj keď by ste sa už najradšej napasovali do tých pekných džínsov v skrini, musíte byť trpezlivé.

Lepšie je začať pomaly a ak ste doteraz neboli aktívnym športovcom, privykajte telo na pohyb postupne.

Osobná trénerka Saša Machanová však upozorňuje aj na dôležitosť stravy: „Nesmieme zabúdať, že ak je našim cieľom schudnúť, okrem pohybu je potrebná aj úprava stravy, ale žiadne diéty.

Vždy odporúčam prvé hodiny vedené odborníkom. Je rozdiel, ak chce niekto schudnúť 30 kg a niekto len nadbytočné dve kilá.

Záleží na kondícií, ako aj na zdravotnom stave. Je zbytočné preceňovať sa, skôr si ublížime, ako pomôžeme.“

Ktorý je ten správny?

„Pohyb by sa mal navoliť tak, aby vám vyhovoval a nebude vás nudiť, ani demotivovať. Tanec, rýchla chôdza či tréningy v posilňovni s trénerom,“ hovorí trénerka.

Tí, ktorí majú problémy s naštartovaním pohybovej aktivity, by mali voliť skupinové športy. Ako súčasť skupiny budú nútení absolvovať tréningy a „netrhať partu“.

Členovia športujúcej skupiny sa tak vzájomne budú motivovať. Premyslite si, čo by vás zaujímalo. Ak ste pokojný typ, ktorý rád relaxuje, vyskúšajte jogu, pilates, jazdu na koni, plávanie, prácu v záhrade či turistiku.

Ak prekypujete energiou a radšej by ste vyskúšali niečo dynamické, dajte sa napríklad na zumbu, box, behanie, tanec, tenis či skákanie na trampolíne.

Podľa Saši Machanovej je „...pohyb dôležitá súčasť chudnutia, ale skôr ide o to, aby bol pravidelný. Aj 30 minút cielenej chôdze každý druhý deň urobí svoje.“

Aplikácie, ktoré vám sprehľadnia chudnutie:

Prehľad stravovania

(poskytujú odhad množstva kalórií, ktoré počas dňa môžete prijať, výživové hodnoty a počet kalórií, ktoré ste skonzumovali, ale aj celkový progres vášho chudnutia v závislosti od váhy)

  • MyFitnessPall
  • Noom Coach
  • Éčka v potravinách
  • Piť vodu (pripomína dodržiavanie pitného režimu)

Prehľad pohybu

(aplikácie ponúkajú návody na rôzne druhy cvičení, v posilňovni či doma, dokážu vypočítať vzdialenosť, ktorú ste prešli či odbehli a koľko kalórií ste pri tom odhadom spálili)

  • Runtastic Timer
  • RunKeeper
  • Pedometer
  • Fitness – Home & Gym Workouts

Koľko kalórií spálite pri vašich obľúbených športoch za hodinu?

Step aerobic 800 kcal./hod.

Bicyklovanie 500 – 1000 kcal./hod.

Plávanie 800 kcal./hod.

Steper 600 kcal./hod.

Chôdza 360 kcal./hod.

Tanec 600 – 800 kcal./hod.

Jazda na koni 200 – 600 kcal./hod.

Jogging 550 kcal./ hod.

Skákanie na trampolíne 400 kcal./hod.

Zumba 500 kcal./hod.

Kickbox 600 kcal./hod.

Joga 180 kcal./hod.

Futbal 400 kcal./hod.

Turistika 350 kcal./hod.

Posilňovanie 200 kcal./hod.

Práce v záhrade 350 kcal./hod.

Upratovanie 200 kcal./hod

Bez správnej stravy to nejde

Ak chcete schudnúť, je to takmer nemožné, ak nezmeníte svoje stravovacie návyky. „Vždy hovorím, že strava je 70% a zvyšok cvičenie, ale je to začarovaný kruh. Ak nedodržiavate stravu a cvičíte, kilá idú podstatne pomalšie dole, ak vôbec. Strava a pohyb je jeden celok,“ upozorňuje osobná trénerka.

S kontrolou stravy začnite už počas nákupov. Starostlivo si prečítajte obsah a výživové hodnoty každej potraviny, ktorú sa neskôr chystáte spracovať. Aj o stravovaní sa môžete poradiť s trénerom či výživovým poradcom, ktorý vás zasvätí do základov a ďalej si aj vďaka asistencii pohybu poradíte sami.

Vo všeobecnosti v živote platí, aby sme si kládli menšie ciele a postupne sa prepracovali k požadovanému výsledku. To isté platí aj o chudnutí.

Napredujte k reálnym výsledkom, napríklad zníženie váhy o 1 až 1,5 kila za týždeň. Zásobte sa vlákninou a skonzumované jedlo si zaznačujte do zošita alebo telefónu či tabuľky v počítači.

4 otázky pre odborníka

Odpovedá osobná trénerka Saša Machanová, Trenernadosah.sk

1. Ak chceme chudnúť, čo pri športovaní zásadne dodržiavať?

Základom je správne prevedenie cviku, ako aj dýchanie, to je často podceňované. V neposlednom rade nesmieme zabúdať na pravidelnosť.

2. Je rozdiel vo výbere športu medzi mužmi a ženami? Čo je najlepšie pre mužov a čo pre ženy?

Je to veľmi individuálne. Treba si zadefinovať cieľ. Ženy chcú väčšinou chudnúť a muži naopak priberať na váhe a svalovej hmote. To sú dva diametrálne rozličné tréningy, ako aj strava.

3. Aké športy si vyberať v chladnejšom počasí?

Záleží od možností. Plávanie, tanečné hodiny, všetko, čo zbytočne neohrozí vaše zdravie. Predsa len, v chladnom počasí je naše telo trochu citlivejšie.

4. Uprednostniť skôr pohyb na čerstvom vzduchu alebo vo fitku? Od čoho to závisí?

Jednoznačne od počasia a od vás....v dobrom počasí preferujte pohyb na čerstvom vzduchu..okrem nadobudnutia kondície krásne prečistí hlavu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 886
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 009
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 110
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 12 289
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 063
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 739
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 651
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 849
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 721
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 676
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: O testovanie je opäť veľký záujem, Matovič pomáha v odbernom tíme (minúta po minúte)

Na Slovensku pribudlo 2890 pozitívne testovaných ľudí a 25 úmrtí pacientov s Covid-19. Celkovo si pandémia vyžiadala 159 obetí.

Premiér Igor Matovič pomáha priamo v odbernom tíme v Tvrdošíne.
Ilustračné foto.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Život na Slovensku sa opäť obmedzuje, začína sa miernejší lockdown (prehľad)

Zákaz vychádzania sa netýka cesty do práce, na Orave a v Bardejove treba i test.