Ako si vybrať najúčinnejší šport na chudnutie?

Súčasný svet nás zavaľuje nekonečným množstvom nových druhov športov s menami, ktoré nevieme ani vysloviť, nieto ešte absolvovať. Premyslite si, čo chcete od svojho tela a vyberte ten správny spôsob, ako to dosiahnuť.

(Zdroj: Fotolia.com)

Zvážte svoje možnosti

Väčšina žien do života zapája pohyb, aby znížila svoju hmotnosť alebo si udržala optimálnu váhu.

Šport zlepšuje kondíciu a pomáha aj ľudskej psychike. Má pozitívny vplyv na sebavedomie každého z nás.

Názor odborníka:
K téme sa vyjadruje Saša Machanová, osobná trénerka, Trenernadosah.sk
foto_r5025.jpg

Ak vám ide o optimalizáciu telesnej váhy, najprv sa zamyslite nad tým, čo si môže vaše telo dovoliť.

Aj keď by ste sa už najradšej napasovali do tých pekných džínsov v skrini, musíte byť trpezlivé.

Lepšie je začať pomaly a ak ste doteraz neboli aktívnym športovcom, privykajte telo na pohyb postupne.

Osobná trénerka Saša Machanová však upozorňuje aj na dôležitosť stravy: „Nesmieme zabúdať, že ak je našim cieľom schudnúť, okrem pohybu je potrebná aj úprava stravy, ale žiadne diéty.

Vždy odporúčam prvé hodiny vedené odborníkom. Je rozdiel, ak chce niekto schudnúť 30 kg a niekto len nadbytočné dve kilá.

Záleží na kondícií, ako aj na zdravotnom stave. Je zbytočné preceňovať sa, skôr si ublížime, ako pomôžeme.“

Ktorý je ten správny?

„Pohyb by sa mal navoliť tak, aby vám vyhovoval a nebude vás nudiť, ani demotivovať. Tanec, rýchla chôdza či tréningy v posilňovni s trénerom,“ hovorí trénerka.

Tí, ktorí majú problémy s naštartovaním pohybovej aktivity, by mali voliť skupinové športy. Ako súčasť skupiny budú nútení absolvovať tréningy a „netrhať partu“.

Členovia športujúcej skupiny sa tak vzájomne budú motivovať. Premyslite si, čo by vás zaujímalo. Ak ste pokojný typ, ktorý rád relaxuje, vyskúšajte jogu, pilates, jazdu na koni, plávanie, prácu v záhrade či turistiku.

Ak prekypujete energiou a radšej by ste vyskúšali niečo dynamické, dajte sa napríklad na zumbu, box, behanie, tanec, tenis či skákanie na trampolíne.

Podľa Saši Machanovej je „...pohyb dôležitá súčasť chudnutia, ale skôr ide o to, aby bol pravidelný. Aj 30 minút cielenej chôdze každý druhý deň urobí svoje.“

Aplikácie, ktoré vám sprehľadnia chudnutie:

Prehľad stravovania

(poskytujú odhad množstva kalórií, ktoré počas dňa môžete prijať, výživové hodnoty a počet kalórií, ktoré ste skonzumovali, ale aj celkový progres vášho chudnutia v závislosti od váhy)

  • MyFitnessPall
  • Noom Coach
  • Éčka v potravinách
  • Piť vodu (pripomína dodržiavanie pitného režimu)

Prehľad pohybu

(aplikácie ponúkajú návody na rôzne druhy cvičení, v posilňovni či doma, dokážu vypočítať vzdialenosť, ktorú ste prešli či odbehli a koľko kalórií ste pri tom odhadom spálili)

  • Runtastic Timer
  • RunKeeper
  • Pedometer
  • Fitness – Home & Gym Workouts

Koľko kalórií spálite pri vašich obľúbených športoch za hodinu?

Step aerobic 800 kcal./hod.

Bicyklovanie 500 – 1000 kcal./hod.

Plávanie 800 kcal./hod.

Steper 600 kcal./hod.

Chôdza 360 kcal./hod.

Tanec 600 – 800 kcal./hod.

Jazda na koni 200 – 600 kcal./hod.

Jogging 550 kcal./ hod.

Skákanie na trampolíne 400 kcal./hod.

Zumba 500 kcal./hod.

Kickbox 600 kcal./hod.

Joga 180 kcal./hod.

Futbal 400 kcal./hod.

Turistika 350 kcal./hod.

Posilňovanie 200 kcal./hod.

Práce v záhrade 350 kcal./hod.

Upratovanie 200 kcal./hod

Bez správnej stravy to nejde

Ak chcete schudnúť, je to takmer nemožné, ak nezmeníte svoje stravovacie návyky. „Vždy hovorím, že strava je 70% a zvyšok cvičenie, ale je to začarovaný kruh. Ak nedodržiavate stravu a cvičíte, kilá idú podstatne pomalšie dole, ak vôbec. Strava a pohyb je jeden celok,“ upozorňuje osobná trénerka.

S kontrolou stravy začnite už počas nákupov. Starostlivo si prečítajte obsah a výživové hodnoty každej potraviny, ktorú sa neskôr chystáte spracovať. Aj o stravovaní sa môžete poradiť s trénerom či výživovým poradcom, ktorý vás zasvätí do základov a ďalej si aj vďaka asistencii pohybu poradíte sami.

Vo všeobecnosti v živote platí, aby sme si kládli menšie ciele a postupne sa prepracovali k požadovanému výsledku. To isté platí aj o chudnutí.

Napredujte k reálnym výsledkom, napríklad zníženie váhy o 1 až 1,5 kila za týždeň. Zásobte sa vlákninou a skonzumované jedlo si zaznačujte do zošita alebo telefónu či tabuľky v počítači.

4 otázky pre odborníka

Odpovedá osobná trénerka Saša Machanová, Trenernadosah.sk

1. Ak chceme chudnúť, čo pri športovaní zásadne dodržiavať?

Základom je správne prevedenie cviku, ako aj dýchanie, to je často podceňované. V neposlednom rade nesmieme zabúdať na pravidelnosť.

2. Je rozdiel vo výbere športu medzi mužmi a ženami? Čo je najlepšie pre mužov a čo pre ženy?

Je to veľmi individuálne. Treba si zadefinovať cieľ. Ženy chcú väčšinou chudnúť a muži naopak priberať na váhe a svalovej hmote. To sú dva diametrálne rozličné tréningy, ako aj strava.

3. Aké športy si vyberať v chladnejšom počasí?

Záleží od možností. Plávanie, tanečné hodiny, všetko, čo zbytočne neohrozí vaše zdravie. Predsa len, v chladnom počasí je naše telo trochu citlivejšie.

4. Uprednostniť skôr pohyb na čerstvom vzduchu alebo vo fitku? Od čoho to závisí?

Jednoznačne od počasia a od vás....v dobrom počasí preferujte pohyb na čerstvom vzduchu..okrem nadobudnutia kondície krásne prečistí hlavu.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  2. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  3. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  4. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  5. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  9. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  10. Zažite vašu vysnívanú dovolenku na Bali
  1. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  2. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  3. Kúpte si nehnuteľnosť v 5* luxusnom rezorte v zálive Sistiana
  4. Odmeny za diplomové práce na Stavebnej fakulte STU v Bratislave
  5. Zmluva o nájme pre ambasádu USA neoprávnene zaradená do programu
  6. 4* projekt víl a apartmánov priamo na pobreží, Chorvátsko
  7. Slováci rozhodli o najlepšom!
  8. AAA Auto má nový úver pre živnostníkov
  9. Aký bude váš doplnkový dôchodok
  10. Kúpeľňa - profesionálne informácie pri jej zhotovení
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 10 002
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 943
  3. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 4 902
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 795
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 695
  6. Neobvyklý objav, ktorý umožňuje zvládnuť angličtinu za 2 týždne 3 291
  7. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 3 237
  8. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 230
  9. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 196
  10. V Prešove sa dnes tankuje za euro. Aj prémiové palivá 2 557

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vracia milióny, ktoré doňho investovali. Jeho šéf je spokojný

Bývalý nemecký cyklista Ralph Denk založil pred siedmimi rokmi amatérsky tím, teraz je medzi elitou. Aj vďaka Saganovi.

EKONOMIKA

Ako narastú platy vo Volkswagene a čo s obednou pauzou

Finálna dohoda je pri tretej tarifnej triede vyššia.

EKONOMIKA

Vážny podivne nakúpil pre Sociálnu poisťovňu ďalšie autá

Poisťovňa tvrdí, že nové autá musela nakúpiť.

ŠPORT

Šéfa cyklistického zväzu priebeh pretekov zaskočil

Boli to najlepšie majstrovstvá, tvrdí Peter Privara.

Neprehliadnite tiež

Láka vás vegánstvo? Na týchto sedem vecí by ste mali myslieť

Aj strava založená len na rastlinnom pôvode môže byť pre ľudský organizmus nutrične plnohodnotná. Stačí dodržiavať niekoľko pravidiel.

Strava v tehotenstve: Päť kľúčových živín pre matku a dieťa

Veľká päťka živín pre tehotné: kyselina listová, vápnik, vitamín D, bielkoviny a železo. Aký má byť príjem a ktoré potraviny ich obsahujú?

Keď klobúky hrajú prím: Takéto bizarné kúsky sa nosia vo vysokej spoločnosti

Päťdňové kráľovské konské dostihy patria medzi vrcholné podujatia spoločenskej sezóny v Anglicku.

Mäso, zelenina aj syry. Vybrali sme desať receptov na letnú grilovačku

Pripravte si poriadnu záhradnú párty, ktorá neskončí len pri pri klobáskach. Máme pre vás tipy na grilovanie.