Správny pitný režim pre budúce mamičky

V období tehotenstva a dojčenia je extrémne dôležité, aby žena dbala na zdravý životný štýl a poskytovala svojmu telu iba to najlepšie. Zdravie začína pri pitnom režime. Ako naňho v období tehotenstva či dojčenia?

(Zdroj: Nestlé CARO)

Voda v tele napomáha vylučovaniu škodlivých látok a hrá dôležitú rolu pre činnosti pečene a ľadvín. Počas tehotenstva platí, že prijmete viac potravy.

Podobný princíp sa odporúča aj v prípade pitného režimu. Denne by ste mali prijať približne 2 litre tekutín. V období dojčenia by to malo byť dokonca ešte viac, pretože dostatok tekutín má vplyv na tvorbu materského mlieka.

Odporúčaný príjem tekutín sa ale líši v závislosti na vašom zdravotnom stave, fyzickej aktivite, ale tiež na ročnom období.

Pite priebežne počas celého dňa a väčšiu časť vody prijmite doobeda. Nikdy ale nečakajte s pitím až na pocit smädu.

Ten totiž prichádza až vo chvíli, kedy telo začína byť dehydrované, čo je najmä u nastávajúcich mamičiek nebezpečné. Nedostatok tekutín môže spôsobiť zápchu, nadúvanie a prispieva k zvýšenej únave a bolestiam hlavy.

Pokiaľ si stále nie ste istá, čo a koľko počas tehotenstva a dojčenia vypiť, máme pre vás pár jednoduchých rád:

  1. Pite viac, ako ste zvyknutá.
  2. Dávajte si pozor na nápoje s obsahom alkoholu, cukru, kofeínu, teínu a chinínu.

Nápoje pre budúce maminky

Počas tehotenstva môžete v rozumnej miere piť takmer všetky nápoje, mali by ste si ale dať pozor na nápoje s alkoholom, kofeínom, teínom (čierny čaj), chinínom (tonik) a niektoré bylinkové čaje. Vo vašom pitnom režime by mala prevládať najmä voda, ovocné čaje, riedené džúsy alebo cereálne nápoje.

Vláknina v nápojoch

Dostatok vlákniny vám pomôže predchádzať v tehotenstve častejšej zápche a ďalším zdravotným komplikáciám. Vlákninu môžete nájsť v ovocí, zelenine alebo v celozrnnom pečive, často sa ale zabúda na to, že zaujímavým zdrojom vlákniny môžu byť i nápoje.

Zabijete tak dve muchy jednou ranou: zavlažíte organizmus a získate nedostatkovú látku. Vlákninu obsahujú niektoré ovocné džúsy, sójové, mliečne alebo cereálne nápoje.

TIP: Ak vám dodržiavanie pitného režimu robí problém, skúste jednoduchý psychologický trik. Pripravte si veľký hrnček s nápojom alebo fľašu s vodou na miesto, kde ho budete mať neustále na očiach a na dosah ruky. Sama budete prekvapená, koľko toho vypijete, keď si prístup k tekutinám maximálne zjednodušíte.

Dôvodov je viac – prečo dodržiavať pitný režim?

1. Rozváža po tele živiny

Všetky látky potrebné pre zdravé fungovanie tela, ktoré poslušne konzumujeme v „živej“ forme alebo forme vitamínových kapsúl sa musia dostať na správne miesto.

Tomu napomáha voda, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou tela. Dostáva živiny do krvi, zabezpečuje transport vitamínov, rozdeľuje minerály, stopové prvky a hormóny. Má teda aj vplyv na vývoj placenty a dieťaťa.

2. Odstraňuje odpad

Za dvoch nielen jete a pijete, ale tiež vylučujete. Znamená to, že ak vám v bruchu rastie malý potomok, hromadí sa vo vašom tele viac odpadu, ktorý sa musí dostať von. Pre správne fungovanie tráviaceho a vylučovacieho systému je voda nevyhnutná.

3. Vlaha dodáva pocit komfortu

Počas tehotenstva môžete pociťovať návaly tepla, zvýšené potenie a bolesti hlavy. Týchto príznakov sa zbaví len máloktorá budúca mamička, no zmierniť ich môžete vďaka pravidelnému pitnému režimu. Hydratované telo zabezpečí správne fungovanie „chladiaceho systému“ vo vašom vnútri a váš telesný termostat nebude namáhaný príliš intenzívnymi návalmi.

4. Poďakuje sa vám aj pokožka

Neplatí to len pre tehotné ženy. Hydratácia zvnútra pozitívne vplýva na hydratáciu navonok. Pokožka je priamo závislá na dodávkach vody, preto si jej doprajte čo najviac. Pleť budete mať jemnejšiu a čistejšiu.

5. Preč s nadúvaním

Veľa žien si spája nadmerné pitie vody s pocitom plnosti. Ak sa cítite „zavodnené“, paradoxne to znamená, že pijete príliš málo vody. Pitie dostatočného množstva tekutín zabezpečuje zadržiavanie vody pod kontrolou. Vďaka vode udržíte telesné tekutiny v prirodzenom pohybe, ktorému práve v tomto pre telo náročnejšom období treba napomáhať.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  4. Talent - vzdelanie - úspech
  5. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  6. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  8. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 012
  2. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 10 973
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 10 926
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 040
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 361
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 751
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 183
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 983
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 605
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 519

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Pochopí len ten, kto to zažil. Aká je realita s Alzheimerovou chorobou

Nechodia na návštevy a nonstop je v strehu.

KOMENTÁRE

Víťazný február nepriniesol spravodlivejšiu spoločnosť

Funkcionári nakupovali v lepších obchodoch.

KOMENTÁRE

Tiež by ste chceli žiť v modernej krajine?

Hrádza proti všetkému novému je výsledkom starého myslenia.

Neprehliadnite tiež

Domáce spa: Ako sa zbaviť stresu v kúpeľni?

Wellness v pohodlí domova je ideálnou formou ako načerpať nové sily a ešte aj skrášliť svoj zovňajšok.

Stubai: Do lyžiarskeho raja cestuje čoraz viac Slovákov

Chcete si byť snehom istí? Navštívte tirolské ľadovce v rakúskom Stubai.

Preplávala Lamanšský prieliv: Na tých, ktorí o mne pochybovali, sa teraz smejem

Diaľková plavkyňa Zuzana Jusková predbehla aj svojich mužských koelgov.

Reishi: Prečo je ázijská huba kráľovnou medzi prírodnými liečivami?

Prezývajú ju aj zázračná, huba bohov či huba s duchovnou silou.

Štýl Cindy Crawfordovej: Jej obľúbeným kúskom je sako

Tri tipy na oblečenie v štýle supermodelky.