Návod, ako robiť veci lepšie za 24 hodín

Ak sa preplavíte dňom s väčšou ľahkosťou a naučíte sa šetriť čas a byť produktívnejší, zvýšite kvalitu svojho života. Prezradíme vám, ako na to.

(Zdroj: Fotolia.com)

Dokážeme stráviť veľmi veľa času vykonávaním drobných domácich prác či naháňaním sa za bezchybnými pracovnými výsledkami. Častejšie však v sebe hromadíme stres ako pocit z dobre vykonanej práce. Naučte sa, ako si deň užiť viac a využiť ho čo najlepšie vo svoj prospech. Formulka „žiť život a nie prežívať“ má svoje opodstatnenie.

Krásne ráno = krásny deň

  • Začnite deň pomaly. Po prebudení ešte chvíľu ostaňte v posteli a na moment zavrite oči. Prejdite si všetko, čo vás počas dňa čaká a urobte si v hlave malú osnovu.
  • Ak môžete, umyte si vlasy ešte večer a nenechávajte to na ráno. Doprajete si tak čas na pokojné vstávanie.
  • Čo môžete urobiť dnes, neodkladajte na zajtra. Večerná príprava na nasledujúci deň by mala zahŕňať aj nachystanie oblečenia. Spolu s ním si večer nakombinujte aj obuv a doplnky. Ráno sa už stačí len nahodiť.
  • Ak máte rodinu, vstávajte o polhodinu skôr ako oni. Venujete priestor sebe a získate čas na prípravu pekného rána pre svoje deti, manžela, priateľa alebo kohokoľvek, s kým zdieľate domov.
  • Hudba robí divy. Pustite si svoju obľúbenú pieseň, ktorá vás príjemne naladí.
  • Obmedzte svoj mejkap na päť produktov, ideálne na tri – krycí mejkap, špirála a rúž alebo balzam. Viac nepotrebujete.
  • Ak máte len jednu kúpeľňu a je vás v rodine viac, budíky časujte postupne. Členovia rodiny sa môžu budiť v rôznych časoch. Možno bude fungovať už overená postupnosť - ženy a deti ako prvé, po nich muži. Im trvajú ranné rituály vždy kratšie.
  • Pre predmety, ktoré pravidelne vynášate z domu ako peňaženky, kľúče, mobil, školská taška a podobne, vytvorte špeciálne miesto, odkiaľ ich každé ráno uchmatnete a nemusíte sa zdržiavať ich hľadaním.

2.jpg

Článok pokračuje pod video reklamou

Čas na seba

  • Plánujte. Naplánujte si aj zábavu. Ak to bude čierne na bielom priamo v diári, bude to záväzné.
  • Ak čítate, vždy si určite, na ktorej strane skončíte a venujte sa knihe, až kým sa nedostanete na požadované číslo stránky.
  • Naučte sa niečo nové. Ak dlho premýšľate nad tým, že sa začnete učiť nový jazyk alebo sa vzdelávať vo sfére, ktorá vám bola doposiaľ neznáma, dajte sa do toho. Môže to byť aj šport, hudobný nástroj či učenie básní naspamäť.

Upratovanie ako „rýchlovka“

  • Prach z nábytku odstránite rýchlo a lacno so starými ponožkami. Natiahnite si ich na ruky a utierajte. Tento trik sa osvedčí napríklad pri odstraňovaní prachu zo žalúzií.
  • Na jednotlivé upratovacie činnosti si určite časový limit a použite stopky. Budete sa čudovať, ako vám to pôjde od ruky, keď sa pretekáte s časom.
  • Nakupujte v netradičnej hodine. Manipulácia s veľkými vozíkmi v davoch ľudí v čase medzi treťou a šiestou je stresom sama o sebe. Vyberte sa do obchodu ráno alebo neskoro večer.
  • Po praní vyberte prádlo z práčky a pretraste ho. Mierne sa vyrovná a vďaka tomu rýchlejšie uschne.
  • Domov, ktorý vonia čisto, čistejšie aj vyzerá. Ak sa ním šíri zápach ryby alebo zatuchnutého prádla, použite vínny ocot. Nechajte ho v otvorenej nádobke. Zápachy vsaje do seba a neutralizuje ich.
  • Pri umývaní podlahy vedro položte na kúsok starej látky. Ušetrí vám to námahu a čas. Nemusíte vedro neustále dvíhať, stačí ho posúvať po dlážke a nezanecháte za ním žiadne mokré stopy.

3.jpg

Úspech v práci

  • Každý máme počas dňa hodinu, kedy sme najaktívnejší. Na tento čas si naplánujte riešenie najzložitejšieho pracovného problému. Ľahšie sa s ním popasujete, keď budete na vrchole síl.
  • Ak máte v krátkom čase odovzdať dôležitú úlohu a ste tesne pred termínom, zavrite emailovú schránku a vypnite si zvonenie na telefóne. Pozornosť venujte len najväčšej priorite.
  • Pri rozdeľovaní úloh preukážte aktivitu. Ak viete, že na to máte, chopte sa príležitosti a ukážte šéfovi, že si svoje miesto zaslúžite.
  • Ku kolegom buďte taktní. Problémy v práci vznikajú často z maličkostí a môžu nezmyselne prerastať do veľkých nezhôd.
  • Svoj osobný život ponechajte mimo kancelárie. Ak sa cítite emocionálne neistí kvôli napätiu, ktoré vzniklo u vás doma, nedovoľte, aby sa to prejavilo v práci. Choďte sa nachvíľu prejsť, nadýchať vzduchu, odskočte si niekam, kde budete mať súkromie a pokúste sa upokojiť.

Poobedný útlm energie

  • Vyhnite sa mu pohybom. Urobte niekoľko veľkých skokov a drepov. Rozprúdite krv v žilách a nabijete energiou telesnú schránku. Každý druh pohybu sa počíta.
  • Na prebudenie pomôže aj pohár studenej vody.
  • Seďte vzpriamene. Správna držanie tela pri sede aj v stoji je dôležité nielen pre váš chrbát, ale aj psychiku. Ubránite sa tak potenciálnej bolesti hlavy alebo únave a malátnosti.
  • Nevynechávajte olovrant. Na reštart energie majte pripravené ovocie alebo oriešky či výdatný sendvič s tuniakom alebo morčacím mäsom.
  • Zavolajte niekomu blízkemu. Ak cítite, že vám dochádzajú sily, nachvíľu vypnite. Zatelefonujte niekomu, koho hlas vám zlepší náladu alebo mu napíšte.

Nebabrite sa s večerou

  • Majte poruke vždy pár tortíl v chladničke. Pomocou nich dokážete vyrobiť sýtu, rýchlu a chutnú večeru.
  • Ak sa chystáte rozmrazovať mäso alebo iné potraviny, dokážete to rýchlejšie, ak si ho pred zamrazením rozdelíte na menšie časti.
  • Umývaním riadu sa dá „zabiť“ pád dlhých minút. Používajte preto počas varenia a servírovania čo najmenej predmetov. Dresing pripravte v rovnakej mise ako šalát. Syr strúhajte priamo na jedlo alebo do hrnca.
  • Máte slzy v očiach pri krájaní cibule? Schladená ich spôsobovať nebude a jej krájanie bude jednoduchšie.

1.jpg

Užívajte si čas s rodinou

  • Vyrobte si spoločne rodinný fotoalbum. Deti z hrania sa s bábikami a omaľovánok časom vyrastú. Nájdu sa však tvorivé činnosti, ktoré ich budú baviť večne a ktoré môžete robiť spoločne.
  • Potešte svoje deti a oceňte ich námahu. Vytvorte miesto pre ich veľdiela a urobte si malú rodinnú galériu.
  • Pozeranie televízie nie je práve najideálnejším spôsobom, ako tráviť spoločný čas. Televíziu môžete využiť aj ako súkromné fitnes centrum a pustiť si video s cvikmi, ktoré si budú môcť s vami zacvičiť aj deti.
  • Staňte sa turistom vo vlastnom meste. Na každý týždeň si naplánujte návštevu jedného špeciálneho miesta a deťom o ňom niečo povedzte. Alebo navštívte reštauráciu. Vyžeňte ich hravo z domáceho prostredia a spoznávajte spoločne staro-nové miesta.

Večerný pokoj

  • Navyknite telo na rutinu, vďaka ktorej bude vedieť, že prichádza čas na oddych. Pred tým, ako sa uložíte do postele, uvarte si kamilkový čaj, kakao alebo si dajte horúci kúpeľ. Teplo upokojuje. Večerná rutina prospeje aj deťom.
  • Ak máte vo zvyku cvičiť večer, absolvujte tréning minimálne 3 hodiny pred spánkom.
  • Aj na výbere knihy záleží. Príbehy, ktoré si premietate v hlave tesne pred spaním, vás môžu strašiť aj v spánku. Preto si radšej doprajte knihu s príjemným dejom, žiadne thrillery či H. P. Lovecrafta.
  • Pripravte sa na ďalší deň a v hlave si prejdite, čo vás všetko čaká. Vytvorte si imaginárny zoznam, aby ste mali prehľad.

Na dobrú noc

  • Spálni patrí maximálny komfort. Doprajte si v nej pohodlie, zamedzte prenikaniu hluku a svetla a udržujte izbu čistú. Uprataná bude pôsobiť útulnejšie.
  • Televíziu držte od spálne ďalej. Rovnako aj jedlo. Posteľ slúži na iné účely. Momentálne nám napadajú dve základné.
  • Zaspávajte a vstávajte v približne rovnakom čase, aby si telo zvyklo na určitý zdravý režim. Doprajte si osemhodinový spánok.
  • Ak sa vám nedarí zaspať, zložité myšlienky nahraďte prostými. Hovorte si slová odzadu, počítajte od jedna do sto alebo počítajte pokojne aj ovečky. Ďalším riešením je nehybnosť. Ležte bez pohnutia a pokúste sa uvoľniť celé telo. Pohyb zvyšuje telesnú teplotu a znemožňuje tak schopnosť zaspať.

Foto: Freeimages.com

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  2. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  3. HubHub spája sily s Neulogy
  4. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  5. Byt alebo dom? V Novom Ružinove vyriešili dilemu za vás
  6. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  7. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  8. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  9. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  10. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 28 513
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 20 714
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 11 615
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 7 025
  5. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 6 728
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 388
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 212
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 763
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 116
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 697

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Auto narazilo do skupiny detí, zranených je dvanásť ľudí

Nehoda sa stala pri Spišskom Bystrom v okrese Poprad.

DOMOV

O čom je spor o Istanbulskom dohovore (otázky a odpovede)

Dohovor má predchádzať domácemu násiliu na ženách.

KOMENTÁRE

Fico ustúpil tvrdošínskej pästi

Ficovo vyhýbanie sa akémukoľvek konfliktu so stredovým voličom je esenciálnou príčinou stagnácie.

Neprehliadnite tiež

BRIT Awards 2018: Na odovzdávanie cien sa vrátili farebné šaty

Namiesto čierneho oblečenia mali ženy biele ruže.

STĹPČEK OSMELENÉ

Dnes sa pomodlím za Istanbulský dohovor

Zdá sa, že predchádzaniu násiliu na ženách pomôže len zázrak.

Nepríjemný zápach z úst má rôzne príčiny, no dá sa vyriešiť

Halitóza je najčastejsie sprievodným znakom ochorení v ústnej dutine.

Štyri trendy pre štýlovú obývačku v roku 2018

Farby v obľúbenej miestnosti v domácnosti ovládnu variácie zemitých tónov.

Po rokoch bolestí si nechala odstrániť maternicu. Nie je to riešenie pre každú ženu

Herečka Lena Dunhamová trpí nevyliečiteľnou chorobou, má len 31 rokov.