Aký bude módny rok 2014/2015?

Tak ako školáci, študenti a divadelníci, začínajú v septembri nový rok aj návrhári.

(Zdroj: Mercedes Benz Fashion Week)

Trendy na sezónu jeseň zima sú určujúce až do budúcej jari. Tentoraz ich tvorcovia k farbám a líniám pridávajú aj pocity.

Odevy by nás mali rozmaznávať, dodávať nám nielen sebavedomie, ale aj štýl. Majú byť príjemné pre oko aj na dotyk. Celkovo móda smeruje k uvoľnenému charakteru a dobrému pocitu.

01.jpg

Zo svojho archívu oživuje aj retro kúsky. Tentoraz nejde o celé dekády, len o výber, ktoré dotvárajú emócie súčasnej ženy. Áno, ide o pocit!

PLÁŠTE

Kabáty majú rovný strih, novinkou sú siluety A a O. Všetky pôsobia mäkko a kvalitne.

Nové odtiene

Po rokoch čiernej sa plášte na módnych mólach konečne vyfarbili. Okrem červenej a ťavej srsti pribudli odtiene žltej, modrej aj zelenej. Ozdobou sú opasky, kožušiny a lemy.

02.jpg

Vlasy v chvoste

V zime si nemusíte robiť s účesom až také starosti. Nosia sa stiahnuté vzadu do gumičky v úplne rovnom a dlhom, alebo vlnitom a objemnom prevedení. Ozvláštniť môžete účes výraznými kvetinami, perlami alebo krajkou.

03.jpg

Ryšavá letí

Z odtieňov si v zime prídu na svoje ryšavky. Do módy prišli všetky odtiene od medenej, cez mahagónovú až krikľavo oranžovú. Nábrhári ju označili ako najzmyselnejšiu farbu vlasov tejto sezóny.

04.jpg

ŠATY

V novej sezóne sa stierajú rozdiely medzi spoločenskými modelmi a tými na bežné nosenie, platí to pre farby aj materiály. Novinkou sú opasky, šnúry, viazačky v páse.

Najženskejším kúskom dámskeho šatníka na jeseň a zimu zostávajú šaty. Ich celkový dojem dotvára styling. Ten má byť kultivovaný a vynaliezavý.

05.jpg

Nové farby

Odtiene jesenného obdobia kopírujú náladu prírody. Oživujú žltú, okrovú, medovú, hnedú, bordovú, ale aj zelené odtiene od trávovej po petrolejovú a sivú.

06.jpg

KOSTÝMY

Nové trendy majú naďalej v priazni denné kostýmy a komplety. Nie ako úradnícke a manažérske uniformy, ale ako pohodlné a elegantné štýlové oblečenie na celý deň.

V kostýmovej tvorbe prejavili návrhári chuť experimentovať. Nohavicové modely pomocou ženských prvkov prekategorizovali do dámskej módy.

07.jpg

Klasika po novom

Na pohľad sa nič nezmenilo, aspoň vo farebnosti. Novinkou sú kostýmové saká objemnejších tvarov, ale naopak aj štíhle s úzkou sukňou a miniatúrnym kabátikom.

Veľké mihalnice

Presne ako ich v šesťdesiatych rokoch nosila Twiggy, tak aj túto sezónu hrajú mihalnice hlavnú úlohu. Heslo znie, čím nápadnejšie (aj spodné), tým lepšie. Pokiaľ nemáte na umelé odvahu, zaobstarajte si aspoň kvalitnú riasenku a naneste ju v dvoch vrstvách. Zlepené riasy neriešte. Tentoraz sú nevyhnutnosťou.

08.jpg

Výrazné pery

Trend potvrdzuje výrok slávnej Esteé Lauder: "Pery neboli stvorené na to, aby zostali béžové. Iba ak ležíte na nemocničnom lôžku!" Možno aj preto oranžovú, magentovú a ružovú z letných mesiacov nahradili návrhári v chladnejšom období tmavšími odtieňmi. Na jeseň siahnite po rúžoch čerešňovej, vínovej alebo bordovej farby.

SUKNE

Či chceme alebo nie, čoraz väčšie úsilie dostať sa na výslnie vyvíjajú áčkové, plisované a kruhové sukne v midi dĺžke.

Rôzne tvary

Hitom bude úzka ceruzková sukňa rovnako ako asymetrická, maxi, ale aj naberaná v páse.

Dĺžka ku kolenám aj mini sa počas jesene 2014 stále drží na stupni favoritov.

09.jpg

Foto: MB FashionWeek, SITA, archív firiem

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  3. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  5. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  6. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  7. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  8. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  9. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
  10. Košickí športovci „pustili žilou“
  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  3. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Alojza Kračinovského
  5. Parfum podľa zverokruhu. Zvoľte tú správnu vôňu
  6. Fascinuje ma nadšenie mladých ľudí, s akým hltajú nové trendy
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  9. Chute a vône kórejskej kuchyne priamo v METRO
  10. Adient je tretí najlepší zamestnávateľ
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 24 440
  2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 166
  3. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 10 146
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 6 928
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 886
  6. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord 5 840
  7. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 5 086
  8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 763
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 132
  10. Košickí športovci „pustili žilou“ 2 435

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Minister, ktorý robí zmeny a potom ich koriguje. Tomáš Drucker

Napriek istému sklamaniu nemálo odborníkov vraví, že Drucker by mohol byť najlepším ministrom zdravotníctva, akého Smer doteraz postavil.

KOMENTÁRE

Drucker je v polčase. Prečo má šancu vydržať ďalej

Kasting na nového ministra zdravotníctva sa tentoraz zrejme neuskutoční.

Neprehliadnite tiež

Vzťahová poradňa: Manžel ma podviedol, chcem sa vyspať sa s iným mužom

Psychologička radí, ako sa vysporiadať s neverou a so strarnutím rodičov.

Kokosový olej na akné? Zaručené zázraky radšej nečakajte

Upcháva póry a ako krém ho používať netreba.

Jedenásť trendov pre záhradu v roku 2018

Nový rok prináša nové trendy pre vašu záhradu, balkón aj terasu.

Hlasová pedagogička Eva Žilineková: V hlase a v prejave je najdôležitejšia ľudskosť

Rukami jej prešla viac ako stovka moderátorov. Mikrofonický hlas nepovažuje za najdôležitejšiu vec v brandži.

Burberry robí odvážny krok, v ich novej kampani sa bozkávajú muži

Značka, ktorá kedysi vyrábala kabáty pre staršie dámy, dnes podporuje LGBT.