SME
Štvrtok, 14. november, 2019 | Meniny má Irma

Päť dôvodov, prečo si ráno zacvičiť

Cvičenie je prospešné takmer v každom čase. Ale ak si vyberiete ráno, zvyšok dňa bude oveľa príjemnejší.

(Zdroj: Fotolia.com)

Ranné cvičenie má množstvo benefitov a pozitívne vplýva na náš mentálny aj fyzický stav. Naučíme sa skoro vstávať a ľahšie zvládať povinnosti, ktoré na nás čakajú. Ranný pohyb je pohladením pre dušu už len vďaka pocitu, že sme deň začali produktívne a nestrácame čas.

Získate viac voľnosti

Ak si „odmakáte“ potrebné hneď na začiatku dňa, zvyšok času si môžete robiť čo chcete. Nemusíte myslieť na to, že máte po práci spinning alebo na to, ako sa zas budete v špičke tlačiť vo fitnescentre s ostatnými.

Článok pokračuje pod video reklamou

Cvičenie by sa malo stať rovnakou no radostnejšou povinnosťou ako práca či umývanie riadu. Malo by byť neodkladnou súčasťou vášho dňa. Absolvujte ho čo najskôr a večer si doprajte oddych.

Nebudete o tom hovoriť, budete to skutočne robiť

K téme ranného cvičenia sa vyjadril pre portál Womenshealthmag.com doktor Cedric Bryant, šéf vedeckého výskumu American Council of Exercise.

Tvrdí, že ak budete cvičiť ešte predtým, ako začne deň, vaše šance, že sa pohyb stane pravidelnou súčasťou života, pôjdu nahor. Ak vstanete a prvé, čo urobíte, bude cvičenie, je veľká šanca, že vo svojom úsilí vytrváte.

Príliv energie

Od rána a od toho, ako vstanete, závisí zvyšok vášho dňa. Najlepšie urobíte, ak sa hneď v úvode „napumpujete“ energiou.

Pravidelný pohyb zrýchľuje krvný obeh, posilňuje svalstvo a zvyšuje výkonnosť. Fyzickou aktivitou do tela dostávate kyslík a živiny, čím podporujete zdravé fungovanie kardiovaskulárneho systému.

Telo pracuje na plné obrátky a vďaka tomu sa nabíja energiou, ktorá sa dokáže udržať počas celého dňa. Pracovné aj rodinné povinnosti budete vykonávať s oveľa väčším entuziazmom.

Štart pre mozog

Aktivita mozgu súvisí so spomínaným „pumpovaním“ energie. Jeho činnosť je podporovaná cvičením z dlhodobého aj krátkodobého hľadiska. Môže byť efektívnou náhradou šálky kávy.

Zistilo sa, že už 30 minút po cvičení mozog vykazuje vyššiu aktivitu a schopnosť pamätať si. Pohyb na mozog pôsobí aj dlho potom. Vďaka fyzickej aktivite sa zvyšuje jeho kapacita. Bude vám to jednoducho lepšie myslieť.

Zbavíte sa pažravosti

Vedci z Brigham Young University zostavili štúdiu o vplyve pohybu na chuť do jedla. Prizvali si dve skupinky žien – s obezitou a s normálnou váhou, ktoré pozorovali počas dvoch dní.

V prvý deň ženy cvičili 45 minút na bežeckom páse a potom sa pozerali na 240 obrázkov. Na 120 obrázkoch bolo zobrazené jedlo, na ďalšej polovici kvety (aby si overili správnosť reakcií).

Výskumníci následne sledovali úroveň aktivity žien počas dňa a množstvo skonzumovaného jedla. Na druhý deň, o týždeň neskôr, im zase ukázali obrázky, no bez cvičenia. Opäť ich sledovali po zvyšok dňa.

Zistili, že obe skupiny žien skonzumovali menej počas dňa, keď cvičili a ich mozog reagoval na jedlo slabšie ako v deň, keď sa nehýbali.

Doktor James LeCheminant z výskumného tímu však dodáva, že nie je ustanovené, v ktorej časti dňa je najlepšie cvičiť. No ak niekto zápasí s nadváhou a chce si upraviť stravovanie, ranný pohyb je najlepšou voľbou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Obyčajné dáta sa dokážu premeniť na neobyčajné veci
  2. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  3. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  4. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  5. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  6. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  7. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  8. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  9. Nestarnú, ale dozrievajú
  10. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE
  1. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  2. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  3. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  4. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  5. Prezentácia zahraničných partnerských univerzít na EUBA
  6. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  7. Nové palivo E10 zníži emisie v doprave
  8. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  9. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  10. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  1. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 10 984
  2. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 8 152
  3. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 7 861
  4. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 6 771
  5. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 6 038
  6. Pre prácu v banke sú nevyhnutné tri schopnosti. Máte ich? 6 028
  7. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 5 737
  8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 732
  9. VIVO! prišlo do Bratislavy 4 848
  10. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 4 345

Hlavné správy zo Sme.sk

Jankovská vidí zaujatosť pri rozhodovaní o jej funkcii. Návrat do talára nežiada

O námietkach bude rozhodovať nový senát. Termín ešte nie je.

Monika Jankovská.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba má strach, bojí sa Harabina

Extrémisti sa snažia vytvoriť jednotný front.

Podcast Dobré Ráno
Pri nehode zasahovali desiatky hasičov.
STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Nechcela by Jankovská radšej mlčať?

Jankovská vyniká teflónom navonok a odhodlaním dovnútra.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Stĺpček Osmelené

Päťkrát vďaka, milí muži

Nemusíme sa hrať na všeobjímajúce divožienky plné lásky.

Michaela Žureková