Ako byť šťastná za sedem dní

Urobte si radosť každý deň a každú hodinu. Schopnosť cítiť sa šťastne je možné si osvojiť.

Ilustračná fotografia(Zdroj: Fotolia.com)

V živote sa vysporiadavame s pracovnými povinnosťami, rodinnými záležitosťami, vzťahmi a kombinujeme to všetko s voľným časom a záľubami. Obraciame sa, ako môžeme, preto niet divu, že sa niekedy dostaneme do psychického vypätia a pociťujeme stres.

Na druhej strane, je to známka plnosti života, ktorý žijeme a stres je niekedy jeho súčasťou. Nie je však nutnosťou myslieť negatívne a mračiť sa na menej vydarené dni.

Namiesto toho, aby ste sa trápili, skúste do každého dňa v týždni zakomponovať malé stratégie, ktoré vám uľahčia dýchanie. Ponúkame možnú alternatívu, poradie nasledujúcich aktivít však počas týždňa pokojne obmieňajte.

PONDELOK: Naučte sa aspoň raz povedať nie

Odmietnuť niekomu pomoc nemusí byť prejavom sebeckosti. Tak ako nie je povinnosťou slúžiť všetkému a všetkým. Ste pánom svojho času a mali by ste sa rozhodnúť, ako ho budete tráviť. Neznamená to, že začnete hovoriť nie na všetko.

Ak počas dňa cítite, že robíte iným príliš veľa láskavostí alebo by ste radšej robili niečo iné, čo vám prinesie úžitok, slušne odmietnite a robte to, na čo máte chuť.

Ak vás, napríklad, sestra poprosí, aby ste postrážili jej dcéru, no vy máte už dlhšie naplánovaný iný program alebo sa jednoducho chcete venovať niečomu inému, jemne jej vysvetlite, že dnes nemôžete. Nie ste povinné vyhovieť iným. Vážte si čas, ktorý venujete sebe bez obviňovania.

UTOROK: Rozložte si veľký cieľ na menšie časti

Zaumienili ste si upratať dnes byt? Z kolonky povinností takúto štylizáciu vyškrtnite a rozložte si úlohu detailnejšie. Vysávať, utrieť prach, rozmraziť mrazničku, vyčistiť kúpeľňu a podobne.

„Dnes upracem“ nie je ambíciou, ktorá môže byť do bodky splnená, pretože je príliš hmlistá a nekonkrétna. Hrozí vám, že nespravíte všetko, čo by ste mali a v čase, akom ste si zaumienili.

Všetky povinnosti vrátane upratovania si špecifikujte a určite si tiež časové rozpätie, počas ktorého sa im chcete venovať.

STREDA: Ovsené vločky na raňajky

Sú jednou z najrozumnejších volieb raňajkového menu, pokiaľ vám záleží na zdraví a aj v prípade, že sa snažíte dať dole nejaké kilo navyše. Pozitívne ovplyvňujú hladinu cholesterolu v krvi, obsahujú vlákninu a ich konzumácia je nenáročná.

Pripraviť si môžete rýchle raňajky ako studenú či teplú ovsenú kašu, nasypať si ich do jogurtu, mlieka alebo si spolu s ovocím namixovať výdatné smoothie.

Vločky pomáhajú tiež dvíhať hladinu serotonínu, hormónu šťastia. Deň začnete pokojnejšie a usmievavejšie.

ŠTVRTOK: Buďte v kontakte s najbližšími

Ak máte počas dňa chuť zavolať či napísať svojmu partnerovi, sestre, mame či kamarátke, urobte to. Vymedzte si, napríklad, 5 minút, počas ktorých nachvíľu vypnete, prestanete pracovať a zavoláte im.

Ak máte myšlienku či obavu, ktorá vám víri v hlave, je dobré sa o ňu s niekým podeliť. Uvoľníte sa a nebudete sa cítiť samé.

PIATOK: Buďte na vrchole aktivity

V tento deň dávate nachvíľu zbohom pracovným povinnostiam, nerozlúčte sa však s aktívnym životom. Pohyb a čerstvý vzduch prinášajú telu aj psychike lepší pocit.

Po ťažkom týždni sa vyberte bicyklom na krátky výlet po okolí, zájdite si na prechádzku alebo si doma zatancujte. Krvný obeh sa znova rozbehne a vaša psychická pohoda tiež. Hurá, víkend!

SOBOTA: Dohodnite si rande – so sebou

Ak ste počas týždňa príliš vyťažené a za žiadnych okolností sa vám nedarilo dostať sa k činnostiam, ktoré robíte s radosťou a len tak zo zábavy, venujte sa samé sebe aspoň v sobotu.

Vyhraďte si čas na akýkoľvek relax blízky vášmu srdcu. Čítajte knihu, seďte na balkóne alebo terase a popíjajte horúci čaj, nalejte si pohár vína alebo si doma zaveďte tvorivú dielňu a niečo pekné a užitočné vyrobte. Heslom je ODDYCH.

NEDEĽA: Čas maznania

V nedeľu mnohí ľudia bojujú s depresiou z končiaceho víkendu. Niektorí ju neznášajú viac ako pondelok.

Niekedy si však ani neuvedomíte, že prešlo už niekoľko dní, odkedy ste sa s partnerom objímali a vymieňali si nežnosti. Venujte si navzájom spoločné chvíle, blízkosť milovanej osoby môže upokojovať viac ako joga.

Ráno robí deň

To, ako deň začneme, má veľký vplyv na nás celkový dojem z celého dňa. Snažte sa preto naladiť čo najpozitívnejšie. Napríklad týmito trikmi:

Slnečné lúče

Ak je pekné počasie, vyjdite na terasu alebo balkón a nasávajte pár minút slnečné lúče. Telo sa doslova nabije pozitívnou energiou.

Čučoriedky

Sezóna zberu tohto malého ovocia s obrovskou prírodnou silou je za nami, preto je dosť možné, že ich budete mať doma v zásobe. Ak náš predpoklad sedí, zakomponujte ich do raňajok. Okrem toho, že sú antioxidantom, stimulujú hromadenie pozitívnej energie. A tiež výborne chutia.

Ranné vtáča

Hneď ráno sa niečím potešte. Ak sa premôžete a vstanete o čosi skôr ako inokedy, budete mať oveľa viac času na prípravu na to, čo bude počas dňa nasledovať. Ráno začnite dobrou kávou, čajom, osviežujúcou sprchou, čítaním, cvičením či maznaním s partnerom.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 227
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 6 619
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 978
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 505
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 721
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 297
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 138
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 970
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 932
  10. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 542

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

SVET

Jeden víťaz a samí porazení. Čo ukázali nemecké voľby

Takmer štvrtina nemeckých voličov hlasovala za extrém.

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

Neprehliadnite tiež

Vedkyňa, ktorá skúma ľudskú sexualitu: Žiarlivosť je obranný mechanizmus, načúvajme jej

Kateřina Klapilová tvrdí, že v laboratóriu je oveľa ťažšie vzrušiť ženy než mužov.

Ako vám pri pôrode môže pomôcť dula a kedy sa pre ňu rozhodnúť?

Prítomnosť duly pri pôrode dokázateľne znižuje percento cisárskych rezov.

Južná Morava: Dobré víno, história a prírodné krásy

Pri návšteve južnej Moravy vás čakajú neopakovateľné zážitky spojené s ochutnávaním kvalitného vína, spoznávaním bohatej histórie a prírodných unikátov.