Ako byť šťastná za sedem dní

Urobte si radosť každý deň a každú hodinu. Schopnosť cítiť sa šťastne je možné si osvojiť.

Ilustračná fotografia(Zdroj: Fotolia.com)

V živote sa vysporiadavame s pracovnými povinnosťami, rodinnými záležitosťami, vzťahmi a kombinujeme to všetko s voľným časom a záľubami. Obraciame sa, ako môžeme, preto niet divu, že sa niekedy dostaneme do psychického vypätia a pociťujeme stres.

Na druhej strane, je to známka plnosti života, ktorý žijeme a stres je niekedy jeho súčasťou. Nie je však nutnosťou myslieť negatívne a mračiť sa na menej vydarené dni.

Namiesto toho, aby ste sa trápili, skúste do každého dňa v týždni zakomponovať malé stratégie, ktoré vám uľahčia dýchanie. Ponúkame možnú alternatívu, poradie nasledujúcich aktivít však počas týždňa pokojne obmieňajte.

PONDELOK: Naučte sa aspoň raz povedať nie

Odmietnuť niekomu pomoc nemusí byť prejavom sebeckosti. Tak ako nie je povinnosťou slúžiť všetkému a všetkým. Ste pánom svojho času a mali by ste sa rozhodnúť, ako ho budete tráviť. Neznamená to, že začnete hovoriť nie na všetko.

Ak počas dňa cítite, že robíte iným príliš veľa láskavostí alebo by ste radšej robili niečo iné, čo vám prinesie úžitok, slušne odmietnite a robte to, na čo máte chuť.

Ak vás, napríklad, sestra poprosí, aby ste postrážili jej dcéru, no vy máte už dlhšie naplánovaný iný program alebo sa jednoducho chcete venovať niečomu inému, jemne jej vysvetlite, že dnes nemôžete. Nie ste povinné vyhovieť iným. Vážte si čas, ktorý venujete sebe bez obviňovania.

UTOROK: Rozložte si veľký cieľ na menšie časti

Zaumienili ste si upratať dnes byt? Z kolonky povinností takúto štylizáciu vyškrtnite a rozložte si úlohu detailnejšie. Vysávať, utrieť prach, rozmraziť mrazničku, vyčistiť kúpeľňu a podobne.

„Dnes upracem“ nie je ambíciou, ktorá môže byť do bodky splnená, pretože je príliš hmlistá a nekonkrétna. Hrozí vám, že nespravíte všetko, čo by ste mali a v čase, akom ste si zaumienili.

Všetky povinnosti vrátane upratovania si špecifikujte a určite si tiež časové rozpätie, počas ktorého sa im chcete venovať.

STREDA: Ovsené vločky na raňajky

Sú jednou z najrozumnejších volieb raňajkového menu, pokiaľ vám záleží na zdraví a aj v prípade, že sa snažíte dať dole nejaké kilo navyše. Pozitívne ovplyvňujú hladinu cholesterolu v krvi, obsahujú vlákninu a ich konzumácia je nenáročná.

Pripraviť si môžete rýchle raňajky ako studenú či teplú ovsenú kašu, nasypať si ich do jogurtu, mlieka alebo si spolu s ovocím namixovať výdatné smoothie.

Vločky pomáhajú tiež dvíhať hladinu serotonínu, hormónu šťastia. Deň začnete pokojnejšie a usmievavejšie.

ŠTVRTOK: Buďte v kontakte s najbližšími

Ak máte počas dňa chuť zavolať či napísať svojmu partnerovi, sestre, mame či kamarátke, urobte to. Vymedzte si, napríklad, 5 minút, počas ktorých nachvíľu vypnete, prestanete pracovať a zavoláte im.

Ak máte myšlienku či obavu, ktorá vám víri v hlave, je dobré sa o ňu s niekým podeliť. Uvoľníte sa a nebudete sa cítiť samé.

PIATOK: Buďte na vrchole aktivity

V tento deň dávate nachvíľu zbohom pracovným povinnostiam, nerozlúčte sa však s aktívnym životom. Pohyb a čerstvý vzduch prinášajú telu aj psychike lepší pocit.

Po ťažkom týždni sa vyberte bicyklom na krátky výlet po okolí, zájdite si na prechádzku alebo si doma zatancujte. Krvný obeh sa znova rozbehne a vaša psychická pohoda tiež. Hurá, víkend!

SOBOTA: Dohodnite si rande – so sebou

Ak ste počas týždňa príliš vyťažené a za žiadnych okolností sa vám nedarilo dostať sa k činnostiam, ktoré robíte s radosťou a len tak zo zábavy, venujte sa samé sebe aspoň v sobotu.

Vyhraďte si čas na akýkoľvek relax blízky vášmu srdcu. Čítajte knihu, seďte na balkóne alebo terase a popíjajte horúci čaj, nalejte si pohár vína alebo si doma zaveďte tvorivú dielňu a niečo pekné a užitočné vyrobte. Heslom je ODDYCH.

NEDEĽA: Čas maznania

V nedeľu mnohí ľudia bojujú s depresiou z končiaceho víkendu. Niektorí ju neznášajú viac ako pondelok.

Niekedy si však ani neuvedomíte, že prešlo už niekoľko dní, odkedy ste sa s partnerom objímali a vymieňali si nežnosti. Venujte si navzájom spoločné chvíle, blízkosť milovanej osoby môže upokojovať viac ako joga.

Ráno robí deň

To, ako deň začneme, má veľký vplyv na nás celkový dojem z celého dňa. Snažte sa preto naladiť čo najpozitívnejšie. Napríklad týmito trikmi:

Slnečné lúče

Ak je pekné počasie, vyjdite na terasu alebo balkón a nasávajte pár minút slnečné lúče. Telo sa doslova nabije pozitívnou energiou.

Čučoriedky

Sezóna zberu tohto malého ovocia s obrovskou prírodnou silou je za nami, preto je dosť možné, že ich budete mať doma v zásobe. Ak náš predpoklad sedí, zakomponujte ich do raňajok. Okrem toho, že sú antioxidantom, stimulujú hromadenie pozitívnej energie. A tiež výborne chutia.

Ranné vtáča

Hneď ráno sa niečím potešte. Ak sa premôžete a vstanete o čosi skôr ako inokedy, budete mať oveľa viac času na prípravu na to, čo bude počas dňa nasledovať. Ráno začnite dobrou kávou, čajom, osviežujúcou sprchou, čítaním, cvičením či maznaním s partnerom.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami.
  2. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  3. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  4. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  5. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  6. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  7. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  8. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  10. Cíťte sa v priestore príjemne
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 145
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 585
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 236
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 130
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 938
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 531
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 721
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 427
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 066
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 702

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na ministerstve prežil Mečiara, Dzurindu aj Fica. Prečo by mal Plavčan odstúpiť

Aj keď ďalšie kauzy pribúdajú, odstúpiť zatiaľ neplánuje.

KOMENTÁRE

Keď už je trápne posmievať sa ministrovi školstva

Dôležité je ukázať, kto to celé vymyslel. A či to je riadená schéma.

EKONOMIKA

Flash končí, Tatra banka zmení internet banking

Flashové internetové bankovníctvo je bezpečné, uisťuje Tatra banka.

SVET

Trump vymenil ľudské práva za vysnívaný múr

Prezident zakázal transrodovým ľuďom slúžiť v armáde.

Neprehliadnite tiež

Cestuje stopom po svete: Najväčšie riziko? Šofér idúci stopäťdesiatkou cez dedinu

Alena Fričová (27) tvrdí, že vďaka stopovaniu znovu objavuje dobrotu ľudí.

Nechápavé okolie a žiaden voľný čas. Ako sa žije s hendikepovaným dieťaťom?

Tri matky pre SME porozprávali, s čím sa musia vyrovnávať pri dieťati s postihnutím.

V Česku vymysleli pivo pre ženy, zožalo kritiku aj od zahraničných médií

Nápoj určený špeciálne pre dámy má mramorovo biely a ružovkastý obal. Podľa Britiek je sexistický.

Ako najlepšie vyventilovať hnev a stres? V izbe, kde môžete všetko zničiť

Vo svete vznikajú miestnosti, ktoré môžete kompletne porozbíjať. Prvá je už aj na Slovensku.