Aj zaneprázdnené mamičky môžu mať krásnu postavu. Viete ako na to?

Vyskúšajte tieto tipy a dostaňte sa do formy aj s plným rozvrhom.

Ilustračná fotografia(Zdroj: Fotolia.com)

Cvičenie je pre život dôležité. Pomáha uvoľňovať psychické napätie, ale najmä, udržuje naše telo v dobrej kondícií a zdraví.

Keď sa stanete matkou, rutina bežného dňa sa radikálne zmení a takmer všetok čas venujete dieťaťu a domácnosti.

Ak ste popritom zamestnaná, môže sa stať, že zrazu na seba nemáte čas. A neskôr zistíte, že to malo dopad na vašu postavu a ženskosť.

Možno vám nasledujúcim výrokom brnkneme na nervy, ale... Ak sa chce, tak sa dá. Svoje pohybové aktivity môžete zosúladiť s detskými hrami a programom vašich najmenších.

Ak sama sebe venujete aspoň pár minút denne, pocítite to v mysli aj na tele. Privstaňte si, vyhraďte si aspoň 10 minút počas dňa na intenzívne cvičenie a zapojte aj deti – v závislosti od veku ako „cvičebnú pomôcku“ či sparingpartnerov. Ponúkame niekoľko stratégií, ako zabudnúť na výhovorky a začať sa hýbať.

1.Cvičenie je záväzok, s ktorým by mala pomôcť rodina

Ste len človek a nemôžete tu byť pre všetkých v každej chvíli. Z času na čas si vypýtajte pomoc. Ak sú pre vás zdravie a kondícia dôležité, povedzte to aj vašim blízkym a požiadajte ich o spoluprácu.

Keď sa manžel vráti z práce, môže postrážiť deti, zatiaľ čo vy si pôjdete zabehať. Alebo, ak máte možnosť, požiadajte o stráženie rodičov či svokrovcov, ktorí sa o deti budú starať pravidelne, keď vy budete behať či cvičiť vo fitnescentre.

S podporou rodiny a blízkych to ide oveľa jednoduchšie.

2.Cvičenie je samozrejmosť ako čokoľvek iné

Pohybovú aktivitu si plánujte pravidelne a urobte si z nej bežnú dennú rutinu ako je, napríklad, umývanie zubov či učenie sa s deťmi.

Cvičenie a pohyb by mali byť len ďalšou aktivitou, ktorá vás čaká a s ktorou počas dňa rátate. Cvičebný plán si zapisujte týždeň vopred do kalendára.

Nevynechali by ste pracovné stretnutie ani vyzdvihnutie dieťaťa zo školy. Preto neignorujte ani termíny na cvičenie.

3.Prijmite fakt, že každý deň je iný

Napriek precíznemu plánovaniu sa niekedy môže stať, že deň sa nevyvŕbi tak, ako ste pôvodne zamýšľali. Akceptujte to a pohrajte sa s hodinami či minútami, aby ste splnili čo najviac bodov zo zoznamu.

Ak na cvičenie neostane čas, netrestajte sa, harmonogram si aktualizujte.

Stane sa, že vám zostane len 10 minút na seba a niekedy sa pošťastí, že máte celú hodinu. Využite všetok čas naplno.

4.Buďte kreatívne

Slovné spojenie „nedostatok času“ nemá byť výhovorkou. Znamená len, že času je menej a preto treba využiť fantáziu a robiť, čo sa dá.

Množstvo mamičiek ťaží z prítomnosti svojich malých detí a zapája ich do cvičenia. Ak máte doma bábätko, skúste ho zobrať do rúk a použiť jeho váhu pri cvičení. Z pohybu sa bude tešiť.

So staršími deťmi si môžete zabehať alebo s nimi cvičiť doma. Deti sa zo skákania tešia, je to pre ne zábavná aktivita, ktorou u nich zároveň budujete vedomie o pozitívnych účinkoch pohybu. A možno budú aj lepšie spať.

Aj mamičky na internete dokazujú, že cvičenie s deťmi je zábava:

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  2. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  4. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  6. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  7. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  9. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu?
  10. Vďaka úveru na rekonštrukciu môžete ušetriť tisícky EUR
  1. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  2. Mladí futbalisti získali takmer 50 tisíc eur
  3. OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazník
  4. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  5. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  6. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  7. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  8. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  9. Študenti obhajovali návrhy na využitie Pisztoryho paláca
  10. Turistický nosič pre malého dobrodruha?
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 12 335
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 683
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka 3 791
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 705
  5. Od 1. júla už prestanete chodiť na poštu! 3 526
  6. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 443
  7. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 3 208
  8. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 3 055
  9. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 2 988
  10. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu? 2 014

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Horiaci obklad z londýnskej budovy sa používa aj na Slovensku

Francúzsky výrobca v pondelok oznámil, že obklad, ktorý pravdepodobne významne prispel k tragickému požiaru v Londýne, prestal vyrábať.

DOMOV

Fico sa po futbale vybúril na liste šéfovi UEFA

Pri iných futbalových kauzách mlčal.

KOMENTÁRE

Sprisahanci z jadra: Premiérove konšpiračné predstavy o futbale

Veľké krajiny chcú vybabrať s menšími.

Neprehliadnite tiež

Vzťahová poradňa: Som tehotná, ale môj partner má pochybnosti

Klinická psychologička poradí pri pocitoch samoty v tehotenstve aj ako sa zachovať pri mizogýnovi v rodine.

Margaret Hamiltonová: žena, ktorá pomohla mužom pristáť na Mesiaci

Vyznala sa v programovaní a vymyslela termín softvérové inžinierstvo. Aj vďaka nej USA vo vesmírnych pretekoch dobehli Sovietsky zväz.

Láka vás vegánstvo? Na týchto sedem vecí by ste mali myslieť

Aj strava založená len na rastlinnom pôvode môže byť pre ľudský organizmus nutrične plnohodnotná. Stačí dodržiavať niekoľko pravidiel.

Strava v tehotenstve: Päť kľúčových živín pre matku a dieťa

Veľká päťka živín pre tehotné: kyselina listová, vápnik, vitamín D, bielkoviny a železo. Aký má byť príjem a ktoré potraviny ich obsahujú?