Aj zaneprázdnené mamičky môžu mať krásnu postavu. Viete ako na to?

Vyskúšajte tieto tipy a dostaňte sa do formy aj s plným rozvrhom.

Ilustračná fotografia(Zdroj: Fotolia.com)

Cvičenie je pre život dôležité. Pomáha uvoľňovať psychické napätie, ale najmä, udržuje naše telo v dobrej kondícií a zdraví.

Keď sa stanete matkou, rutina bežného dňa sa radikálne zmení a takmer všetok čas venujete dieťaťu a domácnosti.

Ak ste popritom zamestnaná, môže sa stať, že zrazu na seba nemáte čas. A neskôr zistíte, že to malo dopad na vašu postavu a ženskosť.

Možno vám nasledujúcim výrokom brnkneme na nervy, ale... Ak sa chce, tak sa dá. Svoje pohybové aktivity môžete zosúladiť s detskými hrami a programom vašich najmenších.

Ak sama sebe venujete aspoň pár minút denne, pocítite to v mysli aj na tele. Privstaňte si, vyhraďte si aspoň 10 minút počas dňa na intenzívne cvičenie a zapojte aj deti – v závislosti od veku ako „cvičebnú pomôcku“ či sparingpartnerov. Ponúkame niekoľko stratégií, ako zabudnúť na výhovorky a začať sa hýbať.

1.Cvičenie je záväzok, s ktorým by mala pomôcť rodina

Ste len človek a nemôžete tu byť pre všetkých v každej chvíli. Z času na čas si vypýtajte pomoc. Ak sú pre vás zdravie a kondícia dôležité, povedzte to aj vašim blízkym a požiadajte ich o spoluprácu.

Keď sa manžel vráti z práce, môže postrážiť deti, zatiaľ čo vy si pôjdete zabehať. Alebo, ak máte možnosť, požiadajte o stráženie rodičov či svokrovcov, ktorí sa o deti budú starať pravidelne, keď vy budete behať či cvičiť vo fitnescentre.

S podporou rodiny a blízkych to ide oveľa jednoduchšie.

2.Cvičenie je samozrejmosť ako čokoľvek iné

Pohybovú aktivitu si plánujte pravidelne a urobte si z nej bežnú dennú rutinu ako je, napríklad, umývanie zubov či učenie sa s deťmi.

Cvičenie a pohyb by mali byť len ďalšou aktivitou, ktorá vás čaká a s ktorou počas dňa rátate. Cvičebný plán si zapisujte týždeň vopred do kalendára.

Nevynechali by ste pracovné stretnutie ani vyzdvihnutie dieťaťa zo školy. Preto neignorujte ani termíny na cvičenie.

3.Prijmite fakt, že každý deň je iný

Napriek precíznemu plánovaniu sa niekedy môže stať, že deň sa nevyvŕbi tak, ako ste pôvodne zamýšľali. Akceptujte to a pohrajte sa s hodinami či minútami, aby ste splnili čo najviac bodov zo zoznamu.

Ak na cvičenie neostane čas, netrestajte sa, harmonogram si aktualizujte.

Stane sa, že vám zostane len 10 minút na seba a niekedy sa pošťastí, že máte celú hodinu. Využite všetok čas naplno.

4.Buďte kreatívne

Slovné spojenie „nedostatok času“ nemá byť výhovorkou. Znamená len, že času je menej a preto treba využiť fantáziu a robiť, čo sa dá.

Množstvo mamičiek ťaží z prítomnosti svojich malých detí a zapája ich do cvičenia. Ak máte doma bábätko, skúste ho zobrať do rúk a použiť jeho váhu pri cvičení. Z pohybu sa bude tešiť.

So staršími deťmi si môžete zabehať alebo s nimi cvičiť doma. Deti sa zo skákania tešia, je to pre ne zábavná aktivita, ktorou u nich zároveň budujete vedomie o pozitívnych účinkoch pohybu. A možno budú aj lepšie spať.

Aj mamičky na internete dokazujú, že cvičenie s deťmi je zábava:

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  3. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  4. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  5. Zábavný aj sebavedomý
  6. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  7. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  8. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  9. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  1. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  2. Konferencia o využívaní ITP v trestnom konaní splnila svoj cieľ
  3. Nadácia Poštovej banky podporí grantom folklór a tradície
  4. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  5. Najlepšie obnovený bytový dom 2016 je v Prešove
  6. Prednáška holandského veľvyslanca na EU v Bratislave
  7. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku
  8. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  9. Poradňa: Ako vybrať účet pre mladých
  10. Sajfa odkázal študentom:„Buďte nároční a vydržte!“
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 26 642
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 7 215
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 4 411
  4. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 4 371
  5. Zábavný aj sebavedomý 3 906
  6. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 3 544
  7. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 3 256
  8. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 155
  9. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 321
  10. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 2 257

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Gaulieder zosobňoval protest proti únosu štátu

Smrť bývalého poslanca pripomína, že sa od 90. rokov a temnej mečiarovskej éry veľa nezmenilo.

ŠPORT

Vyrastal v chatrči bez tečúcej vody. Získal na ME bronz

Viliam Tankó uspel na ME do 22 rokov.

KOMENTÁRE

Béla, čert a Kotleba

Alternatívou nedohody s koalíciou je, že od agendy vyrovnania sa s mečiarizmom budú demokrati odstavení.

Neprehliadnite tiež

Desať osviežujúcich ananásových receptov pre váš sladký víkend

Ananás je vďačnou surovinou, ktorá dokonale pristane koláčom a tortám. Vyskúšajte niektorý z receptov počas voľných dní.

Hormonálna antikoncepcia ochráni ženy pred rakovinou až na tridsať rokov

Vedci zbierali dáta od tisícok žien takmer 44 rokov. Výsledkom je najväčšia štúdia o tabletkovej antikoncepcii.

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

Humoristka a glosátorka Elena Vacvalová hovorí o tom, prečo sa nestala herečkou a čo pre ňu znamená zmysel pre humor.

Jarné upratovanie v tele: Návod na účinnú očistu

Jarné obdobie je ideálne na prečistenie organizmu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop