Strážte si jedálny lístok počas „vašich“ dní

Počas menštruácie telo na všetko reaguje citlivejšie. Aj na to, čo jete.

Ilustračná fotografia(Zdroj: Fotolia.com)

Na obsah taniera by ste mali dbať v každej chvíli. Strava priamo ovplyvňuje náš telesný stav, môžeme ňou telu pomôcť aj uškodiť. O to viac by sme na správne stravovanie mali dbať v období menštruácie. Udržíme sa tak v lepšej kondícii aj nálade.

Existuje niekoľko druhov potravín, ktorých konzumácia počas tohto obdobia priam škodí. Môžu byť príčinou bolestivých kŕčov, nadúvania či náladovosti. Aj keď na predmenštruačný syndróm neexistuje liek, nepríjemné pocity možno zmierniť dočasným alebo úplným ignorovaním existencie niekoľkých jedál.

Polotovary

Sú rýchlym a jednoduchým riešením, ak vás náhle zaskočí hlad. Nie sú však práve najzdravšie a možno sa už aj vám stalo, že ste sa po ich konzumácii necítili komfortne.

Hranolky, chipsy alebo aj jedlá v konzervách obsahujú veľké množstvo sodíka, ktorý má za následok zvýšenie krvného tlaku alebo nadúvanie.

Podľa amerických výskumov bežný človek v súčasnosti skonzumuje takmer trikrát viac soli (3400 mg) ako je odporúčaná denná dávka (1500 mg).

Mastné mäso

Tučné druhy mäsa ako bravčové, divina či niektoré časti hovädzieho obsahujú nasýtené mastné kyseliny, ktorých konzumáciou si môžete privodiť podráždenie žalúdka a kŕče.

Ak vašu menštruáciu pravidelne sprevádzajú kŕče, tieto tuky môžu bolesť zhoršiť. Z jedálneho lístka ho preto nachvíľu vypustite alebo uprednostnite chudšie varianty ako kuracie mäso či ryby.

„Čerstvé“ pečivo

Komerčné obchodné reťazce žnú úspech s oddelením pečiva, ktoré upiekli vo svojich provizórnych pekárničkách po tom, ako ho vybrali z mrazničiek. Tieto potraviny sú chrumkavé a nadšene ich nakupujeme, kým sú ešte teplé.

Obsahujú však tuky, ktoré majú za následok nárast hladiny estrogénu v tele a ten je síce ženskému telu vlastný no nie je najšetrnejší k maternici, ktorej spôsobuje bolestivé sťahy. Voľte preto radšej celozrnné druhy pečiva.

Sladký nepriateľ

Koláče, cookies, cukríky a množstvo iných cukroviniek sú pôvodcami rastúcej nadváhy aj nalomeného zdravia. Najmä biely cukor by ste mali z jedálneho lístka úplne vyškrtnúť.

Glykemický šok zažíva celé telo a kŕče, ktoré vysoká hladina cukru spôsobuje dokážu narušiť nielen váš zdravotný, ale aj psychický stav. Ak túžite po niečom sladkom, pochutnajte si na broskyniach, melóne alebo mangu.

Mliečne výrobky

Aj ony obsahujú tuky, ktoré v období oslabenia našej imunity počas menštruácie spôsobujú kŕče v oblasti brucha a podbruška. Vyhnite sa konzumácií zmrzliny, smotanových výrobkov aj syra. Ľadové osvieženie vám môže priniesť sladká ovocná dreň – ale bez pridaného cukru.

Kofeín

Kofeín má povzbudzujúce účinky a môže zosilniť menštruačné bolesti. V tomto období obmedzte nielen kávu, ale aj kolové nápoje, čokoládu či kakao. Vynechajte ťažké jedlá aj nápoje.

Alkohol

Ak menštruácia neprichádzala, naše staré mamy nám radili dať si pohár červeného vína. Ak ju však nemusíte privolávať rôznymi prostriedkami, alkohol radšej obmedzte v čo najväčšej možnej miere a doprajte si veľa teplého čaju.

Čo jesť počas menštruácie?

Potraviny, ktoré môžu menštruáciu zmierniť:

  • ryby a hydina
  • komplex uhľohydrátov - celozrnné potraviny, obilniny, ryža alebo cestoviny, ktoré môžu zmierniť vašu túžbu po sladkom
  • potraviny s obsahom vitamínu A - zemiaky, špenát, surová mrkva, ktoré pomáhajú v boji s mastnou pleťou a zabraňujú tvorbe akné
  • potraviny s obsahom vitamínu C - (citrusové) ovocie, granátové jablká alebo brusnice, ktoré zmierňujú predmenštruačný stres
  • potraviny s obsahom „ženského“ vitamínu - vitamínu B (B6) - nájdete ho v orechoch, vajciach, rybách, zemiakoch, čerstvej zelenine, banánoch alebo tuniakovi

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 221
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 690
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 4 012
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 192
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 015
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 441
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 286
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 167
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 145
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 640

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Návrhári o ekológii v móde: Je trvalá udržateľnosť budúcnosťou?

Desať známych mien slovenskej módy prezradilo, čo si myslia o ekologickom módnom biznise.

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

V najnovšom čísle nájdete rozhovor s terapeutkou Katarínou Sipos o tom, ako rodičia vplývajú na správanie a zmýšľanie svojich detí.

Päť tipov na rýchle recepty s maslovou tekvicou

Tekvica je symbolom jesene. Jej využitie v kuchyni môže byť naozaj pestré.