Strážte si jedálny lístok počas „vašich“ dní

Počas menštruácie telo na všetko reaguje citlivejšie. Aj na to, čo jete.

Ilustračná fotografia(Zdroj: Fotolia.com)

Na obsah taniera by ste mali dbať v každej chvíli. Strava priamo ovplyvňuje náš telesný stav, môžeme ňou telu pomôcť aj uškodiť. O to viac by sme na správne stravovanie mali dbať v období menštruácie. Udržíme sa tak v lepšej kondícii aj nálade.

Existuje niekoľko druhov potravín, ktorých konzumácia počas tohto obdobia priam škodí. Môžu byť príčinou bolestivých kŕčov, nadúvania či náladovosti. Aj keď na predmenštruačný syndróm neexistuje liek, nepríjemné pocity možno zmierniť dočasným alebo úplným ignorovaním existencie niekoľkých jedál.

Polotovary

Sú rýchlym a jednoduchým riešením, ak vás náhle zaskočí hlad. Nie sú však práve najzdravšie a možno sa už aj vám stalo, že ste sa po ich konzumácii necítili komfortne.

Hranolky, chipsy alebo aj jedlá v konzervách obsahujú veľké množstvo sodíka, ktorý má za následok zvýšenie krvného tlaku alebo nadúvanie.

Podľa amerických výskumov bežný človek v súčasnosti skonzumuje takmer trikrát viac soli (3400 mg) ako je odporúčaná denná dávka (1500 mg).

Mastné mäso

Tučné druhy mäsa ako bravčové, divina či niektoré časti hovädzieho obsahujú nasýtené mastné kyseliny, ktorých konzumáciou si môžete privodiť podráždenie žalúdka a kŕče.

Ak vašu menštruáciu pravidelne sprevádzajú kŕče, tieto tuky môžu bolesť zhoršiť. Z jedálneho lístka ho preto nachvíľu vypustite alebo uprednostnite chudšie varianty ako kuracie mäso či ryby.

„Čerstvé“ pečivo

Komerčné obchodné reťazce žnú úspech s oddelením pečiva, ktoré upiekli vo svojich provizórnych pekárničkách po tom, ako ho vybrali z mrazničiek. Tieto potraviny sú chrumkavé a nadšene ich nakupujeme, kým sú ešte teplé.

Obsahujú však tuky, ktoré majú za následok nárast hladiny estrogénu v tele a ten je síce ženskému telu vlastný no nie je najšetrnejší k maternici, ktorej spôsobuje bolestivé sťahy. Voľte preto radšej celozrnné druhy pečiva.

Sladký nepriateľ

Koláče, cookies, cukríky a množstvo iných cukroviniek sú pôvodcami rastúcej nadváhy aj nalomeného zdravia. Najmä biely cukor by ste mali z jedálneho lístka úplne vyškrtnúť.

Glykemický šok zažíva celé telo a kŕče, ktoré vysoká hladina cukru spôsobuje dokážu narušiť nielen váš zdravotný, ale aj psychický stav. Ak túžite po niečom sladkom, pochutnajte si na broskyniach, melóne alebo mangu.

Mliečne výrobky

Aj ony obsahujú tuky, ktoré v období oslabenia našej imunity počas menštruácie spôsobujú kŕče v oblasti brucha a podbruška. Vyhnite sa konzumácií zmrzliny, smotanových výrobkov aj syra. Ľadové osvieženie vám môže priniesť sladká ovocná dreň – ale bez pridaného cukru.

Kofeín

Kofeín má povzbudzujúce účinky a môže zosilniť menštruačné bolesti. V tomto období obmedzte nielen kávu, ale aj kolové nápoje, čokoládu či kakao. Vynechajte ťažké jedlá aj nápoje.

Alkohol

Ak menštruácia neprichádzala, naše staré mamy nám radili dať si pohár červeného vína. Ak ju však nemusíte privolávať rôznymi prostriedkami, alkohol radšej obmedzte v čo najväčšej možnej miere a doprajte si veľa teplého čaju.

Čo jesť počas menštruácie?

Potraviny, ktoré môžu menštruáciu zmierniť:

  • ryby a hydina
  • komplex uhľohydrátov - celozrnné potraviny, obilniny, ryža alebo cestoviny, ktoré môžu zmierniť vašu túžbu po sladkom
  • potraviny s obsahom vitamínu A - zemiaky, špenát, surová mrkva, ktoré pomáhajú v boji s mastnou pleťou a zabraňujú tvorbe akné
  • potraviny s obsahom vitamínu C - (citrusové) ovocie, granátové jablká alebo brusnice, ktoré zmierňujú predmenštruačný stres
  • potraviny s obsahom „ženského“ vitamínu - vitamínu B (B6) - nájdete ho v orechoch, vajciach, rybách, zemiakoch, čerstvej zelenine, banánoch alebo tuniakovi

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Tepelné hospodárstvo Moldava plánuje preinvestovať 600 tisíc eur
  2. Do you need to unwind after a stressful week at work?
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  5. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  6. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  7. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  8. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  9. Kreditná karta – áno alebo nie
  10. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 21 665
  2. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 138
  3. Kreditná karta – áno alebo nie 8 030
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 766
  5. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 717
  6. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 5 392
  7. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 5 230
  8. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 189
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 521
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 911

Hlavné správy zo Sme.sk

Komentár Matúša Krčmárika

Je koniec, Turecko už do Európy nepatrí

Erdogan si neposilnil moc, aby sa jej vzdal.

BRATISLAVA

Výmer dane za byt chodí cez Slovensko.sk. Polovica ľudí ho nečíta

Problém je v nastavení notifikácie.

PLUS

Trojky vznikli náhodou. Experiment zmenil celý basketbal

Hráči trojkový oblúk odmietali.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ochorenie, ktoré sa nikomu neoplatí liečiť. Skoro ho nechali zomrieť

Príbeh, ktorý opisuje zdravotníctvo.

Neprehliadnite tiež

Kto je Neri Oxmanová, vedkyňa, ktorá okúzlila Brada Pitta

Bulvár v nej vidí podobu s Angelinou, no ona má viac čo ponúknuť.

Móda pre tehotné: Ako sa obliecť s bruškom?

V tehotenstve musí byť šatník praktický a komfortný.

Pijete každý večer a vravíte, že nemáte problém? Máte

Funkčný alkoholizmus sa týka aj matiek.