SME
Piatok, 25. jún, 2021 | Meniny má TadeášKrížovkyKrížovky

Zbavte sa nekončiaceho hladu

Ak dlhšie nič nekonzumujeme alebo vyťažujeme telo fyzicky náročnými aktivitami, je prirodzené, že sme po pár hodinách hladné. Čo však v prípade, ak sme hladné len tak bezdôvodne?

Ilustračná fotografiaIlustračná fotografia (Zdroj: Fotolia.com)

Pocit hladu je veľmi zaťažujúci. S pocitom prázdneho brucha a „škvŕkania“ sa nedokážeme sústrediť na prácu, štúdium alebo čokoľvek iné. Naša myseľ je zamestnaná myšlienkou na jedlo.

Hlad je prirodzený prejav potreby doplnenia živín, nemali by sme sa mu preto brániť a telu pravidelne vyhovieť v jeho požiadavke. Napriek tomu mnoho ľudí pociťuje pocit hladu častejšie, ako je prirodzené.

To vedie k nadmernému prejedaniu a následne k zvyšovaniu telesnej váhy. Chyby, ktoré v stravovaní robíme a ktorými si privolávame vlčí hlad sú pritom často banálne.

Skryť Vypnúť reklamu

Neostáva čas na raňajky

Je to základný a prvý stravovací omyl, ktorého sa môžeme dopustiť hneď na začiatku dňa. Akokoľvek sa ponáhľate do práce, nájdite si čas na raňajky. Naštartujete nimi metabolizmus a myseľ a pomôžete cukru v krvi udržať sa na stálej hladine.

Aj keď predstava zdravých raňajok často spočíva v miske ovocia, je lepšie, ak si ho necháte na desiatu. Ráno uprednostnite proteíny, ktoré bojujú s hladom efektívnejšie a držia pocit hladu dlhšie v ústraní.

Vodou proti hladu

Tvrdenie „ak ste hladní, napite sa vody“ sa ujalo najmä u žien, ktoré si chorobne strážia váhu a každú ozvenu žalúdka utopia v pohári vody. Niečo pravdy na tom je. Voda síce neobsahuje živiny potrebné pre ľudské telo a nemala by sa ňou nahrádzať reálna strava. No pravidelný prísun tekutín pomáha odolávať vlčiemu hladu, ktorý môže byť signálom dehydratácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Symptómy hladu a dehydratácie sa niekedy podobajú, takže si ich môžete pomýliť. Napríklad málo energie či únava. Základom je jesť pravidelne. No ak medzi jedlami pocítite hlad, najprv telu poskytnite tekutiny a uvidíte, či si pýta aj niečo iné alebo to bola práve voda, po ktorej túžilo.

Veľké porcie prázdnych kalórií

Aj to môže byť jeden z dôvodov, prečo ste po sýtom obede opäť hladné. Obrovská porcia jedla nezaručuje aj obrovské množstvo živín a vitamínov, ktoré si telo pre správne fungovanie vyžaduje. Chvíľu sa budete cítiť sýte, no po hodinke budete mať opäť chuť do niečoho sa zahryznúť.

Obmeňte stravovacie návyky a poskytnite telu kvalitné potraviny s vysokými nutričnými hodnotami.

Dostatok spánku

Spíme, aby sme ostali zdraví, pomáhame kráse a spánkom dopĺňame energiu. S nedostatkom spánku súvisí aj náš apetít.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak telu nedoprajeme oddych a bdieme dlho do noci, vyčerpávame ho a ono si pýta dobitie energie. Nekvalitný spánok môže vyvŕšiť permanentným pocitom hladu. A dostaneme sa k nočnému vyjedaniu chladničky. Spánok dostáva telo do rovnováhy a zabezpečuje mu potrebný reštart, ktorý by ste mu nemali odopierať.

Maškrtenie z nudy

Niekedy sa stane, že nemáte čo robiť alebo ste nútení dlhodobo sedieť, napríklad pri dlhej ceste autobusom. Často to končí chrúmaním niečoho sladkého, čo ste si vzali so sebou alebo ak sa nudíte doma, chodíte po kuchyni a hľadáte niečo malé na zahryznutie.

Práve to sú nebezpečné situácie, ktorým by sme sa mali vyhnúť a proti nude nebojovať jedlom, ale aktivitou. Zamestnajte ruky či mozog alebo oboje a odpútajte myseľ od maškrtenia.

Skryť Vypnúť reklamu

Môže to byť celé inak

Najčastejšou príčinou nekončiaceho hladu je práve nesprávny životný štýl a malé chyby, ktoré robíme a ktorým naše telo vyčerpávame. Ak však ani jeden z predchádzajúcich dôvodov nie je ten váš, no napriek tomu pociťujete hlad, môže to byť skrytý zdravotný problém. O tom by ste sa mali poradiť s lekárom.

Permanentný hlad môže byť napríklad prejavom cukrovky. Nerobte však paniku. Pomáhajte svojmu telu, dodržujte prevenciu a v prípade neistoty sa obráťte na odborníka.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Česi pod Tatrami šijú tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  5. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  8. Desať najkrajších pláží na Korfu
  9. Vážení poslanci, to naozaj?
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Najnovšie dezinfekčné prostriedky
  3. Desať najkrajších pláží na Korfu
  4. Úspešná budúcnosť začína štúdiom na FMMR TUKE
  5. Vážení poslanci, to naozaj?
  6. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  9. Vážení poslanci, to naozaj?
  10. Koniec čakania na kuriéra
  1. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 651
  2. Stiahnite si stovky e-kníh 6 058
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 765
  4. Vážení poslanci, to naozaj? 4 758
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 4 370
  6. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 3 766
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 3 547
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 478
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 3 071
  10. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli 2 966
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Soňa Jánošová

Znásilnenia sa dejú na dozvukoch aj v dlhoročných vzťahoch.


17 h
Klinická psychologička Patrícia Vesel Ganoczyová.

Deti potrebujú počuť, ako sa dá so strachom pracovať.


18 h
Anna Grusková

Anna Grusková o príprave a vzniku inscenácie Demokratka Erža.


23. jún
Alžbeta Göllnerová – Gwerková v pracovni

Život Alžbety Gwerkovej fascinuje vedcov aj divákov.


23. jún