Zbavte sa nekončiaceho hladu

Ak dlhšie nič nekonzumujeme alebo vyťažujeme telo fyzicky náročnými aktivitami, je prirodzené, že sme po pár hodinách hladné. Čo však v prípade, ak sme hladné len tak bezdôvodne?

Ilustračná fotografia(Zdroj: Fotolia.com)

Pocit hladu je veľmi zaťažujúci. S pocitom prázdneho brucha a „škvŕkania“ sa nedokážeme sústrediť na prácu, štúdium alebo čokoľvek iné. Naša myseľ je zamestnaná myšlienkou na jedlo.

Hlad je prirodzený prejav potreby doplnenia živín, nemali by sme sa mu preto brániť a telu pravidelne vyhovieť v jeho požiadavke. Napriek tomu mnoho ľudí pociťuje pocit hladu častejšie, ako je prirodzené.

To vedie k nadmernému prejedaniu a následne k zvyšovaniu telesnej váhy. Chyby, ktoré v stravovaní robíme a ktorými si privolávame vlčí hlad sú pritom často banálne.

Neostáva čas na raňajky

Je to základný a prvý stravovací omyl, ktorého sa môžeme dopustiť hneď na začiatku dňa. Akokoľvek sa ponáhľate do práce, nájdite si čas na raňajky. Naštartujete nimi metabolizmus a myseľ a pomôžete cukru v krvi udržať sa na stálej hladine.

Aj keď predstava zdravých raňajok často spočíva v miske ovocia, je lepšie, ak si ho necháte na desiatu. Ráno uprednostnite proteíny, ktoré bojujú s hladom efektívnejšie a držia pocit hladu dlhšie v ústraní.

Vodou proti hladu

Tvrdenie „ak ste hladní, napite sa vody“ sa ujalo najmä u žien, ktoré si chorobne strážia váhu a každú ozvenu žalúdka utopia v pohári vody. Niečo pravdy na tom je. Voda síce neobsahuje živiny potrebné pre ľudské telo a nemala by sa ňou nahrádzať reálna strava. No pravidelný prísun tekutín pomáha odolávať vlčiemu hladu, ktorý môže byť signálom dehydratácie.

Symptómy hladu a dehydratácie sa niekedy podobajú, takže si ich môžete pomýliť. Napríklad málo energie či únava. Základom je jesť pravidelne. No ak medzi jedlami pocítite hlad, najprv telu poskytnite tekutiny a uvidíte, či si pýta aj niečo iné alebo to bola práve voda, po ktorej túžilo.

Veľké porcie prázdnych kalórií

Aj to môže byť jeden z dôvodov, prečo ste po sýtom obede opäť hladné. Obrovská porcia jedla nezaručuje aj obrovské množstvo živín a vitamínov, ktoré si telo pre správne fungovanie vyžaduje. Chvíľu sa budete cítiť sýte, no po hodinke budete mať opäť chuť do niečoho sa zahryznúť.

Obmeňte stravovacie návyky a poskytnite telu kvalitné potraviny s vysokými nutričnými hodnotami.

Dostatok spánku

Spíme, aby sme ostali zdraví, pomáhame kráse a spánkom dopĺňame energiu. S nedostatkom spánku súvisí aj náš apetít.

Ak telu nedoprajeme oddych a bdieme dlho do noci, vyčerpávame ho a ono si pýta dobitie energie. Nekvalitný spánok môže vyvŕšiť permanentným pocitom hladu. A dostaneme sa k nočnému vyjedaniu chladničky. Spánok dostáva telo do rovnováhy a zabezpečuje mu potrebný reštart, ktorý by ste mu nemali odopierať.

Maškrtenie z nudy

Niekedy sa stane, že nemáte čo robiť alebo ste nútení dlhodobo sedieť, napríklad pri dlhej ceste autobusom. Často to končí chrúmaním niečoho sladkého, čo ste si vzali so sebou alebo ak sa nudíte doma, chodíte po kuchyni a hľadáte niečo malé na zahryznutie.

Práve to sú nebezpečné situácie, ktorým by sme sa mali vyhnúť a proti nude nebojovať jedlom, ale aktivitou. Zamestnajte ruky či mozog alebo oboje a odpútajte myseľ od maškrtenia.

Môže to byť celé inak

Najčastejšou príčinou nekončiaceho hladu je práve nesprávny životný štýl a malé chyby, ktoré robíme a ktorým naše telo vyčerpávame. Ak však ani jeden z predchádzajúcich dôvodov nie je ten váš, no napriek tomu pociťujete hlad, môže to byť skrytý zdravotný problém. O tom by ste sa mali poradiť s lekárom.

Permanentný hlad môže byť napríklad prejavom cukrovky. Nerobte však paniku. Pomáhajte svojmu telu, dodržujte prevenciu a v prípade neistoty sa obráťte na odborníka.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hypotéka pre mladých? Len do konca roka
  2. Týchto 5 adrenalínových zážitkov na dovolenke radšej neskúšajte
  3. Posledná šanca na Nobelovu cenu
  4. Kŕčové žily: Nepekné a nebezpečné
  5. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  7. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte?
  8. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť?
  9. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity!
  10. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku?
  1. Hypotéka pre mladých? Len do konca roka
  2. Týchto 5 adrenalínových zážitkov na dovolenke radšej neskúšajte
  3. Posledná šanca na Nobelovu cenu
  4. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa
  5. Mladí futbalisti získali takmer 50 tisíc eur
  6. OMV modernizuje čerpacie stanice. Prioritou je pohodlie zákazník
  7. Aj zmrzlina podlieha trendom, mali ste už špenátovú?
  8. Prémiovosť slovenského trhu rastie, dovozová Metaxa je na čele
  9. Neseďte doma, cestujte z Košíc do sveta
  10. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka
  1. Aký bude váš doplnkový dôchodok 9 564
  2. Bolesti hlavy, brucha či únava? Môžu za to možno aj parazity! 4 387
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou Ľubomíra Feldeka 4 134
  4. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a. 3 476
  5. Vaginálne mykózy – ako sa im brániť? 3 159
  6. Neviete si vybrať správne miesto na dovolenku v Grécku? 2 987
  7. Premýšľate nad kúpou last minute dovolenky v Egypte? 2 827
  8. Jarabinky Grande odštartovali predaj zaujímavými cenami bytov 2 535
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 1 980
  10. Jednoduchá mobilná tlač z vášho smartfónu, alebo tabletu? 1 851

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Stal sa členom predstavenstva VšZP. Nemal súpera

Oznam bol v novinách na športovej strane.

DOMOV

Krádeže munície sa rozmohli. Privyrobiť si mohli aj vojaci

Investície do zabezpečenia chýbajú roky.

KOMENTÁRE

Kým nezmizne MiG, Gajdoš bude v kresle

V normálnom štáte by sa minister obrany rána vo funkcii nedožil.

DOMOV

Historička: Nerobme chyby ako Rimania pri utečencoch

Vždy ju zaujímal stret civilizácií a spôsob, ako sa dokážu integrovať.

Neprehliadnite tiež

Trinásť jednoduchých tipov, ako sa vyspať aj v horúcom počasí

Horúčavy dávajú nášmu telu zabrať a niekedy znemožňujú aj poriadny spánok. Ponúkame návod, ako s nimi zabojovať.

Porodila doma na gauči: Verila som, že telo nepôjde samo proti sebe

Matka opisuje detailný priebeh domáceho pôrodu svojej dcéry.

Vzťahová poradňa: Som tehotná, ale môj partner má pochybnosti

Klinická psychologička poradí pri pocitoch samoty v tehotenstve aj ako sa zachovať pri mizogýnovi v rodine.

Margaret Hamiltonová: žena, ktorá pomohla mužom pristáť na Mesiaci

Vyznala sa v programovaní a vymyslela termín softvérové inžinierstvo. Aj vďaka nej USA vo vesmírnych pretekoch dobehli Sovietsky zväz.