Šesť základných pravidiel zdravia

Každá z nás by chcela ostať krásna a zdravá do neskorého veku.

Ilustračná fotografia(Zdroj: Fotolia.com)

Vek však neoklamete a starnutie sa postupne vkráda do našej tváre aj kondičky. Ale existujú pravidlá, ktoré starnutie zmiernia a roky vám budú pribúdať len veľmi nenápadne. Kúzlo mladosti spočíva v jednoduchých návykoch, ktoré by ste si mali osvojiť v mladom veku a dodržiavať ich.

Preč s fast foodom

Pravidlo opakované dookola. Tak prečo ho nedokážeme dodržiavať? Veď vieme, ako to nášmu telu "rýchlokvasené" potraviny neznámeho pôvodu škodia. Niekedy je ťažké robiť zdravé rozhodnutia nielen v živote, ale aj v tom, či položíme na tanier. Ľudia si ľahko privyknú na pravidelné návštevy fast foodov, pretože im to jednoducho chutí a je to poruke. Tento zlozvyk narúša metabolizmus a spôsobuje početné zdravotné problémy ako zvýšený krvný tlak, cholesterol, ochorenia srdca a následne infarkt, cukrovku či obezitu. Preto je lepšie úplne ho vyškrtnúť z jedálneho lístka.

Článok pokračuje pod video reklamou

Cvičiť, cvičiť, cvičiť

Ak sa pohyb stane samozrejmosťou, máte napoly vyhrané. Od mladého veku by ste do denného režimu mali zakomponovať akýkoľvek druh fyzickej aktivity. Nahrádzajte aktívnym športom alebo pohybom čas, ktorý trávite sedením alebo inou pasívnou činnosťou. Ak nemáte čas ísť po práci do fitka alebo ste jednoducho unavený a autom sa odveziete domov, urobte to inak. Namiesto toho, aby ste sedeli v hustej premávke, zoberte si bicykel a odvezte sa do roboty aj z nej. Uvidíte, aký budete naštartovaní na ďalší pracovný deň. Pohyb pomáha aj psychicky. Bojuje proti úzkosti, depresiám a výkyvom nálad.

Raňajky – základ dňa

So získaním návyku pravidelných raňajok ide ruka v ruke aj skoré vstávanie. Poznáme to. Žalúdok sa nám tesne po zobudení ešte nerozbehol a my nemáme chuť ani vôľu niečo vložiť do úst. A o 20 minút musíme vyraziť do práce. To sa jednoducho nedá stíhať. Preto, v záujme udržania zdravia, by sme si mali privstať o niečo skôr a dať žalúdku priestor, aby získal chuť na správny raňajkový štart dňa.

Jedzte menej a často

Denný jedálny lístok by mal pozostávať zo siedmich menších jedál. Menších preto, aby ste sa nepresýtili a zbytočne nepreplnili žalúdok. Následne by ste museli bojovať s pocitom ťažoby a najradšej by ste si po veľkom obede ľahli na gauč a zdriemli si. A to predsa nechceme. Jedlo vám má dodať energiu do najbližších hodín, aby ste sa mohli venovať práci alebo iným aktivitám. A sedem jedál by ste mali mať aj preto, lebo pravidelným prísunom živín telo bude správne fungovať a nespôsobíte mu žiadny chemický šok. Samozrejme, je dôležité z čoho jedlá pozostávajú. Ovocie, zelenina a vlákniny by nemali chýbať.

Zostaňte aktívne

Aj keď vás to po práci často ťahá na gauč alebo by ste cez víkend najradšej dospali vyčerpávajúci pracovný týždeň, snažte sa tomu vyhnúť. Využívajte voľný čas aktívne, udržíte tak aj mozog v strehu. Socializujte sa, športujte, vyjdite si von so svojimi domácimi miláčikmi, cestujte alebo si nájdite nové koníčky.

Hydratujte

Dostatočný prísun vody je dôležitý aj vtedy, ak nič nerobíte alebo sa počas dňa nenamáhate. Škodlivé látky z tela nevydýchate, preto sa zásobte správnym množstvom vody a toxíny z tela vyplavujte. Pitie tekutín je dôležité najmä pri náročnejšej fyzickej aktivite. Okrem toxínov sa vďaka zásobám vody ľahšie zbavíte stresu, pomôžete telu správne budovať svalovú hmotu a zabránite ochabnutiu svalstva a urýchlite proces znižovania váhy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé
  3. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 25 214
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 14 182
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 13 201
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 927
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 663
  6. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 7 477
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 569
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 149
  9. Kreditná karta – áno alebo nie 4 047
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 3 462

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kočner kýval do kamery, putá nemal. Ako prebiehali iné zadržania?

Zadržanie Mariana Kočnera prebiehalo pokojne.

TECH

Ako si overiť, že ste vyhorení, a sedem spôsobov, ako sa brániť

Niekedy je riešením už iba zmena práce.

Neprehliadnite tiež

Herečka Martina Majerníková Koval: Amatérske divadlo je spontánnejšie

Speváčka a herečka stojí za festivalom Scénická žatva.

Linz je plný kontrastov: Toto je jeho šesť jedinečností

V treťom najväčšom rakúskom meste sa prejdete po strechách domov.

Móda pre tehotné: Ako sa obliecť s bruškom?

V tehotenstve musí byť šatník praktický a komfortný.

Pijete každý večer a vravíte, že nemáte problém? Máte

Funkčný alkoholizmus sa týka aj matiek.