Šesť základných pravidiel zdravia

Každá z nás by chcela ostať krásna a zdravá do neskorého veku.

Ilustračná fotografia(Zdroj: Fotolia.com)

Vek však neoklamete a starnutie sa postupne vkráda do našej tváre aj kondičky. Ale existujú pravidlá, ktoré starnutie zmiernia a roky vám budú pribúdať len veľmi nenápadne. Kúzlo mladosti spočíva v jednoduchých návykoch, ktoré by ste si mali osvojiť v mladom veku a dodržiavať ich.

Preč s fast foodom

Pravidlo opakované dookola. Tak prečo ho nedokážeme dodržiavať? Veď vieme, ako to nášmu telu "rýchlokvasené" potraviny neznámeho pôvodu škodia. Niekedy je ťažké robiť zdravé rozhodnutia nielen v živote, ale aj v tom, či položíme na tanier. Ľudia si ľahko privyknú na pravidelné návštevy fast foodov, pretože im to jednoducho chutí a je to poruke. Tento zlozvyk narúša metabolizmus a spôsobuje početné zdravotné problémy ako zvýšený krvný tlak, cholesterol, ochorenia srdca a následne infarkt, cukrovku či obezitu. Preto je lepšie úplne ho vyškrtnúť z jedálneho lístka.

Cvičiť, cvičiť, cvičiť

Ak sa pohyb stane samozrejmosťou, máte napoly vyhrané. Od mladého veku by ste do denného režimu mali zakomponovať akýkoľvek druh fyzickej aktivity. Nahrádzajte aktívnym športom alebo pohybom čas, ktorý trávite sedením alebo inou pasívnou činnosťou. Ak nemáte čas ísť po práci do fitka alebo ste jednoducho unavený a autom sa odveziete domov, urobte to inak. Namiesto toho, aby ste sedeli v hustej premávke, zoberte si bicykel a odvezte sa do roboty aj z nej. Uvidíte, aký budete naštartovaní na ďalší pracovný deň. Pohyb pomáha aj psychicky. Bojuje proti úzkosti, depresiám a výkyvom nálad.

Raňajky – základ dňa

So získaním návyku pravidelných raňajok ide ruka v ruke aj skoré vstávanie. Poznáme to. Žalúdok sa nám tesne po zobudení ešte nerozbehol a my nemáme chuť ani vôľu niečo vložiť do úst. A o 20 minút musíme vyraziť do práce. To sa jednoducho nedá stíhať. Preto, v záujme udržania zdravia, by sme si mali privstať o niečo skôr a dať žalúdku priestor, aby získal chuť na správny raňajkový štart dňa.

Jedzte menej a často

Denný jedálny lístok by mal pozostávať zo siedmich menších jedál. Menších preto, aby ste sa nepresýtili a zbytočne nepreplnili žalúdok. Následne by ste museli bojovať s pocitom ťažoby a najradšej by ste si po veľkom obede ľahli na gauč a zdriemli si. A to predsa nechceme. Jedlo vám má dodať energiu do najbližších hodín, aby ste sa mohli venovať práci alebo iným aktivitám. A sedem jedál by ste mali mať aj preto, lebo pravidelným prísunom živín telo bude správne fungovať a nespôsobíte mu žiadny chemický šok. Samozrejme, je dôležité z čoho jedlá pozostávajú. Ovocie, zelenina a vlákniny by nemali chýbať.

Zostaňte aktívne

Aj keď vás to po práci často ťahá na gauč alebo by ste cez víkend najradšej dospali vyčerpávajúci pracovný týždeň, snažte sa tomu vyhnúť. Využívajte voľný čas aktívne, udržíte tak aj mozog v strehu. Socializujte sa, športujte, vyjdite si von so svojimi domácimi miláčikmi, cestujte alebo si nájdite nové koníčky.

Hydratujte

Dostatočný prísun vody je dôležitý aj vtedy, ak nič nerobíte alebo sa počas dňa nenamáhate. Škodlivé látky z tela nevydýchate, preto sa zásobte správnym množstvom vody a toxíny z tela vyplavujte. Pitie tekutín je dôležité najmä pri náročnejšej fyzickej aktivite. Okrem toxínov sa vďaka zásobám vody ľahšie zbavíte stresu, pomôžete telu správne budovať svalovú hmotu a zabránite ochabnutiu svalstva a urýchlite proces znižovania váhy.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 295
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 8 363
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 548
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 581
  5. Splnený sen 1 814
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 1 742
  7. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 1 491
  8. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 416
  9. Ako na refinancovanie hypotéky 999
  10. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 943

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Španielsko si vybralo jadrovú možnosť. Čo znamená spustenie článku 155?

Katalánsko po referende môže prísť aj o tú mieru autonómie, ktorú malo doteraz.

KOMENTÁRE

Katalánsky líder nechce stratiť tvár, Španielsko zas Katalánsko

Puigdemont sa oháňa nezávislosťou.

TECH

Ako najlepšie trénovať pamäť a pozornosť podľa vedy

Po mesiaci trénovania sa pamäť zlepšila.

Neprehliadnite tiež

Stĺpček Osmelené

Odchádzať z domu je hraničná situácia

Dieťa som vynosila a porodila ľahko, ale logistika je moje rodičovské peklo.

Na materskej rozbehla biznis na Amazone. Čo radí začínajúcim podnikateľkám?

Zuzana Sotáková je ukážkou, ako odvážny plán dotiahnuť do úspešného konca.

Facky, traumy, málo ľudskosti. Aj tak zobrazuje dokument slovenské pôrodníctvo

Na Slovensku sa znova hovorí o pôrodoch, začínajú sa ozývať hlasy traumatizovaných žien.