David Ševčík
Marketing & PR Director Profimed, zastupujúcej značky ako Korres, Institut Karrité
1. Ako a kam sa posunul podľa vás obraz o ženskej kráse v posledných rokoch?
Vzďaľujeme sa od ideálu, vzoru klasickej krásy. Kozmopolitný svet a podpora individuality rúcajú všetky zaužívané predstavy. Dôraz sa kladie na podčiarknutie detailov a kvalitu. V oblasti kozmetiky krása rovná sa zdravie. Čoraz častejšie sa do popredia dostáva prirodzený vzhľad, naopak, trend večnej mladosti starne, ale nemizne úplne.
2. Aké najčastejšie chyby robia ženy v starostlivosti o pleť?
Chcú nájsť rýchle a jednoduché riešenie. Veľa žien vynecháva niektoré postupy v starostlivosti, pripadajú im zbytočné alebo komplikované. Tiež si vyberú z ucelenej kozmetickej línie len jeden produkt, ktorý považujú za hlavný, ale väčší efekt dosiahnú použitím celej rady.
3. Aké problémy ženy najčastejšie riešia?
Stále viac sledujú zloženie produktov a jeho prípadný chemický pôvod. Častejšie sa objavujú alergie na určité zložky, a tiež krátkodobý viditeľný efekt konvenčnej kozmetiky.
4. Aké sú najnovšie trendy, ktoré prichádzajú zo zahraničia?
Predovšetkým stále rastúce možnosti, vyspelejšie technológie. Veľkým trendom sú malé a neopozerané značky kozmetiky, väčšinou so striktnými pravidlami výroby. Sú často drahšie, kladú dôraz na prvotriednosť zloženia a nevyužívajú klasickú reklamu.
5. Kam sa uberá kozmetický priemysel?
Prichádza k rozchodu ciest masového kozmetického priemyslu a selektívnej produkcie. Bežné značky hľadajú jedno jednoduché riešenie pre čo najviac ľudí. Selektívna kozmetika prináša pravý opak, dôraz na individuálnu potrebu.
Môj tip
Produkt Red Grape Antispot značky Korres kombinuje vlastnosti denného pleťového a opaľovacieho krému. Prináša komfortnú starostlivosť s vysokým faktorom ochrany, preventívne pôsobí proti vzniku pigmentových škvŕn a starnutiu pleti.
Lýdia Ďurišová, PR coordinator značky Nivea a Labello
1. Čo si predstavujeme pod pojmom ženská krása v súčasnosti?
Zrejmým trendom je posun k prirodzenosti. Menší dôraz sa kladie na mejkap, ktorý by mal byť „neviditeľný“ a zvyšujú sa nároky na starostlivosť o pleť. Tá by mala byť bezchybná.
2. Po čom Slovensky najviac túžia?
Pre väčšinu žien je hlavným cieľom svieži a mladistvý vzhľad - hydratácia, pretože tá je kľúčom k dokonalej pleti a prevencii vzniku vrások. Obľúbené sú tiež výrobky, ktoré dodávajú pleti zjednotený vzhľad bez nedokonalostí, ako sú fľaky, žilky, príznaky citlivej pleti alebo pigmentové škvrny.
3. Čo nás čaká v oblasti skrášľovania?
Rýchly život si vyžiadal multifunkčné produkty, ktoré šetria čas a vyriešia konkrétny problém s pleťou, napríklad BB krém, micelárna voda alebo pleťové séra.
4. Kam sa uberá kozmetický priemysel, na aké novinky sa môžeme tešiť?
Novinky prichádzajú predovšetkým z ázijských krajín, kde je na prvom mieste práve prirodzená krása - dokonalý vzhľad pleti i bez mejkapu. Preto by sa u nás mohli uchytiť „overnight“ masky, hydratačné spreje alebo výrobky bojujúce proti pigmentácii. Trendom je poskytnúť luxus dokonalej starostlivosti širokému spektru užívateliek.
Môj tip
Micelárna voda 3v1 pre citlivú pleť je výrobok na čistenie pleti, ktorý obsahuje mikročiastočky takzvané micely. Tie obklopia nečistoty na pleti, takže ich potom pomocou vatového tampónu šetrne odstránite.
Jana Olšinská
Vizážistka
1. Po čom ženy túžia, ak ide o starostlivosť a skrášlenie pleti a pokožky?
V poslednom čase sú žiadanou témou korekcie tváre. Správne aplikovanie svetlého a tmavého korektora dokáže úžasné veci, ale pre bežný život sú tieto nánosy líčidiel nepoužiteľné. Majkap nie je maska, ktorá má schovať všetko, čo žena na sebe pokladá za nepekné. Naopak má zvýrazniť to krásne, aby pôsobila stále prirodzene.
2. Aké chyby robia ženy pri líčení?
Ženy si nevedia vybrať správny odtieň a konzistenciu mejkapu. Má sa skúšať na tvári, nie na ruke a po rozotretí dokonale splývať s farbou pleti, prípadne byť svetlejší, pretože vždy stmavne. Mnoho značiek označuje najprirodzenejšie odtiene ako Natural alebo Neutral.
3. Na aké novinky v líčení sa môžeme tešiť túto sezónu?
Prvou sú matné pastelové očné tiene. Druhou známe retro linky, ktoré si udržia popularitu v kombinácii s matnejším magentovým, cyklámenovým alebo červeným rúžom. V kurze bude žiarivá opálená pokožka, treba si preto zaobstarať si kvalitný bronzer.
Môj tip
Dymové líčenie očí pristane väčšine žien. Spočíva v aplikácii výraznejšej vrstvy riasenky, čierneho tieňa, ktorý dostratena plynule prechádza do hnedého a z linky čiernej ceruzky do vnútra oka. Ak do líčenia pridáme jemne zlatistý tieň, docielime veľmi príťažlivý pohľad.
Vlastibor Minarovjech, primár plastickej chirurgie FN Bratislava
1. Kam sa posunul obraz ženskej krásy?
Obraz krásy, žiaľ, doslova formujú médiá, ktoré často a rady zverejňujú absurdné zmeny mediálne známych tvárí a potom sa stáva, že s podobnou požiadavkou prídu ženy do ambulancie. Potom záleží na skúsenosti a rozvahe plastického chirurga, aby takúto „krásu“ vykonal s čo najlepším výsledkom. Je na svedomí každého chirurga, kam je ochotný zájsť, aby efekt nebol umelý. Osobne si myslím, že ak zákrok pacientku poškodzuje, úplne mení jej podstatu, nie je pre ňu vhodný.
2. Aké problémy najčastejšie ženy riešia v súvislosti s krásou?
Je to podmienené vekom a prioritami, ktoré súvisia s predstavou o kráse v jednotlivých etapách života. U mladších ročníkov sú časté augmentácie, teda zväčšenia prsníkov implantátmi, v strednom a zrelom veku operácie viečok, face lifty. Najčastejšou požiadavkou žien je zastaviť alebo odstrániť príznaky starnutia na tvári. Na to existuje množstvo spôsobov od neinvazívnych až po tie invazívne.
3. Aké sú najnovšie trendy v oblasti invazívnych chirurgických zákrokov?
Dnes je trend minimálnej invazívnej chirurgie, ten znamená z malých rezov dosiahnuť pomerne veľký efekt. Zákroky prebiehajú bez väčšieho narušenia tkanív, odstraňujú individuálny lokálny problém, rýchlejšie sa hoja a zaručujú očakávaný efekt. V mnohých prípadoch odstránenie individuálny lokálny problém s lepším výsledkom. Veľmi zaujímavá je metóda používania kmeňových buniek, ktoré sa vpichujú do tváre na omladenie.
Môj tip
Známky veku vieme eliminovať už aj z rúk, na ktorých sa scvrkáva koža a vystupujú žily, a najviac prezrádzajú dátum narodenia. Omladenie rúk sa robí pomocou vlastného tuku, ktorý sa odoberie na bruchu a využije sa tam, kde je ho nedostatok. Túto metódu autotransplantácie vlastným tukom robíme s výborným výsledkom už aj u nás.
Jana Šrámeková
Dermatologička, 1. laserové a dermatokozmetické centrum v Bratislave.
1. Ako a kam sa posunul obraz ženskej krásy v posledných rokoch?
Dnešná žena v akejkoľvek vekovej kategórii má pôsobiť príjemne a hlavne prirodzene. Už aj samotní Američania dávno zamietli megadávky botuloxínu a heslom sa stalo‘ no frozen faces‘, čiže koniec zamrznutým tváram.
2. Po čom ženy túžia, ak ide o starostlivosť a skrášlenie pleti a pokožky ?
Ženy chcú vyzerať dobre, každú z nás poteší kompliment, že vyzerá pekne a mladistvo. Veľmi ma teší, že aj ženy okolo šesťdesiatky a staršie chcú vyzerať dobre. Keďže stále žijú aktívnym životom, záleží im na výzore.
3. Aké problémy najčastejšie ženy riešia?
Najmladšie vo veku medzi 15 - 20 rokov riešia problémy s uhrovitosťou pleti a vo veku medzi 20. - 30. rokom života stopy po akné. Po tridsiatke sú to prvé mimické vrásky, rozšírené cievky a fľaky po nadmernom slnení. Okolo štyridsiatky takzvané nosovo ústne ryhy či pokles ústnych kútikov, zlepšenie elasticity pleti a jej spevnenie. Ženy okolo päťdesiatky riešia už i pokles líc, stratu tuku, ktorý zabezpečuje tvári prirodzenú mladistvosť, aj výraznejší podbradok a vrásky okolo úst.
4. Aké sú najnovšie trendy prichádzajúce zo zahraničia v oblasti skrášľovania?
Ženy na celom svete čoraz viac uprednostňujú neinvazívne a minimálne invazívne zákroky. Dnes vieme u nás urobiť neinvazívny lifting prístrojom Ulthera, povzbudiť produkciu kolagénu, spevniť kožu na tvári, na krku i dekolte mikroihličkovou rádio frekvenciou. Pomocou botulotoxínu odstrániť mimické vrásky na čele a okolo očí, ale aj podvihnúť kútiky úst, vyrysovať sánku či odstrániť jemné vrásky nad hornou perou.
Môj tip
Ulthera je prvý prístroj na svete, ktorý schválila americká FDA na indikáciu nechirurgického liftingu, pretože pracuje v hĺbke, kam doteraz siahala len ruka plastického chirurga. SMAS si môžeme predstaviť ako blanu, ktorá drží svalstvo tváre. Lekár pod obrazovkou robí do tejto blany body tepelného poškodenia, ktoré sa následným hojením uzavrú, čím sa SMAS skráti a výsledkom je pozdvihnutie svalstva tvare. Následne sa ošetrí koža, čo vedie k zmršteniu kolagénu, remodelácii a spevneniu pokožky. Výsledkom jediného ošetrenia je spevnenie líc a podbradku, vyrysovanie dolnej sánky aj vytiahnutie poklesu obočia.
Michaela Kovačiková, Communication manager značky Bioderma
1. Čo je u žien v starostlivosti o pleť najviac žiadané?
Ženy sa boja veku a robia všetko preto, aby zakryli prvé príznaky starnutia pokožky. Sú ochotné investovať do omladzovania veľké peniaze. Najpopulárnejšie sú anti-age produkty: krémy a séra, ktoré pomáhajú vyplniť vrásky a okamžite vypnú pleť.
3. Aké problémy najčastejšie Slovenky riešia?
Častou témou sú nedokonalosti pleti a problémy s citlivou pokožkou. Čoraz viac žien aj po tridsiatke má problémy s akné, mastnou pleťou a T-zónou. K dermatológom zase chodia s problémom precitlivenej pleti.
4. Čo nás čaká v oblasti skrášľovania? Aké sú najnovšie trendy?
Stúpajúci trend, ktorý v zahraničí pozorujeme už roky, je nakupovanie kozmetiky v lekárni, kde nám školený personál poradí a odporučí správny produkt k typu pleti. Čoraz viac žien trpí alergiami, citlivou pleťou, sme alergické na slniečko, parfumy... Kozmeticky priemysel vyvíja nové patenty pre narastajúcu skupinu ľudí s citlivou a netolerantnou pleťou.
Môj tip
Micelárna voda Sensibio značky Bioderma je odličovacia voda pre citlivú pokožku. Pleť dokonale vyčistí i osvieži, ba poradí si aj s vodovzdornou maskarou.