Ako sa zoznámiť „live“?

Nemusíte smutne sedieť pri klávesnici počítača a chatovať s každým chlapom, ktorý má o čosi zaujímavejšie vypísaný profil ako iní, zoznámiť sa môžete hocikde. V kaviarni, pri bowlingu alebo na autobusovej zastávke...

Ilustračné foto: Stock.XCHNG

Kým chodíme do školy, stretávanie nových ľudí máme väčšinou vo svojom dennom pláne, ale po tridsiatke sa často ocitneme v jednom kolobehu - práca, domácnosť, práca... Domov chodíme vyčerpaní a okruh známych, ktorí sú ešte single, sa závratnou rýchlosťou zužuje. Potom sa stáva, že síce je človek veľmi úspešný v práci, ale čo sa týka partnerského života, má problém stretnúť niekoho nového.

Kto je aktívnejší?

Asi všetci podvedome tušíme, že sedieť len tak nečinne a čakať, kým nám pán dokonalý skríži cestu, nie je práve najlepší spôsob zoznamovania. Veď stretnúť niekoho nového môžeme prakticky každý deň. A hocikde. Podľa vzťahového poradcu a kouča Martina Turanského z projektu Seduction sú napriek emancipácii žien aktívnejší pri zoznamovaní stále muži.

"Mali by byť iniciatívnejší, viac riskovať v tejto oblasti, to znamená, že by mali urobiť pri zoznamovaní prvé kroky," vysvetľuje Turanský a dodáva, že keď sa opýtame ktoréhokoľvek muža, koľkokrát ho oslovila na ulici nejaká dáma s cieľom zoznámiť sa, zistíme, že sa tak deje v priemere len raz až trikrát za život. U žien je tento počet vyšší – pokojne aj tri až päťkrát.

Hľadá sa pán pravý

Ešte sa vám nestalo, že by sa vám niekto len tak prihovoril na ulici či v kaviarni? Nie je to nič neobvyklé. Podľa odborníka sú slovenskí muži skôr konzervatívni, majú strach z oslovenia. „Žena niekedy nechápe, prečo ju chlap neosloví, keď má o ňu záujem. Je to často preto, že má zlú skúsenosť z minulosti, keď dostal tvrdé odmietnutie. Ak to zažije dva, trikrát za sebou, môže si povedať, že za nič nestojí a viac sa o to nepokúsi,“ tvrdí Martin Turanský.

Na druhej strane, ani my nie sme bez viny. Často sa tvárime natoľko neprístupne, že by sa odvážil osloviť nás len "zoznamovací samovrah". Okrem toho neraz nevieme prijímať komplimenty ani chlapovu aktívnosť. „Nemusíte jeho záujem hneď prijať s veľkou otvorenou náručou, postačí aspoň poďakovanie, úsmev alebo zaželanie pekného dňa,“ radí vzťahový poradca, ktorý učí väčšinou ženy to, ako príjemne a nenásilne ukončiť rozhovor.

Našou úlohou je podľa neho skôr selektovať, je prirodzené, že nemôžeme k sebe pripustiť každého muža. „Ženy majú v sebe mechanizmus selekcie, hľadajú pre seba toho najlepšieho partnera. A muži skúšajú, dobývajú,“ objasňuje Turanský.

S odmietavým postojom to však netreba preháňať. Mnohé ženy, ktoré sú úspešné a zároveň veľmi pekné, vysielajú do svojho okolia štít nedostupnosti a nezáujmu, pričom o tom nemusia ani vedieť.

Ako zaujať?

Odpovedá vzťahový poradca Martin Turanský:

„My muži máme radi ženskú prirodzenosť. Väčšinou na začiatku nehľadáme to, kým dotyčná dáma je a čo dosiahla. Sú to určite zaujímavé a dôležité veci, ale pri prvom kontakte nás skôr zaujme, či je prirodzená, nemusí byť veľmi aktívna, ale stačí, ak vie opätovať úsmev, zasmiať sa, dokáže byť počas rozhovoru uvoľnená a komunikatívna. Počas prvého stretnutia sa netreba dotýkať tém, čo robí ten druhý alebo čomu sa venujú rodičia, ale skôr sa treba zamerať na témy, ktoré môžu byť zaujímavé pre oboch. Napríklad aké máte záujmy či predstavy do života. Muž je akoby zodpovedný za rande, mal by priniesť nejaké témy, aby sa dáma cítila pri komunikácii príjemne a komfortne. Mal by sa zamerať na jej pocity, ako sa cíti, nemal by byť sebecký. Aj keď z toho napokon nič nebude, môže z toho byť minimálne príjemný rozhovor. Alebo budúce kamarátstvo.“

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  8. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  3. Vysoká hra o súdne trovy
  4. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  5. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  6. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  7. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Ako na refinancovanie hypotéky
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 387
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 255
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 4 123
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 924
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 950
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 502
  7. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 846
  8. Splnený sen 1 821
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 573
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 302

Téma: Magazín Dvaja.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O župu, ktorá sa rozprestiera od Moravy po Maďarsko, má záujem len šesť kandidátov

Trnavskému kraju robia dobré meno kúpele, víno, ale aj golfové ihriská.

SVET

Svätá vojna v českej politike. Ako Okamura bojuje o voličov

Má japonský pôvod, tak predsa nemôže byť rasista.

Neprehliadnite tiež

Michael Fassbender a Alicia Vikander sa zosobášili

Známy herecký pár si povedal svoje áno po troch rokoch vzťahu.

Kým ženy nenosili ani spodnú bielizeň, muži si na pančuchách zakladali

Než sa z pančúch stal symbol ženskosti, nosili ich muži.

Speváčka Pink otvorene o svojom vzťahu: Na monogamii treba neustále pracovať

V partnerstve podľa nej nastanú chvíle, kedy sa pár vyhýba intímnostiam aj celý rok.

V dennom televíznom vysielaní Briti prvýkrát ukázali ženskú bradavku

V boji proti rakovine prsníka sa organizácii CoppaFeel! podarilo získať právo odvysielať svoju reklamu s nahým prsníkom.