SME

Pri balení na dovolenku myslíme najmä na peniaze, tvrdí prieskum

V prvej päťke vecí, ktoré sú pre Slovákov na ideálnej dovolenke najdôležitejšie, sú aj plavky, opaľovací krém, partner alebo partnerka a slnečné okuliare.

Ilustračné foto: Stock.XCHNGIlustračné foto: Stock.XCHNG

Pre Slovákov je najdôležitejšie nezabudnúť si na svoju ideálnu dovolenku pribaliť peniaze. Myslí si to až deväť z desiatich opýtaných. Je to pre nich dokonca dôležitejšie, ako zobrať si so sebou partnera či partnerku, ktorí v prieskume skončili až na štvrtom mieste. Partneri zohrávajú menej dôležitú úlohu pre mladších Slovákov do 29 rokov, neskôr ich význam stúpa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Druhá priečka patrí plavkám a tretia opaľovaciemu krému. Tie sú omnoho dôležitejšie pre tých Slovákov, ktorí majú partnera, ako pre tých, ktorí ho nemajú. Na piatom mieste dôležitosti skončili slnečné okuliare.

SkryťVypnúť reklamu

Pre 61 percent Slovákov je najdôležitejší mobilný telefón. Musia si ho pribaliť, aby mali pocit ideálnej dovolenky. "Čo je však zaujímavé, je fakt, že telefón na rozdiel od iných vecí potrebných pre pocit ideálnej dovolenky je rovnako dôležitý pre mladšie či staršie ročníky, bez ohľadu na to, či sú z Bratislavského či Prešovského kraja, mesta či dediny, či majú alebo nemajú deti," uviedla Tatiana Böhmerová zo spoločnosti TNS Slovakia, ktorá realizovala prieskum.

Na cestovné poistenie si spomenie viac ako polovica Slovákov. Umiestnilo sa zhruba v strede rebríčka vecí, ktoré nesmú na dovolenke chýbať. Jednoznačne dôležitejšie je mať cestovné poistenie na dovolenke pre staršie ročníky (65 percent) ako pre ľudí mladších ako 29 rokov (47 percent), pre ľudí z veľkomiest či vzdelanejších Slovákov. Mať cestovné poistenie ako súčasť ideálnej dovolenky je dôležitejšie pre tých, ktorí majú partnera.

SkryťVypnúť reklamu

Knihu potrebuje 40 percent opýtaných, repelent presná tretina Slovákov, štvrtina nezabúda na krížovky. Zriedkavejšie si spomenú na prehrávač hudby, noviny, časopisy či počítač. K tabletu sa hlási deväť percent Slovákov a k čítačke kníh tri percentá. Mladší Slováci majú viac ako ostatní na mysli prehrávač, Slováci v produktívnom veku (od 30 do 49 rokov) zas myslia viac na deti. Staršej generácii záleží na cestovnom poistení či krížovkách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 34 034
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 704
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 420
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 362
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 045
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 624
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 506
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 278
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo magazínu SME ženy je v predaji aj s darčekom.


redakcia SME ženy
Simona Mištíková

Riaditeľka PR agentúry a lektorka soft skills.


6

Veľkonočné tradície majú mnoho podôb.


Pavol Juračka
Katarína Del Rio a Bianka Urbanovská zo ZA SEBA, o.z.

Agresora najviac prekvapí, keď obeť neostane ticho.


30
  1. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  2. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  3. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  4. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  5. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  6. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  7. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  8. Michaela Witters: Čo za ľudí vychováva deti, ktoré dokážu niekomu takto ublížiť?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 450
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 445
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 859
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 773
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 900
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 519
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 905
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 9 038
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
reklama
SkryťZatvoriť reklamu