LETNÝ ŠPECIÁL

Expresná letná príprava do plaviek

Bojíte sa, ako budete vyzerať tento rok v bikinách? Našťastie, ešte máte dosť času na zoštíhlenie a spevnenie.

(Zdroj: Fotolia)

Chudnutie sa začína v hlave

Myseľ zohráva v procese zoštíhlenia a spevnenia rovnakú úlohu ako telo. Treba si uvedomiť, že väčšina z nás priberá najmä zo stresu. Pridávať si ďalší stres negatívnou motiváciou by bolo ako ísť z dažďa pod odkvap. Ak sa odhodláme urobiť vo svojom živote pozitívnu zmenu, nemali by sme sa pritom trestať, ale naopak, vychutnávať si to. „Ak si napríklad zvykneme každé ráno vybehnúť na polhodinku von, deň bude pre nás krajší," vraví Juraj Németh. „Telo sa krásne prekrví, myseľ prečistí a duša pookreje. Aby sme boli v harmónii, mali by byť všetky tieto tri zložky v pohode."

Na pozitívne nastavenie mysle môžeme využiť rôzne meditačné a vizualizačné techniky. Napríklad si predstaviť, aké krásne telo budeme mať v plavkách, ak vytrváme. Prípadne si môžeme dať na miesto, kam sa počas dňa viackrát pozeráme, obrázok ženy, ktorej by sme sa chceli podobať. Nič to, ak v skutočnosti nebudeme presne tak isto vyzerať. Ide o povzbudenie a inšpiráciu.

Cvičiť môžete aj doma. Poradíme vám v Seriáli o zdravom chudnutí v denníku SME.

Zadržiavate vodu?

Kondičný tréner Juraj Németh má pre vás jednoduchú radu: „Prestaňte soliť. Sodík je síce dôležitý pre naše zdravie, ak ho však máme v tele priveľa, nemôžeme sa čudovať, že sme celí naliati. Viaže totiž na seba vodu." V súčasnosti je veľa potravín v obchodoch vyslovene presolených. Ako sa im môžeme vyhnúť? „Ak sa budeme orientovať na čerstvé suroviny varené bez soli," odpovedá Juraj Németh. Aby nám neprestalo chutiť, nahradíme soľ bylinkami. Odvodnenie by malo byť viditeľné už po týždni.

Toto nikdy nerobte:

  • Nehladujte - drastické diéty možno prinesú rýchly výsledok, ale spomalia metabolizmus a stratené kilogramy sa rýchlo vrátia späť.
  • Neprepínajte sily pri cvičení - ak sa jeden deň zničíte do odpadnutia, ďalších päť dní sa budete zotavovať, a to vašu kondíciu nikam neposunie.
  • Do ničoho sa nenúťte – všetko, čo robíte pre svoje telo, by ste mali robiť s vedomím, že sa oň s láskou staráte. To by mala byť pre vás pozitívna motivácia, nie trest.

Koľko pohybu potrebujeme?

„Ak nám ide o chudnutie, denne by sme sa mali venovať aspoň tridsaťpäť minút nejakej intenzívnej aeróbnej aktivite," odporúča Juraj Németh. A to bez ohľadu na to, či okrem toho posilňujeme, alebo sa venujeme ešte nejakému inému športu. Pri väčšej nadváhe je ideálne plávanie, ktoré nezaťažuje kĺby. Je však dôležité plávať technicky správne a v dostatočne svižnom tempe. Pri relaxačnom čvachtaní v bazéne bohviekoľko kalórií nespálime.

Spoľahlivou kontrolou je dosiahnutie aeróbneho prahu. Pri behaní alebo rýchlej chôdzi to znamená, že telo by sa malo namáhať tak, aby dostalo zabrať, ale zároveň, aby sme vládali dýchať nosom. Pri plávaní sa dýcha inak, ale vynaložená námaha by mala byť približne rovnaká. Ak nemáme po ruke bazén a vonku nie je počasie vhodné na beh, môžeme si vypomôcť bežeckým trenažérom, stepperom alebo eliptickým trenažérom v najbližšom fitnescentre.

Regenerácia po japonsky

Aby výkonnosť pri cvičení stúpala, je dôležité, aby sa telo nielen namáhalo, ale aj regenerovalo. Na odstránenie kŕčov, uvoľnenie stuhnutých svalov a celkovú harmonizáciu sa Jurajovi Némethovi najlepšie osvedčila japonská akupresúrna technika shiatsu. Nie je to len masáž, ale aj zdravotná procedúra, pri ktorej terapeut zistí, na ktorých miestach trpí vaše telo energetickou nerovnováhou. Stláčaním akupresúrnych bodov sa uvoľňuje a stimuluje prúdenie energie podľa potreby tak, aby sa človek dostal do ideálneho stavu harmónie, v ktorom sa spúšťajú samoliečiace schopnosti organizmu.

Ženy sú iné ako muži

Na zvýšenie bazálneho metabolizmu, ktorý je dôležitý pri spaľovaní tukov, je nevyhnutné nabrať isté množstvo svalovej hmoty. Posilňovanie je vhodné najmä pre ženy v staršom veku, keď svaly prirodzene atrofujú a nahrádza ich tuk. Netreba sa báť, že pritom budete vyzerať ako kulturistka. Ženské svaly sú totiž iné ako mužské. Nerastú tak rýchlo a nie sú stavané na príliš vysokú záťaž. Je to tak preto, lebo nemáme toľko testosterónu ako naše silnejšie polovičky.

Čo sa dá dosiahnuť za mesiac

- Dosiahnuť úbytok hmotnosti od dvoch do štyroch kilogramov, ale treba rátať s tým, že telo stráca viac vody ako tuku.

- Vytvoriť si návyk na cvičenie, to je devíza, ktorú oceníte nielen počas plavkovej sezóny, ale po celý život.

- Zvyknúť si na zdravý stravovací režim založený minimálne na troch hlavných jedlách denne. Odvyknúť si od umelo dochucovaných potravín a sladkostí. Ak máte pochybnosti o tom, ako dosiahnuť ideálny pomer medzi príjmom a výdajom energie, poraďte sa s odborným výživovým poradcom. Určite sa tak rýchlejšie dopracujete k zoštíhleniu, ako keby ste experimentovali na vlastnú päsť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 330
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 628
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 714
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 12 758
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 901
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 519
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 190
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 190
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 015
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 413

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žitňanská: Stratila som dôvod zotrvávať v koalícii aj formálne

Žitňanská sa chce viac venovať učeniu.

Komentár Zuzany Kepplovej

Kto žiadal otvorenosť, nikdy v cirkvi nepochodil

Obvinený biskup vidí tradičných nepriateľov.

DOMOV

Žitňanská sa rozhodla odísť zo strany Most-Híd

Exministerka spravodlivosti opúšťa aj poslanecký klub.

Neprehliadnite tiež

Desať receptov na okrúhle koláče, ktoré vám rozvoňajú jeseň

Pripravte si jablkový pie, pité aj slivkovú galetku.

Slovensko nedostatočne chráni dojčenie, tvrdí správa WHO

Propagácia umelého mlieka môže byť mätúca.

O dvoch mužoch, ktorí chceli dieťa, a o žene, ktorá im ho vynosila

Čím si musí prejsť náhradná matka a budúci rodičia?

STĹPČEK OSMELENÉ

Len nevyspatý rodič je dobrý rodič

Deti prežijú len vďaka tomu, že ich rodičia nespia.