Po ére strojených 80. znamenala posledná dekáda tisícročia celkové uvoľnenie k prirodzenosti. Ako kontrast k dokonalým topmodelkám sa v reklame objavovali devy, ktoré vyzerali ako bežné dievčatá z ulice.
Džínsová móda predviedla svoje silné stránky na všetky spôsoby. A presne túto taktiku skúša aj v sezóne jar - leto 2013.
Jeans Couture
Masívne reklamné kampane aj luxusný vzhľad džínsového oblečenia zvýšili jeho hodnotu na Jeans Couture.
Celebritný štýl
Znovuzrodenie 90. rokov vraj nemajú na svedomí návrhári, ale celebrity - Kate Moss, Claudia Schiffer a Rihanna, ktorá dokonca nosí aj ľadvinku.
Modráky
Sloboda obliekania v 90. rokoch ukázala nové možnosti pre klasické džínsy. Začali sa kombinovať s elegantnými sakami, blúzkami a univerzálnym mestským oblečením. Do zabudnutia upadlo hanlivé pomenovanie modráky.
Vplyv šoubiznisu
Sandra preferovala džínsovú kombinézu a biele tenisky.
Madonna objavila džínsy s koženou bundou.
Nová stratégia
Návrat 90. rokov je tento rok opatrný. Návrhári zvolili rafinovanú taktiku. Na kampaň opäť využili osvedčenú Kate Mossovú a džínsovinu kombinujú s obľúbenými kúskami v šatníku.