Ide im o napodobňovanie idolov alebo o svojský imidž? Za hlavné kritéria považujú – nebyť trápna, cítiť sa dobre, páčiť sa sama sebe. Čo na to návrhári? Zobú slečnám z ruky. Rodičovská peňaženka je predsa „najsolventnejšia“ klientela.
Ružová je fuj!
Medzi najpreferovanejšie farby mladých patria čierna a biela. Tínedžerky neznášajú detskú ružovú, hoci na chlapcoch sa im páči. Majú rady výrazný odtieň pink a magenta.
Móda, ktorá rozčuľuje
Najčastejšou motiváciou mladých slečien je boj proti rutine alebo byť iná a „in“ podľa vlastných predstáv. V provokáciách nachádzajú návrhári mnoho nelogickosti a používajú ich ako zdroj inšpirácie.
Všetko tu už bolo
Snahy zbúrať konvencie a ísť vlastnou cestou patria k móde mladých len od 60. rokov.
Módne vzory
V 60. rokoch chceli všetky dievčatá vyzerať ako slávna modelka Twiggy.
Spice Girls
Idolmi pre neposlušné tínedžerky sa v 90. rokoch stali divoké speváčky Spice Girls.
Ako je to dnes?
Tínedžerky sa odhaľujú s cieľom upútať opačné pohlavie. Prezentácia mladosti, zdravia a krásy je známa už dávno - z histórie folklóru.
Obchodný marketing
Buď vyzývavá! Užívaj si to! Takéto reklamné slogany či fenomén výstrednej speváčky Lady Gaga ohurujú násťročné trendseterky.