S podnikaním sa v 90. rokoch dostali na výslnie ženy v sivých kostýmoch. Dekádu kopírovania pánskeho šatníka vystriedali farebné saká a ležérne firemné piatky.
Tie priniesli aj „Hoochie mamma štýl“ – čo je nelichotivý výraz pre vzhľad veľkých amerických žien, ktoré nosia šaty príliš krátke, príliš obtiahnuté - príliš nevhodné na svoj vek. Zásady profesionality pre kancelárske oblečenie sú v platnosti aj na rok 2013. Ale s farbami sa narába inak.
New office look
Významný predstaviteľ výtvarnej avantgardy Piet Mondrian ovplyvnil už v roku 1965 legendárneho návrhára Yvesa Saint Laurenta. Mriežka s použitím troch základných farieb nazvaná neoplasticizmus inšpirovala módnych tvorcov aj v roku 2013.
Silná trojka
Do kancelárii vstupuje magické trio: červená ako sebavedomie, modrá ako dôveryhodnosť a žltá ako kreativita. Geometrický rámec nového biznis štýlu tvorí čierna.
Červená a profesionalita
Tradičná farba kariéry sa už niekoľko rokov objavuje aj v šatníku prvej dámy najvyššej európskej politiky Angely Merkelovej.
Nie každá firma má svoje pravidlá odievania – dress code. Najlepší návod na to, ako sa obliekať do kancelárie, je brať si príklad zo šatníka šéfa či šéfky.
Kabelky: Čím jednoduchšia a kvalitnejšia taška, tým profesionálnejší vzhľad. Čistý štýl vo výraznej farbe nepôsobí v kancelárii frivolne.
Topánky: Pre office topánky platí zásada - stredne vysoký podpätok a uzavretá špička. Potom môžeme experimentovať s materiálmi a základnými farbami.