Ladným pohybom ku krásnej postave

Cvičte žensky. Aj tancovaním sa dá schudnúť. Vybrať si môžete napríklad cvičenie s exotickým názvom.

Port de Bras má už viac ako šesť rokov. Napriek tomu, že si toto cvičenie získalo najmä srdcia žien, za jeho vznikom stoja dvaja páni – španielsky fyzioterapeut Julio Papí a ruský tanečník a choreograf Vladimir Sneznik.

Obaja sa pokúsili vytvoriť špeciálny cvičebný program, ktorý v sebe spája prvky pilatesu a power jogy, v kombinácii s moderným tancom a baletom, vďaka čomu je cvičenie ladné a úžasne ženské.

„Cvičí sa na pomalú „chill out“ hudbu, ktorá pôsobí upokojujúco a relaxačne,“ hovorí o Port de Bras inštruktorka Katarína Horváthová. „Cvičenie je vhodné pre každého, nezáleží na pohlaví, ani na veku, a nemusíte mať ani špeciálne tanečné nadanie.

Tréningové hodiny sú postavené tak, že jednotlivé prvky opakujeme dovtedy, kým sa ich všetci nenaučia. Tí, čo prídu prvýkrát, zažívajú najskôr trochu zmätok, ale potom sa relatívne rýchlo do toho dostanú.“

Inštruktorka na tréningoch zostaví konkrétnu choreografiu, ktorú sa cvičenci učia a opakujú približne na piatich hodinách. Potom jednotlivé prvky pomení a vznikne nová zostava. Podobne ako pri zumbe, cvičenie môžu viesť len certifikovaní tréneri, ktorých zatiaľ školia len zakladatelia Port de Bras na špeciálnych workshopoch.

Veľmi rozšírené je toto cvičenie v Rusku, kde dokonca plánujú začať cvičiť aj s vozičkármi, ktorí by mohli pri pohybe využívať fit lopty a spevňovať si hornú časť tela. Na Slovensku Port de Bras obľubujú väčšinou ženy, no nájde sa aj pár odvážnych pánov.

Vhodné aj pre tehuľky

Plnohodnotne cvičiť dokážu nielen pokročilí, ale aj začiatočníci, cvičenie nijako neobmedzuje ani ľudí so zdravotnými komplikáciami, ako sú vysoký krvný tlak, obezita či problémy s chrbticou.

Port de Bras rieši problémy so skrátenými svalmi, s ochabnutými svalmi na bruchu, čo môže byť príčina, že sa hrbíte a upevňuje aj celkovú koordináciu tela. Ideálny je aj na posilnenie lymfatického systému. Základom cvičenia je naťahovanie a spevňovanie svalstva, pričom pohyb je pomalý a plynulý.

„Na hodine som mala dievčatá, ktoré cvičili do ôsmeho mesiaca tehotenstva, pretože ich bolieval chrbát a takýto pohyb im pomáhal,“ spomína Katarína Horváthová. „Samozrejme, že niektoré prvky im nevyhovovali, najmä keď mali väčšie bruško, tie sa však dajú bez problémov vynechať a nahradiť inými.“

Na cvičenie nepotrebujete žiadne špeciálne pomôcky či špeciálny druh oblečenia. „Cvičí sa naboso ako pri joge, aby ste mali kontakt s podložkou. Zaujímavosťou je, že na cvičení sa nerozpráva, hodinu vediem len v rámci pohybu,“ hovorí inštruktorka.

„Dýcha sa plynulo, pohyb sa opakuje dovtedy, kým sa ho všetci nenaučia. Keď je nejaká zmena, dám to cvičiacim najavo iba pohybom.“ Neodporúča sa cvičiť každý deň, ideálne je trénovať dvakrát do týždňa.

Paže dajú zabrať

Cvičenie Port de Bras trvá obvykle šesťdesiat minút. Začína sa krátkou rozcvičkou, pri ktorej si zahrejete a ponaťahujete telo. V hlavnej časti sa učí konkrétna choreografia, ktorá sa v závere hodiny celá odcvičí. Koniec hodiny patrí strečingu.

tanec1.jpg„Cvičenie síce vyzerá jednoducho, ale až také jednoduché v skutočnosti nie je. Rovnako tak pri aerobicu či pri zumbe, aj pri Port de Bras sa riadne zapotíte,“ upozorňuje inštruktorka Katarína Horváthová.

„Port de Bras je jedno z mála cvičení, kde sa celých šesťdesiat minút využívajú paže. Veľa ľudí nie je na takýto pohyb zvyknutých, preto môžu mať po prvej lekcii svalovú horúčku.“

Ruky pomáhajú koordinovať celé telo, vďaka čomu cvičenie jednoduchšie zvládnete. Udržať telo v jednotlivých pozíciách zabezpečujú aj vnútorné svaly, ktoré pri Port de Bras cielene posilňujete. Práve tie udržujú správne držanie tela, a keďže ich pri bežných aktivitách neposilňujeme, majú tendenciu ochabovať a spôsobovať nielen zdravotné, ale aj estetické problémy.

„Precvičovaním vnútorných svalov postavu formujete, telo sa zahreje a vy spálite rovnaké množstvo energie ako pri dynamickom aerobicu,“ tvrdí Horváthová a zároveň dodáva, že reálne výsledky sa u každého dostavia individuálne:

„Niekto môže vidieť výsledky na svojom tele po troch mesiacoch, niekto po pol roku, iný až po roku, pretože každý metabolizmus je iný, samozrejme závisí aj od úpravy jedálneho lístka, ktorý pri chudnutí zohráva až sedemdesiat percent úspešnosti.“

Aby ste sa už po prvom cvičení vyhli nepríjemným bolestivým pocitom v svaloch, trénerka odporúča cvičiť vždy iba toľko, koľko telo dovolí. Pri Port de Bras nesúťažíte, iba precvičujete a naťahujete jednotlivé partie a samozrejme dopĺňate endorfíny. Nezabúdajte, že ide o cvičenie, pri ktorom uvoľňujete nielen telo, ale aj myseľ.

Rozhýbte sa v inom rytme

Vyskúšať môžete aj ďalšie tanečné cvičenia.

Dance joga

Máte radi jogu, no chcete vyskúšať niečo netradičné? Dance joga prináša spojenie power jogy, klasického baletu a moderných tanečných techník. Kľúčová je, tak ako pri všetkých druhoch jogy, práca s dychom, no nejde o statické cvičenie, ale do popredia sa dostáva dynamika a pohyb. Dance joga je vhodná na spevnenie trupu, podporuje správne držanie tela, zvyšuje flexibilitu, ladnosť a pružnosť pohybov.

Pozitívne pôsobí na nervovú sústavu. Tréningová hodina sa začína pomalším cvičením zameraným na dýchanie, postupne sa pohyb zintenzívňuje a výsledkom je konečná tanečná zostava na melodickú, pokojnú, ale aj rytmickú hudbu. Dance joga nie je náročným cvičením, vhodná je pre začiatočníkov aj pokročilých, dôležitý je záujem a radosť z pohybu a hudby.

Pole dance

Ak ste si mysleli, že tancovanie pri tyči patrí len do baru, vyvedieme vás z omylu. Pole dance sa stalo obľúbeným tanečným cvičením, ktoré je zmyselné a sexi, no zároveň formuje vašu postavu. A čo je pozitívne, cvičenie nie je obmedzené ani vekom, hmotnosťou či kondíciou, keďže sa jednotlivé cviky učia pomaly a náročnosť sa zvyšuje len postupne.

Cvičenie rozvíja svalstvo, flexibilitu pohybu a ako bonus dodáva sebavedomie a vyzdvihuje ženskosť. Vyformuje vám ploché brucho, pevný chrbát, paže a sexi zadok. Pole dance v sebe zahŕňa kombináciu tanca a gymnastiky na zvislej vertikálnej tyči. Cvičí sa v pohodlnom, najlepšie priliehavom oblečení. Podstatné je, aby ste sa cítili príjemne a každú hodinu si vychutnali.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  2. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  5. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  6. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  8. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  9. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  10. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 442
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 15 227
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 083
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 12 046
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 8 013
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 398
  7. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 4 847
  8. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 4 574
  9. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 4 078
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 4 020

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Keď prišiel na Slovensko, lúštil názvy jogurtov. Teraz hrá vo filmoch

Z Afganistanu prišiel Azim Farhadi na Slovensko dočasne, no už je tu dvadsať rokov.

PLUS

Odborník na výchovu: Mama má právo povedať dosť

Marek Herman hovorí, že dnešní rodičia majú na seba príliš vysoké nároky.

ŠPORT

Sagan: Môj fanklub a moji fanúšikovia sú dve veci

Majster sveta prišiel na Slovensko.

Neprehliadnite tiež

Valeria Schulczová: Treba vedieť prijímať aj naozaj drsnú kritiku

Autorka a režisérka uviedla úspešnú hru Leni v SND aj ľadovú šou Máša a medveď

Do školy alebo nie? Niektoré deti potrebujú viac času ako si rodičia myslia

Zistite, či je vaše dieťa pripravené na základnú školu.

Metternich, Valdštejnovci či Schwarzenbergovci: Spoznajte život šľachticov v Čechách

České pamiatky sa tento rok predstavia príťažlivými formami.

Začína sa týždeň Fashion Revolution. Aj Slováci chcú zmeniť módnu mašinériu

Najväčšia módna iniciatíva na svete vstupuje do piateho ročníka.

Vzťahová poradňa: Randila som s partnerom mojej kamarátky. Mala by to vedieť?

Psychologička radí, kedy hovoriť druhým pravdu a kto má byť hviezdou vo vzťahu.