NÁŠ PRIESKUM

Akí sú slovenskí muži?

Na našej webovej stránke zena.sme.sk prebiehala anketa, v ktorej sme sa snažili zistiť, akí sú naši muži. Pýtali sme sa ich na sex, vzťahy, rodinu, ale aj na módu.

Ilustračné foto

Kto sa zapojil?

Do ankety sa zapojilo 2000 mužov. Najviac bola zastúpená veková kategória od 21 do 30 rokov. Prevládali vysokoškolsky vzdelaní a ženatí respondenti.

Muži a sex: Väčšina Slovákov má po dvadsiatke už prvý sex za sebou

Prvý sex malo 37% respondentov medzi 18. a 20. rokom života. Takmer tretina prišla o panictvo ešte pred osemnástkou, 12 % si na pohlavný styk počkali až do 22 rokov. Štvrtina opýtaných mala za život zatiaľ len jednu sexuálnu partnerku, pričom väčšina z nich má medzi 21 a 30.

Článok pokračuje pod video reklamou

Láska a sex je pre väčšinu mužov rovnako dôležitá, len šesť percent kladie sex pred lásku. Až 68 % mužov si myslí, že experimenty do sexu patria, len desať percent má rado klasické milovanie.

Z nášho prieskumu takisto vyplýva, že pre slovenských mužov je vernosť veľmi dôležitá. Takmer polovica by svojím polovičkám nedokázala byť neverná, 40 % odpovedalo, že záleží na okolnostiach.

U žien sú však benevolentnejší. Len 39 % neveru u partneriek striktne odmieta a ani by ju neodpustilo, skôr si to vedia za istých okolností predstaviť. No vyslovene odpustiť ju by dokázalo len 9 % opýtaných.

Muži a rodina: Tri deti je maximum

1497 mužov z našej ankety chce mať maximálne tri deti, pre 15 % je jedno dieťa optimum. Veľké rodiny u slovenských mužov nie sú príliš v kurze, viac ako tri deti by chcelo len 10 %, z toho paradoxne skôr mladšia generácia mužov do tridsať rokov. Žeby idealistické názory alebo lepšie finančné zázemie pre budúcich potomkov?

Na materskú dovolenku sa však našim mužom veľmi nechce. Až 42 % si to vie predstaviť len za istých okolností a 19 % by na materskú dovolenku nešlo.

Prekvapil nás aj mužský pohľad na svadbu, iba 18 % chce žiť nadivoko. Takmer polovica sa svadbe nevyhýba, ale nie je pre nich ani nutnosťou, pre 34 % je svadba dôležitá.

Muži a ženy: Buďte prirodzené a spontánne, odkazujú muži

55% mužov považuje za príťažlivú spontánnu a prirodzenú ženu. Vyzývavé líčenie a oblečenie zaujme iba 5 % a 40 % opýtaných sa prikláňa k tomu, že im až tak nezáleží na vzhľade, pokiaľ sa so ženou cítia dobre a priťahuje ich.

Keď vidia sexi príťažlivú ženu, vraj sa jej skôr pozrú do očí ako do výstrihu alebo na zadok, čo im samozrejme, my ženy, neveríme.

Takmer všetci opýtaní sa zhodli na tom, že chcú mať po svojom boku rovnocennú partnerku, no len dvadsať percent svoje polovičky považuje za najlepšie priateľky, skôr sa viac priatelia s mužmi ako so ženami a viac ako polovica ocení, keď si ich partnerka rozumie s ich kamarátmi.

Muži a móda: So sakom a kravatou sa veľmi nekamarátia

58% mužov si sako a kravatu oblieka, len keď je to nevyhnutné, 9 % si myslí, že v nich vyzerá nemožne. V obchodoch ich skôr osloví ležérne oblečenie – džíny, košele, svetre. Trendovo sa oblieka 20 %, športovo 28 %.

Doma chodia slovenskí muži obvykle v teplákoch, niektorí v džínsoch alebo len v slipoch, len 40 respondentov odpovedalo, že aj doma sa obliekajú do slušných nohavíc a košele.

Klasické pruhované pyžamá už pomaly vychádzajú z módy, vyplýva to z nášho prieskumu, v ktorom až 53 % mužov uviedlo, že najradšej spí v šortkách a tričku, 22 % obľubuje spať nahí, maximálne v spodnej bielizni.

Muži a kozmetika: Pena na holenie je základ

60% mužov sa holí zásadne žiletkou, 19 % obľubuje holenie nasucho, strojčekom. Pätina opýtaných si necháva aj viacdňové strnisko.

Pena na holenie tvorí základ ich kozmetickej výbavy, spolu so šampónom a sprchovým gélom. Len 17 % okrem toho používa aj rôzne krémy alebo skúša vodičky proti vypadávaniu vlasov.

Dobrou správou je, že väčšina (67 %) slovenských mužov sa sprchuje každý deň, niekedy aj viackrát za deň.

Kto vyhral?

Balíčky kozmetiky Nivea for Men získavajú: Jakub Rihák z Bratislavy, Patrik Surgent z Budimíra, Matúš Galis z Bratislavy, Peter Haluška zo Žiliny, Peter Maňák z Trenčína a Zoltán Fodor z Plešivca.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  2. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  3. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  4. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  5. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  10. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  1. Zamestnanci nestrážia svoje heslá dostatočne
  2. Predstavenie projektu Ružomberok v pohybe
  3. OMV ponúkne svojim zákazníkom chute známeho šéfkuchára
  4. OMV ponúkne zákazníkom chute známeho šéfkuchára Braňa Križana
  5. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely
  6. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek
  7. Ako dlho trvá vybavenie hypotéky? Zopár dní, ale aj pár týždňov
  8. Všetko, čo rodiny milujú
  9. Bratislava má najmodernejšiu linku na triedenie surovín
  10. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 24 871
  2. Trpký darček od vlády: prichádza nová 8 % daň z poistiek 15 320
  3. Dovolenka s deťmi v Egypte a tipy na overené hotely 9 768
  4. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 7 427
  5. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 6 000
  6. Ste si istí, že máte zdravé srdce? Skontrolujte si ho zadarmo 5 289
  7. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 5 250
  8. Vynovená OMV v Košiciach ponúka príjemnú atmosféru i nové služby 4 625
  9. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 4 385
  10. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť 3 459

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Psychologička: Urážky sú pozitívne, vďaka nim sa rozvíjame

Ste precitlivený, citlivý alebo máte, naopak, problém vôbec emócie prejaviť? Všetky tieto situácie ukazujú, aký je váš emočný kvocient.

ŠPORT

Liga majstrov by sa mala premenovať na CR7, tvrdí Ronaldo

Odíde do Paríž Saint Germain?

PLUS

Ako naši turisti objavovali Západ. S igelitkami a klobásami

Žiadne utrpenie nebolo prekážkou.

EKONOMIKA

Turisti môžu výrazne ušetriť. Aj v Európe sa dá nakupovať bez daní

Niektoré strediská si vymohli výnimku.

Neprehliadnite tiež

Majiteľka svadobného salónu: Vracia sa trend vydaja veľmi mladých dievčat

Veronika Čermáková vraví, že slovenské nevesty ku konzervatívnosti tlačí najmä rodina.

Leto v Štajersku po novom: Šesť miest, ktoré by ste mali navštíviť

Rakúsky región je typický pôvabnou zeleňou, ktorá nabíja energiou.

Prispeli k poznaniu astronómie, fyziky aj genetiky, no svet na ne zabudol

Spoznajte šesť výnimočných žien, ktoré zmenili vedu.

V Nosene si môžete kúpiť oblečenie známych osobností, prispejete na dobrú vec

Bratislavský second hand organizuje Celodenné dobré nakupovanie.

Japonskí dôchodcovia sú módne hviezdy Instagramu

Seniori Bon a Pon bavia ľudí zladenými outfitmi.