SME
reklama

Akí sú slovenskí muži?

Na našej webovej stránke zena.sme.sk prebiehala anketa, v ktorej sme sa snažili zistiť, akí sú naši muži. Pýtali sme sa ich na sex, vzťahy, rodinu, ale aj na módu.

Ilustračné fotoIlustračné foto

Kto sa zapojil?

Do ankety sa zapojilo 2000 mužov. Najviac bola zastúpená veková kategória od 21 do 30 rokov. Prevládali vysokoškolsky vzdelaní a ženatí respondenti.

Muži a sex: Väčšina Slovákov má po dvadsiatke už prvý sex za sebou

Prvý sex malo 37% respondentov medzi 18. a 20. rokom života. Takmer tretina prišla o panictvo ešte pred osemnástkou, 12 % si na pohlavný styk počkali až do 22 rokov. Štvrtina opýtaných mala za život zatiaľ len jednu sexuálnu partnerku, pričom väčšina z nich má medzi 21 a 30.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Láska a sex je pre väčšinu mužov rovnako dôležitá, len šesť percent kladie sex pred lásku. Až 68 % mužov si myslí, že experimenty do sexu patria, len desať percent má rado klasické milovanie.

Z nášho prieskumu takisto vyplýva, že pre slovenských mužov je vernosť veľmi dôležitá. Takmer polovica by svojím polovičkám nedokázala byť neverná, 40 % odpovedalo, že záleží na okolnostiach.

U žien sú však benevolentnejší. Len 39 % neveru u partneriek striktne odmieta a ani by ju neodpustilo, skôr si to vedia za istých okolností predstaviť. No vyslovene odpustiť ju by dokázalo len 9 % opýtaných.

Muži a rodina: Tri deti je maximum

1497 mužov z našej ankety chce mať maximálne tri deti, pre 15 % je jedno dieťa optimum. Veľké rodiny u slovenských mužov nie sú príliš v kurze, viac ako tri deti by chcelo len 10 %, z toho paradoxne skôr mladšia generácia mužov do tridsať rokov. Žeby idealistické názory alebo lepšie finančné zázemie pre budúcich potomkov?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na materskú dovolenku sa však našim mužom veľmi nechce. Až 42 % si to vie predstaviť len za istých okolností a 19 % by na materskú dovolenku nešlo.

Prekvapil nás aj mužský pohľad na svadbu, iba 18 % chce žiť nadivoko. Takmer polovica sa svadbe nevyhýba, ale nie je pre nich ani nutnosťou, pre 34 % je svadba dôležitá.

Muži a ženy: Buďte prirodzené a spontánne, odkazujú muži

55% mužov považuje za príťažlivú spontánnu a prirodzenú ženu. Vyzývavé líčenie a oblečenie zaujme iba 5 % a 40 % opýtaných sa prikláňa k tomu, že im až tak nezáleží na vzhľade, pokiaľ sa so ženou cítia dobre a priťahuje ich.

Keď vidia sexi príťažlivú ženu, vraj sa jej skôr pozrú do očí ako do výstrihu alebo na zadok, čo im samozrejme, my ženy, neveríme.

Takmer všetci opýtaní sa zhodli na tom, že chcú mať po svojom boku rovnocennú partnerku, no len dvadsať percent svoje polovičky považuje za najlepšie priateľky, skôr sa viac priatelia s mužmi ako so ženami a viac ako polovica ocení, keď si ich partnerka rozumie s ich kamarátmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Muži a móda: So sakom a kravatou sa veľmi nekamarátia

58% mužov si sako a kravatu oblieka, len keď je to nevyhnutné, 9 % si myslí, že v nich vyzerá nemožne. V obchodoch ich skôr osloví ležérne oblečenie – džíny, košele, svetre. Trendovo sa oblieka 20 %, športovo 28 %.

Doma chodia slovenskí muži obvykle v teplákoch, niektorí v džínsoch alebo len v slipoch, len 40 respondentov odpovedalo, že aj doma sa obliekajú do slušných nohavíc a košele.

Klasické pruhované pyžamá už pomaly vychádzajú z módy, vyplýva to z nášho prieskumu, v ktorom až 53 % mužov uviedlo, že najradšej spí v šortkách a tričku, 22 % obľubuje spať nahí, maximálne v spodnej bielizni.

Muži a kozmetika: Pena na holenie je základ

60% mužov sa holí zásadne žiletkou, 19 % obľubuje holenie nasucho, strojčekom. Pätina opýtaných si necháva aj viacdňové strnisko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pena na holenie tvorí základ ich kozmetickej výbavy, spolu so šampónom a sprchovým gélom. Len 17 % okrem toho používa aj rôzne krémy alebo skúša vodičky proti vypadávaniu vlasov.

Dobrou správou je, že väčšina (67 %) slovenských mužov sa sprchuje každý deň, niekedy aj viackrát za deň.

Kto vyhral?

Balíčky kozmetiky Nivea for Men získavajú: Jakub Rihák z Bratislavy, Patrik Surgent z Budimíra, Matúš Galis z Bratislavy, Peter Haluška zo Žiliny, Peter Maňák z Trenčína a Zoltán Fodor z Plešivca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 708
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 997
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 844
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 089
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 020
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 725
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 052
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Unicef Slovensko: Inšpirujúce ženy a ich úloha pri formovaní lepšieho sveta
  2. Mária Melková: U ocka upratovať nemusím! Čo s rozdielnymi pravidlami v dvoch domovoch po rozvode.
  3. Mária Melková: Moje dieťa ku mne po rozvode odmieta chodiť. Čo mám robiť?
  4. Věra Tepličková: Krehké deti alebo Keď blogerka vybočí zo zaužívaných koľají
  5. Lucia Nicholsonová: Načo sa zahadzovať s deťmi? Obzvlášť s tými chudobnými?
  6. Věra Tepličková: Život s introvertným dieťaťom, manželom alebo rodičom
  7. Martin Pollák: Generácia Alfa
  8. Mária Melková: Moje deti, Tvoje deti, naše deti - mýty o živote v zošívaných rodinách
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 869
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 581
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 402
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 465
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 409
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 356
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 184
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 431
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
reklama
SkryťZatvoriť reklamu