Kto sa zapojil?
Do ankety sa zapojilo 2000 mužov. Najviac bola zastúpená veková kategória od 21 do 30 rokov. Prevládali vysokoškolsky vzdelaní a ženatí respondenti.
Muži a sex: Väčšina Slovákov má po dvadsiatke už prvý sex za sebou
Prvý sex malo 37% respondentov medzi 18. a 20. rokom života. Takmer tretina prišla o panictvo ešte pred osemnástkou, 12 % si na pohlavný styk počkali až do 22 rokov. Štvrtina opýtaných mala za život zatiaľ len jednu sexuálnu partnerku, pričom väčšina z nich má medzi 21 a 30.
Láska a sex je pre väčšinu mužov rovnako dôležitá, len šesť percent kladie sex pred lásku. Až 68 % mužov si myslí, že experimenty do sexu patria, len desať percent má rado klasické milovanie.
Z nášho prieskumu takisto vyplýva, že pre slovenských mužov je vernosť veľmi dôležitá. Takmer polovica by svojím polovičkám nedokázala byť neverná, 40 % odpovedalo, že záleží na okolnostiach.
U žien sú však benevolentnejší. Len 39 % neveru u partneriek striktne odmieta a ani by ju neodpustilo, skôr si to vedia za istých okolností predstaviť. No vyslovene odpustiť ju by dokázalo len 9 % opýtaných.
Muži a rodina: Tri deti je maximum
1497 mužov z našej ankety chce mať maximálne tri deti, pre 15 % je jedno dieťa optimum. Veľké rodiny u slovenských mužov nie sú príliš v kurze, viac ako tri deti by chcelo len 10 %, z toho paradoxne skôr mladšia generácia mužov do tridsať rokov. Žeby idealistické názory alebo lepšie finančné zázemie pre budúcich potomkov?
Na materskú dovolenku sa však našim mužom veľmi nechce. Až 42 % si to vie predstaviť len za istých okolností a 19 % by na materskú dovolenku nešlo.
Prekvapil nás aj mužský pohľad na svadbu, iba 18 % chce žiť nadivoko. Takmer polovica sa svadbe nevyhýba, ale nie je pre nich ani nutnosťou, pre 34 % je svadba dôležitá.
Muži a ženy: Buďte prirodzené a spontánne, odkazujú muži
55% mužov považuje za príťažlivú spontánnu a prirodzenú ženu. Vyzývavé líčenie a oblečenie zaujme iba 5 % a 40 % opýtaných sa prikláňa k tomu, že im až tak nezáleží na vzhľade, pokiaľ sa so ženou cítia dobre a priťahuje ich.
Keď vidia sexi príťažlivú ženu, vraj sa jej skôr pozrú do očí ako do výstrihu alebo na zadok, čo im samozrejme, my ženy, neveríme.
Takmer všetci opýtaní sa zhodli na tom, že chcú mať po svojom boku rovnocennú partnerku, no len dvadsať percent svoje polovičky považuje za najlepšie priateľky, skôr sa viac priatelia s mužmi ako so ženami a viac ako polovica ocení, keď si ich partnerka rozumie s ich kamarátmi.
Muži a móda: So sakom a kravatou sa veľmi nekamarátia
58% mužov si sako a kravatu oblieka, len keď je to nevyhnutné, 9 % si myslí, že v nich vyzerá nemožne. V obchodoch ich skôr osloví ležérne oblečenie – džíny, košele, svetre. Trendovo sa oblieka 20 %, športovo 28 %.
Doma chodia slovenskí muži obvykle v teplákoch, niektorí v džínsoch alebo len v slipoch, len 40 respondentov odpovedalo, že aj doma sa obliekajú do slušných nohavíc a košele.
Klasické pruhované pyžamá už pomaly vychádzajú z módy, vyplýva to z nášho prieskumu, v ktorom až 53 % mužov uviedlo, že najradšej spí v šortkách a tričku, 22 % obľubuje spať nahí, maximálne v spodnej bielizni.
Muži a kozmetika: Pena na holenie je základ
60% mužov sa holí zásadne žiletkou, 19 % obľubuje holenie nasucho, strojčekom. Pätina opýtaných si necháva aj viacdňové strnisko.
Pena na holenie tvorí základ ich kozmetickej výbavy, spolu so šampónom a sprchovým gélom. Len 17 % okrem toho používa aj rôzne krémy alebo skúša vodičky proti vypadávaniu vlasov.
Dobrou správou je, že väčšina (67 %) slovenských mužov sa sprchuje každý deň, niekedy aj viackrát za deň.
Kto vyhral?
Balíčky kozmetiky Nivea for Men získavajú: Jakub Rihák z Bratislavy, Patrik Surgent z Budimíra, Matúš Galis z Bratislavy, Peter Haluška zo Žiliny, Peter Maňák z Trenčína a Zoltán Fodor z Plešivca.