SME

Akí sú slovenskí muži?

Na našej webovej stránke zena.sme.sk prebiehala anketa, v ktorej sme sa snažili zistiť, akí sú naši muži. Pýtali sme sa ich na sex, vzťahy, rodinu, ale aj na módu.

Ilustračné fotoIlustračné foto

Kto sa zapojil?

Do ankety sa zapojilo 2000 mužov. Najviac bola zastúpená veková kategória od 21 do 30 rokov. Prevládali vysokoškolsky vzdelaní a ženatí respondenti.

Muži a sex: Väčšina Slovákov má po dvadsiatke už prvý sex za sebou

Prvý sex malo 37% respondentov medzi 18. a 20. rokom života. Takmer tretina prišla o panictvo ešte pred osemnástkou, 12 % si na pohlavný styk počkali až do 22 rokov. Štvrtina opýtaných mala za život zatiaľ len jednu sexuálnu partnerku, pričom väčšina z nich má medzi 21 a 30.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Láska a sex je pre väčšinu mužov rovnako dôležitá, len šesť percent kladie sex pred lásku. Až 68 % mužov si myslí, že experimenty do sexu patria, len desať percent má rado klasické milovanie.

Z nášho prieskumu takisto vyplýva, že pre slovenských mužov je vernosť veľmi dôležitá. Takmer polovica by svojím polovičkám nedokázala byť neverná, 40 % odpovedalo, že záleží na okolnostiach.

U žien sú však benevolentnejší. Len 39 % neveru u partneriek striktne odmieta a ani by ju neodpustilo, skôr si to vedia za istých okolností predstaviť. No vyslovene odpustiť ju by dokázalo len 9 % opýtaných.

Muži a rodina: Tri deti je maximum

1497 mužov z našej ankety chce mať maximálne tri deti, pre 15 % je jedno dieťa optimum. Veľké rodiny u slovenských mužov nie sú príliš v kurze, viac ako tri deti by chcelo len 10 %, z toho paradoxne skôr mladšia generácia mužov do tridsať rokov. Žeby idealistické názory alebo lepšie finančné zázemie pre budúcich potomkov?

SkryťVypnúť reklamu

Na materskú dovolenku sa však našim mužom veľmi nechce. Až 42 % si to vie predstaviť len za istých okolností a 19 % by na materskú dovolenku nešlo.

Prekvapil nás aj mužský pohľad na svadbu, iba 18 % chce žiť nadivoko. Takmer polovica sa svadbe nevyhýba, ale nie je pre nich ani nutnosťou, pre 34 % je svadba dôležitá.

Muži a ženy: Buďte prirodzené a spontánne, odkazujú muži

55% mužov považuje za príťažlivú spontánnu a prirodzenú ženu. Vyzývavé líčenie a oblečenie zaujme iba 5 % a 40 % opýtaných sa prikláňa k tomu, že im až tak nezáleží na vzhľade, pokiaľ sa so ženou cítia dobre a priťahuje ich.

Keď vidia sexi príťažlivú ženu, vraj sa jej skôr pozrú do očí ako do výstrihu alebo na zadok, čo im samozrejme, my ženy, neveríme.

Takmer všetci opýtaní sa zhodli na tom, že chcú mať po svojom boku rovnocennú partnerku, no len dvadsať percent svoje polovičky považuje za najlepšie priateľky, skôr sa viac priatelia s mužmi ako so ženami a viac ako polovica ocení, keď si ich partnerka rozumie s ich kamarátmi.

SkryťVypnúť reklamu

Muži a móda: So sakom a kravatou sa veľmi nekamarátia

58% mužov si sako a kravatu oblieka, len keď je to nevyhnutné, 9 % si myslí, že v nich vyzerá nemožne. V obchodoch ich skôr osloví ležérne oblečenie – džíny, košele, svetre. Trendovo sa oblieka 20 %, športovo 28 %.

Doma chodia slovenskí muži obvykle v teplákoch, niektorí v džínsoch alebo len v slipoch, len 40 respondentov odpovedalo, že aj doma sa obliekajú do slušných nohavíc a košele.

Klasické pruhované pyžamá už pomaly vychádzajú z módy, vyplýva to z nášho prieskumu, v ktorom až 53 % mužov uviedlo, že najradšej spí v šortkách a tričku, 22 % obľubuje spať nahí, maximálne v spodnej bielizni.

Muži a kozmetika: Pena na holenie je základ

60% mužov sa holí zásadne žiletkou, 19 % obľubuje holenie nasucho, strojčekom. Pätina opýtaných si necháva aj viacdňové strnisko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pena na holenie tvorí základ ich kozmetickej výbavy, spolu so šampónom a sprchovým gélom. Len 17 % okrem toho používa aj rôzne krémy alebo skúša vodičky proti vypadávaniu vlasov.

Dobrou správou je, že väčšina (67 %) slovenských mužov sa sprchuje každý deň, niekedy aj viackrát za deň.

Kto vyhral?

Balíčky kozmetiky Nivea for Men získavajú: Jakub Rihák z Bratislavy, Patrik Surgent z Budimíra, Matúš Galis z Bratislavy, Peter Haluška zo Žiliny, Peter Maňák z Trenčína a Zoltán Fodor z Plešivca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 422
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 797
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 607
  4. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 783
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 512
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 423
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 725
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 528
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  2. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  3. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  4. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  5. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  6. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  7. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  8. Michaela Witters: Čo za ľudí vychováva deti, ktoré dokážu niekomu takto ublížiť?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 81 145
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 63 582
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 56 640
  4. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 609
  5. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 12 155
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 11 086
  7. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy 10 162
  8. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči. 9 454
  1. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  2. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  3. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  4. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
  5. Tupou Ceruzou: Trump vs. Čína
  6. Marcel Rebro: SMERácka kádrovačka
  7. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  8. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
reklama
SkryťZatvoriť reklamu