Slováci znovu objavujú Slovensko

Dovolenka na Slovensku je opäť v kurze. Potvrdzujú to prieskumy, ale aj názory naších čitateľov. Podľa analytika sa toto leto budú dovolenkári venovať viac chalupárčeniu.

Dovolenkárov lákajú slovenské hrady

Stráviť leto v slovenskej prírode, na chalupe pri chutnom jedle bolo za posledné roky pre nás menej atraktívne ako dovolenka v zahraničí. Mnohí z nás radšej využili výhodné "last minute" a odleteli do teplých krajín, prípadne šetrili celý rok, aby si cez prázdniny dopriali týždenný oddych pri mori. Vyzerá to tak, že tento rok sa to otočí.

„Tomuto trendu čiastočne nahráva aj súčasná ekonomická situácia. Zatiaľ čo ceny rastú, platy zostávajú rovnaké. Ľudia viac šetria a na zahraničnú dovolenku necestujú každoročne, ale napríklad len raz za dva roky. Módou sa stali aj jesenné dovolenky mimo hlavnej sezóny, na ktorých si dovolenkári môžu užiť teplo a exotiku za priaznivejšie ceny,“ vysvetľuje trend analytik Home Credit Slovakia Michal Kozub.

Návrat k chalupárčeniu dokazujú predajné dáta spoločnosti poskytujúcej na Slovensku nákupy na splátky. Podľa jej štatistík ľudia tento rok minuli na záhradnú techniku o 12 % viac ako vlani. Zmenu v správaní potvrdzuje Miloš Drančák, riaditeľ obchodnej siete Home Credit Slovakia.

„Ľudia sa do zveľaďovania svojich letných sídiel pustili naozaj vo veľkom. V tomto roku vidíme omnoho väčší záujem o elektrické náradie, stavebné materiály alebo aj kotly, ktorých predaj rastie trikrát rýchlejšie ako predaj zájazdov," hovorí.

Slovenské hory sú stále atraktívne

O tom, že Slovensko je naozaj tento rok v kurze sme sa dozvedeli aj s vaších odpovedí. V našej minulotýždňovej ankete sme sa vás pýtali, ako bude vyzerať vaša tohtoročná dovolenka. Do ankety sa vás zapojilo 205. Väčšina z vás podporí tento rok slovenský turizmus.

Vyše 36 percent z vás bude tráviť dovolenku na Slovensku. Lákajú vás slovenské hory, termálne pramene a kúpele. Stále atraktívne sú aj slovenské hrady a zámky. Takmer desať percent z opýtaných nebude dovolenkovať vôbec.

Obľúbenou zahraničnou destináciou je stále Chorvátsko, kde sa z vás vyberie až 12,20 percenta. Na druhom mieste vo vašich preferenciách je Turecko, kam pôjde približne o polovicu menej čitateľov. Na tretej priečke sa drží Taliansko. Do Grécka, Španielska a Česka sa vyberie rovnaký počet opýtaných, podobne aj do Francúzska, Bulharska a Egypta.

Ostatných 11,68 percent strávi dovolenku v iných destinách, ako napríklad Belgicko, Holansko, Švédsko a Anglicko, čo je pochopiteľné, keďže už o pár dní tam štartuje očakávaná olympiáda. Niektorí z vás v lete vycestujú aj mimo Európy. Na Kubu či do USA alebo do Dubaja. Jeden čitateľ strávi leto v Rusku.

Ako ste odpovedali?

Nedovolenkujú: 9,76%

Dovolenka na Slovensku: 36,59%

Dovolenka v zahraničí:

Chorvátsko: 12,20%

Francúzsko: 2,44%

Taliansko: 5,85%

Turecko: 6,34%

Bulharsko: 2,44%

Egypt: 2,44%

Grécko: 3,42%

Španielsko: 3,42%

Česká republika: 3,42%

Ostatné krajiny: 11,68%

Kto vyhral?

Knižky s cestovateľskou tematikou od nás získavajú: Eva Gergelová, Gabriela Katonová a Daniela Slamkova. Srdečne gratulujeme a želáme krásne dovolenkové zážitky.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  2. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  3. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  4. Cíťte sa v priestore príjemne
  5. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  7. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  8. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  10. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 8 147
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 891
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 608
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 082
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 726
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 405
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 968
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 965
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 983
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 823

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister školstva na tlačovej konferencii povedal, že hodnotiace kritériá boli známe v roku 2015. V skutočnosti boli schválené o rok neskôr.

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Prieskum: Súčasná koalícia by vládu nezložila, extrémisti klesli

Ak by sa voľby konali v júli, zvíťazil by Smer.

BRATISLAVA

Z Tyršovho nábrežia sa stal kemp pre turistov

Na petržalskej strane Dunaja parkujú karavany, hoci tam nie je kemp.

Neprehliadnite tiež

Ako najlepšie vyventilovať hnev a stres? V izbe, kde môžete všetko zničiť

Vo svete vznikajú miestnosti, ktoré môžete kompletne porozbíjať. Prvá je už aj na Slovensku.

Vymysleli sex robota, s ktorým možno simulovať znásilnenie

Odborníci na robotiku veria, že pri sexualite s robotmi netreba zabúdať na etický aspekt.

Cuketa v kuchyni. Od polievky až po šťavnatý koláč.

Máte jej plnú záhradu alebo ste si ju doniesli z trhu a neviete čo s ňou. Máme pre vás niekoľko overených receptov s cuketou.

Aj Katarzia povedala nie. Proti sexuálnemu násiliu vystupujú známe tváre

Kampaň poukazuje na to, že každý človek môže odmietnuť násilie v akejkoľvek podobe.