Boom navrhovania detských kolekcií odštartovala pred pár rokmi značka Christian Dior a teší sa veľkému úspechu aj u ďalších. Navliecť dievčatká „do cukrovej vaty“ a chlapcov do sexepílových oblečkov teda nie je rozmar detí, ale dobrý biznis a pre mnohých rodičov otázka statusu. Paráda je však parádou iba potiaľ, kým pôsobí prirodzene – ako detská hra.
Aká matka, taká Katka
Konfekcia pre dievčatá kopíruje nielen farby, ale aj aktuálne dámske štýly a módne témy. Detský vizuál zachovávajú iba gumičky, sponky, koráliky, čelenky, sandáliky.
Aký otec, taký syn
Pohľad do pánskeho a chlapčenského šatníka je rozdielny len vo veľkosti odevov. Džínsy, tričká, ale aj saká a smokingy sa šijú na päť rokov aj na sto kilogramov.
V predškolskom veku sú deti najšťastnejšie, keď sa podobajú na svojich kamarátov a zapadnú do kolektívu. Odmalička vedené k parádeniu sa stávajú otrokmi módy, aj keď jej vôbec nerozumejú. Kedysi platilo, že oblečenie vyberajú rodičia. Dnes majú často triezvejší úsudok deti.
Psychické starnutie a móda
Najmladšie modelky sveta majú tri roky. Prieskum Oxfordskej univerzity zistil, že napodobňovanie dospelých má za následok predčasné starnutie a stratu životných ideálov. Príkladom je súťaž Mini Miss, kde promenádu po móle pravidelne sprevádzajú slzy.